Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Alleen kamperen met hond
Moderator: moderatorteam
- Ytje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
- Aantal honden: 1
Alleen kamperen met hond
Van kinds af aan ontzettend veel gekampeerd. Basic met de tent zonder stroom in Nederland, Duitsland, Luxemburg, België, Frankrijk. Nu heb ik de pech dat mijn vriend er totaal niks mee heeft. Ik mis het enorm en zit te fantaseren om alleen erop uit te trekken samen met Joy.
Ik heb een grote auto waar een matras in past de achterbank kan er volledig uit. Dan kan ik savonds het raam op een kiertje zetten maar wel alles veilig op slot. Of in een klein tentje naast de auto. Joy slaapt dan bij me. Fiets mee en op pad. Savonds vuurtje stoken overdag struinen en boekje lezen.. zie het helemaal zitten.
Als vrouw alleen zou ik dat best durven denk ik. Als ik beetje bij andere mensen in de buurt ga staan en beginnen in Nederland op campings die ik al ken.
Zouden jullie zoiets doen?
Ik heb een grote auto waar een matras in past de achterbank kan er volledig uit. Dan kan ik savonds het raam op een kiertje zetten maar wel alles veilig op slot. Of in een klein tentje naast de auto. Joy slaapt dan bij me. Fiets mee en op pad. Savonds vuurtje stoken overdag struinen en boekje lezen.. zie het helemaal zitten.
Als vrouw alleen zou ik dat best durven denk ik. Als ik beetje bij andere mensen in de buurt ga staan en beginnen in Nederland op campings die ik al ken.
Zouden jullie zoiets doen?
- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
- Aantal honden: 2
Re: Alleen kamperen met hond
Dat klinkt echt fantastisch! 
Zelf zou ik het nooit zomaar doen, maar als ik dit zo lees denk ik gelijk Wat gaaf! Paisley is er zelf ook al vaker op uitgetrokken, jaloersmakend gewoon.

Zelf zou ik het nooit zomaar doen, maar als ik dit zo lees denk ik gelijk Wat gaaf! Paisley is er zelf ook al vaker op uitgetrokken, jaloersmakend gewoon.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

- Ytje
- Zeer actief
Genoeg boodschappen mee nemen al van thuis. Je kan vaak gebruik maken van een vriezer dus daar kun je dingen in goed houden. Of als nood heel vroeg boodschappen doen en hond in auto houden en super snel overal langs racen. Sochtends is het eerder te koud dan te warm. We hebben een kleine hond (6 kilo) die durf ik ook wel stiekem in een hondentas de supermarkt in te smokkelen mocht het echt nodig zijn.Pendrag schreef:Als ik geen grafhekel zou hebben aan kamperen zeker weten! Enige 'probleem' wat ik zie is boodschappen doen. Waar laat je dan met warm weer je hond? Gewoon doen dus en genieten!
- Ytje
- Zeer actief
Zal het wel spannend vinden de eerste keer. Net als de eerste keer alleen naar het bos met Joy. Alleen lopen is inmiddels tweede natuur en geniet er enorm van denk dat alleen kamperen ook wel zal wennen. Zal nooit langer dan een week zijn en zit zo in de auto weer naar huis. + dat zelfs de meest afgelegen natuurcamping al wifi hebben dus makkelijk vriend op de hoogte brengen of kijken wat er in de buurt te doen is.hakunamatata schreef:Dat klinkt echt fantastisch!
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik moest ook gelijk aan Paisley denkenhakunamatata schreef:Dat klinkt echt fantastisch!

Dat is wel ideaal, zo'n klein hondje. Die stop je inderdaad zo even in een tas of mand mocht het nodig zijn.Ytje schreef:Genoeg boodschappen mee nemen al van thuis. Je kan vaak gebruik maken van een vriezer dus daar kun je dingen in goed houden. Of als nood heel vroeg boodschappen doen en hond in auto houden en super snel overal langs racen. Sochtends is het eerder te koud dan te warm. We hebben een kleine hond (6 kilo) die durf ik ook wel stiekem in een hondentas de supermarkt in te smokkelen mocht het echt nodig zijn.Pendrag schreef:Als ik geen grafhekel zou hebben aan kamperen zeker weten! Enige 'probleem' wat ik zie is boodschappen doen. Waar laat je dan met warm weer je hond? Gewoon doen dus en genieten!
Ik ben niet zo van het kamperen. Ik houd van de natuur maar ook van een goed bed. Als ik niet goed slaap heb ik geen lol als ik wakker ben. Ik huur dus het liefst een huisje waar ik ook alle honden in kwijt kan.
Ik ga dat zeker eens doen met Izzy zodra ik een auto heb. Hier op de hei kamperen is saai, dan wil ik echt richting Veluwe 
Denk alleen niet dat het overal toegestaan is?

- Ytje
- Zeer actief
Bedoel je het kamperen in de auto? Denk dat je betaalt voor camper plaats als ik alleen in auto slaap. Of paar euro voor kleine tent en paar euro voor auto bij tent.Lemuria schreef:Ik ga dat zeker eens doen met Izzy zodra ik een auto heb. Hier op de hei kamperen is saai, dan wil ik echt richting Veluwe
Hoe heerlijk een tent ook slaapt het gevoel veilig in de auto slapen met de deuren op slot is ook wel wat waard denk. Bij mijn auto doet de toeter het ook als de auto uit is dus bij nood weer een extra veilig gevoel.
Even met de naaimachine gordijntje boven de raampjes maken. Het lijkt bijna te makkelijk.
Ik heb dit type auto niet maar wel redelijk zelfde met ruimte. Leuk plaatje

- Jeannettebo
- Zeer actief
Ik laad ook gerust de auto in om te gaan kamperen met de honden... Boodschappen mee nemen, of kijken of er ergens een supermarkt is met garage.
Ik zit nu in Italië en het is gelukkig niet zo warm als normaal, maar op warme momenten heb ik tot mijn verbazing gemerkt, darminfectie auto de koelste plek is, als ik de achterdeuren en zijdeur tegen elkaar open zet. Het trekt dan behoorlijk door en binnen is het koeler dan daarbuiten eigenlijk. Nu heb ik wel een hoog busje,dus met een personenauto zou ik het niet doen.
Ik zit nu in Italië en het is gelukkig niet zo warm als normaal, maar op warme momenten heb ik tot mijn verbazing gemerkt, darminfectie auto de koelste plek is, als ik de achterdeuren en zijdeur tegen elkaar open zet. Het trekt dan behoorlijk door en binnen is het koeler dan daarbuiten eigenlijk. Nu heb ik wel een hoog busje,dus met een personenauto zou ik het niet doen.

- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
Ja hoor, heerlijk zo op pad met de hond.
Alleen niet met tent, ik ben nogal gehecht aan mijn klapcaravan
Alleen niet met tent, ik ben nogal gehecht aan mijn klapcaravan

- Maartje
- Zeer actief
Ik ga regelmatig alleen met de honden kamperen. Tot nu toe gewoon op campings met een tentje. Ik voel mij hierbij nooit onveilig en ik vermaak mij prima. De honden vinden het in ieder geval geweldig.
Als Lupa groot genoeg is, wil ik ook weer met bagage gaan wandelen en dan overweeg ik ook wildkamperen. Dat mag officieel niet, maar als ik mijn tentje redelijk onzichtbaar kwijt kan, denk ik dat ik dat ook wel durf.
Als Lupa groot genoeg is, wil ik ook weer met bagage gaan wandelen en dan overweeg ik ook wildkamperen. Dat mag officieel niet, maar als ik mijn tentje redelijk onzichtbaar kwijt kan, denk ik dat ik dat ook wel durf.
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Ik heb vorig jaar met Freek het eerste deel van het pieterpad gelopen. Grote rugzak met tentje en andere spullen mee en gaan. Onderweg kocht ik m'n eten en dat ging eigenlijk prima. Op de campings hadden ze vaak ook nog wel wat verse eitjes en broodjes. Freek vond het geweldig en ik ook! Maar ik houd ook van kamperen.
Je kan ook naar natuurcampings kijken of paalkamperen. Dan heb je het hoog nodige qua voorzieningen en zit je vaak afgelegen en stil in de natuur.
Je kan ook naar natuurcampings kijken of paalkamperen. Dan heb je het hoog nodige qua voorzieningen en zit je vaak afgelegen en stil in de natuur.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
In Nederland is het nergens toegestaan wild pakeren en slapen , er zijn wel plekken voor campers maar dat is ook niet veel soepsLemuria schreef:Ik ga dat zeker eens doen met Izzy zodra ik een auto heb. Hier op de hei kamperen is saai, dan wil ik echt richting Veluwe
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Dat zou ik meteen doen, gezellig met de hondjes alleen op pad 

- sternentänzerin
- Zeer actief
Doen!
Zelf houd ik van het gevoel van slapen in een tent en heb dan ook niet alleen de kleine waakteckel mee maar ook het grote kalf. Alleen daardoor heb je al niet het idee dat er überhaupt iets zou kunnen gebeuren
Voor mij valt alleen langzaam het slapen op de grond af. Mijn lichaam vindt het niet meer zo tof, dus we zijn op zoek naar een vrijblijvender alternatief ipv trekkershutjes huren waar honden ook welkom zijn.
Zelf houd ik van het gevoel van slapen in een tent en heb dan ook niet alleen de kleine waakteckel mee maar ook het grote kalf. Alleen daardoor heb je al niet het idee dat er überhaupt iets zou kunnen gebeuren

Voor mij valt alleen langzaam het slapen op de grond af. Mijn lichaam vindt het niet meer zo tof, dus we zijn op zoek naar een vrijblijvender alternatief ipv trekkershutjes huren waar honden ook welkom zijn.
...; We will never surrender Winston Churchill
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik zou het doen 

- Ytje
- Zeer actief
Leuk hier de kampeerders naar voren te zien komen. Ik ga maar eens alles opmeten en kijken hoe ik er een goed systeem van maak. Ohh het lijkt me heerlijk. Samen bij vuurtje en wat smikkelen. Ik ga het doen sowieso proberen. Denk bij mn oma in de tuin kijken hoe het bevalt en wat ik kan aanpassen. Super leuk heb er nu al zin in!
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Ik ben een trouwe volger van de hashtag #campingwithdogs op instagram en ben ook zeker voornemens om dit met Fred te doen. Paalkamperen is op veel plekken mogelijk
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
twinkeltje schreef:In Nederland is het nergens toegestaan wild pakeren en slapen , er zijn wel plekken voor campers maar dat is ook niet veel soepsLemuria schreef:Ik ga dat zeker eens doen met Izzy zodra ik een auto heb. Hier op de hei kamperen is saai, dan wil ik echt richting Veluwe
voor zover ik weet is er niet echt een wetgeving die wild parkeren verbied.
sommige gemeenten hebben wel een manier ontwikkeld waar het is verboden maar dat is erg onduidelijk.
Mocht je ergens weg gestuurd worden blijft het daarbij verder geen strafrechtelijke gevolgen.
wel is er een Flora en fauna wetgeving. Neem niks mee en Laat niks achter.
Wij doen met onze camper ook vooral wild kamperen zowel binnen als buiten NL.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- twinkeltje
- moderator
Volgens mijn wel hoor in Nederland op de gratis camperplekken mocht je ook niet slapen in een carvan of tent zelf een bus tent niet dan krijg je echt een bekeuring en moet je weg en dat zijn dan de speciale plekkentoots schreef:twinkeltje schreef:In Nederland is het nergens toegestaan wild pakeren en slapen , er zijn wel plekken voor campers maar dat is ook niet veel soepsLemuria schreef:Ik ga dat zeker eens doen met Izzy zodra ik een auto heb. Hier op de hei kamperen is saai, dan wil ik echt richting Veluwe
voor zover ik weet is er niet echt een wetgeving die wild parkeren verbied.
sommige gemeenten hebben wel een manier ontwikkeld waar het is verboden maar dat is erg onduidelijk.
Mocht je ergens weg gestuurd worden blijft het daarbij verder geen strafrechtelijke gevolgen.
wel is er een Flora en fauna wetgeving. Neem niks mee en Laat niks achter.
Wij doen met onze camper ook vooral wild kamperen zowel binnen als buiten NL.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Er zijn plekken waar met borden is aangegeven dat je niet mag wild parkeren. Alleen op die plekken zal er een beuring komen. Op andere plekken zoals hier bijvoorbeeld aan het spoor langs het water waar ook regelmatig vissers met of zonder vergunning hun tentje neerzetten zullen ze je niet bekeuren.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
- twinkeltje
- moderator
Oja hoor als je grondzeil hebt valt het onder camperen en zonder is het vissentoots schreef:Er zijn plekken waar met borden is aangegeven dat je niet mag wild parkeren. Alleen op die plekken zal er een beuring komen. Op andere plekken zoals hier bijvoorbeeld aan het spoor langs het water waar ook regelmatig vissers met of zonder vergunning hun tentje neerzetten zullen ze je niet bekeuren.
- twinkeltje
- moderator
Waar toegestaan[bewerken]
In de Benelux is het verboden om zowel wild te kamperen als te bivakkeren. In België en Luxemburg is wildkamperen verboden, en moet er toestemming gevraagd worden aan de boswachter of de eigenaar om ergens "in het wild" te kunnen staan. In Nederland zijn er op initiatief van het Staatsbosbeheer inmiddels paalkampeerterreinen, waar je legaal en gratis kunt semi-wildkamperen. De plaatsen van deze terreinen zijn langs langeafstandswandelpaden en fietswegen te vinden en voorzien van een waterpomp waar men ondrinkbaar water kan tappen. Er is plaats voor ongeveer 3 tenten en je mag er maximaal 72 uur aan één stuk bivakkeren.
In Finland, Noorwegen en Zweden is wildkamperen onder voorwaarden toegestaan op grond van het zogenaamde allemansrecht (Fins: jokamiehenoikeus; Noors: allemannsretten; Zweeds: allemansrätten). Dat wil zeggen dat je het recht hebt om particuliere grond te betreden om van de vrije natuur te genieten. Toegestaan is onder andere: wandelen, fietsen, zwemmen en varen, niet beschermde bloemen, paddenstoelen en bessen plukken, en voor één nacht een tent opzetten. Voorwaarde is dat geen schade aan de natuur of aan landbouwgewassen wordt aangericht en dat de eigenaar niet wordt gestoord. Het is niet toegestaan om te jagen en te vissen. Vuur maken, motorvoertuigen gebruiken en honden los laten lopen kan aan plaatselijke beperkingen onderhevig zijn. In enkele nationale parken is het echter alsnog verboden.
Hieronder staat een overzichtje van de regels in verschillend Europese landen. Let op: Hou er rekening mee dat onderstaande informatie inmiddels verouderd kan zijn en vooral dient ter indicatie. Wanneer je daadwerkelijk op stap gaat naar één van onderstaande landen, kun je het beste altijd nog even informeren bij officiele instanties wat de precieze regels zijn.
Andere landen:
Duitsland, wildkamperen verboden, toestemming vragen aan eigenaar of huttenwaard
Frankrijk, legaal te bivakkeren (19u tot 9u) op 1 uur wandelafstand van weg. Inlichtingen vragen bij het nationale park of toestemming vragen aan huttenwaard.
Groot Brittannië, wildkamperen verboden, toestemming vragen aan eigenaar. Sommige nationale parken bieden kampeerterreinen aan. In Schotland is wildkamperen toegestaan.
Italië, wildkamperen verboden, toestemming vragen bij de lokale politie of huttenwaard.
Luxemburg, wildkamperen verboden, toestemming vragen aan de eigenaar.
Oostenrijk, enkel wildbivakkeren is toegelaten, wel duiken blijkbaar meer en meer problemen op met boswachters en jagers.
Zwitserland, buiten natuurreservaten en zonder lokale officiële beperkingen. legaal kamperen toegelaten, zolang 100m van water verwijderd. Er is een groot verschil tussen de Zwitserse kantons, dus doe vooraf inlichtingen op.
Spanje, verschillend van streek tot streek; in Catalonië is het bijvoorbeeld overal toegelaten, zelfs in natuurparken. Vraag toestemming aan lokale autoriteit indien verboden of toestemming vragen aan huttenwaard
Turkije, toegestaan. Op privegrond toestemming van eigenaar soms nodig.
Georgië, toegestaan. Op privegrond toestemming van eigenaar soms nodig.
Denemarken, kamperen buiten de officiële campings is in Denemarken over het algemeen niet toegestaan. Dat geldt ook voor de Deense stranden. Het is echter mogelijk om, indien men tevoren toestemming heeft gekregen van de eigenaar van het betrokken perceel, op particulier terrein te kamperen. Lang parkeren van campers is verder alleen toegestaan op speciaal ingerichte plaatsen en de zgn. Quickstop camperplaatsen.
In de Benelux is het verboden om zowel wild te kamperen als te bivakkeren. In België en Luxemburg is wildkamperen verboden, en moet er toestemming gevraagd worden aan de boswachter of de eigenaar om ergens "in het wild" te kunnen staan. In Nederland zijn er op initiatief van het Staatsbosbeheer inmiddels paalkampeerterreinen, waar je legaal en gratis kunt semi-wildkamperen. De plaatsen van deze terreinen zijn langs langeafstandswandelpaden en fietswegen te vinden en voorzien van een waterpomp waar men ondrinkbaar water kan tappen. Er is plaats voor ongeveer 3 tenten en je mag er maximaal 72 uur aan één stuk bivakkeren.
In Finland, Noorwegen en Zweden is wildkamperen onder voorwaarden toegestaan op grond van het zogenaamde allemansrecht (Fins: jokamiehenoikeus; Noors: allemannsretten; Zweeds: allemansrätten). Dat wil zeggen dat je het recht hebt om particuliere grond te betreden om van de vrije natuur te genieten. Toegestaan is onder andere: wandelen, fietsen, zwemmen en varen, niet beschermde bloemen, paddenstoelen en bessen plukken, en voor één nacht een tent opzetten. Voorwaarde is dat geen schade aan de natuur of aan landbouwgewassen wordt aangericht en dat de eigenaar niet wordt gestoord. Het is niet toegestaan om te jagen en te vissen. Vuur maken, motorvoertuigen gebruiken en honden los laten lopen kan aan plaatselijke beperkingen onderhevig zijn. In enkele nationale parken is het echter alsnog verboden.
Hieronder staat een overzichtje van de regels in verschillend Europese landen. Let op: Hou er rekening mee dat onderstaande informatie inmiddels verouderd kan zijn en vooral dient ter indicatie. Wanneer je daadwerkelijk op stap gaat naar één van onderstaande landen, kun je het beste altijd nog even informeren bij officiele instanties wat de precieze regels zijn.
Andere landen:
Duitsland, wildkamperen verboden, toestemming vragen aan eigenaar of huttenwaard
Frankrijk, legaal te bivakkeren (19u tot 9u) op 1 uur wandelafstand van weg. Inlichtingen vragen bij het nationale park of toestemming vragen aan huttenwaard.
Groot Brittannië, wildkamperen verboden, toestemming vragen aan eigenaar. Sommige nationale parken bieden kampeerterreinen aan. In Schotland is wildkamperen toegestaan.
Italië, wildkamperen verboden, toestemming vragen bij de lokale politie of huttenwaard.
Luxemburg, wildkamperen verboden, toestemming vragen aan de eigenaar.
Oostenrijk, enkel wildbivakkeren is toegelaten, wel duiken blijkbaar meer en meer problemen op met boswachters en jagers.
Zwitserland, buiten natuurreservaten en zonder lokale officiële beperkingen. legaal kamperen toegelaten, zolang 100m van water verwijderd. Er is een groot verschil tussen de Zwitserse kantons, dus doe vooraf inlichtingen op.
Spanje, verschillend van streek tot streek; in Catalonië is het bijvoorbeeld overal toegelaten, zelfs in natuurparken. Vraag toestemming aan lokale autoriteit indien verboden of toestemming vragen aan huttenwaard
Turkije, toegestaan. Op privegrond toestemming van eigenaar soms nodig.
Georgië, toegestaan. Op privegrond toestemming van eigenaar soms nodig.
Denemarken, kamperen buiten de officiële campings is in Denemarken over het algemeen niet toegestaan. Dat geldt ook voor de Deense stranden. Het is echter mogelijk om, indien men tevoren toestemming heeft gekregen van de eigenaar van het betrokken perceel, op particulier terrein te kamperen. Lang parkeren van campers is verder alleen toegestaan op speciaal ingerichte plaatsen en de zgn. Quickstop camperplaatsen.
- twinkeltje
- moderator
Maar je kan wel lid worden van de KGC camperen bij de boer en je hebt zoiets voor in de natuur daar zijn leuke goedkope campings en vaak in de natuur kost geloof 5 euro in een jaar
- Ytje
- Zeer actief
Wildkamperen alleen zal ik niet zo snel doen. Ga op natuurcampings zonder stroom dan heb he meteen een ander slag volk dan mensen die de tv mee willen etc. Vind het fijn idee dat er een campinghouder is die af en toe een rondje fietst of het allemaal goed gaat. Helemaal afgelegen zou ik niet doen. Wie weet in de toekomst.
Nog een gek nieuwtje (haha) vanmiddag stond er op marktplaats een complete inboedel van een vouwwagen gratis vlak bij me in de buurt. Speciale lichtgewicht matrassen die op maat te maken zijn, gordijnen, vitrage tegen vliegen, luifel voor en kleine luifel. Tentstokken. Heb het allemaal in mn wagentje gepropt en binnenkort beginnen met het ombouwen naar mijn formaat auto. Ik ben erg goed op de naaimachine dus die luifel etc worden kleiner gemaakt zodat het voor de auto past. En super netjes en schoon is denk ik niet vaak gebruikt. En word het helemaal niks dan weet ik dat ook snel genoeg maar heb nu al het gereedschap en spullen om er een super campertje van te maken haha.
Nog een gek nieuwtje (haha) vanmiddag stond er op marktplaats een complete inboedel van een vouwwagen gratis vlak bij me in de buurt. Speciale lichtgewicht matrassen die op maat te maken zijn, gordijnen, vitrage tegen vliegen, luifel voor en kleine luifel. Tentstokken. Heb het allemaal in mn wagentje gepropt en binnenkort beginnen met het ombouwen naar mijn formaat auto. Ik ben erg goed op de naaimachine dus die luifel etc worden kleiner gemaakt zodat het voor de auto past. En super netjes en schoon is denk ik niet vaak gebruikt. En word het helemaal niks dan weet ik dat ook snel genoeg maar heb nu al het gereedschap en spullen om er een super campertje van te maken haha.
- twinkeltje
- moderator
- amelie
- Zeer actief
Superleuk! Kamperen is heerlijk in je eentje
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Wat leuk!
Grappig dat mensen aan mij denken. Ben inderdaad gek op wildkamperen en ben toevallig net terug van 5 dagen buiten-spelen in Frankrijk.
Wildkamperen mag in Nederland nergens, maar het kan haast overal als je maar zorgvuldig kiest waar je gaat staan. De een na de ander wordt uit de duinen van de eilanden geplukt, omdat ze vergeten dat ze in zicht van de vuurtoren staan
Maar ik ben nog nooit betrapt en zie dat ook niet gebeuren.
Ik slaap overigens nooit in de auto want ik wil slapen buiten zicht van wegen en paden en dat gaat met de auto niet. In de zomer slaap ik vaak alleen onder een klamboe of in een trekkerstentje.
Voor mij maakt eigenlijk weinig uit of in een land wildkamperen is toegestaan of niet, want ik vind het voor mijn eigen rust belangrijk dat ik buiten zicht van mensen sta en op die manier weet toch niemand of je er geweest bent of niet.
Ik slaap een stuk rustiger tijdens het wildkamperen sinds ik Mayke heb. Die is waaks en slaat aan als er iemand in de buurt is, dus zodra ik Mayke niet hoor blaffen, weet ik dat ik niet ga schrikken van iemand die ineens naast mn tent staat.
Ik ben als vrouw alleen nooit angstig en slaap zonder problemen in een stikdonker bos in mn hangmatje, maar ik ga wel schrikken als er ineens iemand staat maar daar heb ik Mayke dus voor
Er zijn ook zat leuke kleine campings waar je nog alle rust hebt, maar van die drukke campings met veel kinderen waar je struikelt over de scheerlijnen, daar wil ik dood nog niet gevonden worden
Tips heb ik verder niet, want wat handig is is heel erg afhankelijk van wat je gaat doen. Wel is het aan te raden om kwa water altijd overbemeten te zijn. Dat de honden kunnen drinken uit watertjes is niet overal te doen en als het warm is, gaat het water altijd verbazingwekkend hard. Ik heb vorige week een 10L jerrycan voor water gekocht, had ik eerder moeten doen.
Ik zit er ook aan te denken om het dak van mn auto wit te schilderen, al wordt ie dan wel héél lelijk (is ie al)
Grappig dat mensen aan mij denken. Ben inderdaad gek op wildkamperen en ben toevallig net terug van 5 dagen buiten-spelen in Frankrijk.
Wildkamperen mag in Nederland nergens, maar het kan haast overal als je maar zorgvuldig kiest waar je gaat staan. De een na de ander wordt uit de duinen van de eilanden geplukt, omdat ze vergeten dat ze in zicht van de vuurtoren staan

Ik slaap overigens nooit in de auto want ik wil slapen buiten zicht van wegen en paden en dat gaat met de auto niet. In de zomer slaap ik vaak alleen onder een klamboe of in een trekkerstentje.
Voor mij maakt eigenlijk weinig uit of in een land wildkamperen is toegestaan of niet, want ik vind het voor mijn eigen rust belangrijk dat ik buiten zicht van mensen sta en op die manier weet toch niemand of je er geweest bent of niet.
Ik slaap een stuk rustiger tijdens het wildkamperen sinds ik Mayke heb. Die is waaks en slaat aan als er iemand in de buurt is, dus zodra ik Mayke niet hoor blaffen, weet ik dat ik niet ga schrikken van iemand die ineens naast mn tent staat.
Ik ben als vrouw alleen nooit angstig en slaap zonder problemen in een stikdonker bos in mn hangmatje, maar ik ga wel schrikken als er ineens iemand staat maar daar heb ik Mayke dus voor

Er zijn ook zat leuke kleine campings waar je nog alle rust hebt, maar van die drukke campings met veel kinderen waar je struikelt over de scheerlijnen, daar wil ik dood nog niet gevonden worden

Tips heb ik verder niet, want wat handig is is heel erg afhankelijk van wat je gaat doen. Wel is het aan te raden om kwa water altijd overbemeten te zijn. Dat de honden kunnen drinken uit watertjes is niet overal te doen en als het warm is, gaat het water altijd verbazingwekkend hard. Ik heb vorige week een 10L jerrycan voor water gekocht, had ik eerder moeten doen.
Ik zit er ook aan te denken om het dak van mn auto wit te schilderen, al wordt ie dan wel héél lelijk (is ie al)

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Wat leuk zeg. Ik zou het zeker doen. Ik weet dat je hier in op de Zuid-Hollandse en Zeeuwse eilanden zat van die kleine natuur campings hebt. Variërend van rustige camping met vrij veel faciliteiten tot heel basic alleen een veldje en verder niks.Ytje schreef:Wildkamperen alleen zal ik niet zo snel doen. Ga op natuurcampings zonder stroom dan heb he meteen een ander slag volk dan mensen die de tv mee willen etc. Vind het fijn idee dat er een campinghouder is die af en toe een rondje fietst of het allemaal goed gaat. Helemaal afgelegen zou ik niet doen. Wie weet in de toekomst.
Mijn honden zouden het echt helemaal geweldig vinden, vooral Hippo, maar ik ben zelf totaal geen kampeerder

- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik ga eens even mee lezen. Lijkt me heerlijk. Alleen of samen maakt me niet uit. Tentje etc hebben we al, alleen mijn auto laat me geregeld in de steek. Dus moest eerst nog even een andere auto aanschaffen maar dan zal ik het wel durven.
Maylo is waaks dus onveilig voel ik me niet. En Izzy die is duidelijk te horen als er wat is.
Hoe doen jullie dat met de honden? Gewoon los in de tent? Zo ja, zijn jullie dan niet bang dat ze de tent kunnen verlaten? Ik verwacht dat Maylo dat niet zo snel zal doen hoor maar Izzy gaat rustig op onderzoek uit in haar eentje dus die zie ik nog wel een poging wagen.
Maylo is waaks dus onveilig voel ik me niet. En Izzy die is duidelijk te horen als er wat is.
Hoe doen jullie dat met de honden? Gewoon los in de tent? Zo ja, zijn jullie dan niet bang dat ze de tent kunnen verlaten? Ik verwacht dat Maylo dat niet zo snel zal doen hoor maar Izzy gaat rustig op onderzoek uit in haar eentje dus die zie ik nog wel een poging wagen.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Het liefst wil ik komende zomer een slaapzak meenemen en gewoon in de bergen slapen