Jawel hoor, het lukt prima. Nu nog een inhoudelijke reactie en dan ben je de beste !dagmar88 schreef:Ach gut, het wil niet zo heremarelo schreef: Oh, en buitenlandse honden kunnen deze problemen allemaal niet hebben?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
buitenlandse stichtingen allemaal weldoeners?
Moderator: moderatorteam
-
remarelo
- Vaste gebruiker
Re: buitenlandse stichtingen allemaal weldoeners?
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ik, als fokker van rashonden
heb niks tegen stichtingen die honden uit het buitenland halen. waar ik wel op tegen ben zijn stichtingen die verder geen nazorg leveren, waarvan de honden in het asiel verdwijnen omdat de match er met de eigenaar toch niet is en de stichting dus niet thuis geeft.
dat is wat ik tegen sommige stichtingen heb, maar dat heb ik ook tegen fokkers die hun puppen niet terug nemen als deze om welke reden dan ook herplaatst moeten worden.
ellen
dat is wat ik tegen sommige stichtingen heb, maar dat heb ik ook tegen fokkers die hun puppen niet terug nemen als deze om welke reden dan ook herplaatst moeten worden.
ellen
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Ja, want eigen volk eerst!remarelo schreef:Persoonlijk zou ik pas een 'zielige' hond uit het buitenland nemen als alle zielige honden in Nederland 'op' zijn.
(Wat een onzin: alsof 'zielige' honden in NL wel een warme mand verdienen en honden uit andere landen niet...
-
*Wolf*
- Zeer actief
En hoeveel Nederlandse zielige honden heb jij al opgenomen in je leven?remarelo schreef:Persoonlijk zou ik pas een 'zielige' hond uit het buitenland nemen als alle zielige honden in Nederland 'op' zijn.
- dagmar88
- Zeer actief
remarelo schreef:Jawel hoor, het lukt prima. Nu nog een inhoudelijke reactie en dan ben je de beste !dagmar88 schreef:Ach gut, het wil niet zo heremarelo schreef: Oh, en buitenlandse honden kunnen deze problemen allemaal niet hebben?
Die heb je gehad en duidelijk niet begrepen, of je had daar geen zin in. Maar bedankt, dat hoor ik graag
Nog een keer?
Er passeren door de nederlandse asiels te weinig gewone, leuke, makkelijke honden om aan de vraag te kunnen voldoen.
Effectief zijn de honden waar vraag naar is inderdaad op.
Exotisch hoor.
Er is nog nooit een hond voor mij gefokt, noch verscheept.
Lijkt me ook wel eens leuk, daar niet van.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ga nou niet teveel aandacht aan wawa-Wilders besteden. Denk dat de betreffende persoon veel keft maar waarschijnlijk broodfok hondjes heeft.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Heeft mechelaars , doet ipo en fokt zelf, logisch want er zit geen mechelaar in het asiellaeken schreef:Ga nou niet teveel aandacht aan wawa-Wilders besteden. Denk dat de betreffende persoon veel keft maar waarschijnlijk broodfok hondjes heeft.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
*Wolf*
- Zeer actief
Hoe voorspelbaar 
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Is het niet waar, dan?*Wolf* schreef:Hoe voorspelbaar
Overigens is Tineke een van die mensen die zich onvermoeibaar inzet voor honden die een nieuw huis nodig hebben, dus wat je over haar te drammen hebt is mij eerlijk gezegd een raadsel. Ik ken zelf bitter weinig mensen die méér doen voor honden dan zij doet.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- dagmar88
- Zeer actief
"Willen we meer of minder pekingezen?!"laeken schreef:wawa-Wilders

- Tineke
- Zeer actief
Ja hoor die is er wel, AlmaMiranda schreef:Is het niet waar, dan?*Wolf* schreef:Hoe voorspelbaar
Overigens is Tineke een van die mensen die zich onvermoeibaar inzet voor honden die een nieuw huis nodig hebben, dus wat je over haar te drammen hebt is mij eerlijk gezegd een raadsel. Ik ken zelf bitter weinig mensen die méér doen voor honden dan zij doet.

- Tineke
- Zeer actief
Gut wie heeft die stumperd die Trump look gegevendagmar88 schreef:"Willen we meer of minder pekingezen?!"laeken schreef:wawa-Wilders

- dagmar88
- Zeer actief
Miranda schreef:Is het niet waar, dan?*Wolf* schreef:Hoe voorspelbaar
Ze gaf Tineke gelijk...
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ik hoef ook geen asielmechelaar hoor als sporthond, hooguit een hele jonge pup (max 8 wkn). Ik wil graag zelf iets verpesten aan mijn sporthond, dat hoeft iemand anders niet voor mij te doen
Daar worden nl wat andere dingetjes gevraagd als voor de gemiddelde huishond. Als huishond geen probleem maar sporthonden nee...
Maar ik heb dus ook geen probleem met stichtinghonden uit welk land dan ook. Wel met de voorwaarden van veel stichtingen en de vele middellandse zee ziektes. Beiden houden mij echt tegen om er ooit een hond van te nemen.
Maar als anderen daar geen probleem mee hebben, prima toch... geen probleem.
Maar ik heb dus ook geen probleem met stichtinghonden uit welk land dan ook. Wel met de voorwaarden van veel stichtingen en de vele middellandse zee ziektes. Beiden houden mij echt tegen om er ooit een hond van te nemen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Tineke
- Zeer actief
Mijn idee, tenzij het broodfok is maakt iedereen gewoon zelf uit waar hij/zij de nieuwe aanwinst vandaan haalt.malinois schreef:ik hoef ook geen asielmechelaar hoor als sporthond, hooguit een hele jonge pup (max 8 wkn). Ik wil graag zelf iets verpesten aan mijn sporthond, dat hoeft iemand anders niet voor mij te doenDaar worden nl wat andere dingetjes gevraagd als voor de gemiddelde huishond. Als huishond geen probleem maar sporthonden nee...
Wij hebben een asielhond, fokkers hond en twee buitenlandertjes.
Alle gekozen op verschillende zaken maar geen op zieligheid

-
*Wolf*
- Zeer actief
Inderdaad rustig maar. De mensen die iets tegen buitenlandse 'zielige' honden hebben, hebben steevast zelf nog niet eens ooit een Nederlandse asielhond gehad. Maar wel de mond vol van wat anderen zouden mogen of moeten doen op dat gebied. Ik gokte er dus al op dat de persoon in kwestie óf altijd pups van fokkers had óf zelf fokte.Miranda schreef:Is het niet waar, dan?*Wolf* schreef:Hoe voorspelbaar
- dagmar88
- Zeer actief
- Miranda
- Erelid
Geleuter van het zuiverste water*Wolf* schreef: De mensen die iets tegen buitenlandse 'zielige' honden hebben, hebben steevast zelf nog niet eens ooit een Nederlandse asielhond gehad.
Ik haalde altijd 'valse' herders uit het asiel. En dat waren stuk voor stuk fijne honden. Na wat werk, soms. Na véél werk, soms
En ja, ik ben niet zomaar voor buitenlandertjes. Niet omdat ik tegen 'buitenlanders' ben, maar wel omdat ik té vaak angstige honden zie, die vaak ontsnappen, omdat ik nare ziektes zie, én (en dit is de belangrijkste reden) omdat ik zie dat bij de meesten van die stichtingen de persoonlijke ego's véél belangrijker zijn dan de honden in kwestie.
Ja, ik zie ook leuke buitenlandertjes van fijne stichtingen, op dit forum. Maar ik heb té vaak ellende gezien om te gaan juichen bij het concept 'hondje uit buitenland'.
And few will ever climb
-
*Wolf*
- Zeer actief
Mag ik ook nog een op eigen ervaring gebaseerde mening hebbenMiranda schreef: Geleuter van het zuiverste water![]()
Zo niet, dan is jouw verhaal evenzeer geleuter van water dat exact dezelfde zuiverheidsgraad heeft
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Dit idd.Miranda schreef:Geleuter van het zuiverste water*Wolf* schreef: De mensen die iets tegen buitenlandse 'zielige' honden hebben, hebben steevast zelf nog niet eens ooit een Nederlandse asielhond gehad.![]()
Ik haalde altijd 'valse' herders uit het asiel. En dat waren stuk voor stuk fijne honden. Na wat werk, soms. Na véél werk, soms![]()
En ja, ik ben niet zomaar voor buitenlandertjes. Niet omdat ik tegen 'buitenlanders' ben, maar wel omdat ik té vaak angstige honden zie, die vaak ontsnappen, omdat ik nare ziektes zie, én (en dit is de belangrijkste reden) omdat ik zie dat bij de meesten van die stichtingen de persoonlijke ego's véél belangrijker zijn dan de honden in kwestie.
Ja, ik zie ook leuke buitenlandertjes van fijne stichtingen, op dit forum. Maar ik heb té vaak ellende gezien om te gaan juichen bij het concept 'hondje uit buitenland'.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Miranda
- Erelid
Inhoudelijke reactie hoor, waar ik jouw nogal overdreven statement onderuit haalde*Wolf* schreef:Mag ik ook nog een op eigen ervaring gebaseerde mening hebbenMiranda schreef: Geleuter van het zuiverste water![]()
Zo niet, dan is jouw verhaal evenzeer geleuter van water dat exact dezelfde zuiverheidsgraad heeft
Jij stelt dat mensen die iets tegen buitenlandertjes hebben nooit een hond uit een Nederlands asiel hebben gehaald. Ik weerleg dat, en dan zeg jij dat IK uit mijn nek lul?
And few will ever climb
-
*Wolf*
- Zeer actief
Kijk madam, ten eerste lees je niet goed en komt met een mega inhoudelijk blunder om je forumvriendinnetje te helpen. Daar zwijg je over, maar springt wel meteen op om mijn toelichting neer te sabelen (daar zag je je kans schoonMiranda schreef:Inhoudelijke reactie hoor, waar ik jouw nogal overdreven statement onderuit haalde*Wolf* schreef:Mag ik ook nog een op eigen ervaring gebaseerde mening hebbenMiranda schreef: Geleuter van het zuiverste water![]()
Zo niet, dan is jouw verhaal evenzeer geleuter van water dat exact dezelfde zuiverheidsgraad heeft![]()
Jij stelt dat mensen die iets tegen buitenlandertjes hebben nooit een hond uit een Nederlands asiel hebben gehaald. Ik weerleg dat, en dan zeg jij dat IK uit mijn nek lul?![]()
![]()
Dat jij mijn reactie weerlegt omdat jij toevallig niet in mijn statement past, is mooi maar verandert verder niets aan mijn allereigenste ervaring. Net zoals anderen geen invloed op jouw eigen ervaringen kunnen hebben. Niet vanaf een beeldschermpje in elk geval
En nu stop ik voordat ik echt filosofisch word
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Toch maar even mijn 2 cent in de discussie mikken.
Ik heb niets tegen honden uit het buitenland halen an sich. Het is jammer dat er zoveel angstig ontsnappen en dan zwerven in Nederland. Maar als een stichting hier goed mee omgaat, soit...
Waar ik WEL echt een probleem mee heb zijn de Nederlandse asielen die Spaanse honden binnenhalen om te herplaatsen. Vooral als dit ten koste gaat van de Nederlandse herplaatsers.
Zo krijgen wij als asiel regelmatig mensen uit een andere regio die afstand willen doen van hun hond maar niet terecht kunnen bij hun eigen asiel omdat die 'vol' is. Vol met buitenlandse honden dus...
Of omdat ze geen 'moeilijke honden' (staffs en of herders) meer aannemen. Dat is gewoon belachelijk en oneerlijk.
Ik heb niets tegen honden uit het buitenland halen an sich. Het is jammer dat er zoveel angstig ontsnappen en dan zwerven in Nederland. Maar als een stichting hier goed mee omgaat, soit...
Waar ik WEL echt een probleem mee heb zijn de Nederlandse asielen die Spaanse honden binnenhalen om te herplaatsen. Vooral als dit ten koste gaat van de Nederlandse herplaatsers.
Zo krijgen wij als asiel regelmatig mensen uit een andere regio die afstand willen doen van hun hond maar niet terecht kunnen bij hun eigen asiel omdat die 'vol' is. Vol met buitenlandse honden dus...
Of omdat ze geen 'moeilijke honden' (staffs en of herders) meer aannemen. Dat is gewoon belachelijk en oneerlijk.
- dagmar88
- Zeer actief
Van mij mag het euthanasiebeleid op de schop.Nanna schreef:Hoezo ten koste van? Moeten mensen die een leuk hondje zoeken maar een vechthond of verziekte herder nemen omdat die eerst aan de beurt zijn want uit Nederland?wolvster schreef:
Maar ja, krijg je weer van die jankerds dat Badrtje na vijf bazen gebeten te hebben echt nog een warm mandje verdient.
Alleen hebben ze er zelf geen zin an.
Ook niet in de kangal die de buurhond heeft gedemonteerd, de tosa reu met agressie problemen, de jack frutsel die met drie pootjes in het graf staat.
Wat zou het een geld, plek en leed schelen daar objectief naar te kijken en handelen.
- wolvster
- Zeer actief
- Contacteer:
Omdat die honden niet meer opgevangen worden in desbetreffend asiel en de baasjes maar naar dingern als marktplaats moeten grijpen. Daarom. En geloof me, dat zijn ECHT niet allemaal probleem honden.Nanna schreef:Hoezo ten koste van? Moeten mensen die een leuk hondje zoeken maar een vechthond of verziekte herder nemen omdat die eerst aan de beurt zijn want uit Nederland?wolvster schreef:
Want dat is ook wel een fiks vooroordeel. Ja er zitten in verhouding veel staffords en herders in het asiel, maar daarnaast loopt er genoeg wat prima relaxt is.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
wat heeft het feit dat sommige asielen geen moeilijke honden meer aannemen te maken met buitenlandse honden?wolvster schreef:Toch maar even mijn 2 cent in de discussie mikken.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- wolvster
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is prima, zit ik ook niet op te wachten zelf. Maar die beesten moet een ook een plek krijgen wat al dan niet hun eindstation is (als er echt niets meer aan te redden is). En als die plek dan vol zit met buitenlandse honden vind ik dat oneerlijk.Nanna schreef:Als er al eens wat leuks in het asiel zit is het in no time weg. En bij de klapkakerij en de herdermixen zullen ook gerust leukerds zitten maar ik hoef nu eenmaal geen vechthond of herdermix. Shoot me.wolvster schreef:
Want dat is ook wel een fiks vooroordeel. Ja er zitten in verhouding veel staffords en herders in het asiel, maar daarnaast loopt er genoeg wat prima relaxt is.
Al was het maar dat randgevaarlijke honden niet op marktplaats gaan circuleren met alle gevolgen van dien.
Zoals gezegd; ik heb niets tegen buitenlandse honden ophalen en leuke honden een plaats bieden. Als particulier of stichting dan.
Maar als asielen, dè instanties die er behoren te zijn voor ALLE honden zouden geen onderscheid moeten maken.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- Aantal honden: 2
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Lang in een asiel zitten lijkt me voor het overgrote deel van de honden niet een fijn bestaan. Los nog van het risico om agressieve honden opnieuw te plaatsen.dagmar88 schreef:Van mij mag het euthanasiebeleid op de schop.Nanna schreef:Hoezo ten koste van? Moeten mensen die een leuk hondje zoeken maar een vechthond of verziekte herder nemen omdat die eerst aan de beurt zijn want uit Nederland?wolvster schreef:
Maar ja, krijg je weer van die jankerds dat Badrtje na vijf bazen gebeten te hebben echt nog een warm mandje verdient.
Alleen hebben ze er zelf geen zin an.
Ook niet in de kangal die de buurhond heeft gedemonteerd, de tosa reu met agressie problemen, de jack frutsel die met drie pootjes in het graf staat.
Wat zou het een geld, plek en leed schelen daar objectief naar te kijken en handelen.
Alhoewel mij dat beleid dan uitvoeren lastig lijkt hoor. Wie bepaalt dat dan aan de hand van welke criteria?
Asiels die geen kansrijke Nederlandse honden meer aannemen omdat ze vol zitten met buitenlanders heb ik nog nooit van gehoord. Wel dat ze een stop hebben op het aantal exemplaren van 1 type hond. Domweg omdat die honden al zo lang zitten en je nimmer 10 stuks van 1 soort hond binnen korte tijd uit 1 asiel geplaatst krijgt. Kunnen ze beter via een andere weg geplaatst worden. Of idd, inslapen.
- dagmar88
- Zeer actief
lor1_1984 schreef: Ik ben nl van mening dat alleen honden hierheen halen en verder niets doen aan de problematiek aldaar dweilen met de kraan open is.
- dagmar88
- Zeer actief
renee-uk schreef: wat heeft het feit dat sommige asielen geen moeilijke honden meer aannemen te maken met buitenlandse honden?
Ze stelen onze banen en hebben allemaal een uitkering.