Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Op m'n plek gezet door een HUS!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ήυs
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Op m'n plek gezet door een HUS!

Ongelezen bericht door Ήυs »

Tara schreef:
Tineke schreef:
Tara schreef:In die reacties van tevreden klanten las ik dat ze met vijftien honden rondloopt.
Dat vind ik echt heel erg veel. Ik ben er niet van overtuigd dat je in je uppie zomaar even een roedel van die grootte kunt mannen.
Ik ook niet, ik vind vijftien ook veel te veel in je eentje.
Als er eentje gaat kwallen, hoe kun je dan ingrijpen en ook nog de andere honden op het spoor houden?
Ik zie het niet hoor.

Ik ook niet. 15 is echt belachelijk. Dat gaat alleen maar om geld geld geld. Ik had een max van 7-8 honden. Heb er wel eens 10 gehad maar dan liep er dus een extra persoon mee. Ik heb dan geen overzicht in m'n uppie.

Ja als je de honden lekker laat doen, dan zal het gaan. Maar als je overal rekening mee moet houden zoals andere honden, wandelaars, kinderen, wild, paarden enzovoort dan zie ik niet hoe je dat allemaal voor elkaar moet krijgen.

Nu nam ik ook wel wat moeilijkere honden mee hoor maar dan nog. Vind het onverantwoord.
Ήυs
Zeer actief

DeDiana schreef:
fenneke schreef:Ze zijn er ook vast wel hoor . Maar de 2 hier zijn dat niet .
Weg lopende honden , niet weten waar de honden zijn , jagende honden . dat is wat ik zie :wink:
Ja, dat is helaas ook wat ik meestal zie. Die dame die ik noemde is de enige positieve uitzondering die ik in mijn eigen omgeving ken.

Ik vraag me overigens wel af hoe een HUS dat doet. Als een hond bijvoorbeeld de neiging heeft om te jagen, of niet altijd sociaal met honden van buiten de bekende roedel, mag zo'n hond dan niet mee met een HUS? Kortom, mogen alleen brave gezeglijke honden mee? Anders is het toch niet te doen om met zo'n grote groep te lopen? Of is dat dan op risico van de eigenaar?

Nee hoor. Ik had ook echt wel lastigere honden mee. Jagende honden ook. Maar ik heb dan de luxe van het strand ;) In de bossen gingen ze aan de lijn als ze neiging tot jagen hadden.

Moeilijkere honden merk je bij de intake al op. En aan de hand daarvan kun je bepalen of je die mee gaat nemen in een groep of individueel aan huis uitlaat. Heb best wat honden gehad die in het begin echt nog niet goed mee liepen in een groep maar uiteindelijk super meeliepen en echt een stuk socialer waren geworden. Dat vond ik het mooiste! Als je dat soort dingen kon bereiken met je roedels.

Honden buiten de roedel had ik bijna geen last van. Als ik een hond zag die ik niet vertrouwde dan sloeg ik een ander paadje in. Of als dat niet kon dan even de honden aanlijnen die wellicht niet zo leuk reageren op andere honden buiten de roedel.

Maar ik vermeed andere honden wel zoveel mogelijk hoor. Ook voor de andere hond. Vooral voor de andere hond.

Moet je je voorstellen dat je daar loopt met je baasje en er komt ineens een groep honden jouw richting op gelopen. Vind ik altijd sneu.

Als ik echt moest passeren dan had ik zo mijn trucjes en ging ik zo ver mogelijk in de bosjes of berm met de gehele roedel zodat de andere wandelaar met hond gewoon rustig kon passeren :)
Laatst gewijzigd door Ήυs op 17 mar 2016 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ήυs schreef:
DeDiana schreef:
Weg lopende honden , niet weten waar de honden zijn , jagende honden . dat is wat ik zie :wink:
Ja, dat is helaas ook wat ik meestal zie. Die dame die ik noemde is de enige positieve uitzondering die ik in mijn eigen omgeving ken.

Ik vraag me overigens wel af hoe een HUS dat doet. Als een hond bijvoorbeeld de neiging heeft om te jagen, of niet altijd sociaal met honden van buiten de bekende roedel, mag zo'n hond dan niet mee met een HUS? Kortom, mogen alleen brave gezeglijke honden mee? Anders is het toch niet te doen om met zo'n grote groep te lopen? Of is dat dan op risico van de eigenaar?

Nee hoor. Ik had ook echt wel lastigere honden mee. Jagende honden ook. Maar ik heb dan de luxe van het strand ;) In de bossen gingen ze aan de lijn als ze neiging tot jagen hadden.

Moeilijkere honden merk je bij de intake al op. En aan de hand daarvan kun je bepalen of je die mee gaat nemen in een groep of individueel aan huis uitlaat. Heb best wat honden gehad die in het begin echt nog niet goed mee liepen in een groep maar uiteindelijk super meeliepen en echt een stuk socialer waren geworden. Dat vond ik het mooiste! Als je dat soort dingen kon bereiken met je roedels.
:ok:
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

DeDiana schreef:

De uitlaathonden gaan toch even testen of ze echt wel naar je moeten luisteren, kwestie van alert blijven en oefenen.
Een hond gaat bij mij altijd eerst op proef mee, klikt het niet dan gaat hij dus niet meer mee. Ik bepaal zelf of ik honden wel of niet los laat, los lopen moeten ze verdienen. Het is wel makkelijker als de rest de regels al kent, een nieuwe hond pikt het dan toch sneller op. Voorlopig neem ik niet meer dan 4 uitlaathonden mee, mijn eigen twee lopen ook mee, ik wil nog wel overzicht kunnen houden. Ik loop pas vanaf januari met meer honden, daarvoor had ik max 2 teckels of de twee xRR die sowieso apart meegaan vanwege hondagressie. Nu geen teckels meer maar vooral grotere en type jachthond, kies mijn route daar wel op uit, voordeel dat mijn teef altijd al duidelijk aangeeft waar het spannend is in dat bos.

Heb ook een eigenaar die weet dat haar hond wel eens niet mee wil lopen of haar eigen plan trekt, die vond het haast normaal dat de hond eens zelf op pad zou gaan. Dan moest ik maar bellen dan ging ze helpen zoeken. No way dat ik dat laat gebeuren, heeft ze zo'n bui dan gaat ze aan de riem en mag ze niet los. Mijn grootste nachtmerrie, een hond kwijt raken.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Ήυs
Zeer actief

DeDiana schreef:
Ήυs schreef:
DeDiana schreef:

Had nog even wat toegevoegd op je vraag over honden buiten de roedels :mrgreen: Had niet goed gelezen haha.
DeDiana
Zeer actief

Ήυs schreef:Had nog even wat toegevoegd op je vraag over honden buiten de roedels :mrgreen: Had niet goed gelezen haha.
Ja, ik zag het nu, dat lijkt me inderdaad voor de andere hond een fijne aanpak. Ik heb ook wel eens ineens midden in zo'n HUS-roedel gestaan met Mila en die houdt zich dan maar wat gedeisd (ze is ook niet van gisteren). Maar er zullen ook honden zijn die op de loop gaan of zich 'bedreigd' voelen en dat kan natuurlijk bij een grotere groep honden ook weer wat uitlokken.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Tineke schreef:Ik ben ook weleens op mijn plek gezet door een vermeende hondentrainster.
Zondagmiddag mooi weer in de Groene Weelde aan de achterkant de rustige kant zogezegd.
Ik was er met Spok en Orson , Spok los Orson vast.
Een dame, de trainster, was er met loslopende loopse hond.
Ze waarschuwde me netjes en ik zei dan doe ik Spok ook even vast die zij ondertussen stond te aaien terwijl hij lekker aan de kont van haar teefje stond te ruiken :mrgreen:
Ik nader haar dus en vraag haar om van Orson af te blijven omdat die niet geaaid wil worden.
Zij geeft aan hondentrainster te zijn en daarom ? willen alle honden door haar wel graag geaaid worden.
Ik zeg deze niet , deze wordt door niemand graag geaaid tenzij het zijn eigen baas is.
Vervolgens verzoek ik haar dus dringend van hem af te blijven en geef aan dat hij bijt als ze naar hem gaat lopen graaien.
Waarop ze mij het advies geeft hem in te laten slapen want dat is geen normaal gedrag en zij kan het weten als trainster.
Nou ipv stante pede naar de da te rennen zijn we maar gewoon naar huis gegaan :F:
Ja maar honden voelen dat ik meer van honden dan van mensen houd is ook zo'n leuke. :mann: Pasgeleden nog een pakket bezorger die zijn klauw over het tuinhekje wilde steken en ik vanuit de bijkeuken kwam . Zou het niet doe zeg ik . Oh maar ik ben niet bang en dat voelen ze. En niet luisteren en toch weer zijn klauw uit willen steken naar Pien die stond te kijken van mag ik mag ik . Dus ben maar heel bot geweest en gezegt dat ik niet begrijp waar die bewijsdrang vandaan kwam om te laten zie dat je van hondjes houd en dat ik haar wel even wilde losgooien. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

DeDiana schreef:

Er volgt inderdaad zoals aangegeven een intake gesprek en wij laten mensen ook een vragenformulier invullen met vragen over dit soort zaken waar je altijd thuis ook nog op terug kunt kijken.
In de regel zijn de meeste honden wel sociaal die worden aangeboden , een bijtende Brutus zijn baasje weet dat in de regel echt wel en meld zo'n hond niet aan.
Maar toch wordt een hond soms geweigerd en een heel enkele keer wordt de beslissing genomen dat een hond toch niet in een uitlaatgroep past.
De kwaliteit van de groep moet voorop staan en een hond die daar afbreuk aan doet die kan niet(meer) mee.
Ik laat tweemaal per dag een groep uit zodat mijn groepen ook niet zo groot zijn. Ik snap 15 honden dus ook niet dat kan ook een groep van 7 en 8 zijn immers.
Wij zijn inmiddels met meerdere waardoor wij onze groepen wat hebben kunnen opsplitsen , de andere collega's doen dat per route en ik doe de aangepaste wandelingen met honden die niet in de andere groepen (meer) passen.
Voornamelijk door hun leeftijd , een oudere hond vind zo'n spelende groep niet altijd meer fijn , maar soms om andere reden. Ik heb ook nog wel honden die spelen maar het gaat er in de regel wel wat rustiger aan toe omdat de honden meer gelijkgestemd zijn.
Zo lopen er bij mij in de groepen twee kleine honden die zich niet prettig voelde in de andere groepen. Bij mij is het toch een stuk rustiger en gezapiger en daar voelen ze zich prettiger bij. Zoiets gaat uiteraard in overleg met de eigenaar.

Ik doe mijn werk nu al ruim 20 jaar met veel plezier maar het is dus echt niet zo dat je als hus niet de meest idiote bazen tegenkomt zoals wij allemaal.
Honden die bij je groep blijven hangen en dan is dat altijd jouw schuld omdat jij daar bent met je groep , nooit omdat die hond gewoonweg niet luistert uiteraard :mrgreen:
Of mensen met een doodsbange hond die als je die dan ontwijkt achter je aan komen met die hond achter zich aan gesleept omdat die moet leren niet bang te zijn.
Of mensen die zich kirrend tussen je honden begeven en als je dan vraagt de vrolijke labrador te negeren ja hoor zeggen ik deel enkel maar wat koekjes uit aan die lieverds ik negeer ze verder helemaal :F:

Mijn oudste hond is 15 die gaat al ruim 14 jaar mee , een labje , de klanten waar ik het langst over de vloer kom , ruim 20 jaar daar laten we nu de vijfde hond vanuit.
Een bij mij in de groep van 14 hun jongste aanwinst bij de gewone groepen bij een collega.
Sinds kort zijn we met een groot stuk land huren bezig , dat willen we gaan afzetten en gaan gebruiken. Een nieuwe fase dus waar we nu mee bezig zijn.

Door de jaren heen heb ik echt leuke dingen meegemaakt met honden maar ook met mensen. Ik heb sommige honden echt zien opbloeien en veranderen ten goede , waarvan de baasjes dat nooit hadden gedacht. Ik heb honden herplaatst uit mijn groep en ik heb honden geplaatst bij baasjes en ben ook wel mee geweest de nieuwe aanwinst uitzoeken.
Je hebt in de regel ook een heel leuk contact met de eigenaren en ik heb er zelfs een warme vriendschap aan over gehouden.
Toen ik enkele jaren geleden een tijd uit de roulatie was door mijn schouderperikelen werd op de dag na mijn operatie een hele dure relaxstoel bij ons afgeleverd. Met enkel een kaartje erbij voor Tineke. Ik dacht van mijn dochter die had het er namelijk over gehad, maar het bleek van een baasje te zijn die meende dat ik dit nodig had na mijn operatie. Omdat je vaak niet goed kunt slapen na zo'n operatie gaven ze aan en je moet goed uitrusten des te sneller ben je weer terug :lol1:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
DeDiana
Zeer actief

Leuk om eens van de andere kant te lezen hoe dat werkt en hoe jullie ermee omgaan. Maar dan hebben we het dus wel over HUSsen met te behappen aantallen honden, mensen die weten wat ze doen en niet met van die enorme roedels van 10 of 15.
Ik vind het alsnog knap hoor, lopen met 7 honden en dan het overzicht bewaren en de controle houden ;-) Ik heb er met drie soms al moeite mee, wat ook de reden is dat ik meestal of Amy of Amoz aan de lijn heb en zelden die twee tegelijk los. Deels omdat ze beide nog niet 100% onder appel staan en ik mijn aandacht volledig bij Amy moet kunnen houden als ze losloopt zodat ze niet gaat jagen, deels ook omdat ze met z'n tweeën los bijvoorbeeld nog wel eens op andere honden af willen stormen (wat ze beide niet doen als maar één van de twee los is) of onzekere honden gaan 'pesten' (er blaffend omheen rennen). Dat wil ik uiteraard niet en is eenvoudig te voorkomen door één van de twee aangelijnd te houden. Mila doet gelukkig aan dit soort gedrag niet mee :mrgreen:
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Ik geloof ook wel dat jij een hele goede hus bent tineke . :J:

Zoals jij met de honden omgaat is fijn :ok:

Maar dat is ook zo hè , uitzonderingen bevestigen de regel :mrgreen:

T is alleen zo maar zo jammer dat het gros gewoon maar wat doet en lekker loopt te kletsen en opletten ho maar
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

fenneke schreef:Ik geloof ook wel dat jij een hele goede hus bent tineke . :J:

Zoals jij met de honden omgaat is fijn :ok:

Maar dat is ook zo hè , uitzonderingen bevestigen de regel :mrgreen:

T is alleen zo maar zo jammer dat het gros gewoon maar wat doet en lekker loopt te kletsen en opletten ho maar
Ik doe mijn best maar bij mij gaat er ook weleens iets mis hoor :wink:
Zo is er echt weleens iemand besprongen door een hond uit mijn groep en is er ooit een labje, die een rotte vis vond, door een slootje heen gegaan naar de schooltuinen toe om die vis daar te gaan liggen verorberen.
Tot grote hilariteit van de daar aanwezige kinderen en tot ergernis van de leiding van die tuintjes die al gillend achter Quincy aanging die toen ook nog eens ging hollen door die tuintjes heen :mrgreen:
Maar goed als je iets leert van het werken met honden dan is het relativeren :F:
Afbeelding

Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Mijn HUS pakt het ook goed aan. Nooit meer dan vijf honden, jagers/weglopers aan de lange lijn, en types als Skadi gaan niet met de groep mee. Skadi en Cayuga haalt hij apart op om met ze te gaan lopen.
Ik ben daar ontzettend blij mee, óók dat hij bij het kennismakingsgesprek meteen zag wat voor vlees hij in de kuip had met Skadi. Die deed uiterst charmant en clownesk, maar hij trapte er niet in. "Die moet ik kort houden, hè" zei hij wijzend naar Skadi. "En die doet gewoon na wat zij doet" wijzend naar Cayuga.
Dat hij dat meteen zag gaf me een goed gevoel, de meeste mensen trappen in haar charmante gevlei :mrgreen:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Maeve schreef: . Ineens begint ze te roepen: "KIJK, DIE HOND HEEFT GEEN LEIDING! DIE HOND IS DE BAAS!" :scratch: Ik liep terug om haar te vragen waar ze dat op baseert. Nou, dat kon ze zien. En zij kon het weten want ze is gediplomeerd, al wijzend naar haar bus waar dat inderdaad op staat. Ik vertelde dat Nilo niet m'n enige hond is en ik toch wel enige ervaring heb in de kynologie, en ook zo m'n diploma's heb maar ze was niet overtuigd. Ze vergeleek het maar met huisartsen, want die waren altijd gediplomeerd maar je had hele goede en hele slechte. En ik was een slechte en zij een goede. Dus :pffff:

:LOL:

Ik denk dat ik ter plekke de slappe lach zou krijgen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Tara schreef:
Ήυs schreef:
Ja als je de honden lekker laat doen, dan zal het gaan. Maar als je overal rekening mee moet houden zoals andere honden, wandelaars, kinderen, wild, paarden enzovoort dan zie ik niet hoe je dat allemaal voor elkaar moet krijgen.
Misschien is dat wel net de crux: honden meenemen naar het bos kan iedereen wel, dat op een manier doen waarbij niemand overlast van jouw grote groep honden heeft is niet iedereen gegeven.

Fenneke en Baloe
Afbeelding
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

In het Kralingse Bos lopen zeker 3 à 4 hussen en de verschillen zijn al op afstand zichtbaar. Allemaal grote groepen trouwens; van 1 HUS weet ik dat zij al 5 honden van zichzelf heeft... dat is een losgeslagen bende.
Maar er is er een, met allerlei soorten en maten honden, daar gaat zo'n rust van uit. Ze lopen allemaal keurig los mee en daar kun je rustig langs zonder gedoe. Die man straalt echt een natuurlijk soort leiderschap uit zonder dat ik hem ooit 1 woord heb horen zeggen, laat staan schreeuwen.
Het zijn de schreeuwerds met het minste gezag.
Overigens ga ik nooit een HUS uit de weg, alleen Lizzy doe ik dan even aan de lijn omdat ze zich dan veiliger voelt.
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Kruimel53 schreef:Hier in het bos lopen 4 uitlaatdiensten. Twee met elk rond de 15 honden en twee met 6 tot 8 honden. En ik word er echt geschuffeld van. Het is gewoon onmogelijk om tussen al die clubs door te navigeren. De twee grote lopen altijd dezelfde route, soms gezellig samen, met dus 30 honden mee. Daarvan hebben ze er elk zeker 10 niet onder controle dus als je mazzel hebt worden je honden onder de voet gelopen door 20 ongemanierde patsers. Loop je er in een grote boog omheen dan kun je ze nog wel ontlopen, maar wee je arme hondjes als ze toevallig net aankomen en de bus opengooien. Ik heb zeker Brimi dan aan de lijn, die vindt het ronduit eng, zo'n meute, en terecht. Ze doen ook nauwelijks moeite om hun honden op te halen als ze andere honden lastigvallen. Laatst zei er een verwijtend 'ja, maar als jouw honden blijven spelen komen ze niet!' :oohja: . Mijn honden zaten allebei kort aan de lijn en wilden vooral graag ver weg :piew:

Verder loopt er nog een die op haar website al meldt dat de honden bij haar veel vrijheid krijgen en lekker mogen struinen. Dat is te merken, ze denderen soms op honderden meters van haar vandaan over je honden heen, sjezen door de struiken en over de fietspaden. Er is er eentje die volstrekt haar eigen wandeling rent, die kom je overal tegen terwijl de husdame in geen velden of wegen te bekennen is. En er loopt er een die nette honden heeft, goed onder controle, die aanlijnt als ze andere honden ziet en omloopt voor bange honden.

Ik ga tegenwoordig steeds vaker in verder gelegen losloopgebieden wandelen waar hussen niet zijn toegestaan.
Vind het ook niet prettig om tijdens de wandeling met zo'n grote groep onbekende honden te worden geconfronteerd.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik lip een keer met mijn toenmalige honden, 2 Labs, en hussell en een Jack pup van 4 maanden. Komt er een uitlaatservice aan, (Rataplan uit Rotterdam) gaat honden uit staan laden, 4 reuen, 2 labs en 2 kruising labs achter de pup aan. Pup helemaal in paniek. Ik roep haar, pup komt gelukkig naar me toe met 4 lomperds achter zich aan, en ik til snel dat ding op m'n arm. Op dat moment draaide de HUS-kut zich om, terwijl ze net hond 12 of 13 uit de auto had laten vliegen, en zegt: Je moet hem niet optillen, daar wordt hij bang van.
Ik zeg nee hoor, als ik hem niet opgetild had was hij opgevreten door die rothonden van jou....
Nou, dat was niet zo en zij had er verstand van..... nou, op dat moment was ik blij dat ik dat dan niet had!!
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

DeDiana schreef:Leuk om eens van de andere kant te lezen hoe dat werkt en hoe jullie ermee omgaan. Maar dan hebben we het dus wel over HUSsen met te behappen aantallen honden, mensen die weten wat ze doen en niet met van die enorme roedels van 10 of 15.
Ik vind het alsnog knap hoor, lopen met 7 honden en dan het overzicht bewaren en de controle houden ;-) Ik heb er met drie soms al moeite mee, wat ook de reden is dat ik meestal of Amy of Amoz aan de lijn heb en zelden die twee tegelijk los. Deels omdat ze beide nog niet 100% onder appel staan en ik mijn aandacht volledig bij Amy moet kunnen houden als ze losloopt zodat ze niet gaat jagen, deels ook omdat ze met z'n tweeën los bijvoorbeeld nog wel eens op andere honden af willen stormen (wat ze beide niet doen als maar één van de twee los is) of onzekere honden gaan 'pesten' (er blaffend omheen rennen). Dat wil ik uiteraard niet en is eenvoudig te voorkomen door één van de twee aangelijnd te houden. Mila doet gelukkig aan dit soort gedrag niet mee :mrgreen:
haha jij hebt ook een stoker dus? :mrgreen:
Hier is dat Mika, zij kan Rani opstoken dus lijn ik Mika altijd aan bij het passeren van andere honden. Gol zal het allemaal aan haar reet roesten :lol1:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik zal wel raar zijn, maar kom zelden mensen tegen die zo maar iets te vertellen hebben over hoe ik met mijn hond om ga :Q:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Maeve schreef:Maar toch he, zijn er uberhaupt mensen waarbij deze benadering wel werkt? Die dan denken: 'oh, met deze vrouw moet ik m'n hond laten wandelen! Dat komt vast goed!' :scratch: :mrgreen: Ik zie wel eens mensen die inderdaad heel goed getraind zijn door hun hond, maar zelfs dan heb ik niet de neiging om dat te melden?
In het verleden vond ik het altijd knap en mooi om te zien als mensen met grote groepen honden wandelden. En ooit eens 1x van iemand wat aangenomen die met een hoop blabla mij wist te overtuigen mijn hond los te laten omdat het allemaal gewoon goed zou gaan. Dus ja :blont: zelf heb ik wel eens geluisterd naar een bepaald persoon omdat ik dacht dat ze er heel veel verstand van had. Ik had gewoon mijn gevoel moeten volgen overigens dus het was een les, en gelukkig geen dure :wink:
Later ook nog eens naar iemand geweest die goed bekend stond. Maar na 2x hield ik het voor gezien, er werd meer verkloot dan dat er op een juiste manier (in mijn ogen dan) omgesprongen wordt met bepaald gedrag van diverse honden.

Zelf reageerde ik eigenlijk alleen als men mij aansprak met een vraag over hoe ik het deed of zou doen. Uitval gedrag of een keer een hond die een bruggetje niet over durfde.
Dan kan ik eigenlijk alleen vanuit mijn eigen referentie reageren of bepaalde trucjes aandragen. Ik heb ook de wijsheid niet in pacht en mijn honden zijn/waren ook geen engeltjes.
Overigens ben ik wel eens aangesproken op mijn corrigeer gedrag. Maar goed, ik wist waarom ik zo reageerde en de honden begrepen het. Dat was voor mij het belangrijkst.
Het is soms makkelijk om over anderen te oordelen als je zelf een heel ander type hond hebt. Of anders met je honden loopt. Hier liepen en lopen ze ook eigenlijk altijd voor me aan de lijn, en waar het niet kan moeten ze naast me lopen.
Veel mensen vinden ook dat een hond ten alle tijden naast je moet lopen, anders nemen ze ook de leiding :19:, het zal.
DeDiana
Zeer actief

Gollum schreef:
DeDiana schreef:Leuk om eens van de andere kant te lezen hoe dat werkt en hoe jullie ermee omgaan. Maar dan hebben we het dus wel over HUSsen met te behappen aantallen honden, mensen die weten wat ze doen en niet met van die enorme roedels van 10 of 15.
haha jij hebt ook een stoker dus? :mrgreen:
Hier is dat Mika, zij kan Rani opstoken dus lijn ik Mika altijd aan bij het passeren van andere honden. Gol zal het allemaal aan haar reet roesten :lol1:
Ja, Amoz en Amy stoken élkaar op - samen voelen ze zich heel wat en alleen blijft er niet veel van over. :engel: Amy is meestal wel de aanstichter. Amoz vindt het dan weer niet altijd oké als Amy contact heeft met andere honden en wil zich daar dan weer mee bemoeien. Zijn meisje.
Mila houdt zich daar niet mee bezig en zie of hoor je alleen als er écht wat aan de hand is.
Ήυs
Zeer actief

Tara schreef:
Ήυs schreef:
Misschien is dat wel net de crux: honden meenemen naar het bos kan iedereen wel, dat op een manier doen waarbij niemand overlast van jouw grote groep honden heeft is niet iedereen gegeven.

Nee, dat is dan ook weer een vak apart. Al denken veel mensen er erg makkelijk over.

"Lekker baan heb jij zeg! Dus je laat wat honden uit en krijgt daarvoor betaald? Mag ik vragen wat je dan zo vraagt" waren doodnormale opmerkingen en vragen ;)

Helaas zijn er dan ook veel te veel hussen die wel gewoon maar wat hondjes uitlaten en geld vangen zonder enige verantwoordelijkheid en kennis te hebben.
Ted en Harry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie mix en OEB

Ongelezen bericht door Ted en Harry »

En dit is waarom ik een privé uitlaatster heb. Die busjes vol met honden alleen al lijken me voor de honden zelf zo stressvol.

Ongevraagd advies heb ik weinig last van omdat Ted gewoon best wel een brave hond is. Ik weet niet zo goed hoe ik zou reageren als zo iemand zou zeggen dat m'n hond de baas is, ik denk dat ik toch wel even verhaal zou willen halen, al was het alleen al voor de lolz.
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Hoe vinden jullie trouwens dit stukje, komt van de website van de betreffende HUS:

"Als u hond nog erg jong is kan wandelen een zware belasting zijn. Dierenartsen adviseren puppies tot 4 maanden helemaal niet uit te laten. "

Sinds wanneer adviseren dierenartsen om pups (puppies) tot 4 maanden helemaal niet uit te laten?
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Lekker in de bench houden.....

Bijzonder voorschrift.
Mss pups tot 4 maanden niet mee met HUS of zoiets?
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Nee, mee met de HUS mogen ze pas met 6 maanden:

"Als u hond nog erg jong is kan wandelen een zware belasting zijn. Dierenartsen adviseren puppies tot 4 maanden helemaal niet uit te laten. Daarna zouden ze wel meekunnen als ze alle inentingen hebben gehad, maar tot een leeftijd van 6 maanden kan een puppie nog steeds beter niet te lang buiten gaan wandelen. Om deze redenen kunnen wij puppies tot 6 maanden niet meenemen met onze uitlaatservice."

Ik kan dit niet anders lezen dan dat je pups echt niet uit moet laten tot 4 maanden leeftijd.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Mja, gediplomeerd he! :pffff: :mrgreen:
Ik heb dat ook wel es gehoord trouwens, toen ik puppy Bizzy van toen 8 weken mee nam naar de dierenwinkel om een halsband te kopen. Ze was inmiddels te groot voor de bandjes die ik in het nest voor ze had maar veel halsbanden in de winkel was ze dan weer te klein voor. De verkoopster snapte mijn probleem niet, want ze mocht toch nog niet buiten komen :denken:

Ik zou het overigens wel snappen als ze zeggen dat pups tot 4 maanden nog niet hoeven te wandelen als in: afstanden afleggen. Ik denk dat optillen en af en toe in verschillende omgevingen laten scharrelen een prima idee is op die leeftijd. Maar dat zeggen ze niet, jammer..
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Gediplomeerd om honden uit te laten.? Wat is dat voor een diploma dan.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

bouvierpoedel schreef:Gediplomeerd om honden uit te laten.? Wat is dat voor een diploma dan.?
Veterstrikdiploma? Zodat ze niet over haar veters struikelt?
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Tineke
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Gediplomeerd om honden uit te laten.? Wat is dat voor een diploma dan.?
Kun je bij Martin Gaus halen.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”