Teven op voorwaarden zijn hier zonder aanschaf kosten voor de eigenaar. Alle benodigde onderzoeken zijn voor mijn rekening. Wil de eigenaar een pup uit het nest, ook geen probleem. Die krijgen ze ook zo.Johnny Jones schreef:Moet je betalen voor een hond als je die op fokkersvoorwaarden koopt? Ook als je teef drie keer een nest voor de fokker werpt? Hoe rechtsgeldig is zo'n contract als je weigert je hond af te geven of je besluit je hond te castreren?
Persoonlijk zou ik nooit een teef op fokkersvoorwaarden kopen. Het idee dat een ander mijn hond bij me weg kan halen staat me niet aan. De constructie van Marjoleine vind ik uitstekend.
Voor de jonge reu die uitgeplaatst zit heb ik half geld gevraagd. Hij stond te koop. Niet bewust om te plaatsen. Zeer geschikte eigenaar had de financiën niet en ging akkoord met deze constructie. Haar hond, medische onderzoeken zijn voor mij. Dekkingen ook muv als ze er een pup van wil bdie krijgt ze dan.
En ook al hoop ik dat in inderdaad 1 of 2 nestjes met een geplaatste teef kan fokken is de afspraak dat de eigenaren de laatste stem hebben of het doorgaat. Niks MOET ondanks dat we dat afspreken bij vertrek.
Sowieso is niks zeker bij een pup. Karakter en medisch zal eerst goed moeten zijn. Daarna moet de eigenaar het nog steeds willen