Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het is weer zover, weer pech, overleden.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Het is weer zover, weer pech, overleden.

Ongelezen bericht door gonnie »

Hilly45 schreef:Ach jee, lees het nu pas. Sterkte Gonnie. De opmerkingen van Gerard zijn soms onwijs pijnlijk, ook al ken je hem dan door en door. Ik hoop ook dat dit wat gaat zakken. Gerard zoekt blijkbaar nog steeds een zondebok, ben jij het niet, dan is het de dierenarts of de hond of wie dan ook. Zo gaat hij blijkbaar met emoties om. Lijkt me echt moeilijk, maar het is wel vermakelijk om te lezen, hoe jij dan e.e.a. oppakt. Een koud iemand ben je absoluut niet, maar ik denk, dat je dit ook wel weet. Ik hoop dat er snel weer wat rust in jullie huishouden komt. :roos:

Dat zakt wel weer hoor. Ik maak me er niet zo druk om, wel op het moment dat hij het zei. Maar nu gaat het weer.

Soms denk ik weleens dat ik helemaal niet zo warm/aardig bent. Want als er iemand doodgaat huil ik niet.

Bij de begrafenis van mijn oom zaten mijn zussen te huilen, ik niet dus, ik zei tegen mijn zus: ik denk dat ik pas huil als ik in die kist lig.

Dat is best een beetje egoïstisch. Ik vind begrafenissen eigenlijk best wel gezellig, je ziet familie die je al heel lang niet gezien hebt. Zie je wel, ik ben gemeen. Hahaha.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

gonnie schreef:. Nikkie bijt meestal niet echt door.
Jammer. Had ie tenminste echt iets om over te janken.
AfbeeldingAfbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door -Lilo- »

gonnie schreef:
Hilly45 schreef:Ach jee, lees het nu pas. Sterkte Gonnie. De opmerkingen van Gerard zijn soms onwijs pijnlijk, ook al ken je hem dan door en door. Ik hoop ook dat dit wat gaat zakken. Gerard zoekt blijkbaar nog steeds een zondebok, ben jij het niet, dan is het de dierenarts of de hond of wie dan ook. Zo gaat hij blijkbaar met emoties om. Lijkt me echt moeilijk, maar het is wel vermakelijk om te lezen, hoe jij dan e.e.a. oppakt. Een koud iemand ben je absoluut niet, maar ik denk, dat je dit ook wel weet. Ik hoop dat er snel weer wat rust in jullie huishouden komt. :roos:

Dat zakt wel weer hoor. Ik maak me er niet zo druk om, wel op het moment dat hij het zei. Maar nu gaat het weer.

Soms denk ik weleens dat ik helemaal niet zo warm/aardig bent. Want als er iemand doodgaat huil ik niet.

Bij de begrafenis van mijn oom zaten mijn zussen te huilen, ik niet dus, ik zei tegen mijn zus: ik denk dat ik pas huil als ik in die kist lig.

Dat is best een beetje egoïstisch. Ik vind begrafenissen eigenlijk best wel gezellig, je ziet familie die je al heel lang niet gezien hebt. Zie je wel, ik ben gemeen. Hahaha.
Je brengt het grappig, maar mij bekruipt het gevoel dat je het ergens nog zelf gelooft ook :( Volgens mij ben jij een doodgoed mens en heeft die vent van je het hartstikke getroffen. Vreselijk dat hij zich nu zo op je afreageert. Hopelijk is dat nu snel klaar. Sterkte, zonder je meisje en met je labiele Gerard :roos:
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Je bent niet perse gemeen hoor als je niet of weinig huilt. Iedereen verwerkt emoties op een andere manier, en geen één manier is goed of fout. Zolang je er zelf maar mee kunt leven, is het toch prima hoe je het doet.
_Esmee
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

bram en thijs schreef:
:LOL:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Nee, hoor ik weet wel dat ik niet echt gemeen ben. Maar soms tegen Gerard wel. Hahaha.

Maar heel soms als er een begrafenis is dan denk ik weleens waarom huil ik niet en anderen wel.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
gonnie
Zeer actief

Kruimel53 schreef:
gonnie schreef:

Ik ben super-sentimenteel, tranen met tuiten bij sieluge films en ook bij begrafenissen van mij tamelijk onbekenden. Niet om die persoon zelf maar als ik zie dat de familie verdrietig is komt dat heel erg binnen. Eigenlijk gewoon nep dus. En begrafenissen kunnen reuze gezellig zijn, vooral van oude mensen die aan het eind van hun leven waren en waarbij het doodgaan niet als een grote verrassing kwam, of misschien wel als een opluchting. Want zo is het toch vaak wel, vooral als iemand enorm afgetakeld was.

Jij bent gewoon nuchter en oprecht. Wat je niet voelt dat speel je niet, en je laat je ook niet meetrekken in andermans emoties. Je hebt wel veel gehuild om je andere hond, daar had je dus wel veel verdriet over. Het kán dus wel.

De manier van Gerard om met zijn emoties om te gaan vind ik niet bepaald netjes maar het past wel in het algemene beeld van iemand die vooral met zichzelf bezig is. Dan maakt het je niet uit dat je een ander kwetst als jíj je vervelende gevoel maar kwijt bent. Dat je daar grenzen in stelt vind ik heel goed. Hij heeft gewoon het recht niet om maar blindelings op jou af te reageren.
Ja, maar heel gek bij zielige films kan ik wel janken. Haha. Vroeger had ik ook wel dat ik ging huilen als ik iemand anders zag huilen.

Het lijkt eigenlijk wel of ik verhard ben, misschien komt dat door de overgang of zo.

Al vind een vriendin van me dat ik nu leuker ben dan jaren geleden, toen werd ze zowat misselijk van me zo lief was ik, haar woorden hoor niet de mijne. Haha.

Ja, om Tama kan ik af en toe nog janken, dat heb ik zo erg gevonden dat ze na de operatie zo lang nog geleden heeft, ook al zeggen de dierenartsen dat ze geen pijn had en het niet echt besefte, ze was niet thuis.
Met Jarah haar dood heb ik vrede. Ze had het zo zwaar de laatste dag. Zal vast de hitte ook wel bij meegespeeld hebben. Maar toch.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
gonnie
Zeer actief

Pemba schreef:
bram en thijs schreef:
:LOL:

Hahahaha, dat wel ja. Maar dan wordt hij pissig op haar.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Hoe een dier overlijd scheelt ook echt veel in je verdriet.

De kat bij mij ouder is met 17 jaar vredig thuis ingeslapen. Natuurlijk verdrietig, maar we waren er niet kapot van. Het is zoals het is en ze had een mooi leven gehad.
Mijn kat is aangereden en was op slag dood. Hij was nog maar 9 maanden jong. Ik was daar echt kapot van. Zeker een week om gehuild, maar ook omdat je dan boos bent. Het had niet gehoeven en was stom 'toeval', alles maalt door je hoofd. Nu drie maanden later denk ik nog steeds elke dag wel 'shit, waarom ben je nou dood'

Denk dat jij dat met je honden hebt. De ene was (zoals ik het lees) pijnlijk en heeft veel 'had ik dit maar anders gedaan, was het zus maar gegaan, was het zo maar gegaan' en dat is moeilijker te verwerken. Bij deze hond was het 'goed zo' en dan heb je er ook vrede mee.
_Esmee
gonnie
Zeer actief

Daar heb je gelijk in. Het is gewoon goed nu.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Fijn en goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd en haar signalen hebt opgepikt. En ook al zeg je dat het goed is zo wil ik je wel sterkte wensen, het is toch niet niets om in zo'n korte tijd 2 honden te moeten laten gaan.
Jammer dat Gerard er op een andere (vervelende) manier mee omgaat en schuldigen gaat zoeken, terwijl een ziek dier toch eigenlijk buiten je eigen machten ligt.
Je hebt haar in ieder geval voor mijn gevoel wel wat leed bespaard door haar te laten gaan op het moment dat je zag dat het niet meer ging, goed naar je eigen gevoel geluisterd en niet meer naar wat anderen willen en zeiden. Goed van je!

Ik hoop dat jouw man toch snel bijdraait en ook voor Nikkie dat hij en jullie de draai gaan vinden met nu 1 hond. Voor iedereen denk ik even slikken, het is toch anders.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ja hoor natuurlijk kan er verschil zijn maar dat heeft niets met de liefde voor je hond te maken. Toen Xito 2 jr geleden overleed was ik er echt kapot van... veel te jong (8) en zo plotseling. De ene dag niks aan de hand de volgende dag was ie dood. Ik kon er geen vrede mee hebben en heb ik t er nog moeilijk mee...
Xena is vorige maand overleden en natuurlijk had ik daar verdriet van heb dr bijna 15 jaar om me heen gehad elke dag... maar ze was oud en t was een hondje van de dag. Ik wist dat t een keer zou komen en hoewel t nog plots was kon ik daar wel vrede mee hebben. Ze heeft een prachtige leeftijd behaald en t is goed zo.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
gonnie
Zeer actief

Het is zeker anders, haast een beetje saai.
Maar aan de andere kant hoef ik niet meer op mijn hoede te zijn als ik met een hond binnen kom, als een van ons met een hond naar buiten was geweest stond de andere hond te wachten tot ze binnen was. En dan was het om elkaar heen draaien dat kan tijdens een loopsheid zo de reden zijn tot een gevecht.
Dus nu is dat wel makkelijker.

Als Jarah de slaapkamer binnen ging waar Nikkie lag ging Nikkie liggen grommen dus dat was af en toe ook spannend. Want Jarah pikte het de laatste jaren niet meer als Nikkie lelijk deed, ze was al teveel in haar oren gebeten, dus heel soms vloog Jarah Nikkie al van tevoren aan.
En waar Nikkie zich wel liet stoppen bleef Jarah door gaan.

Dus er zitten ook wel voordelen aan. Al had ik liever nog wat langer twee honden gehad. Was net gewend aan twee honden.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Gonnie, de Duitsers hebben een mooi gezegde:" Wass sich liebt dass neckt sich". Wat dat aangaat mag Gerard jou wel wat minder liefhebben. Ik denk dat ie van mij de pot op kon.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
gonnie
Zeer actief

malinois schreef:Ja hoor natuurlijk kan er verschil zijn maar dat heeft niets met de liefde voor je hond te maken. Toen Xito 2 jr geleden overleed was ik er echt kapot van... veel te jong (8) en zo plotseling. De ene dag niks aan de hand de volgende dag was ie dood. Ik kon er geen vrede mee hebben en heb ik t er nog moeilijk mee...
Xena is vorige maand overleden en natuurlijk had ik daar verdriet van heb dr bijna 15 jaar om me heen gehad elke dag... maar ze was oud en t was een hondje van de dag. Ik wist dat t een keer zou komen en hoewel t nog plots was kon ik daar wel vrede mee hebben. Ze heeft een prachtige leeftijd behaald en t is goed zo.
Ja, dat is het ook.

Kijk van Jarah wisten we dat er een eind aan haar leven kon komen door haar hart. Tenminste bij de eerste echo zei die arts dat 50% van de honden met een vernauwde aorta niet ouder werd dan zeven jaar dan verwacht je rond haar zevende wel dat het afgelopen kan zijn. Nu ze heeft het 11 1/2 jaar volgehouden.

Dus ik had er altijd rekening mee gehouden. Is toch makkelijker.
Laatst gewijzigd door gonnie op 09 aug 2016 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

gonnie schreef:
Dus er zitten ook wel voordelen aan. Al had ik liever nog wat langer twee honden gehad. Was net gewend aan twee honden.
Met Bluf alleen na de dood van Finn ging het eigenlijk ook wel prima. Het was even wennen inderdaad voor mij omdat ik zo gewend was met de twee op te lopen en Bluf leek het in eerste instantie wel prima te vinden. Maar na een tijdje merkte ik toch dat Bluf wel wat down werd.
In mijn geval had ik toen net wat met en baasje dat al een hondje had, en ondanks dat de twee elkaar in eerste instantie niet zo lagen merkte ik wel dat Bluf het fijn vond om weer een soortgenoot om haar heen te hebben.

Dus ook al moet je er nu nog niet aan denken, soms komen er onverwachts dingen op je pad, een leuke gecastreerde reu of zo :engel: waar het met Nikkie en jullie mee klikt.
Jonas26
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jonas26 »

gonnie schreef:Nee, hoor ik weet wel dat ik niet echt gemeen ben. Maar soms tegen Gerard wel. Hahaha.

Maar heel soms als er een begrafenis is dan denk ik weleens waarom huil ik niet en anderen wel.
Misschien is het niet helemaal gepast om als nieuwkomer me hier in te mengen maar ieder mens verwerkt situaties op zijn eigen wijze, het ene is niet beter of slechter dan het andere.Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen met het verlies van je hond, respect, het lijkt me het moeilijkste wat er is om een keuze te moeten maken wanneer het tijd is.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

gonnie schreef:Nee, hoor ik weet wel dat ik niet echt gemeen ben. Maar soms tegen Gerard wel. Hahaha.

:wink: Omdat je je niet al het leed van de hele wereld aan kunt trekken, of daar zelf niet leuker/stabieler op wordt.
Je bent een uiterst praktisch ingesteld en nuchter mens.

En tegen gerard ben je af en toe hard voor zijn bestwil.

:ok: Heel goed dat je je aan je voornemen gehouden hebt. Sterkte met het verlies.
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel

Ongelezen bericht door mim »

Hey ouwe moordenaar :wink: , Je heb het prima gedaan :ok: . Gerard wordt er misschien nog weleens blij van..
Stel je voor dat jij ook z'n piepert was, dan was het leed niet te overzien!
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel

Ongelezen bericht door mim »

Heavy schreef:
gonnie schreef:
malinois schreef:Ik geef je gelijk hoor vwb een nieuwe hond maar je hoeft niet bij elke hond apart weg natuurlijk. Hier kon en kan altijd alles prima alleen zijn. Nooit problemen mee gehad ook niet bij de herplaatsers.
Weet ik, mijn honden konden ook altijd alleen blijven, totdat Gerard niet meer werkte toen was het in no time afgelopen. Gerard ging ze voeren als we thuis kwamen en daardoor ging Jarah (was heel gek op eten) in de gang liggen wachten, en bij elk geluidje wat ze op de galerij hoorde ging ze blaffen en huilen. De anderen gingen meedoen.

En hij gaf ze de godganse dag aandacht. Hij maakte de meiden afhankelijk van hem.[/quote]
Je moet die laatste zin eens een paar keer achter elkaar lezen :wink:
Ik lees: Loverboy :cool2: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door mim op 22 jul 2016 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Dat is snel gegaan, Gonnie. Sterkte, ook voor Gerard.
AfbeeldingAfbeelding
gonnie
Zeer actief

Dank je.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
gonnie
Zeer actief

Jonas26 schreef:

Misschien is het niet helemaal gepast om als nieuwkomer me hier in te mengen maar ieder mens verwerkt situaties op zijn eigen wijze, het ene is niet beter of slechter dan het andere.Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen met het verlies van je hond, respect, het lijkt me het moeilijkste wat er is om een keuze te moeten maken wanneer het tijd is.

Ja hoor, iedereen mag zijn/haar mening geven.

Dank je.
dagmar88 schreef:

:wink: Omdat je je niet al het leed van de hele wereld aan kunt trekken, of daar zelf niet leuker/stabieler op wordt.
Je bent een uiterst praktisch ingesteld en nuchter mens.

En tegen gerard ben je af en toe hard voor zijn bestwil.

:ok: Heel goed dat je je aan je voornemen gehouden hebt. Sterkte met het verlies.
Dank je.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Ik geloof dat ik blij zou zijn met elke reden om niet met Gerard ergens heen te hoeven.

Sterkte met het verlies met Tama, ik vind het verdrietig om te lezen hoe moeilijk je het daarmee hebt maar ik kan het me ook goed voorstellen. En ook sterkte met het verlies van Jarah.
gonnie
Zeer actief

Dank je.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Jeetje toch nog snel gegaan. Goed dat je zo verstandig hebt gehandeld en niet geleidt door emoties. Sterkte met het verlies en hopelijk kan op je vakantie het verlies van de dames een beetje een plek geven.
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Dat is snel gegaan! Heel veel sterkte!
gonnie
Zeer actief

Dank jullie. Het ging zeker snel. Ik hoop dat Nikkie nog even wacht.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Je bent een mal en lief mens. Ik heb het al eerder gezegd: de wereld zou een betere plek zijn met meer mensen zoals jij.
Sterkte!
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
gonnie
Zeer actief

Bonnie F schreef:Je bent een mal en lief mens. Ik heb het al eerder gezegd: de wereld zou een betere plek zijn met meer mensen zoals jij.
Sterkte!

Dank je, mal ben ik wel ja. Haha. Mijn kleinkinderen vinden het helemaal te gek als ik gek doe.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”