Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Op zoek naar een hond

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Re: Op zoek naar een hond

Ongelezen bericht door Sulluna »

Apple schreef:
Sulluna schreef:
Apple schreef:Waarom moet de hond er eigenlijk stoer uitzien?
Hoezo niet? Ik houd ook van honden die er stoer uitzien en het oog wilt ook wat. Ik vind Sultan zijn uiterlijk echt geweldig, lekker stoer en grof. Ik zou hierna zeker weer een stoere hond erbij willen, niet qua karakter maar qua uiterlijk.

Ik zat ook te denken aan een boxer! Teefje inderdaad, ik ken wat onvriendelijke reuen ook.
Waarom wel? :mrgreen: Tuurlijk is het fijn als je een hond hebt waar je graag naar kijkt. Maar uiteindelijk maakt het uiterlijk niet of een hond bij je past. Een stoer uiterlijk omdat het inbreker moet verjagen is wel te begrijpen, maar zou niet het allerbelangrijkste moeten zijn. Ik vind staffords ook heel stoer om te zien, maar qua karakter past het in geen enkel opzicht bij mij.
Oké, er staat toch nergens dat dat het allerbelangrijkste is? Er staat een lijstje wat zij graag willen en een stoer uiterlijk is daar één ding van. Niks mis mee.
Die laatste zin van je gebruikt TS ook, dus dat komt bij mij over alsof zij heus wel bewust zijn dat uiterlijk niet het belangrijkste is :D
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Zwart schrikt sowieso af. Maar ik denk dat Lieke's optie wel een goede is.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Boomer schrok ook mensen af. En hij blafte als er mensen aan de deur kwamen. Geen heel grote labrador (net onder de maat voor een reu volgens de standaard), wel zwart en dat kwam nogal indrukwekkend over
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Sulluna schreef:
Apple schreef:
Sulluna schreef:
Apple schreef:Waarom moet de hond er eigenlijk stoer uitzien?
Hoezo niet? Ik houd ook van honden die er stoer uitzien en het oog wilt ook wat. Ik vind Sultan zijn uiterlijk echt geweldig, lekker stoer en grof. Ik zou hierna zeker weer een stoere hond erbij willen, niet qua karakter maar qua uiterlijk.

Ik zat ook te denken aan een boxer! Teefje inderdaad, ik ken wat onvriendelijke reuen ook.
Waarom wel? :mrgreen: Tuurlijk is het fijn als je een hond hebt waar je graag naar kijkt. Maar uiteindelijk maakt het uiterlijk niet of een hond bij je past. Een stoer uiterlijk omdat het inbreker moet verjagen is wel te begrijpen, maar zou niet het allerbelangrijkste moeten zijn. Ik vind staffords ook heel stoer om te zien, maar qua karakter past het in geen enkel opzicht bij mij.
Oké, er staat toch nergens dat dat het allerbelangrijkste is? Er staat een lijstje wat zij graag willen en een stoer uiterlijk is daar één ding van. Niks mis mee.
Die laatste zin van je gebruikt TS ook, dus dat komt bij mij over alsof zij heus wel bewust zijn dat uiterlijk niet het belangrijkste is :D
Ik insinueer ook niet dat TS dat heeft gezegd :mrgreen: Het is niet heel vreemd om het te zeggen, maar het is ook niet heel vreemd om te vragen waarom de hond er dan stoer uit moet zien.
Aan het uiterlijk kan je vaak gewoon wel wennen, aan bepaalde karaktereigenschappen inherent aan een ras soms niet.
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Ja dat is ook zo :) Valt mij wel vaker op, dat mensen zich storen als iemand ook uiterlijke "eisen" heeft. Ik vind dat op zich wel logisch, want ook al is het karakter veel belangrijker.. het oog wil ook wat. ( en vaak komt er toch iets totaal anders op je pad.. Suus kwam ook opeens, dat gebeurd hahah)
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Sulluna schreef:Ja dat is ook zo :) Valt mij wel vaker op, dat mensen zich storen als iemand ook uiterlijke "eisen" heeft. Ik vind dat op zich wel logisch, want ook al is het karakter veel belangrijker.. het oog wil ook wat. ( en vaak komt er toch iets totaal anders op je pad.. Suus kwam ook opeens, dat gebeurd hahah)

Ik denk dat het uiterlijk ook het eerste is waar mensen op 'vallen'. Onzin om te zeggen dat dit niet zo is. Je kunt een hond met een geweldig karakter nemen maar als je ze spuuglelijk vindt, dan wordt het ook niks.

Dat is ook de reden dat ik voor mijn eigen ras ga. Omdat ik ze zo verschrikkelijk mooi vind. In de tweede instantie klopt het karakter voor mij ook 100%. Ik val nu eenmaal op elegante en langharige honden maar het karakter is waar je mee moet leven en dat is precies de reden dat ik nooit een Afghaan zal nemen.
Ik vind ze geweldig om te zien maar qua karakter lijken het me geweldige rótzakken.
Dus troost ik me maar met de collie langhaar. :mrgreen:

Overigens komt er ook nog eens een keer een barzoi. En een Ierse wolfshond. Die passen tenminste ook bij me. :mrgreen:
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Maar liefst negen hectare grond in the middle of nowhere? Typisch van die gebieden waar Oostblokse techneuten 's-nachts veelal actief zijn met het " inkopen " van land- en tuinbouwmachines. Jammer dat er nog geen draadhaar Foxterriers formaat Deense Dog gefokt worden. Dat zou de meest ideale hond zijn.
Een Riesenschnauzer houdt echter ook van waken. Daar zijn ze tenslotte voor gefokt. Overdag blaft hij gezellig naar bezoekers die voor de poort staan te wachten. Dan roept hij zijn baasje. Als die je binnen laat gaat de hond kwispelend zijn eigen gang weer. Een ideale, trouwe en lieve huishond, mens- en hondvriendelijk en ze houden van kinderen. Ze zijn even lief, maar schijnen iets actiever en wat feller te zijn dan een Vlaamse Bouvier.
Als het donker word zijn ze helemaal in hun element. Ze ruiken, zien en horen alles. Fout volk bij jou 's-nachts op je erf? Geen probleem. Een RS zet zonder geluid te maken gelijk een sprint in en maakt een oorverdovend lawaai als hij bij die gast arriveert. Wegrennen is geen optie want dan sleurt hij die persoon zonder te bijten aan zijn voeten terug naar zijn plek. Dat is aangeboren gedrag. Herderen heet dat geloof ik. Hij blijft wachten tot zijn baasje arriveert om de rest af te handelen. Ben je die nacht toevallig niet thuis, dan is dat geen enkel probleem. De RS blijft zijn object gewoon bewaken tot jij weer thuis bent. Ook al duurt dat de hele nacht.
Over het algemeen zijn het geen bijters, althans die van mij niet. Ook niet als je wordt aangevallen. Daar weten ze niet gelijk raad mee. Een pakwerker inhuren verricht echter wonderen. Doe dat wel op je eigen terrein. Twee keer een half uur training is meer dan voldoende. Het commando kill of attack moet je echter nooit aanleren, ook geen woorden van gelijke strekking. Gewoon "hellup" is voldoende en valt juridisch niet onder ophitsing.
Gelet op jullie situatie zou ik er twee nemen.
Succes met jullie keuze.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Wolfsblut schreef:Maar liefst negen hectare grond in the middle of nowhere? Typisch van die gebieden waar Oostblokse techneuten 's-nachts veelal actief zijn met het " inkopen " van land- en tuinbouwmachines. Jammer dat er nog geen draadhaar Foxterriers formaat Deense Dog gefokt worden. Dat zou de meest ideale hond zijn.
Een Riesenschnauzer houdt echter ook van waken. Daar zijn ze tenslotte voor gefokt. Overdag blaft hij gezellig naar bezoekers die voor de poort staan te wachten. Dan roept hij zijn baasje. Als die je binnen laat gaat de hond kwispelend zijn eigen gang weer. Een ideale, trouwe en lieve huishond, mens- en hondvriendelijk en ze houden van kinderen. Ze zijn even lief, maar schijnen iets actiever en wat feller te zijn dan een Vlaamse Bouvier.
Als het donker word zijn ze helemaal in hun element. Ze ruiken, zien en horen alles. Fout volk bij jou 's-nachts op je erf? Geen probleem. Een RS zet zonder geluid te maken gelijk een sprint in en maakt een oorverdovend lawaai als hij bij die gast arriveert. Wegrennen is geen optie want dan sleurt hij die persoon zonder te bijten aan zijn voeten terug naar zijn plek. Dat is aangeboren gedrag. Herderen heet dat geloof ik. Hij blijft wachten tot zijn baasje arriveert om de rest af te handelen. Ben je die nacht toevallig niet thuis, dan is dat geen enkel probleem. De RS blijft zijn object gewoon bewaken tot jij weer thuis bent. Ook al duurt dat de hele nacht.
Over het algemeen zijn het geen bijters, althans die van mij niet. Ook niet als je wordt aangevallen. Daar weten ze niet gelijk raad mee. Een pakwerker inhuren verricht echter wonderen. Doe dat wel op je eigen terrein. Twee keer een half uur training is meer dan voldoende. Het commando kill of attack moet je echter nooit aanleren, ook geen woorden van gelijke strekking. Gewoon "hellup" is voldoende en valt juridisch niet onder ophitsing.
Succes met jullie keuze.
RS zijn leuk, al zou ik het hele pakwerk verhaal niet doen. Kan wel maar dan voor de leuk. Een hond aanleren om in te grijpen is als gewone particulier niet aan te raden.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Wolfsblut schreef:Maar liefst negen hectare grond in the middle of nowhere? Typisch van die gebieden waar Oostblokse techneuten 's-nachts veelal actief zijn met het " inkopen " van land- en tuinbouwmachines. Jammer dat er nog geen draadhaar Foxterriers formaat Deense Dog gefokt worden. Dat zou de meest ideale hond zijn.
Succes met jullie keuze.
Pareltje :I:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Leuke vrolijke boxer!
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Joey.K schreef:Ik ben groot en dik maar ben bij mijn weten nog nooit over onze chihuahua gestruikeld (puppy tijd daargelaten want dan lopen ze standaard overal waar jij je voeten neerzet) en ben zeker weten nooit boven op of naast m gevallen. Serieus Hoe vaak val je als volwassene nou (spierziektes e.d. daargelaten) niet dat je voor een chihuahua moet gaan haha maar dat vallen vind ik altijd zo een onzin
Ik ga ook zonder honden regelmatig op m'n smeugeltje, m'n benen zijn bont en blauw. Het is een afwijking :schrik:
PitBullit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pitbull
Contacteer:

Ongelezen bericht door PitBullit »

Ik denk dat een boxer ook leuk is ja. Dan inderdaad een teefje.
Gollum schreef:
Joey.K schreef:Ik ben groot en dik maar ben bij mijn weten nog nooit over onze chihuahua gestruikeld (puppy tijd daargelaten want dan lopen ze standaard overal waar jij je voeten neerzet) en ben zeker weten nooit boven op of naast m gevallen. Serieus Hoe vaak val je als volwassene nou (spierziektes e.d. daargelaten) niet dat je voor een chihuahua moet gaan haha maar dat vallen vind ik altijd zo een onzin
Ik ga ook zonder honden regelmatig op m'n smeugeltje, m'n benen zijn bont en blauw. Het is een afwijking :schrik:
Jij niet alleen. Ik struikel ook regelmatig over mijn kat... :vaag: :roll: :lol1:
AfbeeldingAfbeelding
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Een boxer is een leuke hond maar heeft wel een goede opvoeding nodig, ze zijn nogal speels/ondeugend aangelegd en moeten hun grenzen leren kennen.
Ze staan wat hoger op de poten dan een stafford, al denk ik dat de boxerteef qua gewicht in de buurt komt.
Waken kunnen ze prima maar ze blaffen niet overmatig, als ze tekeer gaan is er ook meestal iets loos :wink:
Ik voel mij als ik 's avonds laat over straat ga met haar (en vorige boxers) nooit onveilig, zij is ook regelmatig op een groot terrein bij mijn bejaarde moeder te logeren, daar waakt zij ook prima maar is ook gek op mensen/bezoek als het goed is of ze hen kent.
Het zijn wel honden die beweging nodig hebben, goede wandeling, stuk fietsen of b.v. met ballenweper aan de gang.
Succes met je zoektocht.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Gollum schreef:

:engel: Ja; proprioceptie stoornis.
Hier is dus wel iemand op z'n chihuahua gevallen, heeft t beestje niet overleefd.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik ben gek op boxers, heb er zelf 2 gehad. Maar ik vind het zeker geen hond die je lekker met andere honden laat spelen. Ik vind ze vaak helemaal niet vriendelijk tegen seksegenoten.
Daarnaast weet ik ook niet of de hechte familie zit te wachten op kwijlklodders tot aan het plafond. Tenzij ze allemaal hondengek zijn dan maakt het ze waarschijnlijk niet uit. :mrgreen:

Maar leuk zijn ze zeker!
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Wat voor vachtsoort zoek je eigenlijk?
Gr. Aniek

Afbeelding
annemick
Zeer actief

Budkes schreef:Ik ben gek op boxers, heb er zelf 2 gehad. Maar ik vind het zeker geen hond die je lekker met andere honden laat spelen. Ik vind ze vaak helemaal niet vriendelijk tegen seksegenoten.
Daarnaast weet ik ook niet of de hechte familie zit te wachten op kwijlklodders tot aan het plafond. Tenzij ze allemaal hondengek zijn dan maakt het ze waarschijnlijk niet uit. :mrgreen:

Maar leuk zijn ze zeker!
De mijne, die morgen 2 wordt, heeft vandaag zeker met 3 verschillende seksegenoten, en andere niet sekse genoten, gespeeld :wink:
Ook nog 2 andere oudere boxers tegengekomen, soms meer, in het losloopbos of strand, geen probleem.
Er zijn er vast die wat minder sociaal zijn, hoor ik ook wel eens op boxer Facebook, maar over het algemeen valt het mee.
Maar misschien vind TS sowieso een boxer niets, heeft er niet op gereageerd.
Ach en kwijl hangt van de wangen af, mijn huidige boxer kan bij opwinding iets kwijlen, de vorige eigenlijk nooit :engel:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

dagmar88 schreef:
Gollum schreef:

:engel: Ja; proprioceptie stoornis.
Hier is dus wel iemand op z'n chihuahua gevallen, heeft t beestje niet overleefd.
Ik heb het even moeten googelen, nog nooit van gehoord maar het klinkt plausibel. De dokter noemde het vroeger motorisch debiel :mrgreen:
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Waarschijnlijk zijn ze niet het soort 'stoer' wat je zoekt, maar een wetterhoun zou wel passen volgens mij: waaks/beschermend zonder scherp te zijn. Groot, maar wel aanhankelijk?
Als ik het goed heb hoor, echte kenners zullen me nu wel bij,- of afvallen :wink:
Afbeelding
Budkes
Zeer actief

annemick schreef:
Budkes schreef:Ik ben gek op boxers, heb er zelf 2 gehad. Maar ik vind het zeker geen hond die je lekker met andere honden laat spelen. Ik vind ze vaak helemaal niet vriendelijk tegen seksegenoten.

Maar leuk zijn ze zeker!
De mijne, die morgen 2 wordt, heeft vandaag zeker met 3 verschillende seksegenoten, en andere niet sekse genoten, gespeeld :wink:
Ook nog 2 andere oudere boxers tegengekomen, soms meer, in het losloopbos of strand, geen probleem.
Er zijn er vast die wat minder sociaal zijn, hoor ik ook wel eens op boxer Facebook, maar over het algemeen valt het mee.
Ach en kwijl hangt van de wangen af, mijn huidige boxer kan bij opwinding iets kwijlen, de vorige eigenlijk nooit :engel:
Mijn vorige 2 waren absoluut niet vriendelijk tegen andere honden, de laatste zelfs niet tegen teven en pups. Mijn overbuurboxers zijn beide enorm fel. En lopen dan ook altijd kort aangelijnd . Tuurlijk zijn er boxers die prima met alles en iedereen kunnen. Maar ik nam vroeger altijd examens af (G& G) bij de Boxerclub en de helft van de deelnemers was gewoon niet vriendelijk voor andere honden. Meestal reuen, dat wel.
Gr. Aniek

Afbeelding
annemick
Zeer actief

Jammer, misschien ook omdat ze aan de lijn waren dan wilde Mickey vroeger soms ook eens stoer doen bij bepaalde honden vooral vlak bij huis.
Niet vriendelijk zijn met wat voor hond dan ook, jong of oud, ken ik alleen van onze bouviers vroeger, ondertussen ben ik er meerdere tegen gekomen die heel sociaal zijn.
Budkes schreef:
annemick schreef:

Maar leuk zijn ze zeker!
Mijn vorige 2 waren absoluut niet vriendelijk tegen andere honden, de laatste zelfs niet tegen teven en pups. Mijn overbuurboxers zijn beide enorm fel. En lopen dan ook altijd kort aangelijnd . Tuurlijk zijn er boxers die prima met alles en iedereen kunnen. Maar ik nam vroeger altijd examens af (G& G) bij de Boxerclub en de helft van de deelnemers was gewoon niet vriendelijk voor andere honden. Meestal reuen, dat wel.
Afbeelding
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jonas26 »

Maar leuk zijn ze zeker!
De hechte familie kan wel tegen een klodder hier of daar :mrgreen: Ik moet zeggen dat ik ze enorm leuk vind uitzien, moet me nog in het karakter gaan verdiepen en ik las ook dat de gezondheid niet zo best is?
Afbeelding
Jonas26
Zeer actief

Budkes schreef:Wat voor vachtsoort zoek je eigenlijk?
Niet te gek veel onderhoud, twee keer per week borstelen maakt me niet uit maar ik hoef geen hond waar de klitten invallen als je niet dagelijks borstelt.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Een boef
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
annemick
Zeer actief

Jonas26 schreef:

Maar leuk zijn ze zeker!
De hechte familie kan wel tegen een klodder hier of daar :mrgreen: Ik moet zeggen dat ik ze enorm leuk vind uitzien, moet me nog in het karakter gaan verdiepen en ik las ook dat de gezondheid niet zo best is?
Enthousiast, onverschrokken, moedig, speels, lomp, alert, sterk maar kan ook uren rustig zijn.
Hoort graag bij de familie, (meestal) gek op kinderen, zitten graag bij je op de bank :wink:
Qua vachtonderhoud erg gemakkelijk, al vindt je wel kleine haartjes in huis.
Gezondheid is een issue, goede fokker zoeken die ouderdieren uitgebreid test (dat zijn er steeds meer gelukkig) op o.a. hart, hd, spondylose. Ze zijn gevoelig voor bepaalde tumoren, dus daar is oplettendheid voor b.v. bultjes nodig.
Ik heb nu een gezonde jonge teef van 2 (herplaatser maar van goede fokker vandaan en hart laten onderzoeken)
Mijn vorige 2 boxers zijn allebei 13+ geworden en ik zie wel meer oude boxers maar helaas ook boxers die deze leeftijd bij lange niet halen.

Mocht je niet voor een pup willen gaan maar evt. interesse hebben in een boxerherplaatser dan weet ik een fb site voor je.
Laatst gewijzigd door annemick op 24 jul 2016 22:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Een Airedale terriër. Stoer, niet te groot, niet te klein, waaks maar lief naar eigen volk.
Jonas26
Zeer actief

annemick schreef: Enthousiast, onverschrokken, moedig, speels, lomp, alert, sterk maar kan ook uren rustig zijn.
Hoort graag bij de familie, (meestal) gek op kinderen, zitten graag bij je op de bank :wink:
Qua vachtonderhoud erg gemakkelijk, al vindt je wel kleine haartjes in huis.
Gezondheid is een issue, goede fokker zoeken die ouderdieren uitgebreid test (dat zijn er steeds meer gelukkig) op o.a. hart, hd, spondylose. Ze zijn gevoelig voor bepaalde tumoren, dus daar is oplettendheid voor b.v. bultjes nodig.
Ik heb nu een gezonde jonge teef van 2 (herplaatser maar van goede fokker vandaan en hart laten onderzoeken)
Mijn vorige 2 boxers zijn allebei 13+ geworden en ik zie wel meer oude boxers maar helaas ook boxers die deze leeftijd bij lange niet halen.

Mocht je niet voor een pup willen gaan maar evt. interesse hebben in een boxerherplaatser dan weet ik een fb site voor je.
Ik moet zeggen dat het erg goed klinkt. Bankliggers zijn we zelf ook dus daar past de hond prima bij. Speels en lomp vind ik geen probleem, leuk toch. Kindvriendelijk ben ik wel erg blij mee want de neefjes komen regelmatig over de vloer en die zijn ook lomp dus dat past goed :mrgreen: Ik wil geen herplaatser. Het enige wat ik me dan verder nog afvraag is de opmerking over agressie die ik las. Dat was namelijk de reden om af te zien van een stafford. Kan je daar misschien nog iets over zeggen?
Afbeelding
Jonas26
Zeer actief

wolvster schreef:Een Airedale terriër. Stoer, niet te groot, niet te klein, waaks maar lief naar eigen volk.
Ik vind ze mooi, bij anderen :mrgreen:
Afbeelding
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Jonas26 schreef:
wolvster schreef:Een Airedale terriër. Stoer, niet te groot, niet te klein, waaks maar lief naar eigen volk.
Ik vind ze mooi, bij anderen :mrgreen:
Haha! Fair enough ;)
Jonas26
Zeer actief

Nanna schreef: Reuen willen nog weleens patsers zijn. Maar niet zoals een Stafford of Pitbull. Die willen, als ze gaan knokken, maar één ding en dat is vasthouden tot de 'tegenstander' dood is. Bij normale honden gaat vechten om rangordebepaling en is het na wat geplukhaar wel klaar.
Teefjes zijn geen vechters?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”