Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nova een maand bij ons + foto's

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Nova een maand bij ons + foto's

Ongelezen bericht door *Skye* »

Wat vliegt de tijd. Zo leken de laatste dagen aftellen voor ze kwam wel maanden te duren en nu is ze al weer een maand hier. Voor degene die geen zin heeft in een heel verhaal, maar wel in puppyfoto's ;), als je naar beneden scrolt komt je de puppyspam tegen.

Vol vertrouwen begon ik aan mijn tweede pup. Ik had zo veel geleerd met Skye, dat moest toch helemaal goed komen. En goed komt het ook zeker, we genieten iedere dag van onze kleine meid, maar al snel leerde ik dat al heb je nog zo veel geleerd, voorbereiden op hoe het gaat lopen kan je toch niet. Wat wederom weer bevestigd is, het enige wat je kan doen bij het opvoeden van een hond, is luisteren naar je gevoel en vertrouwen hebben.

We kregen een kleine frummel van 2 kilo mee naar huis en wat zijn ze dan nog kwetsbaar, ook bleek ze erg terughoudend en voorzichtig te zijn. Na wat onderzoek bleek die oudercombinatie heel veel pups met gedragsproblemen voort te brengen... oeps... De ouders zijn hele fijne en stabiele honden, maar blijkbaar is 1 van de opa's heel angstig en die geeft dat heel veel door bij deze pups. Dat was de fokker even vergeten te vertellen. Maar een gewaarschuwd mens telt voor twee en met behulp van een paar mensen in mijn omgeving waar ik veel vertrouwen in heb wat betreft opvoeding van honden zijn we aan de slag gegaan. En toen er vandaag drie kinderen aangestormd kwamen en Nova er kwispelend op af ging wist ik zeker dat we op de goede weg zijn.

Ook zijn we meteen op puppycursus gegaan. Bij deze cursus gaat het niet om het aanleren van commando's, maar het opbouwen van een band en spelenderwijs je pups dingen leren. De eerste les heeft ze de bijna de hele tijd geslapen en ondertussen doet ze al het hele uur mee. Ze is echt zo slim. Zo snapt ze bijvoorbeeld al heel goed wat het targetmatje betekend. Ook had ze heel snel door dat als ze gaat liggen dat ze dan een beloning krijgt. Dus als het mevrouw te lang duurt voor ze iets krijgt, gaat ze gewoon even zitten, wacht tot wij kijken en dan gaat ze weer liggen. En dan van in onze ogen, naar het beloningstasje en terug kijken. Slimme meid :I: Uiteraard heeft ze ons helemaal ingepakt en krijgt ze dan heel braaf een brokje, wij zijn ook goed afgericht. Ze leert snel en is tot nu toe de hele les heerlijk rustig. Echt genieten na onze clown Skye.

Naast dat ze in begin wat terughoudend is, is het ook duidelijk een pittige dame. Vond Skye het prima als je iets pakte waar hij niet op mocht bijten, hangt zij nadat je iets pakt als je niet uit kijkt in je vingers. Maar goed, na 2x leren we zelf ook wel en zorgen we er voor dat we het anders aanpakken. Ik vrees dat er deze keer nog wel wat dingen gaan sneuvelen aangezien ze van de week lag te knagen aan een drempel... Maar goed, hoort erbij ;) en zo goed mogelijk voorkomen.

Bij Skye waren we super consequent met de bench en rust. Dat wilde we met Nova wat soepeler aanpakken. Maar na nog geen drie dagen kwamen we erachter dat dat niet ging werken met haar. Ze heeft die gedwongen rust gewoon echt nodig. Ze bleef maar gaan. We hebben dan ook meteen een ren aangeschaft en wat een uitkomst geeft dat zeg. Toch wat meer vrijheid, maar wel iets beperkt.

Ook is het een echt pieperd. Ze piept als ze niet bij de katten kan, ze piept als ze niet op de bank kan, ze piept als je de kamer uit loopt enz enz enz. Ze lag laatst in haar bench te piepen en ik ging kijken wat ze aan het doen was. Lag ze helemaal languit relaxed op een botje te kauwen. Dus zelfs dan piepte ze. Het was dus even uitzoeken wat nou een 'ik moet plassen piep' was of wat een 'ik krijg mijn zin niet' piep was.
Net als Skye hebben we Nova mee naar boven genomen 's nachts en dan wel in haar eigen bench. We wilde het op haar tempo doen en pas als ze voldoende op haar gemak was zouden we haar naar beneden doen. Maar na drie weken ging ze nog steeds piepen als ik haar in de bench deed en nog even naar de wc ofzo ging. Even gingen we twijfelen of we het toch niet anders aan moesten pakken. Maar nee, wij hadden besloten het op haar tempo te doen, en blijkbaar had ze nog wat meer tijd nodig. En ineens ging het zo veel beter. Ze sliep de hele nacht door, ging niet piepen als ik haar in de bench deed en in de ochtend lag ze ook relaxed te wachten tot ik haar eruit haalde. En afgelopen nacht was het zo ver, het ging al een paar dagen echt goed, dus dan is het toch echt tijd voor de volgende stap... Ik had er waarschijnlijk veel meer moeite mee als dat zij had. Ze ging meteen slapen en toen ik weg ging zag ik op de camera dat ze wel even onrustig werd, maar ze piepte niet en plofte neer en ging verder slapen. Om 5.45u ging ze piepen en toen heb ik haar er even uit gelaten om te plassen en ben ik weer naar boven gegaan en dat vond ze prima.
Toen mijn man weg ging ben ik op de bank gaan liggen zodat ik goed kon horen als ze wakker werd. En om 8.30u werd ik zelf wakker en lag Nova nog te slapen. De schat!

Met Skye alleen thuis blijven gaat ook heel goed. De eerste dagen moest Skye er trouwens helemaal niets van hebben en ondertussen vliegen ze rollebollend door het huis samen. Skye geeft duidelijk zijn grenzen aan en als hij Nova pijn doet en ze piept neemt hij meteen netjes afstand. Als ze samen alleen blijven blijven ze in de bijkeuken en tot nu toe gaat het perfect. We hebben ze nog niet langer dan 3u alleen gelaten, maar we bouwen het rustig op. Soms ligt er een plas, maar meestal is het helemaal droog.
Alleen, alleen blijven vind ze zelf minder geslaagd. Maar ook dat blijf ik gewoon doen. En ook hier hadden we vandaag een mijlpaal, ik ging even boodschappen doen en zag op de camera dat ze de hele tijd rustig is gebleven. Echt zo knap. Toen ik thuis kwam was het wel even piepen maar ik heb er verder niets mee gedaan en nu ligt ze nog steeds lekker te slapen.

Zindelijk worden gaat op en neer, maar is ook nog helemaal geen prioriteit. Soms stormt ze naar buiten en plast of poept en soms plast ze waar ze staat. Maar een groot deel gebeurd buiten dus komt helemaal goed.

Wat ze ook heel goed kan is knuffelen :I: Zo lief, vooral in de ochtend, dan likt ze je helemaal af en is ze zo blij. Heel lief. Ook geeft ze duidelijk aan behoefte te hebben aan fysiek contact. We spelen/ stoeien heel veel met haar en ze wilt ook graag even een paar keer per dag helemaal geaaid worden en dan gaat ze er helemaal voor liggen.

We nemen haar ook naar veel verschillende plekken mee zodat ze zo goed mogelijk kan wennen aan alles. Ook spreek ik met mensen af waarvan ik zeker weet dat ze sociale honden hebben en dan ga ik Nova alleen daar heen zodat ze ook gewend raakt aan andere honden. Als een vreemde hond ineens op haar af komt vindt ze dat heel eng. Ik zorg er dan ook voor dat dat niet gebeurd en laat haar op mijn voorwaarden en op haar tempo wennen aan andere honden. Ook til ik haar bij nieuwe situaties vaak op als ik merk dat ze het spannend vindt. En als ze dan even heeft kunnen wennen is het ook goed en gaat ze er zelf heen. Ik krijg een hele berg commentaar van heel veel mensen, maar dit voelt goed en tot nu toe werkt dit goed.
Ik breng haar regelmatig even weg naar andere mensen zodat ze er ook aan went om niet alleen bij mij te zijn de hele tijd en ze vind het altijd erg leuk, Skye ook want dan heeft hij even tijd met het vrouwtje alleen ;).
Ook hebben we al een paar keer onweer gehad. De eerste keer schrok ze er heel erg van, maar ze zag dat Skye, de katten en ik er helemaal niet op reageerde, en toen legde ze zich weer neer en sliep ze weer verder. Stap voor stap komen we er wel.

Ze was trouwens wel echt heel klein toen ze kwam, ze woog 2 kg en ondertussen weegt ze 4kg met haar 12 weken. Skye woon 5,4kg toen hij met zijn 8,5 wk bij ons kwam. Toen Skye 12 weken was woog hij 8 kg. Het scheelt gewoon de helft! Ben benieuwd hoe groot ze uiteindelijk gaat worden.

Deze keer ervaar ik het niet zo zwaar als met Skye, maar ik weet toch nog niet helemaal of ik een puppenmens ben ;) Skye is toch ook wel heel erg fijn zoals hij nu is. We zijn gewoon op elkaar ingespeeld en dat is heel fijn. Maar met Nova komt dat ook helemaal goed, vandaag zelfs weer voor de eerste keer gehaakt, dus dan is het weer goed toch ;)

En natuurlijk nog even een paar foto's van de hoofdpersoon van dit verhaal.

Onze twee knapperds samen.
Afbeelding

Samen naar het terras
Afbeelding

Hard aan het werk tijdens de puppycursus
Afbeelding

Viert het baasje zijn verjaardag... mogen we er niet eens bij komen
Afbeelding

Zonder Skye op pad
Afbeelding

Maar Skye is en blijft mijn beste vriend (of hij zelf wilt of niet ;))
Afbeelding

Met mijn neefje op pad. Heel bijzonder om te zien. Mijn neefje is over het algemeen niet lief en voorzichtig met dieren. Maar met Skye en Nova gaat het zo goed. Vooral die foto dat ze samen ze zitten. En pup en een druktemaker, helemaal rustig uit hunzelf lekker zitten.
Afbeelding

En bij het oversteken moet je eerst goed kijken of er geen verkeer komt
Afbeelding

De foto's zijn niet helemaal uit een goede hoek genomen, maar als je goed kijkt zie je al aardig wat verschil. Op de eerste foto is ze 2 kg en op de 2e foto is ze 4kg.
Afbeelding

En als laatste het verschil tussen Skye en Nova, Skye echt al een hele vent en Nova echt nog inimini, ze zijn allebei 12 weken hier.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door *Skye* op 15 jun 2016 06:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Nova een maand bij ons + foto's

Ongelezen bericht door Tineke »

Wat heerlijk dat het allemaal zo lekker loopt :D
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Leuk om te lezen!
Je beschrijving van Nova doet me best veel denken aan Mila als pup: gevoelig, slim, pittig en klein ;-) Ik ben heel benieuwd hoe ze zich verder gaat ontwikkelen. Het is in ieder geval nu al een prachtig stel!
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Was ze serieus maar 2 kilo met 8 weken? :O: Is dat niet heel klein voor een BC?
Jemig Zahra was met 3,5 week al de 2 kilo voorbij. Oké, Sammy heeft er minstens 1,5 jaar over gedaan om 2 kilo te halen. Maar dat maakt niet uit. :LOL:
Salukis zijn ook niet heel erg zwaar, volwassen.

Ze is wel enig hoor! :I:
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Leuke foto's :I: , die oversteekfoto ook haha.

Wat fijn dat het goed gaat in de omgang met haar en met haar en Skye :ok:
DeDiana
Zeer actief

Mila woog trouwens met 12 weken 4,8 kilo. Is nu nog steeds voor een collie een vrij kleine, tengere teef (51 cm en 17 kilo).
*Skye*
Zeer actief

Tineke schreef:Wat heerlijk dat het allemaal zo lekker loopt :D
Ben er ook echt blij mee, het blijft moeilijk om mijn gevoel te volgen door alle meningen van andere. Maar de aanhouder wint en samen komen we er wel :D
DeDiana schreef:Leuk om te lezen!
Je beschrijving van Nova doet me best veel denken aan Mila als pup: gevoelig, slim, pittig en klein ;-) Ik ben heel benieuwd hoe ze zich verder gaat ontwikkelen. Het is in ieder geval nu al een prachtig stel!
Dankjewel, ik ben ook heel erg benieuwd hoe het gaat lopen en hoe ze zich gaat ontwikkelen. Ik kan me zo helemaal voorstellen dat het echt de opperbitch gaat worden over Skye en al Skye zijn vriendjes ;) Maar we zullen het zien ;) Leuk dat je er dingen in herkent, mocht ik vast lopen weet ik je te vinden :D
sjm schreef:Was ze serieus maar 2 kilo met 8 weken? :O: Is dat niet heel klein voor een BC?
Jemig Zahra was met 3,5 week al de 2 kilo voorbij. Oké, Sammy heeft er minstens 1,5 jaar over gedaan om 2 kilo te halen. Maar dat maakt niet uit. :LOL:
Salukis zijn ook niet heel erg zwaar, volwassen.

Ze is wel enig hoor! :I:
Leuk he :I:

2kg is wel heel erg klein, de fokker van Skye was het er helemaal niet mee eens dat ik haar al had meegekregen, zij geeft de pups altijd pas mee als ze 3kg zijn. Meerdere mensen schrokken er aardig van. Maar ze was niet ondervoed ofzo, ze zijn gewoon klein. Het hele nest is klein. De papa en mama zijn ook echt hele kleine borders. Zo is het vorige nest ook echt vrij klein gebleven. De dierenarts gaf aan dat alles goed was. Je hebt kleine en grote borders, en je hebt hele kleine zoals Nova ;) , maar ze was verder wel helemaal gezond gelukkig.

Ohhh... ik vraag me nu dus regelmatig af hoe mensen dat volhouden zo een kleine frummel die ook echt altijd zo klein blijft. Zo kwetsbaar. Dat zal met Zahra wel heel anders gaan. Ik heb het even teruggezocht, toen Skye 4 weken was woog hij 2kg. Hoe groot worden Salukis dan?
Hippo schreef:Leuke foto's :I: , die oversteekfoto ook haha.

Wat fijn dat het goed gaat in de omgang met haar en met haar en Skye :ok:
Lief he, Skye leert het haar wel. Ja daar ben ik ook heel blij mee. Had het zo niet verwacht dat Skye haar in het begin compleet zou negeren, maar het wordt steeds leuker om de interactie te zien.
*Skye*
Zeer actief

DeDiana schreef:Mila woog trouwens met 12 weken 4,8 kilo. Is nu nog steeds voor een collie een vrij kleine, tengere teef (51 cm en 17 kilo).
Ah goed te horen, dus er is nog hoop dat het wat gaat worden ;) Ik las van een vorig nest dat ze allemaal zo rond de 44cm zaten, dus ik ben erg benieuwd. Ze zal in ieder geval de 20kg die Skye weegt niet aantikken.
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

Ah, die foto's voor het oversteken :I:
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Fijn dat het zo goed gaat met Nova!
DeDiana schreef:Mila woog trouwens met 12 weken 4,8 kilo. Is nu nog steeds voor een collie een vrij kleine, tengere teef (51 cm en 17 kilo).
Jeetje, Triss woog met 10 weken ruim 7 kilo :80: Terwijl ik haar best nog wel klein vind. Ben nu wel benieuwd waar ze dan naar toe gaat als ze uitgegroeid is.
Afbeelding
Groetjes Marja
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat een leuke update :I:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
DeDiana
Zeer actief

tycha schreef:Fijn dat het zo goed gaat met Nova!
Jeetje, Triss woog met 10 weken ruim 7 kilo :80: Terwijl ik haar best nog wel klein vind. Ben nu wel benieuwd waar ze dan naar toe gaat als ze uitgegroeid is.
Haha, wat een verschillen! Mila was ook wel echt veruit de kleinste van het nest. Dat heeft ze later wel deels ingehaald, maar de twee zussen waarvan ik het weet zijn wel allebei boven de 20 kilo. Wat op zich ook vrij gemiddeld is voor een collieteef.
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

Haha Fred woog bijna 10 bij 8 weken. Wat een droppie <3
*Skye*
Zeer actief

miriam schreef:Ah, die foto's voor het oversteken :I:
Skye legt aan Nova uit hoe het werkt ;)
tycha schreef:Fijn dat het zo goed gaat met Nova!
Ben er ook heel blij mee.

Ben ook benieuwd naar hoe Triss uitgroeit :)
Lunatic schreef:Wat een leuke update :I:
Dankjewel, we hebben het ook heel leuk samen. Heb ook veel aan wat jij altijd schrijft. Als ze bijvoorbeeld niet komt als ik roep ga ik letterlijk grasspietjes zitten bekijken en roep dan iets als; ooohhhh wat zie ik hier. Dan is ze er zo ;) We gaan samen op avontuur!
Barkley schreef:Haha Fred woog bijna 10 bij 8 weken. Wat een droppie <3
Dat is wel een stukje groter ;) Zeker weten een dropje!
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Wat leuk om te lezen allemaal.

Volgens mij was Lou met 8 weken 2 kilo (die is nu 8 kilo).
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco was 1750 gram toen hij met ons naar huis ging (en was daarmee de zwaarste van het nest; de weging ervoor was een van z'n zusjes nog de zwaarste). Pas met 9 weken ging hij over de 2-kilo-grens heen. En hij is nu 6,9 kg
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Wat een leuke update! De gewichten van Nova op die leeftijd komen ongeveer overeen met Mayke (al had ik haar pas met 10 weken maar ik schat zo in dat t overeenkomt)
Die weegt nu 16 kg.

Ik ken een volle border die rond de 10 kg moet wegen. Dat kan allemaal, ze komen ook 3x zo zwaar voor :-)
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Leuke update over Nova en Skye :ok: Geweldige foto's ook. Skye lijkt echt de rol van grote broer op zich te hebben genomen. Lief hoor. Ik zie veel overeenkomsten tussen jouw duo en hoe Bayko en Cyntha samen waren.

2 kilo met 8 weken is inderdaad extreem licht voor een border, zelfs voor een klein teefje. Ik schrok er een beetje van toen ik het las, maar afgaande op Nova's huidige gewicht lijkt ze goed te groeien.

Paisley schreef:
Ik ken een volle border die rond de 10 kg moet wegen. Dat kan allemaal, ze komen ook 3x zo zwaar voor :-)
Nou, de enige borders die ik ken van 30 kg of nog (veel) meer zijn moddervet :ugh: Mijn Bayko was een grote jongen met z'n ruim 58 cm schofthoogte. Ideaal voor hem was 20-21 kg. Het zwaarste wat hij ooit korte tijd heeft gewogen was 23 kg maar toen was hij ook echt wat te dik. Je hebt wel gelijk dat de gewichten bij dit ras heel erg uiteen kunnen lopen. Alleen het getalletje op de weegschaal zegt natuurlijk ook niet alles.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Hakuna Matata
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Hakuna Matata »

Minion was met 10 weken 2 kilo, met 2 jaar 7 kilo (slank).
*Skye*
Zeer actief

Leonie. schreef:Wat leuk om te lezen allemaal.

Dankjewel, het is ook heel leuk om mee te maken. Voor jullie nog heel even geduld.

Hopelijk wordt Nova wel iets groter dan 8 kg, maar opzich maakt het niet uit hoe groot ze wordt. Als ze maar gezond is.
Fotogravinnetje schreef:Elco was 1750 gram toen hij met ons naar huis ging (en was daarmee de zwaarste van het nest; de weging ervoor was een van z'n zusjes nog de zwaarste). Pas met 9 weken ging hij over de 2-kilo-grens heen. En hij is nu 6,9 kg
Echt klein hè! Ik denk dat Nova wel wat groter gaat worden als Elco.
Heavy schreef:Ah die oversteek foto :I: ze zijn leuk samen hoor :D
Dankjewel, vindt het ook super lieve foto's!
Paisley schreef:Wat een leuke update! De gewichten van Nova op die leeftijd komen ongeveer overeen met Mayke (al had ik haar pas met 10 weken maar ik schat zo in dat t overeenkomt)
Die weegt nu 16 kg.

Dankjewel!

16 kg zou wel een mooi gewicht zijn om op te eindigen. We gaan het zien. Komt goed. Gisteren weer naar de dierenarts geweest voor de 12 weken enting en ze is weer helemaal gezond verklaard.
Tamara/Bayko schreef:Leuke update over Nova en Skye :ok: Geweldige foto's ook. Skye lijkt echt de rol van grote broer op zich te hebben genomen. Lief hoor. Ik zie veel overeenkomsten tussen jouw duo en hoe Bayko en Cyntha samen waren.

2 kilo met 8 weken is inderdaad extreem licht voor een border, zelfs voor een klein teefje. Ik schrok er een beetje van toen ik het las, maar afgaande op Nova's huidige gewicht lijkt ze goed te groeien.

Paisley schreef:
Nou, de enige borders die ik ken van 30 kg of nog (veel) meer zijn moddervet :ugh: Mijn Bayko was een grote jongen met z'n ruim 58 cm schofthoogte. Ideaal voor hem was 20-21 kg. Het zwaarste wat hij ooit korte tijd heeft gewogen was 23 kg maar toen was hij ook echt wat te dik. Je hebt wel gelijk dat de gewichten bij dit ras heel erg uiteen kunnen lopen. Alleen het getalletje op de weegschaal zegt natuurlijk ook niet alles.
Dankjewel! Leuk inderdaad om te zien hoe het met jouw honden ging en hoe het met Skye en Nova gaat. Ze gaan ook echt heel leuk met elkaar om. En het gewicht... ach ja... ze is een mini, maar gaat goed komen.
Hakuna Matata schreef:Minion was met 10 weken 2 kilo, met 2 jaar 7 kilo (slank).
Dat is ook klein!
Hakuna Matata
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Hakuna Matata »

*Skye* schreef:
Leonie. schreef:Wat leuk om te lezen allemaal.

Dankjewel, het is ook heel leuk om mee te maken. Voor jullie nog heel even geduld.

Hopelijk wordt Nova wel iets groter dan 8 kg, maar opzich maakt het niet uit hoe groot ze wordt. Als ze maar gezond is.
Fotogravinnetje schreef:Elco was 1750 gram toen hij met ons naar huis ging (en was daarmee de zwaarste van het nest; de weging ervoor was een van z'n zusjes nog de zwaarste). Pas met 9 weken ging hij over de 2-kilo-grens heen. En hij is nu 6,9 kg
Echt klein hè! Ik denk dat Nova wel wat groter gaat worden als Elco.
Heavy schreef:Ah die oversteek foto :I: ze zijn leuk samen hoor :D
Dankjewel, vindt het ook super lieve foto's!
Paisley schreef:Wat een leuke update! De gewichten van Nova op die leeftijd komen ongeveer overeen met Mayke (al had ik haar pas met 10 weken maar ik schat zo in dat t overeenkomt)
Die weegt nu 16 kg.

Dankjewel!

16 kg zou wel een mooi gewicht zijn om op te eindigen. We gaan het zien. Komt goed. Gisteren weer naar de dierenarts geweest voor de 12 weken enting en ze is weer helemaal gezond verklaard.
Tamara/Bayko schreef:Leuke update over Nova en Skye :ok: Geweldige foto's ook. Skye lijkt echt de rol van grote broer op zich te hebben genomen. Lief hoor. Ik zie veel overeenkomsten tussen jouw duo en hoe Bayko en Cyntha samen waren.

Paisley schreef:
Dankjewel! Leuk inderdaad om te zien hoe het met jouw honden ging en hoe het met Skye en Nova gaat. Ze gaan ook echt heel leuk met elkaar om. En het gewicht... ach ja... ze is een mini, maar gaat goed komen.
Hakuna Matata schreef:Minion was met 10 weken 2 kilo, met 2 jaar 7 kilo (slank).
Dat is ook klein!
Minion heeft ook een vrij lichte bouw vergeleken met zijn hoogte (40 cm).
Ik denk dat Nova wel zwaarder wordt dan 10 kilo en 40 cm.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

heerlijk verslag :ok: goed dat je blijft genieten, ondanks de moeilijke momenten
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Tamara/Bayko schreef:
Paisley schreef:
Dit. Zelfs de border collies die in de behendigheid medium ingemeten worden zijn toch echt wel zwaarder dan 10kg. 13-14kg is voor een teef voor zover ik gehoord heb zo'n beetje de ondergrens (mits ze goed op gewicht zijn). En 30kg dan zijn ze vaak echt te dik. Kenji is net als Bayko een grote reu (58cm) maar ideaal voor hem is 19-20kg. De showtypes met wat meer bone zijn nog wel eens 22-23kg maar dan houd het ook wel op.

@Skye: super leuke update en wat een leuk stel samen :I:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
*Skye*
Zeer actief

Dankjewel voor de leuke reacties.

Afbeelding

Ondertussen is Nova al 16 weken en woog ze met het wegen 5,4kg! Dan is ze nu officeel even groot als dat Skye was toen hij bij ons kwam met 8,5wk. ;)

Binnenkort weer eens een fotoupdate plaatsen.
DeDiana
Zeer actief

Ahhh, die oren! :I:
*Skye*
Zeer actief

Haha ja schattig hè. Het was echt even 'oren waar gaan jullie met dat hondje heen'. Ik heb een voorkeur voor tip/ hang ogen, maar ik vrees dat het prikkers worden.
Vorige nest had de helft hang en de helft prik.

Maar gisteren was er ineens hoop, we hadden een tip oor, nu de andere nog en niets meer aan doen. Maar bij Skye hebben ze nooit zo recht omhoog gestaan dus ik heb me alvast mentaal voorbereid op prikoren ;)

Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Wat een mooi koppiie!
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Aaaach wateen geweldige foto's, leuk je updates.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Had ik het op de vorige foto's toch goed gezien dat ze prick ears zou krijgen. Nova kan het hebben, hoor :I:
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Ohhhhh wil je Nova even inleveren? :I: :I: :I:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”