Heel fijn want zo kan ik de achterbank nog gebruiken voor eventuele meerijders en kunnen de 3 honden alsnog in de achterbak met genoeg ruimte om te liggen. Manu haat het als er iemand tegen hem aan ligt. En als ik dan eens met Sulluna op stap ga passen er met gemak 6 honden in omdat ik de achterbank achter de voorstoelen kan schuiven. Er passen er dan zelfs nog drie bij
Maar zo in de praktijk kom je altijd wel wat dingen tegen waar ruimte is voor verbetering.
Lieve, lieve Cody. Ontzettend braaf in de auto maar zodra je de klep opent wil hij wég. En bij mijn Golfje was dat niet zo'n probleem, ik deed zijn riem vast aan mijn stoel (ik had de achterbank daar neergeklapt) zodat hij niet weg kon rennen. Nu moeten mijn honden altijd braaf wachten tot ik zeg dat ze eruit mogen, maar in die Berlingo is dat knap lastig.
Die achterklep is enorm en het duurt ook even voordat die helemaal open is. Máár, die achterbak is heel laag, ik denk op kniehoogte. Brave Manu blijft netjes wachten met smachtende ogen maar die twee ellendige draken van buitenlanders piepen er al uit voordat die klep halverwege is en ik nog bezig ben met ontwijken om mijn neus niet te stoten.
Cody zit alsnog vast aan de auto, maar hij kan er wel al uit omdat ik de riem niet te kort vast wil maken omdat Uma nogal zenuwachtig heen en weer kan rennen in de auto.
Nou, heel verhaal.
Waar het op neer komt is dat ik toch maar aan de autobenches wil.
Uma vindt de auto vreselijk en een bench misschien nog wel meer, maar ik wil het toch wel proberen. Dus ik dacht aan zo'n tweehondsbench.
Manu heeft wel een bench nodig van minstens 1 meter lang. Maar hoe hebben jullie dat gedaan in een bus? Ik krijg namelijk geen drie benches voor grote honden in de achterbak. Bovendien is mijn achterbak vierkant dus misschien zijn die schuin aflopende niet eens nodig? Maar die standaard benches zijn weer zo kapot als er een aanrijding zou gebeuren.
Ze zijn wel allejezus duur dus ik wil eerst eens wat voor die twee buitenlanders gaan proberen. Ik zie wel banden waarmee je ze vast kunt zetten maar dat is zo te zien meer voor personenauto's?
Oftewel, wie kan mij wat tips geven en op weg helpen?