Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Duitse staande kortharen anders

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

korthaar
Zeer actief

Re: Duitse staande kortharen anders

Ongelezen bericht door korthaar »

Alaskan hounds zijn ook sneller, d.i. een Husky X Pointer (vaak Korthaar )
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Nanna schreef:
Tara schreef:
Nanna schreef:En waar ze werkelijk pas goed in zijn :-)

KLIK
Die zijn niet raszuiver. Een paar uitzonderingen die ik zie zouden raszuiver kunnen zijn, maar de meeste zijn het niet. :wink:
Ik denk ook dat de meesten met een Greyhound gekruist zijn.
Maar hoe krijg je het verzonnen he. Dat dát dan de ultieme sledehonden zijn die met twee vingers in de neus en een middelvinger opstekend naar alle poolhonden de boel winnen...bij de Iditarod zie je ze ook veel.
En zit bij veel ook wel wat husky in. Kika van dit forum heeft ook zulk soort kruisingen.
Afbeelding
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Machtig mooi gezicht. Die eerste twee honden van het filmpje lijken precies op Sterre. Sterre zou dat een paar jaar geleden ook wel gewild hebben.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Nanna schreef:
Tara schreef:

KLIK
Die zijn niet raszuiver. Een paar uitzonderingen die ik zie zouden raszuiver kunnen zijn, maar de meeste zijn het niet. :wink:
Maar hoe krijg je het verzonnen he. Dat dát dan de ultieme sledehonden zijn die met twee vingers in de neus en een middelvinger opstekend naar alle poolhonden de boel winnen...bij de Iditarod zie je ze ook veel.
Bij de iditarod moeten honden een dubbele vacht hebben meen ik. Die man die met zn poedels meedeed sprak er in een talkshow schande over :LOL: kortharige 'hounds' als deze heb ik in de docu over de iditarod helemaal niet gezien.
Wel zit er een flinke scheut jachthond in de 'alaskan husky' wat een stamboek is speciaal voor sledehonden.

Sledehonden als de syberische huskt en de malamute zijn vooral erg krachtig, wat in de oorsprong van de trekhonden erg gunstig was, want ze waren bezig met vracht versjouwen.
Inmiddels gaan die sledesporten vooral om snelheid en uithoudingsvermogen en dan hoeft er geen Malamute te solliciteren natuurlijk :)
Zo'n carbon sleetje met een scharminkelige musher erop in zn lichtgewicht donsjack met goretex hoeft bij maar iets van 100kg te wegen en daar staan dan met gemak 16 honden voor :80: :LOL:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:
Tara schreef:

KLIK
Ik zag ook maar enkele vermoedelijk raszuivere kortharen.
Heel veel kruisingen, sowieso al zichtbaar aan de kleur.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Inderdaad veel kruisingen in dit filmpje. Wat ik begreep van een Nederlandse musher is dat greysters en eurohounds vooral geliefd zijn bij dergelijke sporten/wedstrijden.

Die greysters zijn niet alleen een stuk groter dan de gemiddelde husky, ze zijn ook veel atletischer. Verder sluit ik mij aan bij het antwoord van Paisley, niet gek dat ze het winnen van een poolhond.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”