Een tijd geleden verstapte Bizzy zich tijdens een balspelletje. Ze gilde even en liep toen vrolijk door, maar was 's avonds wel flink mank. Alles gevoeld en ze gaf alleen pijn aan in de voet zelf, al het andere was prima. Paar dagen rust gehouden en toen ging het weer, maar bij de eerstvolgende keer wild spelen was ze weer mank. Weer op rust, en dan trekt het snel weg maar ook nu weer een terugval bij wild bewegen. En degene die Biz kennen weten dat ze nogal van het wild bewegen en spelen is

We zitten nu dus al een tijd in het cirkeltje van rustig houden, dat leidt tot een Biz met veel te veel energie, dat leidt dan weer tot wild gedrag waardoor ze weer mankt..Rustig beweging opbouwen werkt ook niet echt. Met alleen wandelen gaat het goed, jachttraining zonder lichamelijk heel intensieve dingen gaat ook, maar bij het spelen met de bal of met andere honden weer foute boel. En met 3 honden is dat niet altijd te voorkomen.
Ik twijfel een beetje wat nu te doen. Kan er mee naar de DA, maar die zal waarschijnlijk pijnstillers voorschrijven waardoor ze zichzelf nog minder in acht neemt, dus dat heeft niet m'n voorkeur. Foto's maken om een breuk uit te sluiten kan, maar stel dat het gebroken is, wat dan? Je kan er toch niets mee behalve rust houden zoals we al proberen lijkt me. Ik heb in andere gevallen goede ervaring met fysio, maar daarvoor is het misschien ook weer noodzakelijk dat de DA eerst van alles uitsluit? En ik kreeg als advies om het genezingsproces te versnellen met zoiets als traumeel, maar ik geef toe dat ik sceptisch ben over die homeopathische zooi waarbij ik niet duidelijk krijg wat nou de werkzame stof is
Iemand ervaring hiermee, of nog goede tips? Al met al is het best een gedoe, zo'n jonge hond een beetje fatsoenlijk laten genezen van zo'n blessure.