ik heb haar geadopteerd uit een goed bekend staand asiel uit mijn buurt.
Ik moet bekennen dat ik tot kort niet kon voorstellen om een mix van jack russel te komen. Ze zijn me vaak te fel en vooral onvriendelijk ( mijn persoonlijke ervaring).
Dit is echter een vlijkous en komt heel rustig over.Ze is sociaal naar honden en mensen. Ze heeft wel een echt jachtinstinct heb ik al gezien. Er is wel werk aan de winkel. In haar bijna 6 jaar heeft ze eigenlijk niets geleerd en kent ze zelfs haar naam nog niet eens. Aan de riem bleek ze ook haar eigen gang te mogen gaan en dat is goed te merken. Toch merkte ik einde middag al een stuk verbetering op bepaalde stukken.
Ze heeft (uiteraard) wel een rugzakje waarvan niet veel bekend is. Haar eerste gezin heeft haar na de vierde ontsnapping niet meer opgehaald bij het asiel...
De eerste keren kwamen de mensen pas dagen later eens informeren.
Nadat ze geadopteerd mocht worden kwam ze bij een ouder echtpaar die haar binnen twee weken weer naar het asiel bracht. Ze zou haar tanden hebben laten zien en grommen bij het oppakken. Ik heb haar inmiddels al verschillende malen uit de border en van de bank gehaald zonder problemen.
De nacht verliep geruisloos en dat was voor mij wel het spannendste hoe dat zou gaan.
Gisteren beefde ze nog van alle ervaringen. Vandaag is ze al rustiger en houdt me goed in de peiling waar ik ben. Ze slaapt wel veel buiten het wandelen om maar dat kan ik me wel voorstellen. Ze heeft alleen nog niet gegeten. Ik hoop dat dit snel veranderd. Ze kreeg wat voer mee van het asiel.
Als alles goed gaat en ze gewend raakt en tot rust is gekomen meld ik haar aan bij de cursus.
Hier nog een van de eerste foto's direct na thuiskomst.