Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
spuit tegen loopsheid?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- dobervriendin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dobers en hollanders
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
nee denk het niet. ik ben geen voorstander van steriliseren, het kan altijd nog. Maar als de baarmoeder niet weg wordt gehaald, kunnen ze toch nog steeds baarmoederkanker krijgen lijkt me... weet het ook niet...Marja schreef:Maar geeft deze kleine ingreep dezelfde voordelen als de "normale" manier??
Ik bedoel de veel kleinere kans op baarmoederkanker enzo. want dat is de enige reden voor mij om mijn teefje te laten steriliseren.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Waarom ben je geen voorstander van steriliseren? vw gedragsveranderingen of het onnatuurlijke?
Ik vind het best een dilemma, mijn da vind dat ik Zara, 8mnd, zo snel mogelijk moet laten helpen. Zij zegt dat dat lichamelijker veel beter is, veel minder kans op allerlei tumoren.
Ik heb hier in de buurt nog wat da's gebeld en die zeggen allemaal hetzelfde!
En nu even niet zeggen dat ze alleen maar willen verdienen want daar geloof ik absoluut niet in.
Ik vind het best een dilemma, mijn da vind dat ik Zara, 8mnd, zo snel mogelijk moet laten helpen. Zij zegt dat dat lichamelijker veel beter is, veel minder kans op allerlei tumoren.
En nu even niet zeggen dat ze alleen maar willen verdienen want daar geloof ik absoluut niet in.
groetjes Marja Zara en Stapper

- dobervriendin
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- dobervriendin
- Zeer actief
- Contacteer:
Waarom moet volgens jou een teef wel gesteriliseerd worden. Ik zie als het niet medisch is geen nut hebben. Laat een teef gewoon teef zijn en de natuur zijn gang gaan. Maar dan niet laten dekken door jan en alleman. Het is dat het bij Wijfie moest maar anders had het niet gebeurt onze reuen worden ook niet geholpen.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Nee, doordat de baarmoeder stil komt te liggen krimpt deze en daardoor is er geen kans meer op baarmoeder(hals)kanker.malinois schreef:nee denk het niet. ik ben geen voorstander van steriliseren, het kan altijd nog. Maar als de baarmoeder niet weg wordt gehaald, kunnen ze toch nog steeds baarmoederkanker krijgen lijkt me... weet het ook niet...Marja schreef:Maar geeft deze kleine ingreep dezelfde voordelen als de "normale" manier??
Ik bedoel de veel kleinere kans op baarmoederkanker enzo. want dat is de enige reden voor mij om mijn teefje te laten steriliseren.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ok thanksHutsje schreef:Nee, doordat de baarmoeder stil komt te liggen krimpt deze en daardoor is er geen kans meer op baarmoeder(hals)kanker.malinois schreef:nee denk het niet. ik ben geen voorstander van steriliseren, het kan altijd nog. Maar als de baarmoeder niet weg wordt gehaald, kunnen ze toch nog steeds baarmoederkanker krijgen lijkt me... weet het ook niet...Marja schreef:Maar geeft deze kleine ingreep dezelfde voordelen als de "normale" manier??

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja da willen er graag aan verdienen geloof dat nu maar wel!Marja schreef:Waarom ben je geen voorstander van steriliseren? vw gedragsveranderingen of het onnatuurlijke?
Daarnaaast wil ik het niet omdat het inderdaad onnatuurlijk is, een vrouw wordt toch ook niet gesteriliseerd omdat manlief daar misschien last van heeft? Nee, vrouwen worden zelfs nog volgestopt met pillen waar je nog veel meer enge dingen van kan krijgen!
Ik heb een intacte reu en teven, en nergens geen last van. Alleen 2 a 3 dagen per loopsheid dat ze echt niet bij elkaar mogen voor de rest bijt ze wel van zich af als hij lastig is.
Mijn hond is altijd schijnzwanger maar geen gedragsveranderingen niets... alleen grote tepels en af en toe melk.
Ook dit gaat weer over. Alleen als het echt medisch noodzakelijk is laat ik ze stereliseren anders niet. Het wordt zo makkelijk gedaan tegenwoordig, keuze voor reu of teef, ach die teef kunnen we zo stereliseren en we hoeven nooit meer na te denken over wanneer op vakantie, 3 weken bloed etc.

-
- Zeer actief
Ik weet niet wat voor da's jullie hebben maar het valt me op dat jullie er altijd zo negatief over doen!!
Mijn da is beslist geen geldklopper, als iets niet echt nodig is dan doet ze het niet. En ik krijg ook niet voor elk wissewasje antibiotica mee.
Ik ben niet voor steriliseren en ook niet tegen. Ik wil gewoon zeker weten dat ik het juiste doe in belang van mijn hond. Mij maakt het geen fluit uit of ze nou wel of niet loops wordt.
Enne als je hond steeds schijnzwanger is, dat lijkt me dus helemaal geen pretje voor je hond. zou voor mij dus een reden zijn om te stereliseren.
Dan heb ik hier ook nog een reu lopen, hij is wel gecastreerd maar evengoed lijkt het me voor hem heel vervelend om drie weken met een loopse teef samen te wonen terwijl hij niets mag
Mijn da is beslist geen geldklopper, als iets niet echt nodig is dan doet ze het niet. En ik krijg ook niet voor elk wissewasje antibiotica mee.
Ik ben niet voor steriliseren en ook niet tegen. Ik wil gewoon zeker weten dat ik het juiste doe in belang van mijn hond. Mij maakt het geen fluit uit of ze nou wel of niet loops wordt.
Enne als je hond steeds schijnzwanger is, dat lijkt me dus helemaal geen pretje voor je hond. zou voor mij dus een reden zijn om te stereliseren.
Dan heb ik hier ook nog een reu lopen, hij is wel gecastreerd maar evengoed lijkt het me voor hem heel vervelend om drie weken met een loopse teef samen te wonen terwijl hij niets mag

groetjes Marja Zara en Stapper