Mijn honden lopen praktisch overal los. Alleen Dico gaat op meerdere plekken nog aan de lijn, met veel verkeer of waar het erg druk is.
We wonen op 150m van het duingebied waar overal aanlijnplicht is, tot voor kort liepen we 3-4x per dag illegaal met loslopende honden door het duingebied. Ze jagen namelijk absoluut niet, ze blijven vlakbij je, vallen andere wandelaars en/of honden niet lastig én ze luisteren goed. Echter doordat 2 nieuwe BOA's zijn aangenomen bij de natuurorganisatie wordt nu ineens onwijs veel gecontroleerd en bekeurd. Tot vorig jaar wat een correctiehalsband/teletac nog geldig als 'riem'. Helaas is door een nieuwe gerechtelijke uitspraak dat komen te vervallen

. Loop nu alleen nog doordeweeks 'buiten werktijd' het natuurgebied in.
Ondanks dat we prachtig wonen, met kilometers duingebied, hebben we nu besloten te verhuizen(huis is net verkocht). Ons nieuwe stekkie ligt aan een groot, doch rustig, recreatiegebied waar ze wel los mogen. Op een paar andere plekken, zoals het strand mogen ze ook los, net als overal buiten de bebouwde kom.
Aan de ene kant snap ik het dat ze controleren en beboeten, er worden hier regelmatig reeën gruwelijk verminkt en afgeslacht door honden, maar vind het wel frustreren dat onze goed luisterende honden er onder moeten lijden.
Lemuria schreef:blondie schreef:
Er is een paar keer gegroet en gezucht ook bij mijn partner. Helaas ik trof vandaag een die op zijn strepen stond. Officieel genoteerd nu. De volgende keer dat ik scheef ga heb ik er een aan mijn broek ..
De boete is €90,- als ik me niet vergis. Als je dat 1x per jaar zou hebben, zou het dus €7,50 per maand kosten om je hond te laten loslopen. Koópje, al zeg ik het zelf

Ik loop met 3 honden, dus dan zit je al aan de € 270,- en als je hier elk weekend je hond los zou laten, dan heb je bijna elk weekend een prent... Niet bepaald een koopje