Ja. Ik laat ze nooit alleen achter in de tent, omdat ik dan wel bang ben dat ze het in hun hoofd halen om zich door het tentdoek heen te werken.Dees en Maylo schreef: Hoe doen jullie dat met de honden? Gewoon los in de tent? Zo ja, zijn jullie dan niet bang dat ze de tent kunnen verlaten? .
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Alleen kamperen met hond
Moderator: moderatorteam
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Re: Alleen kamperen met hond

- Ytje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
- Aantal honden: 1
De update! De (camper) is klaar. Eergisteren de luifel getest die ik met de naaimachine op maat heb gemaakt, zijflappen eraan en extra lussen voor de haringen.
Gordijntjes gemaakt en matras hoezen.
Morgen de eerste proef bij m'n oma in de tuin slapen. Het ligt echt geweldig. Toen de luifel stond en ik er in kroop wou ik niet meer weg. Je onderschat hoe zacht en knus het is. Net als de hutten die je als kind maakte. Auto is ruim ligt een matras in van 90 bij 2 meter en als je rechtop zit kan je nog steeds het plafond niet raken.
Heb inmiddels gasstel, gasfles, tafeltje, stoeltjes etc op de kop getikt. Zelfs een inklapbaar ligbed dat Joy aan mn voeten kan. Heb witte kerstverlichting op batterijen die ik tussen de handgreepjes span zodat het aangenaam verlicht is savonds. Ik heb er zin in!
Spam spammmm!
De eerste test of matrassen passen

Oke het past nu beginnen!

Matras schuim op maat maken dat het om wielkas past en recht ligt.

Zitleuning op maat maken

Hoezen op de naaimachine maken

Joy gaat graag liggen waar ik net bezig ben

De eerste luifel test en plekken noteren waar spatlappen en lussen voor haringen moeten komen

Gordijnen op de naaimachine maken. Bijna 6 meter stof

Eergisteren eindelijk alles uittesten!

Geblokte kleed is eigenlijk een picknick kleed met plastic aan de achterkant maar nu perfect dat je niet tegen de bumper van de auto komt.

Als het portier dichtgaat valt de andere kant van de luifel bijna op de grond moet alleen even de scheerlijnen aantrekken en dan staat hij regen en storm vast.

Gordijntjes gemaakt en matras hoezen.
Morgen de eerste proef bij m'n oma in de tuin slapen. Het ligt echt geweldig. Toen de luifel stond en ik er in kroop wou ik niet meer weg. Je onderschat hoe zacht en knus het is. Net als de hutten die je als kind maakte. Auto is ruim ligt een matras in van 90 bij 2 meter en als je rechtop zit kan je nog steeds het plafond niet raken.
Heb inmiddels gasstel, gasfles, tafeltje, stoeltjes etc op de kop getikt. Zelfs een inklapbaar ligbed dat Joy aan mn voeten kan. Heb witte kerstverlichting op batterijen die ik tussen de handgreepjes span zodat het aangenaam verlicht is savonds. Ik heb er zin in!
Spam spammmm!
De eerste test of matrassen passen

Oke het past nu beginnen!

Matras schuim op maat maken dat het om wielkas past en recht ligt.

Zitleuning op maat maken

Hoezen op de naaimachine maken

Joy gaat graag liggen waar ik net bezig ben

De eerste luifel test en plekken noteren waar spatlappen en lussen voor haringen moeten komen

Gordijnen op de naaimachine maken. Bijna 6 meter stof

Eergisteren eindelijk alles uittesten!

Geblokte kleed is eigenlijk een picknick kleed met plastic aan de achterkant maar nu perfect dat je niet tegen de bumper van de auto komt.

Als het portier dichtgaat valt de andere kant van de luifel bijna op de grond moet alleen even de scheerlijnen aantrekken en dan staat hij regen en storm vast.

- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Wat fantastisch!! Ben echt jaloers op je.
Dat wordt genieten. Wanneer ga je en waar naar toe.
Was vroeger raskampeerder. Eerst tentje, grotere tent, travelsleeper, caravennetje. Heerlijk.44
Dat wordt genieten. Wanneer ga je en waar naar toe.
Was vroeger raskampeerder. Eerst tentje, grotere tent, travelsleeper, caravennetje. Heerlijk.44

Neeltje
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ytje fantastsich hoor. Daar ga je echt wel plezier van hebben.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Hylos
- Zeer actief
Wauw wat heb je dat mooi gedaan!
Wat avontuurlijk zeg, leuk hoor! Heel veel plezier
Wat avontuurlijk zeg, leuk hoor! Heel veel plezier

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Leuk idee
Ik zou het gewoon doen - met die auto en matras - en niet zoveel stil staan bij 'wat als' , net als met het in je eentje het bos in gaan met je hond is dit ook zoiets.

- Ytje
- Zeer actief
Tnx allemaal! Vandaag de grote testdag ga rond 11uur vertrekken vind het best spannend maar ook heel erg benieuwd
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Veel plezier.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Ytje schreef:Tnx allemaal! Vandaag de grote testdag ga rond 11uur vertrekken vind het best spannend maar ook heel erg benieuwd
Leuk ! Veel plezier !
Je bent echt handig en hebt het super mooi gemaakt zeg

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Paisley
- Zeer actief
Wauw wat een lekker plekje! Lijkt me heerlijk slapen, in zo'n knus bedje wakker worden van de vogels 
Misschien moet er een keer een HF kampeer weekendje komen

Misschien moet er een keer een HF kampeer weekendje komen

- Paisley
- Zeer actief
Heerlijk! Dat doen wij ook wel eens in het voorjaar. We hebben heerlijk donzen gore-tex slaapzakken waarmee je gerust wat nachtvorst kan hebben.Jeannettebo schreef:Het liefst wil ik komende zomer een slaapzak meenemen en gewoon in de bergen slapen
Maar nu zou ik knettergek van de muggen worden. En ik vind het lastig met de honden. Die blijven onrustig als ze los lopen de hele nacht. We hebben nu alleen bij de auto geslapen en kon ik de honden in de auto laten. Hoe doe jij dat?

- Ytje
- Zeer actief
He he nou daar ben ik. Na een zeer druk weekend eindelijk onderuit voor het forum.
De proef is geslaagd en heb geweldig goed geslapen. Ik lag op mn zij en Joy kroop al snel naar me toe en ging opgerold tegen mn borst liggen onder mn oksel zegmaar. Ze kreeg het rond een uur of 1 wat fris dus stopte ik haar in met een fleecedeken en beetje dekbed van mij. Je zag dat ze dat zeer waardeerde en heeft totdat het licht werd zo geslapen af en toe wat draaien maar steeds dicht bij me. Met licht worden kroop ze naar het voeteneind waar ze bovenop mn benen ging liggen. Stopte haar weer wat in met de deken en hebben tot half 8 heerlijk geslapen beide.
Wel een slechte dag uitgezocht want voor het slapengaan een hoosbui niet te klein en de hele avond kleine buitjes.
Toen we buiten aan het koken waren een gebakken eitje schrok ik me een hoedje en kwam een gigantische haas aan rennen en had ons duidelijk niet gezien. Op 2 meter kwam hij tot stilstand en dacht hoorbaar 'shit' en spoot weer weg. Moest er om lachen en joy wist ook niet wat ze zag. De luifel heeft het goed gehouden en heb alle spullen uitgezocht en logischer ingepakt in de tassen etc.
Wil nu woensdag tot vrijdag officieel gaan kamperen bij een camping waar ik al jaren kwam vroeger. Bekend terrein en eindelijk wat ruimte want bij oma was het ook krap aan de tent opzetten.
De auto sliep geweldig heel zacht en was niet koud. Ik ben fan! Nu nog droog weer want met regen word toch snel alles klam en de ramen besloegen. Nu nog dat beetje luxe en ik zeg lets go!!
Foto's!!

Hey waar is mijn eten!!

Mijn eten hoor je!

Vrouwtje heb honger!

Okeee ik wacht wel totdat je eruit gaat.

De proef is geslaagd en heb geweldig goed geslapen. Ik lag op mn zij en Joy kroop al snel naar me toe en ging opgerold tegen mn borst liggen onder mn oksel zegmaar. Ze kreeg het rond een uur of 1 wat fris dus stopte ik haar in met een fleecedeken en beetje dekbed van mij. Je zag dat ze dat zeer waardeerde en heeft totdat het licht werd zo geslapen af en toe wat draaien maar steeds dicht bij me. Met licht worden kroop ze naar het voeteneind waar ze bovenop mn benen ging liggen. Stopte haar weer wat in met de deken en hebben tot half 8 heerlijk geslapen beide.
Wel een slechte dag uitgezocht want voor het slapengaan een hoosbui niet te klein en de hele avond kleine buitjes.
Toen we buiten aan het koken waren een gebakken eitje schrok ik me een hoedje en kwam een gigantische haas aan rennen en had ons duidelijk niet gezien. Op 2 meter kwam hij tot stilstand en dacht hoorbaar 'shit' en spoot weer weg. Moest er om lachen en joy wist ook niet wat ze zag. De luifel heeft het goed gehouden en heb alle spullen uitgezocht en logischer ingepakt in de tassen etc.
Wil nu woensdag tot vrijdag officieel gaan kamperen bij een camping waar ik al jaren kwam vroeger. Bekend terrein en eindelijk wat ruimte want bij oma was het ook krap aan de tent opzetten.
De auto sliep geweldig heel zacht en was niet koud. Ik ben fan! Nu nog droog weer want met regen word toch snel alles klam en de ramen besloegen. Nu nog dat beetje luxe en ik zeg lets go!!
Foto's!!

Hey waar is mijn eten!!

Mijn eten hoor je!

Vrouwtje heb honger!

Okeee ik wacht wel totdat je eruit gaat.

- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Wat een leuk verslag weer.
Alvast heel veel plezier op de camping gewenst.

Alvast heel veel plezier op de camping gewenst.

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Leuk om te lezen, en wat heb je dat geweldig gemaakt.
Ik kampeer ook al jaren in mijn eentje met hond of honden. Vroeger in een puptentje met mijn Mastiff
En nu in mijn Campertje met mijn 2 Jack Russells.
Vorig weekend nog met de heren naar Luxemburg geweest. Bijna helemaal alleen op een prachtige locatie.
Echte aanrader trouwens, zo vanaf de camping mooie wandeltochten maken van een uur of 3 en dan op de camping alleen maar genieten van stilte, de vogels en de kabbelende rivier.
Heerlijk, kijk zo zag het eruit:

Ik kampeer ook al jaren in mijn eentje met hond of honden. Vroeger in een puptentje met mijn Mastiff

En nu in mijn Campertje met mijn 2 Jack Russells.
Vorig weekend nog met de heren naar Luxemburg geweest. Bijna helemaal alleen op een prachtige locatie.
Echte aanrader trouwens, zo vanaf de camping mooie wandeltochten maken van een uur of 3 en dan op de camping alleen maar genieten van stilte, de vogels en de kabbelende rivier.
Heerlijk, kijk zo zag het eruit:

Gr. Aniek

- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Um Gritt?
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Nog een aanrader trouwens voor je: waterdichte kratten van IKEA.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70292364/
Ideaal om je spulletjes in mee te nemen waterdicht en stapelbaar. Lekker makkelijk je spullen in te bewaren zodat je ook binnen een mum op stap kunt gaan. Ik heb m'n spulletjes zo vast in de kratten. Keukenspul bij elkaar, elektrische spullen bij elkaar etc. Hup inladen en wegwezen. Super makkelijk .
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70292364/
Ideaal om je spulletjes in mee te nemen waterdicht en stapelbaar. Lekker makkelijk je spullen in te bewaren zodat je ook binnen een mum op stap kunt gaan. Ik heb m'n spulletjes zo vast in de kratten. Keukenspul bij elkaar, elektrische spullen bij elkaar etc. Hup inladen en wegwezen. Super makkelijk .
Gr. Aniek

- Budkes
- Zeer actief
- Jeannettebo
- Zeer actief
Ik zou ze vastleggen aan een boom of grondpen, die laatste hang ik gewoon aan m'n rugzak.Paisley schreef:Heerlijk! Dat doen wij ook wel eens in het voorjaar. We hebben heerlijk donzen gore-tex slaapzakken waarmee je gerust wat nachtvorst kan hebben.Jeannettebo schreef:Het liefst wil ik komende zomer een slaapzak meenemen en gewoon in de bergen slapen
Maar nu zou ik knettergek van de muggen worden. En ik vind het lastig met de honden. Die blijven onrustig als ze los lopen de hele nacht. We hebben nu alleen bij de auto geslapen en kon ik de honden in de auto laten. Hoe doe jij dat?

- Ytje
- Zeer actief
Wooohooo vandaag terug gekomen en echt super mooi weer gehad. Dinsdag ochtend werd ik wakker met het idee die dag te gaan voor 10uur zat ik in de auto. Hele mooie dagen gehad alleen dinsdag avond wat regen maar niks ernstigs ik sliep er heerlijk op.
Woensdag wakker geworden met Joy strak naast me op haar rug met pootjes boven de slaapzak waar ze kennelijk onder gekropen is. De dag zelf volle zon en heb o.a. heerlijk op mn ligbed met Joy aan mn voeten gelegen.
Natuurlijk wild kijken weer net als dinsdagavond. Edelherten, zwijnen,boommarter, nachtzwaluw, hazelworm, reëen, vos het was zeker geslaagd.
Joy was al meteen gewend en is braaf mee geweest houtsprokkelen voor het vuur. Ze droeg ook zelf een stokje zo bijzonder alsof ze het begreep toen ze mij zag zeulen. De ochtendwandelingen roken zo heerlijk die ochtend damp op mn schoenen. Bosbessen waren rijp en heb ik in overvloed kunnen snoepen.
Zie hier voor een kampeer indruk. Was een camping zonder stroom en ik was zo goed als de enige op dat stuk camping. Verder verlaten caravans die er als seizoensplek staan.

Op de uitkijk

Spekkie roosteren natuurlijk

Naast een snurkende Joy wakker worden wat een schat zo warm tegen me aan liggen.

Woensdag wakker geworden met Joy strak naast me op haar rug met pootjes boven de slaapzak waar ze kennelijk onder gekropen is. De dag zelf volle zon en heb o.a. heerlijk op mn ligbed met Joy aan mn voeten gelegen.
Natuurlijk wild kijken weer net als dinsdagavond. Edelherten, zwijnen,boommarter, nachtzwaluw, hazelworm, reëen, vos het was zeker geslaagd.
Joy was al meteen gewend en is braaf mee geweest houtsprokkelen voor het vuur. Ze droeg ook zelf een stokje zo bijzonder alsof ze het begreep toen ze mij zag zeulen. De ochtendwandelingen roken zo heerlijk die ochtend damp op mn schoenen. Bosbessen waren rijp en heb ik in overvloed kunnen snoepen.
Zie hier voor een kampeer indruk. Was een camping zonder stroom en ik was zo goed als de enige op dat stuk camping. Verder verlaten caravans die er als seizoensplek staan.

Op de uitkijk

Spekkie roosteren natuurlijk

Naast een snurkende Joy wakker worden wat een schat zo warm tegen me aan liggen.

- Ytje
- Zeer actief
Hazelworm

- Ytje
- Zeer actief
Oja en in de 3 dagen heeft Joy maar 4 teken gehad en ik bij thuiskomst 2 iniemienie teekjes je ziet ze bijna niet met het blote oog maar verder niet 1 teek. Sokken over de broek en af en toe je broek afkloppen of controleren onder het lopen. Ik plukte ze wel af en toe van mezelf en Joy maar dan waren ze nog aan de wandel.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Wat leuk zeg! Ik kom al tot rust als ik je foto's zie (kun je nagaan
).

- Paisley
- Zeer actief
Leuke foto's en wat bijzonder dat je een hazelworm hebt gevonden! Die zie je niet vaak

Leuk zeg, je hebt je autootje leuk verbouwd! Krijg gelijk ook weer zin, moet er dit jaar toch echt weer eens van komen...
- Budkes
- Zeer actief
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
@Ytje dat lijkt wel de camperplaats in Veendam, maar dat is het niet want daat is wel stroom iig wel een leuke kampeer plek hoor.