Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Autobench

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Bumper69
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.

Re: Autobench

Ongelezen bericht door Bumper69 »

** Angela ** schreef:
Bumper69 schreef:Zo'n ingebouwde kennel is wel heel mooi maar dat is niet de bedoeling. Bus is er voornamelijk omdat racefietsen mee moeten naar de wedstrijden.
We gaan binnenkort even met bus en hond naar dierenwinkel. Daar kunnen we de benches passen en ook bekijken hoe het in de bus staat. De fietsen moeten er nog wel bij in kunnen namelijk...
Man opperde al dat er misschien een karretje moet komen waar Spike dan in gaat...maar dat vind ik geen prettig idee...

Vivaro was t toch ?
Gewone of verlengd ?
Neem aan dat je n schuifdeur aan de zijkant hebt

Dan past een varikennel ( een vari maat 5 is groot zat ) met die fietsen wel hoor
Je zet die vari aan de zijkant erin tegen je cabine aan , zodat hij aan de zijkant moet instappen
En dan kunnen er makkelijk racefietsen naast gezet

Wij hebben een verlengde , daar kunnen op de vloer 4 vari's maat 5 in en dan kunnen we de hoogte nog in ;)

Een karretje is echt niet erg , en niet minder veilig als in de auto
Mits ... Je wel een goeie fabriekskar van bijv WT-metal pakt en niet een zelf gefabriceerd ding

De wt heeft een constructie zodat ze bij een evt aanrijding net zo veilig zitten als in de auto
Daarnaast zit er een ventilator in de bovenklep ( en daar heb je me toch een bergruimte )
Die kan best n aantal uur draaien terwijl de auto gewoon geparkeerd staat
Ze zijn er vanaf 1 vaks tot zeker wel 8

Onze vivaro is voor ons bedrijf , dus die staat vol spullen .
Maar daar zijn in t begin wel de honden in meegeweest toen ik nog geen auto had

Ik heb nu zelf een Peugeot partner met een vaste 2 vaks kooi
Maar als het zo warm is net als vorige week en ik ga trainen pak ik onze wt-metal hondenkar en steek daar de honden in ( wij hebben de 4-vaks trouwens )

In die kar is t nl vele maken koeler dan in de auto

Google t maar eens en denk er dan nog eens over na ;)
Het is inderdaad een verlengde. Maar ook met dubbele cabine. Die heeft aan beide kanten schuifdeuren en achterin dus twee deuren.
Dus dat instappen aan de zijkant zit er helaas niet in. Toen ik de bus de eerste keer zag had ik direct zoiets van : :oohja: de wielkasten...
Betekent dus dat bench altijd tegen dubbele cabine aan zal moeten omdat tussen wielkasten in geen optie is ivm de fietsen :denken:
En tegen de dubbele cabine aan is geen probleem als er verder niet zo veel mee hoeft maar als we op vakantie gaan is dat lastiger natuurlijk want dan moet je eerst de bus leegruimen als je m onderweg wilt uitlaten :LOL:
We zijn er nog niet helemaal uit dus. Over twee weken gaan we een weekend weg, met hond en fietsen. Dus dan moet het geregeld zijn :O:
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Bumper69 schreef: Het is inderdaad een verlengde. Maar ook met dubbele cabine. Die heeft aan beide kanten schuifdeuren en achterin dus twee deuren.
Dus dat instappen aan de zijkant zit er helaas niet in. Toen ik de bus de eerste keer zag had ik direct zoiets van : :oohja: de wielkasten...
Betekent dus dat bench altijd tegen dubbele cabine aan zal moeten omdat tussen wielkasten in geen optie is ivm de fietsen :denken:
En tegen de dubbele cabine aan is geen probleem als er verder niet zo veel mee hoeft maar als we op vakantie gaan is dat lastiger natuurlijk want dan moet je eerst de bus leegruimen als je m onderweg wilt uitlaten :LOL:
We zijn er nog niet helemaal uit dus. Over twee weken gaan we een weekend weg, met hond en fietsen. Dus dan moet het geregeld zijn :O:
Dan maakt het toch niet uit of de bench inklapbaar is, lijkt me dat je dan nog dat probleem hebt. Wat je wel kunt doen is een bench op maat laten maken op een verhoging. Dan kan je 'm boven de wielkast laten maken en eronder opbergruimte creëren. Alleen dat is alles behalve opklapbaar :mrgreen: . maar dan kan je wel de bench kwijt aan de lange zijde + 2 fietsen.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

*is op dreef* je kunt ook nog een frame maken wat je tegen de wand kunt wegklappen. Als je dat uitklapt krijg je een plateau boven de wielkast en kan je daar met ogen een bench op vastzetten.
sternentänzerin
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sternentänzerin »

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn, de Duitse ADAC (ANWB zeg maar) heeft een duidelijk testfilmpje wat er gebeurd bij een ongeluk.
https://www.adac.de/infotestrat/tests/c ... r_im_auto/

Deze is nog voor alle mogelijkheden van in te bouwen dichte transportboxen achter in de auto's.
Het veiligst blijkt, uit dit onderzoek, een stabiele varikennel te zijn die dwars op de rijrichting achter de bank of voorstoelen is gepositioneerd.

Als je ziet wat er in het filmpje gebeurt met de kennel die in de gordel bevestigd is kun je denk ik ook inschatten wat er over blijft van je stoffen bench die je vast hebt gezet. En als je ziet met wat voor een vaart het hondje (4kilo in filmpje) door de ruimte schuift bij bevestiging in de gordel kun je je ook voorstellen dat het stof hem dus niet tegen zal houden bij een ongeluk.
...; We will never surrender Winston Churchill
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

sternentänzerin schreef:Voor de mensen die geïnteresseerd zijn, de Duitse ADAC (ANWB zeg maar) heeft een duidelijk testfilmpje wat er gebeurd bij een ongeluk.

Deze is nog voor alle mogelijkheden van in te bouwen dichte transportboxen achter in de auto's.
Het veiligst blijkt, uit dit onderzoek, een stabiele varikennel te zijn die dwars op de rijrichting achter de bank of voorstoelen is gepositioneerd.

Als je ziet wat er in het filmpje gebeurt met de kennel die in de gordel bevestigd is kun je denk ik ook inschatten wat er over blijft van je stoffen bench die je vast hebt gezet. En als je ziet met wat voor een vaart het hondje (4kilo in filmpje) door de ruimte schuift bij bevestiging in de gordel kun je je ook voorstellen dat het stof hem dus niet tegen zal houden bij een ongeluk.
Da's leuk, maar dan moet je een grote auto hebben als je een wat grotere hond hebt. Bij mij kan tussen de voorstoelen en de achterbank echt geen varikennel staan waar Beau in past. En hoe die varikennel breekt in het filmpje is dus echt een grote angst van me, dan heb ik volgens mij liever stof dat scheurt waardoor hij enkel de klap heeft. Met zo'n gebroken varikennel heb je én de klap (want hij klapt alsnog door die varikennel heen) en scherven in zijn lijf/gezicht/ogen/wat dan ook :ugh: En een stevige stof scheurt ook echt minder snel dan een varikennel breekt. Met een flinke trap er tegenaan heb je je varikennel al gebarsten :ugh:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hilde schreef:
sternentänzerin schreef:Voor de mensen die geïnteresseerd zijn, de Duitse ADAC (ANWB zeg maar) heeft een duidelijk testfilmpje wat er gebeurd bij een ongeluk.

Da's leuk, maar dan moet je een grote auto hebben als je een wat grotere hond hebt. Bij mij kan tussen de voorstoelen en de achterbank echt geen varikennel staan waar Beau in past. En hoe die varikennel breekt in het filmpje is dus echt een grote angst van me, dan heb ik volgens mij liever stof dat scheurt waardoor hij enkel de klap heeft. Met zo'n gebroken varikennel heb je én de klap (want hij klapt alsnog door die varikennel heen) en scherven in zijn lijf/gezicht/ogen/wat dan ook :ugh: En een stevige stof scheurt ook echt minder snel dan een varikennel breekt. Met een flinke trap er tegenaan heb je je varikennel al gebarsten :ugh:
Nou rare varikennel heb je dan... ze gaan hier al ruim 14 jaar mee en hebben wat klappen (verhuizingen/laten vallen etc) doorstaan. En een hiervan was 14 jr geleden al een 2e handsje...

Ga er maar vanuit dat ie dwars door dat lapje stof en de voorruit vliegt ...
Geef mij maar kunstof wat gemaakt is om mee te vliegen dus om behoorlijke klappen op te vangen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Bumper69
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.

Boutje schreef:of een fietsdrager achter de auto ;-)
Haha, dat is nu juist niet meer de bedoeling. Fietsen moeten schoon en droog aankomen bij de wedstrijden...
Dus die fietsendrager krijgen we er niet doorheen :LOL: :LOL:
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Hilde schreef: En een stevige stof scheurt ook echt minder snel dan een varikennel breekt. Met een flinke trap er tegenaan heb je je varikennel al gebarsten :ugh:
:LOL: Ja dus al die vliegtuigmaatschappijen hebben het mooi mis.

Je kan hard trappen, met jou wil ik geen ruzie :wink: Ik heb voor de stichting heel wat transportboxen versleept maar de enigen die stuk gingen, gingen dat omdat ze in de griekse zon jarenlang in een binnenplaatsje hebben gestaan. Er zijn weinig kunsstoffen helemaal UV bestendig.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Bumper69 schreef:
Haha, dat is nu juist niet meer de bedoeling. Fietsen moeten schoon en droog aankomen bij de wedstrijden...
Stelletje preciesjes ;) Een fiets is niet van suiker! Spike op een imperiaal ziet hij vast ook niet zitten :LOL:
Maar kan spike niet los naast de fietsen, met een plaatje triplex ertussen zodat hij niet in een trapper blijft hangen?

Ben stiekem wel blij met mijn formaat hondjes. Die druk je overal tussen :wink:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Nou, de varikennel in dat filmpje barstte anders mooi toen er één drukpunt kwam in het ongeluk. Dus zo uit de lucht gegrepen is dat niet hoor, dat varikennels kunnen barsten.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Denk je niet dat ze een bepaalde bescherming moeten bieden als ze voor vliegtransport gebruikt moeten worden?
Anders had je daar ook met een draadkooi of stoffen bench kunnen volstaan...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hilde
Zeer actief

Ja, tuurlijk wel. Ik geloof jullie ook wel hoor :) Maar ik wil gewoon kritisch nadenken over wat ik wil. En in mijn auto kunnen geen varikennels tussen voorstoelen en achterbank dus in dat geval is een varikennel net zo onveilig of wellicht zelfs onveiliger dan een stoffen bench.
Afbeelding
Bumper69
Zeer actief

Paisley schreef:
Bumper69 schreef:
Stelletje preciesjes ;) Een fiets is niet van suiker! Spike op een imperiaal ziet hij vast ook niet zitten :LOL:
Maar kan spike niet los naast de fietsen, met een plaatje triplex ertussen zodat hij niet in een trapper blijft hangen?

Hahaha, Spike los achter in de bus lijkt me niet zo prettig voor hem. We gaan een dezer dagen even passen bij dierenwinkel voor zo'n kunsttoffen bench.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hilde schreef:Ja, tuurlijk wel. Ik geloof jullie ook wel hoor :) Maar ik wil gewoon kritisch nadenken over wat ik wil. En in mijn auto kunnen geen varikennels tussen voorstoelen en achterbank dus in dat geval is een varikennel net zo onveilig of wellicht zelfs onveiliger dan een stoffen bench.
Heb hier ook altijd als ik een pup heb een vari op de achterbank staan tussen de leuning van de achterbank en de voorstoelen dus... biedt altijd meer bescherming imo dan zo'n dun doekje... hij vliegt daar niet zomaar doorheen bij een ongeluk.
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Hilde schreef:Ja, tuurlijk wel. Ik geloof jullie ook wel hoor :) Maar ik wil gewoon kritisch nadenken over wat ik wil. En in mijn auto kunnen geen varikennels tussen voorstoelen en achterbank dus in dat geval is een varikennel net zo onveilig of wellicht zelfs onveiliger dan een stoffen bench.
Een kennis had een ceicento ( of hoe je t ook schrijft ) , daar stond toch wel een vari met haar Duitse herder in ( maat 4 )
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
** Angela **
Zeer actief

Bumper69 schreef:
Paisley schreef:
Bumper69 schreef:

Hahaha, Spike los achter in de bus lijkt me niet zo prettig voor hem. We gaan een dezer dagen even passen bij dierenwinkel voor zo'n kunsttoffen bench.
Bumper had je mijn berichtje nog gezien over de vivaro en hondenkar ?
Bumper69
Zeer actief

Ja, Angela die had ik ook gezien. Maar heeft niet direct de voorkeur. Misschien met vakanties dat het handig zou zijn. Maar op zo'n moment kunnen de fietsen uit elkaar want hoeven niet startklaar te staan.
En als we zo'n varikennel vast zetten met spanbanden moet dat ook goed zijn.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

anders een laadvloer maken over de wielkasten heen, heb je een vlakke vloer waar je makkelijk de varikennel en fietsen in kan laden (blijft in een vivaro toch hoogte zat over dan) en een extra bergruimte daaronder (eventueel kan je daar lades in maken)
paar latjes op de laadvloer of oogjes zodat je de varikennel met spanbanden vast kan zetten
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

Hier in mijn daihatsuutje ook 2 varikennels, maat 2 en 4. Wel de achterbanken omgeklapt en heb nog ruimte genoeg om boodschappen kwijt te kunnen. Kennels staan in de hoeken vastgemaakt aan de bodem. Mijn inziens is dit in deze auto de veiligste manier van vervoeren. Is zou inderdaad gewoon even gaan passen en meten bij de winkel wat het beste past samen met de fietsen.
Bumper69
Zeer actief

Net via Marktplaats een XXL varikennel gekocht. Waren er inmiddels al achter dat het de allergrootste moest zijn. Maar die kosten nieuw 300 euro :O:
Nu stond er een op Marktplaats en ben ik er voor de helft aangekomen. Halen m morgen op en dan kan Spike mooi dit weekend met ons de bus gaan testen..
** Angela **
Zeer actief

Bumper69 schreef:Net via Marktplaats een XXL varikennel gekocht. Waren er inmiddels al achter dat het de allergrootste moest zijn. Maar die kosten nieuw 300 euro :O:
Nu stond er een op Marktplaats en ben ik er voor de helft aangekomen. Halen m morgen op en dan kan Spike mooi dit weekend met ons de bus gaan testen..
Nee goedkoop zijn ze niet , maar als je bedenkt dat ze echt lang meegaan ...
Ik heb er hier eentje staan die 18 jaar oud is
Zeer intensief in gebruik geweest , auto en hij heeft ook binnen gestaan voor pups
Bumper69
Zeer actief

We hebben hem en zijn meteen aan het wennen. Nadat ik er een brokje in had gegooid ging hij er direct in. Na een aantal keren geprobeerd of hij wilde gaan liggen. Hij vond het wel heel spannend maar lag er wel in. De komende dagen maar even verder wennen. Zijn matras uit zijn mand past er precies in, dus dat is ook lekker vertrouwd. Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”