Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Duitse staande kortharen anders
Moderator: moderatorteam
-
korthaar
- Zeer actief
Re: Duitse staande kortharen anders
Alaskan hounds zijn ook sneller, d.i. een Husky X Pointer (vaak Korthaar )
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
En zit bij veel ook wel wat husky in. Kika van dit forum heeft ook zulk soort kruisingen.Nanna schreef:Ik denk ook dat de meesten met een Greyhound gekruist zijn.Tara schreef:Die zijn niet raszuiver. Een paar uitzonderingen die ik zie zouden raszuiver kunnen zijn, maar de meeste zijn het niet.
Maar hoe krijg je het verzonnen he. Dat dát dan de ultieme sledehonden zijn die met twee vingers in de neus en een middelvinger opstekend naar alle poolhonden de boel winnen...bij de Iditarod zie je ze ook veel.

-
Sterre
Machtig mooi gezicht. Die eerste twee honden van het filmpje lijken precies op Sterre. Sterre zou dat een paar jaar geleden ook wel gewild hebben.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Bij de iditarod moeten honden een dubbele vacht hebben meen ik. Die man die met zn poedels meedeed sprak er in een talkshow schande overNanna schreef:Ik denk ook dat de meesten met een Greyhound gekruist zijn.Tara schreef:Die zijn niet raszuiver. Een paar uitzonderingen die ik zie zouden raszuiver kunnen zijn, maar de meeste zijn het niet.
Maar hoe krijg je het verzonnen he. Dat dát dan de ultieme sledehonden zijn die met twee vingers in de neus en een middelvinger opstekend naar alle poolhonden de boel winnen...bij de Iditarod zie je ze ook veel.
Wel zit er een flinke scheut jachthond in de 'alaskan husky' wat een stamboek is speciaal voor sledehonden.
Sledehonden als de syberische huskt en de malamute zijn vooral erg krachtig, wat in de oorsprong van de trekhonden erg gunstig was, want ze waren bezig met vracht versjouwen.
Inmiddels gaan die sledesporten vooral om snelheid en uithoudingsvermogen en dan hoeft er geen Malamute te solliciteren natuurlijk
Zo'n carbon sleetje met een scharminkelige musher erop in zn lichtgewicht donsjack met goretex hoeft bij maar iets van 100kg te wegen en daar staan dan met gemak 16 honden voor

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ik zag ook maar enkele vermoedelijk raszuivere kortharen.Nanna schreef:Ik denk ook dat de meesten met een Greyhound gekruist zijn.Tara schreef:Die zijn niet raszuiver. Een paar uitzonderingen die ik zie zouden raszuiver kunnen zijn, maar de meeste zijn het niet.
Heel veel kruisingen, sowieso al zichtbaar aan de kleur.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 2
Inderdaad veel kruisingen in dit filmpje. Wat ik begreep van een Nederlandse musher is dat greysters en eurohounds vooral geliefd zijn bij dergelijke sporten/wedstrijden.
Die greysters zijn niet alleen een stuk groter dan de gemiddelde husky, ze zijn ook veel atletischer. Verder sluit ik mij aan bij het antwoord van Paisley, niet gek dat ze het winnen van een poolhond.
Die greysters zijn niet alleen een stuk groter dan de gemiddelde husky, ze zijn ook veel atletischer. Verder sluit ik mij aan bij het antwoord van Paisley, niet gek dat ze het winnen van een poolhond.