DeDiana schreef:fenneke schreef:Ze zijn er ook vast wel hoor . Maar de 2 hier zijn dat niet .
Weg lopende honden , niet weten waar de honden zijn , jagende honden . dat is wat ik zie

Ja, dat is helaas ook wat ik meestal zie. Die dame die ik noemde is de enige positieve uitzondering die ik in mijn eigen omgeving ken.
Ik vraag me overigens wel af hoe een HUS dat doet. Als een hond bijvoorbeeld de neiging heeft om te jagen, of niet altijd sociaal met honden van buiten de bekende roedel, mag zo'n hond dan niet mee met een HUS? Kortom, mogen alleen brave gezeglijke honden mee? Anders is het toch niet te doen om met zo'n grote groep te lopen? Of is dat dan op risico van de eigenaar?
Er volgt inderdaad zoals aangegeven een intake gesprek en wij laten mensen ook een vragenformulier invullen met vragen over dit soort zaken waar je altijd thuis ook nog op terug kunt kijken.
In de regel zijn de meeste honden wel sociaal die worden aangeboden , een bijtende Brutus zijn baasje weet dat in de regel echt wel en meld zo'n hond niet aan.
Maar toch wordt een hond soms geweigerd en een heel enkele keer wordt de beslissing genomen dat een hond toch niet in een uitlaatgroep past.
De kwaliteit van de groep moet voorop staan en een hond die daar afbreuk aan doet die kan niet(meer) mee.
Ik laat tweemaal per dag een groep uit zodat mijn groepen ook niet zo groot zijn. Ik snap 15 honden dus ook niet dat kan ook een groep van 7 en 8 zijn immers.
Wij zijn inmiddels met meerdere waardoor wij onze groepen wat hebben kunnen opsplitsen , de andere collega's doen dat per route en ik doe de aangepaste wandelingen met honden die niet in de andere groepen (meer) passen.
Voornamelijk door hun leeftijd , een oudere hond vind zo'n spelende groep niet altijd meer fijn , maar soms om andere reden. Ik heb ook nog wel honden die spelen maar het gaat er in de regel wel wat rustiger aan toe omdat de honden meer gelijkgestemd zijn.
Zo lopen er bij mij in de groepen twee kleine honden die zich niet prettig voelde in de andere groepen. Bij mij is het toch een stuk rustiger en gezapiger en daar voelen ze zich prettiger bij. Zoiets gaat uiteraard in overleg met de eigenaar.
Ik doe mijn werk nu al ruim 20 jaar met veel plezier maar het is dus echt niet zo dat je als hus niet de meest idiote bazen tegenkomt zoals wij allemaal.
Honden die bij je groep blijven hangen en dan is dat altijd jouw schuld omdat jij daar bent met je groep , nooit omdat die hond gewoonweg niet luistert uiteraard

Of mensen met een doodsbange hond die als je die dan ontwijkt achter je aan komen met die hond achter zich aan gesleept omdat die moet leren niet bang te zijn.
Of mensen die zich kirrend tussen je honden begeven en als je dan vraagt de vrolijke labrador te negeren ja hoor zeggen ik deel enkel maar wat koekjes uit aan die lieverds ik negeer ze verder helemaal
Mijn oudste hond is 15 die gaat al ruim 14 jaar mee , een labje , de klanten waar ik het langst over de vloer kom , ruim 20 jaar daar laten we nu de vijfde hond vanuit.
Een bij mij in de groep van 14 hun jongste aanwinst bij de gewone groepen bij een collega.
Sinds kort zijn we met een groot stuk land huren bezig , dat willen we gaan afzetten en gaan gebruiken. Een nieuwe fase dus waar we nu mee bezig zijn.
Door de jaren heen heb ik echt leuke dingen meegemaakt met honden maar ook met mensen. Ik heb sommige honden echt zien opbloeien en veranderen ten goede , waarvan de baasjes dat nooit hadden gedacht. Ik heb honden herplaatst uit mijn groep en ik heb honden geplaatst bij baasjes en ben ook wel mee geweest de nieuwe aanwinst uitzoeken.
Je hebt in de regel ook een heel leuk contact met de eigenaren en ik heb er zelfs een warme vriendschap aan over gehouden.
Toen ik enkele jaren geleden een tijd uit de roulatie was door mijn schouderperikelen werd op de dag na mijn operatie een hele dure relaxstoel bij ons afgeleverd. Met enkel een kaartje erbij voor Tineke. Ik dacht van mijn dochter die had het er namelijk over gehad, maar het bleek van een baasje te zijn die meende dat ik dit nodig had na mijn operatie. Omdat je vaak niet goed kunt slapen na zo'n operatie gaven ze aan en je moet goed uitrusten des te sneller ben je weer terug