Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

eindelijk nieuwe huisgenoot

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

boemel
Vaste gebruiker

eindelijk nieuwe huisgenoot

Ongelezen bericht door boemel »

Het heeft 4 maanden geduurd maar sinds gisteren is er weer een nieuw maatje in huis.
ik heb haar geadopteerd uit een goed bekend staand asiel uit mijn buurt.
Ik moet bekennen dat ik tot kort niet kon voorstellen om een mix van jack russel te komen. Ze zijn me vaak te fel en vooral onvriendelijk ( mijn persoonlijke ervaring).
Dit is echter een vlijkous en komt heel rustig over.Ze is sociaal naar honden en mensen. Ze heeft wel een echt jachtinstinct heb ik al gezien. Er is wel werk aan de winkel. In haar bijna 6 jaar heeft ze eigenlijk niets geleerd en kent ze zelfs haar naam nog niet eens. Aan de riem bleek ze ook haar eigen gang te mogen gaan en dat is goed te merken. Toch merkte ik einde middag al een stuk verbetering op bepaalde stukken.

Ze heeft (uiteraard) wel een rugzakje waarvan niet veel bekend is. Haar eerste gezin heeft haar na de vierde ontsnapping niet meer opgehaald bij het asiel...
De eerste keren kwamen de mensen pas dagen later eens informeren.
Nadat ze geadopteerd mocht worden kwam ze bij een ouder echtpaar die haar binnen twee weken weer naar het asiel bracht. Ze zou haar tanden hebben laten zien en grommen bij het oppakken. Ik heb haar inmiddels al verschillende malen uit de border en van de bank gehaald zonder problemen.
De nacht verliep geruisloos en dat was voor mij wel het spannendste hoe dat zou gaan.
Gisteren beefde ze nog van alle ervaringen. Vandaag is ze al rustiger en houdt me goed in de peiling waar ik ben. Ze slaapt wel veel buiten het wandelen om maar dat kan ik me wel voorstellen. Ze heeft alleen nog niet gegeten. Ik hoop dat dit snel veranderd. Ze kreeg wat voer mee van het asiel.
Als alles goed gaat en ze gewend raakt en tot rust is gekomen meld ik haar aan bij de cursus.
Hier nog een van de eerste foto's direct na thuiskomst.

Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: eindelijk nieuwe huisgenoot

Ongelezen bericht door Gollum »

Wat leuk! Veel plezier met elkaar! :cheer:
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Daar ga je vast veel plezier mee beleven.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Over dat niet eten zou ik me nog niet zoveel zorgen maken. Het beestje heeft een spannende tijd achter de rug en dan kan dat er nog wel eens bij inschieten. Heel veel plezier met haar!
Jeannet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jeannet »

veel plezier met elkaar :ok:
Groetjes Jeannet, Ruby, Lotje en Uschka
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Veel plezier en succes met je nieuwe hondje :ok:

Wat een geweldige beelden heb je staan :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Wat een leukie, ik hoop dat jullie heel veel plezier met elkaar zullen hebben zodat het arme ding niet weer terug hoeft.
Ik sluit me bij mijn voorgangers aan, wow prachrige tuinbeelden *enigzins jaloers*
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
boemel
Vaste gebruiker

Bedankt allemaal. Ze heeft vandaag enkele brokjes gegeten. Dat geeft me hoop want ik werd al ongerust. Ik begrijp dat het door alle indrukken kan komen van afgelopen tijd maar het kan toch niet te lang duren. Iets lekkers aanbieden neemt ze echter al graag van me aan. Naast het actieve wandelingen ligt ze vrijwel de hele dag nog te slapen. ik neem aan dat ze die rust nog even nodig heeft?
Het is voor mij ook een hele omslag. Wie een labrador gewend is zoals ik weet dat de bak nooit leeg zal blijven. :wink:
Helaas is niet bekend van welke kruising het is. Ze staat iets hoger op de benen dan een echte jack russel en ik zie nog kleine verschillen maar kan het niet thuisbrengen.
Ze weet na de tweede dag al de poort maar ook de voordeur te vinden na het wandelen!
Het is een teefje maar plast als een reu. :scratch: En als ik het zou toestaan tegen elk struikje of paaltje. Dat gaat dus niet door.
Als ze alert is richt ze zich op als een stokpaardje met de voorpootjes naar voren. Nog niet eerder gezien maar wel leuk. En ik moet er weer aan wennen dat ze overal achteraan wil gaan wat beweegt.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Ach wat leuk een hussel :lol1:
Dat vind ik vaak toch echt leuke hondjes. Lekker actief, maar ook knuffelig.
Die van ons dan tenminste wel. Zij komt ook uit het asiel.
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Yeufke »

Veel plezier en geluk gewenst met je nieuwe huisgenootje. :D
Dat plassen als een reu doet er hier ook eentje. En die is al vijf. Tsja, wat doe je eraan. :19:
Kom maar op met meer foto's. :ok:
(Beeld van Pladdet?)
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Wat een leuk Jackie! Als ze eenmaal goed gewend is kan ze wel wat meer streken krijgen maar denk dat dat helemaal goed gaat komen! :ok:

En inderdaad, wat een coole beelden!
Afbeelding
boemel
Vaste gebruiker

Bedankt. :D
Dit is ook echt een knuffelhondje.Ze maakt graag contact. Ik merk nu al veranderingen en ik vind dat mooi om te zien. Buiten is ze ondernemend en onbevangen. Ze zou overal zo binnenlopen. Ze reageert al beter aan de riem. Vanmorgen heeft ze echt weer gegeten en ik was blij om dat waar te nemen.
Afgelopen nacht hoorde ik haar even een paar keer blaffen. Ik dacht, het zal toch niet....
Maar toen bleef het gelukkig stil. Ik heb er niet op gereageerd.
Ik wilde eerst de pijn niet meer voelen na het verlies van een hond.
Ik ben nu al blij toch weer opnieuw een hond te nemen. En het voelt voor mij goed om een hondje uit het asiel een nieuwe kans te bieden. Ik vind het wel aan te bevelen mits juiste gevoel over het hondje goed is uiteraard.
Hier nog een afbeelding. Wellicht is beter te zien uit wel ras ze nog is voortgekomen. ik ben er wel benieuwd naar.
Het formaat is wel even groot maar ze staat iets hoger op de benen.
Het beeld is idd. van pladdet.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”