Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Na overlijden.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

80564M

Re: Na overlijden.

Ongelezen bericht door 80564M »

Volgens mij ben je enorm bezig met het toekomstig overlijden van je hond. Ja, ze gaat dood. Ja, waarschijnlijk voordat jij het loodje legt. Maar dat wist je 14 jaar geleden toch ook?

Saar is hier heel rustig ingeslapen, gewoon op de grond (waar ze ook altijd lag). Ze was al weg, en op een gegeven moment zei de DA heel rustig dat het nu tijd was om haar op het fleece-dekentje te leggen. In dat fleece-kleed hebben we haar een paar uur later de tuin in gedragen, sterk zat. Maar haar begraven in een fleecedeken is niet zo'n goed plan, dus heb ik een hagelwit hoeslaken uit de kast getrokken. Daar ligt ze op, en daarmee hebben we haar toegedekt. Simon, het tulletje waar ze zichzelf 13 jaar mee in slaap heeft getult, ligt bij haar pootjes.

Niets van tevoren bedacht, of beredeneerd. Zo is het gegaan, en zo is het goed. En hoe het bij Mieppie straks gaat, zien we wel...
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Desi is bij de dierenarts ingeslapen omdat we daar 's avonds ineens naar toe moesten want ze kreeg het erg benauwd. Een kwartier later hebben we de beslissing genomen om haar in te laten slapen dus dat was erg snel allemaal. We hebben haar meegenomen en 's avonds heel laat nog naar het crematorium gebracht. Het achterlaten koste me moeite, het voelde zo onnatuurlijk. Ben dan ook 5 keer weer terug gelopen. Na een paar dagen kon ik de as weer ophalen. Ze zit in een urn die ik inderdaad ook ter plekke direct uit moest zoeken. Omdat je zo van slag bent zoek je maar snel het minst wanstaltige ding uit want je wilt weg. Op zich viel het qua lelijkheid ook nog wel mee.

Met m'n Beremannetje moesten we ook 's avonds met spoed naar de d.a. en ook hij is direct ingeslapen toen we er waren. Beer hebben we weer mee naar huis genomen, de andere honden afscheid laten nemen. Met name Dino had verdriet en was een week echt van slag. Je zou denken dat honden dat niet zo duidelijk laten merken of er niet veel van meekrijgen maar Dino snapte het echt. De volgende dag is Beer begraven in onze tuin. Samen met piep. Dat was een klein rubber geel eendje dat piepte als je er in kneep. Alle speeltjes sloopte Beer, maar piep niet. Dat had zoon voor Flip gekocht maar die speelde er niet mee. Beer adopteerde piep toen :mrgreen: en sliep elke nacht met piep naast zich. Als hij er niet was 's avonds konden we echt gaan zoeken totdat we hem hadden gevonden. Als er al eens per ongeluk een piepje uit kwam was Beer zeer ontdaan en kreeg het ding heel voorzichtige likjes. :I:
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Marion. schreef:Volgens mij ben je enorm bezig met het toekomstig overlijden van je hond.
Ja....en.....wat is daar mis mee ? De een gaat daar zus mee om en een ander zo. Moet ieder voor zichzelf weten.
Het kan met Sarah morgen gebeuren maar ook over jaren pas en geniet van elke dag.
Ik heb gewoon graag wat zekerheden die ik als het zover is op een automatische piloot kan uitvoeren.

Ik wil niet weer spijt hebben als ik haar achter gelaten heb bij een dierenarts en ze naar een destructiebedrijf gaat.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

al mijn honden zijn thuis ingeslapen. als ik weet wanneer het gebeurt dan bel ik het crematorium dat ik een dode hond heb. wij brengen de hond zelf, wordt individueel gecremeerd en de as wordt thuis gestuurd.
ellen
Afbeelding
Mina2006
Zeer actief
Mijn ras(sen): Maltezer kruising (samenwonend met een border collie kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mina2006 »

teckeltoos schreef:
Marion. schreef:Volgens mij ben je enorm bezig met het toekomstig overlijden van je hond.
Ja....en.....wat is daar mis mee ? De een gaat daar zus mee om en een ander zo. Moet ieder voor zichzelf weten.
Het kan met Sarah morgen gebeuren maar ook over jaren pas en geniet van elke dag.
Ik heb gewoon graag wat zekerheden die ik als het zover is op een automatische piloot kan uitvoeren.

Ik wil niet weer spijt hebben als ik haar achter gelaten heb bij een dierenarts en ze naar een destructiebedrijf gaat.
Ik vind het heel verstandig hoor. Hierdoor ben ik ook gaan nadenken en de verzekering gemaild of ik eigenlijk wel de crematie verzekering heb, wat het kost en wat het allemaal inhoud. Ook in dit topic dus goede tips gelezen. Liever goed voorbereid.
Mina is nog geen 10 jaar, maar haar levensverwachting is niet echt goed, dus ik ben blij met dit topic hoor..ook vreselijke klote zaken moeten besproken kunnen worden :)
Afbeelding

9,5 jaar
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Coco is nadat hij na een ongeluk is overleden door vrienden in grote handdoeken gewikkeld naar het crematorium in Delfzijl gebracht, Gipsy is nadat ze bij de dierenarts overleed daar door medewerkers van het zelfde crematorium opgehaald, bij haar zijn we nog even afscheid wezen nemen bij Coco werd dit afgeraden. Gizmo is nadat hij bij de dierenarts overleed daar opgehaald door medewerkers van het crematorium in Stadskanaal, van hem hadden we bij de dierenarts al afscheid genomen. Het is de bedoeling dat Mowgli en Balou ter zijner tijd hier in huis worden ingeslapen, als ik vervoer heb breng ik ze zelf naar het crematorium anders laat ik ze ophalen.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nanna schreef:Je kunt het krijgen hoe je het hebben wilt.
Ik heb Simone naar de da gebracht en die heeft gezorgd dat ze in het crematorium kwam. En die bellen dan op met hoe en wat je het wilt.
Dit heb ik dus ook gedaan. Als je je hond door het crematorium laat uitstrooien, krijg je daarvan ook bericht en precies de coördinatoren waar ze is uitgestrooid. Bij kat Floortje en Tirsa was dat in het haventje van Scheveningen. Vond het een mooie plek, ben er vroeger vaak op vakantie geweest met mijn ouders, toen Scheveningen nog Scheveningen was ten tijde van Snip en Snap.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Tyson is thuis ingeslapen, de andere bij de da... Tyson is dus vanaf huis door ons zelf weggebracht naar het crematorium en ik heb hem zelf ook op de plaat gelegd, voor mijn gevoel moest ik dat allemaal doen.
Samara en Esperanza hebben we ook zelf naar het crematorium gebracht , die hebben we in de opbaar kamer neergelegd en verder besproken wat en hoe we het wilde, beide konden de dag na de crematie weer opgehaald worden.
Als het Bowie haar tijd is gaan we het ook weer zo doen, heb hier zelf een prima gevoel bij .

Van Tyson heb ik wat as in een as sieraad en die draag ik sindsdien de rest is uitgestrooid op ons dijkje langs het wandelpad waar we altijd liepen, Samara hebben we uitgestrooid op IJmuiderslag daar waar ze altijd zo heerlijk kon rennen en happy was, ze was gek op het zand.
Esperanza staat nog steeds in het strooi blik... weet nog steeds niet waar ik die ga uitstrooien
Afbeelding
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

teckeltoos schreef:

Daar is ook niets mee mis hoor. Jij doet het gewoon op jouw manier.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Alle honden bij de da ingeslapen. Op laten halen daar door t crematorium. Die hebben mij gebeld wat ik wilde en of ik nog een keer wilde kijken. Nee dat hoeft niet. Ze belden me 10 min voor ze gecremeert werd en eind van de middag kon ik haar ophalen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Wij hebben onze kat in een urn gedaan. Vooral omdat het nog een kitten van 8 maanden was, en hij door een ongeluk overleden is. Dat was echt zo'n klap. En kon het niet aan om hem dan meteen uit te moeten strooien.

Hij zit in een urn in de vorm van een hartje, en daar ligt zijn halsbandje op. Vind het fijn dat hij nog in de woonkamer zit en vind het een soort eerbetoon dat we hem nog niet vergeten zijn. Want hoewel hij er zo kort was, was het echt de meest bijzondere kat die ik ooit heb gehad.

En zo gaat iedereen er op zijn eigen manier meer om. Vindt het goed dat je je vast wilt voorbereiden, want anders ga je inderdaad dingen doen waar je misschien spijt van krijgt.
_Esmee
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

teckeltoos schreef:

Is niets mis mee hoor, toen het einde naderde heb ik er ook over nagedacht wat ik wilde. Overlegd met de dierenarts ook. Zij had al toegezegd dat als het moment daar was dat ze bij mij thuis zou komen.
Er was helaas een misverstand over waar ik woonde, waardoor Finn niet door haar werd meegenomen maar dat een bedrijf zou komen om hem op te halen.
Hij is op een fleecekleedje zelf gaan liggen en we hebben geknuffeld en hij is in mijn armen gegaan. Daarna hebben we zijn onderlijf in de lijkzak gedaan, dit was nodig vond de da omdat er na de dood nogal eens wat ontlast kan worden.
We moesten een uurtje á anderhalf uur wachten voor hij werd opgehaald. En ik heb bij hem gezeten, hem geaaid en naar hem gekeken. Toen de meneer van het crematorium kwam hebben we de zak wat verder over het lichaam gedaan en hebben we hem op het brancard gelegd. Samen met de meneer heb ik hem uit huis gedragen en in de wagen gelegd.
Dat vond ik het moeilijkste. Dat was het definitieve afscheid voor mij eerlijk gezegd. Letterlijk ook, want ik wilde geen as terug.
Het liefst had ik ook begraven in de tuin. Maar ik had zo'n kleine tuin dat dat niet mogelijk was.
EllaBellaah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door EllaBellaah »

Onze hond is thuis ingeslapen, we hadden 2 uur na het inslapen afgesproken om hem naar het crematorium te brengen. In tussen tijd heeft hij op zijn eigen kleed gelegen zodat we nog de tijd hadden om afscheid van hem te nemen. We hebben hem in een deken in de auto gelegd en de man van het crematorium heeft hem uit de auto gehaald en mooi neergelegd zodat we ook daar alle tijd hadden om afscheid te nemen. Een paar dagen later hebben we zijn as opgehaald en in het bos uitgestrooid waar mijn moeder altijd wandelde. Daarnaast heb ik een klein beetje bewaard in een zakje voor in een bedeltje. Ik heb hier een hele goede ervaring mee gehad, erg lieve mensen en alle tijd om nog even te gaan kijken en hem z'n laatste knuffel te geven. Mocht de tijd daar zijn zal ik met Cooper absoluut weer hier voor kiezen.
Groetjes Ella & Cooper :D
Pax-Dracona
Actief

Ongelezen bericht door Pax-Dracona »

Kim is thuis ingeslapen. We hebben haar toen ze nog warm was in haar plastic mand gelegd, op een handdoek. Het was wel wat warm weer dus hebben we haar voor 1 nachtje in de douche gezet (koeler) en de volgende dag naar het crematorium gereden. Ik heb haar zelf in de oven gelegd (individuele crematie), en we zijn wat comfortfood gaan eten bij de mac in de buurt. Het duurde een aantal uur, weet niet meer precies, toen konden we de as (nog steeds wat warm) ophalen. Ik DENK dat we meteen betaald hebben, hoewel ik dat niet echt meer weet.
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

hier liggen een aantal honden een veulen een shetlander en een varken begraven, 4 honden zijn gecremeerd, 1 omdat deze midden in de winter overleed en het -10 was en een berg sneeuw,dus te harde grond om te graven,de andere 3 omdat deze "speciaaltjes" waren/zijn ,die wil ik niet buiten hebben maar gewoon in huis...

bij cremeren betalen we als we de as ophalen..
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Noeska heb ik bij de DA laten inslapen. Daar achterlaten incl mijn gegevens en dezelfde avond werd ik nog gebeld door het crematorium met de vraag wat voor wensen ik had.
Ze is met nog 4 andere dieren samen gecremeerd, en door hen uitgestrooid. Crematie zelf was en dag nadat ze bij het crematorium was aangekomen. Kreeg netjes bericht toen de crematie begon en daarna netjes bericht wanneer en waar precies ze is uitgestrooid.

De factuur kreeg ik gewoon per mail en kon met ideal betalen.

Of ik het weer zo zou doen weet ik niet, met Maylo heb ik een heel andere band dan ik met Noeska gehad heb en dat is wel echt mijn zorgen kindje. Ondanks dat ik eigenlijk geen as wil houden denk ik dat ik het bij hem heel moeilijk ga vinden om afstand van hem te moeten nemen. Izzy weet ik ook nog niet hoe ik dat ga doen, ondanks dat die veel op Noeska lijkt denk ik dat ik Izzy en Maylo wel samen wil houden op 1 of andere manier.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel

Ongelezen bericht door mim »

Marion. schreef:Volgens mij ben je enorm bezig met het toekomstig overlijden van je hond. Ja, ze gaat dood. Ja, waarschijnlijk voordat jij het loodje legt. Maar dat wist je 14 jaar geleden toch ook?

Saar is hier heel rustig ingeslapen, gewoon op de grond (waar ze ook altijd lag). Ze was al weg, en op een gegeven moment zei de DA heel rustig dat het nu tijd was om haar op het fleece-dekentje te leggen. In dat fleece-kleed hebben we haar een paar uur later de tuin in gedragen, sterk zat. Maar haar begraven in een fleecedeken is niet zo'n goed plan, dus heb ik een hagelwit hoeslaken uit de kast getrokken. Daar ligt ze op, en daarmee hebben we haar toegedekt. Simon, het tulletje waar ze zichzelf 13 jaar mee in slaap heeft getult, ligt bij haar pootjes.

Niets van tevoren bedacht, of beredeneerd. Zo is het gegaan, en zo is het goed. En hoe het bij Mieppie straks gaat, zien we wel...
En zo doet ieder het op zijn eigen manier :wink:

Wij hebben alles laten cremeren. Ik hou niet zo van urnen dus ze zijn uitgestrooid. Je kan ze alleen, met z'n vieren of met meerdere laten cremeren.
Je kan het volgens mij krijgen zoals je het hebben wil. Ik zou zeggen, bel ze gewoon eens op en vraag wat er allemaal mogelijk is.
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Bonnie is zondags in de middag ingeslapen, thuis.
Ze is 's nachts thuis gebleven, met alles open, 2 ventilatoren aan... Meer had ik niet, en ik zou het zo weer doen, was heel fijn om haar nog eventjes thuis te hebben, ook voor Kai, maar de volgende ochtend rook het sterk.
We zijn toen zelf met haar in haar mandje naar het crematorium in Roermond gereden, met Kai en Pixie erbij.

Daar ben ik bij haar gebleven toen ze de oven in ging. Toen het klaar was ben ik er ook bij geweest toen ze uit de oven kwam. Ik had een sierraad uitgezocht en daar hebben ze, in mijn bijzijn, haar as in gedaan. De rest van de as is in een urn gegaan.

Ze staat nu hier op het schapje, samen met haar beste vriendje de kat, die 3 maanden later overleed. En ze hangt altijd om m'n nek. :I: :roos:
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Sunobri
nieuw lid

Ongelezen bericht door Sunobri »

Catoo is doodgereden vier weken terug en was niet toonbaar meer. Mijn man heeft bog afscheid kunnen nemen maar de kinderen en ik konden haar niet meer zien.
We hebben haar in alle verdriet naar de dierenarts gebracht. Maar hadden daar na paar dagen spijt van.
Hebben haar toen door Majesta laten ophalen en alsnog laten cremeren.
Nu hebben we een mooi as-busje en een pootafdruk en plukje haar. Nu kunnen we toch een herdenkingsplekje maken en evt nog afscheid nemen door de as te verstrooien of begraven.
lilalila
Zeer actief
Mijn ras(sen): een pippa

Ongelezen bericht door lilalila »

We hebben Kiertje thuis laten inslapen. Net voordat ze insliep, ging ze nog op de bank liggen.
We hebben haar een nachtje in huis gelaten, gewoon op de plek waar ze gestorven is.
Ze zag er mooi uit, het leek net alsof ze nog sliep.
Alleen als je haar dan voorzichtig aait, voelt het wel raar.
Het enige waar we niet bij stil hadden gestaan, is dat een hond na overlijden nog vocht (urine) lekt, en dat dat dus bij een leren bank een vlek geeft, die niet meer herstelbaar is. Een eventueel volgende keer zou ik er wel iets van een doek, of puppydeken tussen leggen.

Na haar nachtje op de bank, hebben we haar voorzichtig verplaatst en in de tuin begraven.
Wat ik daar ook mooi aan vond is dat we heel wat dagen 24 uur per dag een kaarsje hebben gebrand op haar graf, zo bleef ze dicht bij ons.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

marian* schreef:
bram en thijs schreef:
marian* schreef: We hebben hem daar afgegeven, zijn heel netjes behandeld maar wat wel koud overkwam was dat ik meteen de rekening moest betalen.Business is business maar dit was op zo'n rotdag.
Bij Bram was dat helemaal niet maar toen we Thijs kwamen brengen ging dat inderdaad ook zo. Ze hadden blijkbaar nogal wat wanbetalers gehad.
En dus aan één kant begrijpelijk maar wel een erge kous op de kop op zo'n dag die toch al niet tot de fijnste behoort.
Bij Bente kreeg ik een paar weken later een factuur die ik natuurlijk direct betaald heb en dat komt toch heel wat fijner over.
Ik vind het eigenlijk fijner om overal gelijk de rekening te krijgen.
De eerste keer met Tama kregen we de rekening later van het crematorium, maar bij Jarah hebben we gelijk betaald.

En ik heb nog steeds de rekening niet van het inslapen van Jarah, ik had die ook liever gelijk betaald.
Dan heb ik al het nare maar gelijk achter de rug.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

gonnie schreef:Ik vind het eigenlijk fijner om overal gelijk de rekening te krijgen.
De eerste keer met Tama kregen we de rekening later van het crematorium, maar bij Jarah hebben we gelijk betaald.

En ik heb nog steeds de rekening niet van het inslapen van Jarah, ik had die ook liever gelijk betaald.
Dan heb ik al het nare maar gelijk achter de rug.
Oei, je hebt wel door tegen wie je reageert?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”