Omdat als de oude honden er niet meer zijn we dus met Laila en Shira twee teven in huis hebben, wilde ik karaktertechnisch Shira niet ook laten helpen want Laila is al gecastreerd. Ik heb begrepen dat teven daar feller van worden. Veel ervaring heb ik daar niet mee want ik heb alleen reuen gehad en een gecastreerde teef maar dat is een watje en het prinsesje in de roedel reuen. (Balou staat in de roedel oudere honden boven en onder de wet en wordt nergens om aangepakt door ze. Ze pikken alles van haar)
Dit zijn teven met een stevig karakter nu al. Ook is Nola vaak hier en dan zijn er dus drie teven. Dus om geen ruzie inde tent te krijgen wat te doen en welke effecten te verwachten op wel of niet castreren. Ze kunnen nu vrij goed emt elkaar overweg. Zowel laila en Nola zijn gek op Shira. Nola en Laila ontwijken elkaar wat maar accepteren elkaar wel. Wat vacht betreft zijn zowel Nola als Shira niet langharig. Nola is echt kort en Shira wat langer en voller van vacht.
Dus is het verstandig om gewoon die weken per jaar uit te zitten en niet te rommelen met de verhoudingen door castraties, of wel castreren zodat ze elke dag van eth jaar uit kunnen razen. Ik ben niet het type dat graag fietst