Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

LPC operatie niet geslaagd?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Lola96
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Re: LPC operatie niet geslaagd?

Ongelezen bericht door Lola96 »

Tineke schreef:Jee Mirel lees dit nu pas hier , wat balen zeg dat het zo loopt.
Ik heb niet iets zinnigs te melden wat betreft de revalidatie maar hoop wel dat alles alsnog goed zal komen met Quinn.
Dank je wel Tien!
Ze loopt de afgelopen 3 dagen wel wat beter, nog steeds flink kreupel en veel kreupeler dan voor de operatie maar er lijkt nu in elk gevalwel wat vooruitgang in te zitten opeens.
Ik hoop dat die vooruitgang aanhoud, dan wordt het misschien nog wat...
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Lola96 schreef:
Tineke schreef:Jee Mirel lees dit nu pas hier , wat balen zeg dat het zo loopt.
Ik heb niet iets zinnigs te melden wat betreft de revalidatie maar hoop wel dat alles alsnog goed zal komen met Quinn.
Dank je wel Tien!
Ze loopt de afgelopen 3 dagen wel wat beter, nog steeds flink kreupel en veel kreupeler dan voor de operatie maar er lijkt nu in elk gevalwel wat vooruitgang in te zitten opeens.
Ik hoop dat die vooruitgang aanhoud, dan wordt het misschien nog wat...
Nou ik duim voor jullie mee dat het steeds beter zal blijven gaan. Ze gaat gewoon bij die 85% horen :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Zweedsetosti
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Zweedsetosti »

Mijn hondje behoorde helaas tot die 15% en moest ingeslapen worden een dag voor zijn eerste verjaardag.

Desalniettemin heb ik inmiddels (helaas) veel ervaring met ED. Zwemmen is echt heel erg goed voor ze. Door te gaan bewegen zag ik mijn hondje (en ook mijn eerste lab) ineens mega sprongen vooruit maken.
Verder kun je denken aan fysio, Doils Joint en Corta RX.

In Rotterdam zit ook een honden zwem revalidatie centrum. Ik kwam daar drie keer per week. Verder ook nog acupunctuur gedaan.

Helaas mocht het hier allemaal niet baten, maar in de toekomst zou ik het allemaal weer zo doen. Mijn oudste lab is geopereerd aan iets anders (sesambeentjes voet) en liep op week 10 zooo ongelooflijk beroerd. Teruggegaan en orthopeed gaf aan dat hij moet gaan bewegen. Gestart met zwemmen en langere wandelingen en binnen een week liep hij als een zonnetje en zette geen pas meer mank. Het leek of hij een beetje gewend was aan het mank lopen?

Sterkte!
Lola96
Zeer actief

Zweedsetosti schreef:Mijn hondje behoorde helaas tot die 15% en moest ingeslapen worden een dag voor zijn eerste verjaardag.

Desalniettemin heb ik inmiddels (helaas) veel ervaring met ED. Zwemmen is echt heel erg goed voor ze. Door te gaan bewegen zag ik mijn hondje (en ook mijn eerste lab) ineens mega sprongen vooruit maken.

In Rotterdam zit ook een honden zwem revalidatie centrum. Ik kwam daar drie keer per week. Verder ook nog acupunctuur gedaan.

Helaas mocht het hier allemaal niet baten, maar in de toekomst zou ik het allemaal weer zo doen. Mijn oudste lab is geopereerd aan iets anders (sesambeentjes voet) en liep op week 10 zooo ongelooflijk beroerd. Teruggegaan en orthopeed gaf aan dat hij moet gaan bewegen. Gestart met zwemmen en langere wandelingen en binnen een week liep hij als een zonnetje en zette geen pas meer mank. Het leek of hij een beetje gewend was aan het mank lopen?

Sterkte!
Dank je wel voor je reactie Zweedsetosti!

Verschrikkelijk dat jouw Lab niet eens een jaar is geworden zeg! Dat is echt heel zuur, zo jong... ik schrik er van.
Was dat zo jong al zo erg dat het met pijnstillers ook niet meer ging?
Was hij/zij voor de operatie ook beter dan erna?
In het MCD wisten ze me te vertellen dat 1 op de 5 Labradors ED heeft!!
Ik wist dat de Labradors niet meer zo gezond zijn als vroeger, dit was voor mij een beweegreden om voor een kruising te gaan, al heeft dat niet mogen baten maar 1 op de 5 vond ik best schokkend.
We hebben nog niet gezwommen, er zijn hier plekken zat waar dat kan maar daar lopen ook weer allemaal andere honden.
Dat wil ik nog even vermijden want ze ontploft als ze een andere hond ziet, zo graag wil ze spelen.
Ik wacht nog even het bezoek aan de orthopeed af woensdag en dan denk ik toch maar een zwembad in mn tuin te zetten voor haar.
Rotterdam is een behoorlijk eind rijden vanaf Haarlem maar dank voor de tip.
Moest jouw hond daar een zwemvest aan?
Ik heb goede ervaringen met acupunctuur bij HD en wilde dit idd al aankaarten woensdag, zeker de moeite van het proberen waard denk.
Ik ga even googelen wat Doils Joint en Corta RX inhoud, dat zegt me zo even niks.
Fijn dat je oudste Lab nu in in ieder geval weer rad loopt!
Ben jij ook in het MCD geweest?
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik denk dat een zwembad in je tuin weinig zin heeft; het gaat echt om het zwemmen zelf en niet om plonsen en spelen.
Een zwembad in je tuin is daar nooit groot genoeg voor.
Heb je misschien een plek waar je samen met je hond kan gaan zwemmen?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Zweedsetosti
Vaste gebruiker

Lola96 schreef:
Zweedsetosti schreef:Mijn hondje behoorde helaas tot die 15% en moest ingeslapen worden een dag voor zijn eerste verjaardag.

Sterkte!
Dank je wel voor je reactie Zweedsetosti!

Verschrikkelijk dat jouw Lab niet eens een jaar is geworden zeg! Dat is echt heel zuur, zo jong... ik schrik er van.
Was dat zo jong al zo erg dat het met pijnstillers ook niet meer ging?
Was hij/zij voor de operatie ook beter dan erna?
In het MCD wisten ze me te vertellen dat 1 op de 5 Labradors ED heeft!!
Ik wist dat de Labradors niet meer zo gezond zijn als vroeger, dit was voor mij een beweegreden om voor een kruising te gaan, al heeft dat niet mogen baten maar 1 op de 5 vond ik best schokkend.
We hebben nog niet gezwommen, er zijn hier plekken zat waar dat kan maar daar lopen ook weer allemaal andere honden.
Dat wil ik nog even vermijden want ze ontploft als ze een andere hond ziet, zo graag wil ze spelen.
Ik wacht nog even het bezoek aan de orthopeed af woensdag en dan denk ik toch maar een zwembad in mn tuin te zetten voor haar.
Rotterdam is een behoorlijk eind rijden vanaf Haarlem maar dank voor de tip.
Moest jouw hond daar een zwemvest aan?
Ik heb goede ervaringen met acupunctuur bij HD en wilde dit idd al aankaarten woensdag, zeker de moeite van het proberen waard denk.
Ik ga even googelen wat Doils Joint en Corta RX inhoud, dat zegt me zo even niks.
Fijn dat je oudste Lab nu in in ieder geval weer rad loopt!
Ben jij ook in het MCD geweest?
Nee pijnstillers hielpen niet te nauwelijks. Hij zat op de volle dosis. Voor de operatie was hij echt niet goed. Na de operatie voor een paar weken was hij wel ok en met stijgende lijn... maar niet top. En daarna is het alleen maar slechter geworden. Ik heb toen na een paar maanden een CT scan laten maken en daaruit bleek dat zijn ellebogen echt stuk waren (leek wel een soort van ziekte bij hem). Zou nog een keer kunnen opereren maar de slagingskansen waren laag en mijn puppy zat al zijn hele leven achter een paar hekjes in de keuken. Ik wilde niet het risico nemen dat dit ook niet zou lukken en daarom hebben we ervoor gekozen om niet nog een operatie te doen.

Ik ben gaan zwemmen zodat hij spieren kweekt en meer op zijn spieren loopt dan op zijn gewrichten. En bovendien om wat te doen aan zijn tomeloze energie, want ik was bang dat hij misschien ooit zou losbreken van de lijn ofzo en dan zichzelf stuk rent. Door het zwemmen was hij in ieder geval die dag moe. Op een gegeven moment zwommen we drie keer per week en werd hij echt een stuk beter.

Hij had geen zwemvest aan, dat is afhankelijk van hoe de hond beweegt in het water. Als ze bijv veel te druk spartelen ofzo, dan is het beter van wel want anders maken ze dadelijk alleen maar meer kapot door het druk doen.

Mijn jongste is geopereerd in het SDU, maar de orthopeed werkte daarna in het MCD en voor het revalidatie traject ben ik dus in het MCD geweest.
Mijn hondjes hebben wat pech gehad met de gewrichten dus ben inmiddels als zo'n honderd keer in het MCD geweest ;). Prima artsen daar!
De oudste is overigens geopereerd bij Hopmans in Groningen.
Zweedsetosti
Vaste gebruiker

Ik denk dat het overigens wel goed is om in ieder geval een paar keer onder begeleiding te zwemmen alvorens zelf een zwembad te plaatsen en te revalideren. Het is echt wel heel belangrijk dat het rustig en met beleid gebeurd en dan kun je een beetje afkijken van iemand die dagelijks allerlei honden laat zwemmen.
Lola96
Zeer actief

Jeetje Zweedsetosti, wat een verschrikkelijk verhaal.
Je hebt er alles voor gedaan en als dat dan allemaal niet baten mag is heel erg zuur.

We hebben hier zat plekken om te zwemmen en ik woon ook nog eens op 10 min vanaf het strand.
Punt is dat er overal veel honden lopen, ongeacht het tijdstip, het lijkt overal steeds drukker te worden met honden, helemaal als het goed weer is.
Quinn ontploft letterlijk van blijdschap als ze een andere hond ziet, al is dat op 100 meter afstand, dat probeer ik te voorkomen.
In huis en in de tuin is ze rustig, dat heeft ze van pup af geleerd en zelfs nu nog, na 9 weken rust houd ze zich daaraan.
Normaal gesproken gaat ze overal met me mee naar toe en als ik haar nu in de auto zet om naar de kliniek te gaan dan gaat ze helemaal los van blijdschap omdat ze weer mee is, dus dat doen we met zn 2en, dan zit ik bij haar achterin om haar rustig te houden.
Daarom leek het me een goed idee om een zwembad in mijn tuin te zetten, dan kunnen we de explosieve momenten vermijden.
Er zijn zwembaden te koop tot wel 3 meter lang, denk niet dat dit te klein is om haar rondjes in te laten zwemmen, de kruising doet vast een grote hond vermoeden maar dat is niet het geval, Quinn is uitgegroeid tot een klein formaatje Labrador.
Het is idd niet de bedoeling dat ze gaat spetteren en spelen en dat zal ook wel meevallen in een zwembad waar ze niet in kan staan en ik ga uiteraard dan met haar mee om dat te begeleiden.
Quinn heeft nog nooit echt gezwommen met haar voeten los van de grond, normaal gaat ze tot borsthoogte en niet verder.
Daarom denk ik dat het verstandig is om haar een zwemvest aan te trekken om paniekreactie te voorkomen en zodat ze haar voorpoten rustig zal gebruiken.
Ik zou graag eerst proberen in een zwembad dat daarvoor ingericht is met professionele begeleiders maar het dichtst bijzijnde ligt op 2 uur rijden.
Dat ik 4 uur in de auto zou zitten boeit me niet maar Quinn zit dat dan ook, en niet rustig ben ik bang maar volledig in de partymodus omdat ze denkt dat ze naar de paarden gaat.
Als ik thuis een zwembad zou hebben dan kan ze elke dag even zwemmen zonder prikkels van buitenaf, dat was het idee.
Maar dat ga ik woensdag overleggen met Dick van Zuilen.

Ik moet wel zeggen, het gaat beter sinds afgelopen donderdag, nog steeds kreupel en kreupeler dan voor de operatie maar er zit nu in elk geval wel vooruitgang in!
Lola96
Zeer actief

Ik heb een poging gedaan om een foto van Quinn te plaatsen zodat jullie een indruk krijgen van haar grootte.
Heb hier in het verleden wel foto's geplaatst maar krijg het niet meer voor elkaar, sorry.
Quinn ziet eruit als een klein formaat Labrador, slank, 26 kilo.
Lola96
Zeer actief

Ik weet niet of jullie het nog volgen maar voor het geval dat, een update want ik ben vandaag in het MCD geweest.

Quinn is uitgebreid bekeken en hebben een lang gesprek gehad met Dick van Zuilen.
Sinds donderdag zit er verbetering in en dat zag hij ook duidelijk maar hij was het ook met me eens dat ze dan wel beter loopt maar wel nog steeds veel kreupeler dan voor de operatie.
Er zit nog steeds vocht in haar elleboog en Dick denkt dat het toch nog een ontstekingsreactie is door een geirriteerd gewricht.
Ze heeft nu weer ontstekingsremmers mee gekregen voor 3 weken en we gaan eerst aankijken hoe lang de stijgende lijn aanhoud.
Als ze kreupel blijft dan krijgt ze een injectie met corticosteroïden, prednison, die zou een eventuele ontstekingsreactie zeker weg moeten halen.
En als ze dan nog kreupel is dan gaat ze opnieuw onder de CT scan.
Ik was al blij dat hij zelf voorstelde om te wachten met die injectie want er zit nu eindelijk vooruitgang in en sindsdien was ik daar ook al niet meer echt voor.
En met meer dingen had ik wel het gevoel dat ik op 1 lijn zat met Dick van Zuilen, fijne arts, heeft er een uur voor uitgetrokken vandaag en vond het zelf ook zichtbaar heel naar.
Ik hoop maar dat hij haar goed kan krijgen maar kreeg wel het idee dat hij er alles aan wil doen om het goed te krijgen, als hij die gedachte nou vast houd heb ik best wel weer hoop.

De kwestie zwemmen, uitgebreid besproken en volgens Dick heeft het in dit geval geen meerwaarde.
Een elleboog is geen plek waar ze spieren voor op moeten bouwen om het gewricht te ontlasten, dat is bijv een heup of een schouder wel.
Dat zou je dan alleen doen om haar beweging te geven, waarbij je weer conditie opbouwt waar je eigenlijk niet op zit te wachten met een hond die je rustig moet houden.
Quinn heeft ook nog nooit echt gezwommen, ze loopt tot aan haar borst het water in en gaat niet verder, dus zal waarschijnlijk eerst even panieken en spartelen, die bewegingen willen we nu ook even niet.
Daarom heeft hij het zelfs afgeraden.
Hij zegt dat er honden met ED zijn die van zwemmen slechter worden, net als van graven, dat is dezelfde beweging.
Graven doet Quinn niet, dat mag ze niet maar zwemmen ga ik dan ook nog maar niet doen, zeker niet als het geen meerwaarde heeft en ze er ook nog eens slechter van kan worden.

En dan was er nog een "dingetje"...... Quinn moet afvallen!!
Ik dacht dat ik hem verkeerd verstond hahaha en ik maar overal verkondigen dat ik zo'n mooie slanke hond heb!
Hij vond haar wel mooi bespierd en erg sterk hihi maar ze moet afvallen tot er geen laagje meer over haar ribben zit.
Dus we gaan voor de dieetvoer van Hills J/D en gezondere snacks.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ja hoor, ik volg het nog :mrgreen: :ok:

Fijn dat Dick van Zuilen nog allerlei mogelijkheden ziet :ok: dat had ik eigenlijk ook wel een beetje verwacht, want operatie mislukt
en doeggg, daar is hij het type niet echt naar.

Ik ga hard duimen dat de stijgende lijn verder doorzet nu met de ontstekingsremmers en je binnen een paar weken je grootste zorgen
kan laten varen :ok: :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Fijn dat er een stijgende lijn inzit, hopelijk wordt dot nog beter met de ontstekingsremmers :ok: Mocht die spuit toch nodig zijn, bij Doran werkte die de volgende dag al, dus behalve dat het even vervelend is, roesje, spuit e.d. zou ik daat niet teveel tegenop zien.

:LOL: Ja Dick is erg voor slanke gespierde honden, succes met het dieet!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Lola96
Zeer actief

Caro. schreef:Ja hoor, ik volg het nog :mrgreen: :ok:

Fijn dat Dick van Zuilen nog allerlei mogelijkheden ziet :ok: dat had ik eigenlijk ook wel een beetje verwacht, want operatie mislukt
en doeggg, daar is hij het type niet echt naar.

Ik ga hard duimen dat de stijgende lijn verder doorzet nu met de ontstekingsremmers en je binnen een paar weken je grootste zorgen
kan laten varen :ok: :ok:
Leuk dat jullie het nog volgen!

Ik hoop het ook enorm Caro, dank je wel, ze is nog zo jong en moet nog een hondenleven mee, dat zou ze al rennend en spelend moeten doen.
Ben ook echt blij dat Dick het heeft overgepakt van de orthopeed die ik eerst had en heb er ook geen twijfels over dat hij dit zelf ook heel rot vindt, hij zei me het niet uit te kunnen staan dat ze niet goed is.
Dus we wachten weer rustig af maar als jullie nog volgen dan hou ik jullie ff op de hoogte natuurlijk!
Lola96
Zeer actief

Lunatic schreef:Fijn dat er een stijgende lijn inzit, hopelijk wordt dot nog beter met de ontstekingsremmers :ok: Mocht die spuit toch nodig zijn, bij Doran werkte die de volgende dag al, dus behalve dat het even vervelend is, roesje, spuit e.d. zou ik daat niet teveel tegenop zien.

:LOL: Ja Dick is erg voor slanke gespierde honden, succes met het dieet!

Ik hoop natuurlijk ook dat die ontstekingsremmers het nu gaan doen maar zo niet krijgt ze idd die injectie.
Ik dacht ook dat het ging om hyaluronzuur, dat ken ik vanuit de paarden en is vaak een tijdelijk lapmiddel.
Maar hij wil Prednison inspuiten om daar plaatselijk de ontstekingsreactie aan te pakken, er vanuit gaande dat deze eenmaal weg niet meer terug komt, zou dat niet als tijdelijk lapmiddel dienen.
Dus zeker een optie maar zou nog veel beter zijn als de ontstekingsremmers het doen, daar hoop ik op.

Je had m'n gezicht moeten zien toen hij zei dat ze af moest vallen :80: ik dacht dat ik m niet goed verstond haha.
Ze is op het oog ook echt niet dik, ze heeft een mooie taille en geen zichtbaar spek, ziet er strak en droog uit.
Maar hij voelt toch een laagje spek over haar ribben en dat moet eraf.
Dus daar gaan we aan werken, ik denk dat ik al een heel eind kom als ik haar op dieetvoer zet en veel minder, en andere, snacks geef.
Nu ze helemaal niks mag heb ik een beetje de neiging om haar te verwennen met lekkere dingetjes.
Dat blijft voor de Lab in haar toch de ultieme beloning, aan de leuke Labjes in je onderschrift te zien moet je weten wat ik bedoel haha.
En een beloning verdiend ze hoor, ze blijft zo lief en gehoorzaam, had ik nooit verwacht dat ze dat zo lang vol kon houden en dat op haar leeftijd!
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Jemig wat een verhaal. Je hebt alles voor haar over, mooi om te lezen. Ik hoop voor je dat er snel meer verbetering komt.
Easy_Rider
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Easy_Rider »

Klinkt in ieder geval hoopvol.
Ik hoop dat er spoedig meer herstel is!
Lola96
Zeer actief

Dank voor de lieve woorden, het medeleven en het feit dat ik hier mijn ei kwijt kan ! :thumright:
Ik heb wel eens het idee dat de mensen in mijn omgeving knettergek van me worden als ik het continu over mn beestjes heb en geen flauw idee hebben waar het over gaat allemaal :denken:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”