Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wessel,mijn friese vriendje..

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Kimmie

Wessel,mijn friese vriendje..

Ongelezen bericht door Kimmie »

wij hebben zelf 3 friese paarden waaronder 1 hengst wessel,we kregen hem toen hij 4 weekjes oud was en inmiddels is hij alweer 12 jaar oud..

:love:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

voor evt kenners het is een Maiko x Sjaard
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Wessel,mijn friese vriendje..

Ongelezen bericht door Pemba »

Mooi paard :ok:
Hoe kan het dat hij met 4 weken bij jullie kwam, was hij moederloos?
Afbeelding
Kimmie

nee hoor ,hij kwam samen met zijn moeder..
Afbeelding

zijn moeder hebben we dus ook nog steeds :D
Kimmie

nee dat is deze ,nou ja zal vast wel kunnen maar dan moet ie echt naar een goede inrijder gebracht worden ( mijn hoefsmid is springruiter en wel wat gewend die wil hem wel inrijden) maar ik rij niet meer,ook niet op de 4 andere paarden die hier staan welke allemaal heel braaf te rijden zijn,dus ja,waarom zou ik hem in laten rijden?
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

:I: Heerlijk als paarden gewoon lekker paard kunnen zijn.
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Schitterend paard.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Daar is hij weer, mijn grote liefde :I:
Ik vind hem zo mooi, al vanaf de eerste foto die ik van hem zag. Als ik toch eens ruimte zou hebben..
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Wat een knappe verschijning :i:
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

heb echt minder dan niks met paarden maar dit is wel een hele mooie verschijning zeg!
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Heee, knappe Wesseltje :I:
Long time no see :ok:
Kimmie

Gollum schreef:Daar is hij weer, mijn grote liefde :I:
Ik vind hem zo mooi, al vanaf de eerste foto die ik van hem zag. Als ik toch eens ruimte zou hebben..
:I: ,hij is ook echt heel erg lief,helemaal geen hengst in omgang gewoon een heel rustig kroelpaard
Sas schreef:heb echt minder dan niks met paarden maar dit is wel een hele mooie verschijning zeg!
:mrgreen: wessel is gewoon een leuk 'kijkpaard' :lol1:
mosquito1980 schreef:Heee, knappe Wesseltje :I:
Long time no see :ok:
nee wessel is ff buiten beeld geweest er gingen zulke idiote verhalen over hem over het internet rond dat het echt een beetje te ver ging en we besloten hebben om niets meer van hem te posten...

na ruim 2 jaar gaan we het maar weer eens proberen,gaat het dan weer los,dan houdt het verder maar op... :U:
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Wat een beauty! Het laatste paard dat ik had was een SjaardxTsjalling. Die kon ook zo machtig lopen.
Afbeelding
Kimmie

mooi is dat het?

wessel zijn moeder is een sjaard x pike,echt heul oud bloed,maar die kon ook zo lopen...ze wordt nu een oud vrouwtje( gaat naar de 21) en begint wel wat stijver te worden ,maar daar kon je ook echt zo van genieten als zij ging...

Friesje( wessels moeder) in haar jongere jaren :love:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Kimmie op 05 jul 2016 12:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Kimmie schreef:mooi is dat het?

wessel zijn moeder is een sjaard x pike,echt heul oud bloed,maar die kon ook zo lopen...ze wordt nu een oud vrouwtje( gaat naar de 21) en begint wel wat stijver te worden ,maar daar kon je ook echt zo van genieten als zij ging...

Friesje( wessels moeder) in haar jongere jaren :love:
Afbeelding
Haha wat leuk. Toen ook al een Rottweiler zie ik.
Kimmie

ja toen hadden we 2 rottweilers ( + 2 argentijnen en 2 kruisingen daarvan) ,rotties heb ik vanaf 1993 dus ja.. :D

en hier is een filmpje van Friesje uit die tijd..

*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Mooi paard maar hij toont vrij klein. Meer een pony. Of klopt dat niet?
Gollum
Zeer actief

Kimmie schreef:
nee wessel is ff buiten beeld geweest er gingen zulke idiote verhalen over hem over het internet rond dat het echt een beetje te ver ging en we besloten hebben om niets meer van hem te posten...

na ruim 2 jaar gaan we het maar weer eens proberen,gaat het dan weer los,dan houdt het verder maar op... :U:
Nou ja, wat stom. Wat zeiden ze dan?
Kimmie

*Wolf* schreef:Mooi paard maar hij toont vrij klein. Meer een pony. Of klopt dat niet?
hij is 1.62m hoog...niet groot maar ook niet echt pony formaat...mooi maatje eigenlijk wel

hier een foto met iemand ernaast:
Afbeelding

Afbeelding
Gollum schreef:
Nou ja, wat stom. Wat zeiden ze dan?
weet je,ik heb een tijd gehad dat ik dacht laat maar,maar pff,hij had allerlei ernstige ziektes ( cushing en insuline resistent),zou het aan zijn hart hebben omdat ie zo vreselijk dik was,ik zou zijn afstammeling verzonnen hebben (??) en ik zou zelfs daarvoor al berispt zijn door mensen ( ??) :piew: ,het gaat op een gegeven moment echt vormen aannemen wat niet leuk meer is,en dat is daarnaast ook nooit mijn bedoeling als ik gewoon wat foto's plaats van een paard wat hier in de wei loopt,dat mensen uit een soort nijd of wat het ook is allerlei onzin als waarheid gaan lopen verkondigen..
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Nou ja, wat stom. Wat zeiden ze dan?[/quote]

weet je,ik heb een tijd gehad dat ik dacht laat maar,maar pff,hij had allerlei ernstige ziektes ( cushing en insuline resistent),zou het aan zijn hart hebben omdat ie zo vreselijk dik was,ik zou zijn afstammeling verzonnen hebben (??) en ik zou zelfs daarvoor al berispt zijn door mensen ( ??) :piew: ,het gaat op een gegeven moment echt vormen aannemen wat niet leuk meer is,en dat is daarnaast ook nooit mijn bedoeling als ik gewoon wat foto's plaats van een paard wat hier in de wei loopt,dat mensen uit een soort nijd of wat het ook is allerlei onzin als waarheid gaan lopen verkondigen..[/quote]

Dat zijn van die vreselijke "intelligente" mensen, die kunnen diagnoses stellen aan de hand van foto's op Internet :mann: :piew:

Dat heet jaloezie :Q:
Kimmie

ja nou het zal vast wel iets zijn waarom mensen dit soort dingen moeten spuien op een paar foto's die ze zien ( ken die mensen niet en die mensen kennen heel het paard niet),maar op het moment dat ze dingen gaan zeggen waarvan ik wakker ga liggen is er maar 1 ding dat je kan doen en dat is dan maar geen foto's meer plaatsen ,want 'men heeft het recht' daar altijd hun mening over te geven.

ik heb hem nu 2,5 jaar van internet afgehaald en als er wéér van alles over hem geschreven gaat worden wat zo niet waar is dan is het voor mij genoeg geweest,wordt er te oud voor denk ik :mrgreen:
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Nou ja, wat een idiote reacties op een paar foto's van je paard? :scratch:

Ik heb zelf ook een fries maar kom nooit meer op paardenforums en plaats ook nooit foto's van hem ergens. Juist om dit soort taferelen, daar heb ik dus geen zin in. Maar het moet toch werkelijk niet gekker worden? Hij is inderdaad niet de dunste maar om daar nu van zulke rare dingen over te gaan verzinnen? Meeste friezen zijn wel snel dik. Die van mij moet ik ook flink op rantsoen en in beweging houden anders groeit hij ook dicht. Maar een stoere bink is Wessel! Gaaf paard hoor. Ik hou ook wel van dat barokke. Mijn oude merrie had ook zo'n model.
Afbeelding
Kimmie

eigenlijk is dat ook het verstandigste om te doen,geen foto's plaatsen...maar uhh dat vraagt natuurlijk wel om een foto van jouw fries :lol1:

lieuwe die hier ook staat dat is pas echt een holle bolle gijs,maar die wordt er ook echt niet mooier op als hij slanker wordt,dan krijgt ie een heel dun achterkantje..

dit is wat er oa geschreven werd over wessel:
Ik vind Wessel echt verschrikkelijk... hij zal wel lief zijn hoor, daar ben ik van overtuigd. Maar hoe ze het voor elkaar krijgt dat beest zo moddervet te krijgen en dat zelf niet in te zien... ongelofelijk. Mensen die er geen verstand van hebben vinden het "gaaf", maar jemig, wat zou ik er hard aan werken het dier weer in een gezond figuur te krijgen. En dan fokken terwijl ie zomerexzeem heeft. En schermen met een afstamming die niet helemaal klopt (even een niet zo bekend paard ertussen uit laten, want dit ziet er stoerder uit, poh, heeft ze daar commentaar op gehad van friesenkenners!). Nee, ik vind er niet zoveel aan, ik ga toch voor een mooie gezonde hengst, veel prettiger om naar te kijken!
:U: en dat is maar 1 bericht wat dan als voor waarheid op internet gegooit wordt...en ook gewoon zo vol met nijd zo'n berichtje,waarom denk ik dan alleen maar,ik ken die persoon niet,zij mij niet en wessel niet..ik snap dat gewoon niet.
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Moet je nou iedere keer de schilderijtjes recht hangen als Wessel aan het bolderen slaat? Lijkt me geweldig, dat je steeds harder zit te schudden op je stoel omdat de kudde het lekker even op de heupen krijgt: "Jan, doe jij de porseleinen bordjes van oma, dan hou ik de lijstjes vast".
AfbeeldingAfbeelding
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Kimmie schreef:eigenlijk is dat ook het verstandigste om te doen,geen foto's plaatsen...maar uhh dat vraagt natuurlijk wel om een foto van jouw fries :lol1:

lieuwe die hier ook staat dat is pas echt een holle bolle gijs,maar die wordt er ook echt niet mooier op als hij slanker wordt,dan krijgt ie een heel dun achterkantje..

Ik vind Wessel echt verschrikkelijk... hij zal wel lief zijn hoor, daar ben ik van overtuigd. Maar hoe ze het voor elkaar krijgt dat beest zo moddervet te krijgen en dat zelf niet in te zien... ongelofelijk. Mensen die er geen verstand van hebben vinden het "gaaf", maar jemig, wat zou ik er hard aan werken het dier weer in een gezond figuur te krijgen. En dan fokken terwijl ie zomerexzeem heeft. En schermen met een afstamming die niet helemaal klopt (even een niet zo bekend paard ertussen uit laten, want dit ziet er stoerder uit, poh, heeft ze daar commentaar op gehad van friesenkenners!). Nee, ik vind er niet zoveel aan, ik ga toch voor een mooie gezonde hengst, veel prettiger om naar te kijken!
:U: en dat is maar 1 bericht wat dan als voor waarheid op internet gegooit wordt...en ook gewoon zo vol met nijd zo'n berichtje,waarom denk ik dan alleen maar,ik ken die persoon niet,zij mij niet en wessel niet..ik snap dat gewoon niet.
Jeetje joh, je weet niet eens wie deze persoon is? Belachelijk dat mensen zulke dingen over je paard en over jou neerzetten terwijl ze je niet eens kennen. Maar het zal wel bokt zijn neem ik aan? Dat hele forum zit vol met dat soort gasten die de gekste dingen uitkramen. Daarom blijf ik daar ook weg. De ergernis is mij te groot, zelfs om alleen mee te lezen stijgt mijn bloeddruk teveel. Dus ik hou het nu maar bij de hondjes.

Geniet lekker van je paardjes en trek je niks van anderen aan. Niet elk paard hoeft er als een strak getraind sportpaard uit te zien.
Afbeelding
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Ah, met rechte benen toont ie ineens wel als een formaat paard :ok:
Gollum
Zeer actief

Kimmie schreef:eigenlijk is dat ook het verstandigste om te doen,geen foto's plaatsen...maar uhh dat vraagt natuurlijk wel om een foto van jouw fries :lol1:

Nou ja.. Dat is wel rot om te lezen ja, dan zou ik er ook snel genoeg van hebben.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heel veel verstand van paarden en hun stamboomlijnen heb maar Friezen zijn toch altijd wel mijn favorieten geweest. Juist omdat ze zulke mooie ronde vormen hebben. Quarter horses vind ik ook fantastisch. Zo vet is Wessel toch helemaal niet? :19:
Easy_Rider
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Easy_Rider »

:mrgreen:
Laatst gewijzigd door Easy_Rider op 01 aug 2016 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Easy_Rider schreef:Mooie Fries hoor.
Maar staat hij altijd achter zo'n slechte omheining in de weide?
Normaal gesproken mag hij los over het landgoed.
AfbeeldingAfbeelding
mirriejj
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door mirriejj »

Easy_Rider schreef:Mooie Fries hoor.
Maar staat hij altijd achter zo'n slechte omheining in de weide?
Wat is er mis met de omheining? Hier staan ze achter 2 van zulke draadjes en blijven er netjes achter.

Ik vind Wessel trouwens ook wat aan de forse kant, maar het is wel echt een prachtig beest!! Een van die van ons is trouwens ook aan de forse kant, terwijl die niet eens veel te vreten krijgt. Dus dat commentaar gaat echt nergens over :piew:
Kimmie

ja hij staat al 10 jaar achter deze omheining,is overigens gewoon gaas en 2 stroomlijnen waar geen stroom op staat,maar goed ...

nee wessel is niet zo erg dik,hij toont lopend heel zwaar maar het is een gewoon rond paard... er is weleens iemand geweest die op stal foto's van hem gemaakt heeft:
Afbeelding

valt reuze mee,maar dat roep ik al jááren en al jaren blijven mensen schrijven dat ie veel te dik is..nah ja daar kan ik dan nog wel mee leven maar lezen dat ie ziektes heeft en zoiets als zo'n post wat ik gequote heb,nee daar ga ik weer teveel over piekeren en dat moet toch niet de bedoeling zijn van een paar "leuke" foto's van je paard posten..

vandaar nu 2,5 jaar niets gepost en ik wacht het af, blijkt nu weer dat dit paard mensen zo nijdig maakt dat ze zulke posten moeten schrijven dan is het gewoon klaar,dat moet en wil ik ook niet dat mijn foto's dat bij mensen veroorzaakt eigenlijk..
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”