Kruimel53 schreef:gonnie schreef:Hilly45 schreef:Ach jee, lees het nu pas. Sterkte Gonnie. De opmerkingen van Gerard zijn soms onwijs pijnlijk, ook al ken je hem dan door en door. Ik hoop ook dat dit wat gaat zakken. Gerard zoekt blijkbaar nog steeds een zondebok, ben jij het niet, dan is het de dierenarts of de hond of wie dan ook. Zo gaat hij blijkbaar met emoties om. Lijkt me echt moeilijk, maar het is wel vermakelijk om te lezen, hoe jij dan e.e.a. oppakt. Een koud iemand ben je absoluut niet, maar ik denk, dat je dit ook wel weet. Ik hoop dat er snel weer wat rust in jullie huishouden komt.

Dat zakt wel weer hoor. Ik maak me er niet zo druk om, wel op het moment dat hij het zei. Maar nu gaat het weer.
Soms denk ik weleens dat ik helemaal niet zo warm/aardig bent. Want als er iemand doodgaat huil ik niet.
Bij de begrafenis van mijn oom zaten mijn zussen te huilen, ik niet dus, ik zei tegen mijn zus: ik denk dat ik pas huil als ik in die kist lig.
Dat is best een beetje egoïstisch. Ik vind begrafenissen eigenlijk best wel gezellig, je ziet familie die je al heel lang niet gezien hebt. Zie je wel, ik ben gemeen. Hahaha.
Ik ben super-sentimenteel, tranen met tuiten bij sieluge films en ook bij begrafenissen van mij tamelijk onbekenden. Niet om die persoon zelf maar als ik zie dat de familie verdrietig is komt dat heel erg binnen. Eigenlijk gewoon nep dus. En begrafenissen kunnen reuze gezellig zijn, vooral van oude mensen die aan het eind van hun leven waren en waarbij het doodgaan niet als een grote verrassing kwam, of misschien wel als een opluchting. Want zo is het toch vaak wel, vooral als iemand enorm afgetakeld was.
Jij bent gewoon nuchter en oprecht. Wat je niet voelt dat speel je niet, en je laat je ook niet meetrekken in andermans emoties. Je hebt wel veel gehuild om je andere hond, daar had je dus wel veel verdriet over. Het kán dus wel.
De manier van Gerard om met zijn emoties om te gaan vind ik niet bepaald netjes maar het past wel in het algemene beeld van iemand die vooral met zichzelf bezig is. Dan maakt het je niet uit dat je een ander kwetst als jíj je vervelende gevoel maar kwijt bent. Dat je daar grenzen in stelt vind ik heel goed. Hij heeft gewoon het recht niet om maar blindelings op jou af te reageren.
Ja, maar heel gek bij zielige films kan ik wel janken. Haha. Vroeger had ik ook wel dat ik ging huilen als ik iemand anders zag huilen.
Het lijkt eigenlijk wel of ik verhard ben, misschien komt dat door de overgang of zo.
Al vind een vriendin van me dat ik nu leuker ben dan jaren geleden, toen werd ze zowat misselijk van me zo lief was ik, haar woorden hoor niet de mijne. Haha.
Ja, om Tama kan ik af en toe nog janken, dat heb ik zo erg gevonden dat ze na de operatie zo lang nog geleden heeft, ook al zeggen de dierenartsen dat ze geen pijn had en het niet echt besefte, ze was niet thuis.
Met Jarah haar dood heb ik vrede. Ze had het zo zwaar de laatste dag. Zal vast de hitte ook wel bij meegespeeld hebben. Maar toch.

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.