Zweedsetosti schreef:Mijn hondje behoorde helaas tot die 15% en moest ingeslapen worden een dag voor zijn eerste verjaardag.
Desalniettemin heb ik inmiddels (helaas) veel ervaring met ED. Zwemmen is echt heel erg goed voor ze. Door te gaan bewegen zag ik mijn hondje (en ook mijn eerste lab) ineens mega sprongen vooruit maken.
Verder kun je denken aan fysio, Doils Joint en Corta RX.
In Rotterdam zit ook een honden zwem revalidatie centrum. Ik kwam daar drie keer per week. Verder ook nog acupunctuur gedaan.
Helaas mocht het hier allemaal niet baten, maar in de toekomst zou ik het allemaal weer zo doen. Mijn oudste lab is geopereerd aan iets anders (sesambeentjes voet) en liep op week 10 zooo ongelooflijk beroerd. Teruggegaan en orthopeed gaf aan dat hij moet gaan bewegen. Gestart met zwemmen en langere wandelingen en binnen een week liep hij als een zonnetje en zette geen pas meer mank. Het leek of hij een beetje gewend was aan het mank lopen?
Sterkte!
Dank je wel voor je reactie Zweedsetosti!
Verschrikkelijk dat jouw Lab niet eens een jaar is geworden zeg! Dat is echt heel zuur, zo jong... ik schrik er van.
Was dat zo jong al zo erg dat het met pijnstillers ook niet meer ging?
Was hij/zij voor de operatie ook beter dan erna?
In het MCD wisten ze me te vertellen dat 1 op de 5 Labradors ED heeft!!
Ik wist dat de Labradors niet meer zo gezond zijn als vroeger, dit was voor mij een beweegreden om voor een kruising te gaan, al heeft dat niet mogen baten maar 1 op de 5 vond ik best schokkend.
We hebben nog niet gezwommen, er zijn hier plekken zat waar dat kan maar daar lopen ook weer allemaal andere honden.
Dat wil ik nog even vermijden want ze ontploft als ze een andere hond ziet, zo graag wil ze spelen.
Ik wacht nog even het bezoek aan de orthopeed af woensdag en dan denk ik toch maar een zwembad in mn tuin te zetten voor haar.
Rotterdam is een behoorlijk eind rijden vanaf Haarlem maar dank voor de tip.
Moest jouw hond daar een zwemvest aan?
Ik heb goede ervaringen met acupunctuur bij HD en wilde dit idd al aankaarten woensdag, zeker de moeite van het proberen waard denk.
Ik ga even googelen wat Doils Joint en Corta RX inhoud, dat zegt me zo even niks.
Fijn dat je oudste Lab nu in in ieder geval weer rad loopt!
Ben jij ook in het MCD geweest?