Mijn Thelma is thuis ingeslapen. Ik had een oud handdoekje klaarliggen en die na inslapen tussen de achterpootjes/onder de staart gelegd voor het vuil. Verder lag er een mooie lap stof klaar. Na een uurtje of 2/3 ben ik haar gaan wegbrengen.
Ik heb haar in een mooie lap stof gewikkeld en in een doos vervoerd per auto. Mand, reiskennel of gewoon in de lap stof (voor de zekerheid plastic op de autostoel zou ik doen) kan natuurlijk ook. Bij het crematorium zelf nog een half uur afscheid genomen en keuzes gemaakt. De lap stof mocht niet mee de oven in helaas. (individueel cremeren). Ze is daar volgens mij 2 dagen later gecremeerd en daarna kon ik haar as ophalen. Ophalen en as thuis laten brengen kon ook.
Het crematorium had ik 1 dag eerder al gebeld, het ging bij Thelma om een geplande euthanasie. Maar volgens mij kan je bij crematoria altijd wel direct terecht na een belletje. Op een koele plek kan een huisdier volgens mij wel een dag goed blijven, als je niet dezelfde dag kan/wil wegbrengen.
Olivier is bij mijn moeder thuis ingeslapen. Mijn moeder wilde hem graag in de tuin. Bij hem zijn we na een uurtje of 2 gaan graven. Hij zal denk ik na een uur of 5 in zijn graf gelegen hebben. Ik had hem in een stuk ongebleekt katoen gewikkeld. Mijn moeder heeft een roze gebroken hartje op zijn grafje geplant