Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Outcross nest Tamaskan (update Thyri)

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Re: Outcross nest Tamaskan (oogjes gaan open)

Ongelezen bericht door Emma »

*Esther schreef:Dat gaat vlot! Ik vind het teefje zo mooi!!!
Voor je het weet is de kist alweer te klein en moet de wereld groter worden. Geniet er maar goed van!!
Ik vind het teefje ook erg mooi!
De reu ook hoor, maar het teefje vind ik ook mooi van kleur.
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Ragnar met die dikke otterkop :mrgreen:
Wat groeit dat snel!
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Bedankt voor alle leuke reacties!
Emma schreef:
*Esther schreef:Dat gaat vlot! Ik vind het teefje zo mooi!!!
Voor je het weet is de kist alweer te klein en moet de wereld groter worden. Geniet er maar goed van!!
Ik vind het teefje ook erg mooi!
De reu ook hoor, maar het teefje vind ik ook mooi van kleur.
Ja dat vind ik ook! Ze heeft ook een hele zachte uitstraling vind ik.

Het gaat echt enorm snel. Inmiddels zijn ze twee weken oud, de ogen zijn open, er wordt gelopen en gespeeld en het worden al echte hondjes. Waar Thyri eerst iets meer dan de helft woog van Ragnar, weegt ze inmiddels al driekwart van zijn lichaamsgewicht. Ze trekt dus mooi bij. En volgens mij wordt ze ook een mooi meiske. :I: Ook qua karakter begin ik nu verschillen te zien, Ragnar heeft er best een kop op zitten en is ondernemend en speels. Als hem iets niet zint, hoor je het wel. Thyri slaapt veel, droomt veel en drinkt veel, maar als ze wakker is, dan is ze altijd vrolijk en haar staartje kan al flink kwispelen. :)

Ik heb alleen nog steeds niet besloten wat ik met haar ga doen... Wegens omstandigheden gingen een aantal (zeer geschikte) opties niet door. Er zijn wel meer dan genoeg gegadigden, maar ik zou haar ook graag op willen zien groeien en in de buurt willen houden. En ik wil heel graag dat er nog met haar wordt gefokt, om deze lijn niet te verliezen. Maar drie honden is wel heel erg veel en dat ziet mijn vriend nu niet zitten. Uit een volgend nestje zou hij wel een pup aan willen houden, dan is Rhodin ook wat ouder. Maar ja, voor hetzelfde geld lukt het niet een volgende keer... Een flinke hoofdbreker in elk geval, maar ik heb nog even.

Faelan's Thyri, twee weken oud en 1680 gram (was 325 gram bij geboorte):
Afbeelding

En Faelan's Ragnar (roepnaam Baku), twee weken oud en 2150 gram (was 530 gram bij geboorte):
Afbeelding

En weet iemand hoe ik hier een filmpje kan posten van Facebook? :mann:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
sanne86
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 kruisingen

Ongelezen bericht door sanne86 »

Beide práchtig, maar Thyri :love: wauw wat een mooi meisje!!
Afbeelding
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Wat een geweldige pups :I: Ik ben helemaal verliefd. Helaas kan ik er ook geen meer bij gebruiken maar wat een prachtige hondjes. Ik zou het teefje wel houden als ik jou was. Zo'n mooi hondje, en wie weet of het ooit weer lukt om zulke mooie pups te fokken.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Prachtige hondjes! Die reu wordt een beetje vierkant van de overdaad in de melkbar :lol1:

Het lijkt me overigens een leidensweg om Thyri dichtbij op te zien groeien als er geen nest meer komt in de toekomst :ugh: Als je graag een pup van Mila wil, zou ik haar houden. Haar verkopen lijkt me een beslissing waar je mogelijk veel spijt van gaat krijgen.
Afbeelding
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Wat gaat het snel he? Prachtige pups :E:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ow, die zijn mooi :I:
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Het teefje is inderdaad ontzettend mooi. Zeer wolfachtig gekleurd en getekend terwijl ze vrijwel geen wolf is. Een halve witte herder zo wolfachtig fokken hoeft inderdaad niet zomaar een tweede keer te lukken. Haar wel of niet houden is puur jouw keuze. Maar ik snap wel dat mensen aangeven dat dit niet perse een tweede keer gaat lukken. Dat teefje kan weer perfect gedekt worden door een wolfhond of vrij zuivere tamaskan.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

:I: :I: :I:
-Gaby-
Zeer actief

Bedankt voor de reacties!
Yara schreef:Ik zou het teefje wel houden als ik jou was. Zo'n mooi hondje, en wie weet of het ooit weer lukt om zulke mooie pups te fokken.
Paisley schreef: Het lijkt me overigens een leidensweg om Thyri dichtbij op te zien groeien als er geen nest meer komt in de toekomst :ugh: Als je graag een pup van Mila wil, zou ik haar houden. Haar verkopen lijkt me een beslissing waar je mogelijk veel spijt van gaat krijgen.
laeken schreef:Het teefje is inderdaad ontzettend mooi. Zeer wolfachtig gekleurd en getekend terwijl ze vrijwel geen wolf is. Een halve witte herder zo wolfachtig fokken hoeft inderdaad niet zomaar een tweede keer te lukken. Haar wel of niet houden is puur jouw keuze. Maar ik snap wel dat mensen aangeven dat dit niet perse een tweede keer gaat lukken. Dat teefje kan weer perfect gedekt worden door een wolfhond of vrij zuivere tamaskan.
Oeh, daar wordt het niet makkelijker van! :tongue: Ik zou heel graag willen, maar ben natuurlijk niet alleen. Ik ben ook bang dat ik er héél erg veel spijt van ga krijgen als ik het niet doe, maar mijn vriend zegt vooralsnog dat hij er heel erg veel spijt van gaat krijgen als ik het wel doe. :ugh: Gelukkig heb ik nog even de tijd en genoeg plekken waar ik haar kwijt kan, maar de eerste op de lijst is in België. Wel een geweldig plekje, maar haar in de buurt houden zou ik toch graag willen. En als er met Mila geen nest meer komt, dan zou ik voor een pup van Thyri willen gaan, bij voorkeur ook nog gefokt onder mijn kennelnaam, dus op zich lijkt me dat geen lijdensweg om haar dan dichtbij op te zien groeien. Maar dan moet de nieuwe eigenaar wel willen fokken natuurlijk. Waarschijnlijk ben ik dan allang blij dat die mogelijkheid er nog is. ;)

En Laeken, ik vind het ook zo'n maf idee, dat deze hondjes halve herders zijn, terwijl ik dat nooit zou denken als ik alleen deze pups zou zien en niet had geweten wie de vader was. Het is inderdaad de bedoeling haar weer terug te kruisen op de Tamaskanlijnen, een wolfhond zie ik niet zitten wat karakter betreft, of het moet een klein percentage wolfhond zijn en/of de hond als individu en zijn karakter moet me aanspreken. Maar hieruit blijkt wel dat een groot percentage wolfhond helemaal niet nodig is om een gewone, hopelijk gezonde hond te fokken met een wolfachtig kleurtje. Ter info, Mila is 1/4 Husky uit racelijnen, 1/2 Northern Inuit, 1/4 Tsjechoslowaakse wolfhond.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

-Gaby- schreef: maar mijn vriend zegt vooralsnog dat hij er heel erg veel spijt van gaat krijgen als ik het wel doe. :ugh:
Ah dat had ik niet zo begrepen, ik dacht dat je met dit nest de bedoeling was om 1 te houden maar dat je het doodgeboren grotere teefje liever had gehad. Dat moet ik dan verkeerd begrepen hebben.
Als je samen woont, moet je zoiets wel samen doen want je vriend herplaatsen is natuurlijk ook geen optie :engel:
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

Paisley schreef:
-Gaby- schreef: maar mijn vriend zegt vooralsnog dat hij er heel erg veel spijt van gaat krijgen als ik het wel doe. :ugh:
Ah dat had ik niet zo begrepen, ik dacht dat je met dit nest de bedoeling was om 1 te houden maar dat je het doodgeboren grotere teefje liever had gehad. Dat moet ik dan verkeerd begrepen hebben.
Als je samen woont, moet je zoiets wel samen doen want je vriend herplaatsen is natuurlijk ook geen optie :engel:
Ah zo! Nee, ik had altijd al wel een pupje willen houden, maar mijn vriend twijfelt daar dus over. Die vindt het verstandiger om uit een volgend nest een pup te houden aangezien Rhodin dan om en nabij de 9 jaar oud zal zijn. Maar indien dit teefje niet keurig was bij getrokken, dan had ik misschien niet zo getwijfeld. Maar dat is ze wel, ze is prachtig en ook nog erg leuk. :) Qua kleur mogelijk ook mooier dan het overleden teefje, omdat ze donkerder is. Maar ik heb ook geen idee hoe het andere teefje er nu uit had gezien.

En ik zal het hem eens voorleggen, of ie herplaatst wil worden. :lol1:
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

Ik heb hem gevraagd, ligt aan de persoon die hem in huis wil nemen (met daar aan toegevoegd "hondenvrouwtjes, gemene hondenvrouwtjes :F: ").
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

-Gaby- schreef: En ik zal het hem eens voorleggen, of ie herplaatst wil worden. :lol1:
Ik heb zelf mijn onvermijdelijke relatiebreuk een setje gegeven door ineens met Kiwi op de proppen te komen :LOL:
Nou dat werkte als een tierelier :ok:

Maar goed, ander uitgangspunt :mrgreen:
Afbeelding
Yara
Zeer actief

Re: Outcross nest Tamaskan (twee weken oud)

Haha ik heb 3 hele drukke mechels dus hij zal hier vast hard gillend wegrennen. Maar ik heb al een fijne man dus geen interesse. Maar drie honden vallen best mee hoor. Ik zou uit mijn nest maar 1 zwarte reu houden maar heb uiteindelijk ook nog een bruin teefje gehouden omdat ik daar geen afscheid van kon nemen. Maar ik heb er nooit spijt van gehad. Het is geweldig om die drie honden elke dag met elkaar te zien spelen. Ze hebben zoveel lol met elkaar. En ik vind het ook niet echt extra veel werk of zo.
Waar kijkt je vriend dan zo tegenaan met een pup erbij? Dat is toch hartstikke leuk?
Laatst gewijzigd door Yara op 16 mar 2016 01:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Werkelijk prachtige hondjes allebei!
En je hebt nog een aantal weken, ze worden nu alleen maar leuker dus wie weet draait je vriend wel bij :wink:
Jeannet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes

Ongelezen bericht door Jeannet »

ik vind ze allebei leuk, maar het teefje is wel heel mooi :I: :I: :I:
Groetjes Jeannet, Ruby, Lotje en Uschka
Afbeelding
heimwee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door heimwee »

Ze zijn echt prachtig!
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Ohhhh als het kon :I: Teefje is echt schitterend
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
-Gaby-
Zeer actief

Bedankt allen! :)
Paisley schreef:
-Gaby- schreef: En ik zal het hem eens voorleggen, of ie herplaatst wil worden. :lol1:
Ik heb zelf mijn onvermijdelijke relatiebreuk een setje gegeven door ineens met Kiwi op de proppen te komen :LOL:
Nou dat werkte als een tierelier :ok:

Maar goed, ander uitgangspunt :mrgreen:
Haha, nee dat is niet het uitgangspunt inderdaad. :tongue:
Yara schreef:Haha ik heb 3 hele drukke mechels dus hij zal hier vast hard gillend wegrennen. Maar ik heb al een fijne man dus geen interesse. Maar drie honden vallen best mee hoor. Ik zou uit mijn nest maar 1 zwarte reu houden maar heb uiteindelijk ook nog een bruin teefje gehouden omdat ik daar geen afscheid van kon nemen. Maar ik heb er nooit spijt van gehad. Het is geweldig om die drie honden elke dag met elkaar te zien spelen. Ze hebben zoveel lol met elkaar. En ik vind het ook niet echt extra veel werk of zo.
Waar kijkt je vriend dan zo tegenaan met een pup erbij? Dat is toch hartstikke leuk?
Drukke Mechels vindt hij wel leuk, het gaat niet om de activiteit, maar om het karakter van onze huidige hond(en). Rhodin heeft de wonderlijke gave je tot het uiterste te drijven en dat is soms best vervelend. Ik merk dat ook aan Mila, die is zoveel meer ontspannen als hij uit logeren is of alleen met ons op vakantie gaat bijvoorbeeld. Maar wat dat betreft zou het beter zijn dat Rhodin weg of oud is voor we aan een derde hond beginnen. Een vriendin van mij heeft een werklijn Hollander x Mechelaar, waar we met regelmaat op gepast hebben, vanaf pup af aan. Ook geen makkelijke hond, maar ik vind haar een stuk minder intensief dan Rhodin. Ze is druk, maar te trainen en doorgaans betrouwbaar, je weet waar je aan toe bent. En in dat laatste zit de crux. Dat is wat er mist bij hem en ik met geen mogelijkheid bijgestuurd krijg. En dat heb ik nog nooit meegemaakt met alle honden die ik ooit heb gezien.

Mila kan ook achter een kat aanvliegen. Die moet ik ook niet loslaten in een weiland met schapen. Niet altijd leuk, maar daar kun je op anticiperen en met Rhodin gaat dat niet. Je weet met hem nooit waar je aan toe bent. Als voorbeeld mocht hij een paar keer mee op een buitenrit, hij was al paarden gewend, dit ging prima en los liep hij er gewoon tussen al ruim twee jaar. Voorzichtig mee op de buitenritten en dit is een jaar geleden, het is niet dat ik hem nog maar net had o.i.d. Keurig deed hij het en hij vond het geweldig leuk. Ik wilde niet te vroeg juichen, maar was uiteindelijk blij en trots op hem dat het zo goed ging, dat hij zo vrolijk met ons mee ging en luisterde, ook vanaf de rug van een paard, zoals van kant wisselen, naast lopen, er achter blijven, etc. We willen terugkeren naar het paardenland en ik benoem net dat ik zo blij verrast was. Voor herhaling vatbaar. We reden langs een N-weg, en opeens valt hij het paard aan waar ik op zit. Liet zich niet wegsturen en niet afschrikken. Het paard sloeg godzijdank niet op hol, ondanks een beet in zijn borst, anders waren we zo die drukke weg over gedenderd. Ik kon het oplossen door een zakje koekjes die ik toevallig bij me had over de grond uit te strooien. Geeft ook aan hoe hij er met zijn kop bij was, dat hij deze omschakeling gewoon wel kon maken... :denken: En men zegt dan, zoiets gebeurt nooit opeens. En dat is juist het lastige met Rhodin, want het is wél opeens en het gebeurt niet vaak, maar de mensen die het gezien hebben kunnen het bevestigen. Maar dit is maar één van de vele voorbeeldjes (wel de meest levensgevaarlijke). Kan wel een boek schrijven over die hond. :tongue:

Wat dat betreft wil ik er gewoon een leuke hond in de vorm van nog een Tamaskan bij. :engel: Ik zal wat jij benoemt ook nog eens aandragen, dat drie helemaal niet zoveel extra werk is. En ik denk dat Mila een speelkameraadje te gek vindt! Rhodin speelt nooit.
Maeve schreef:Werkelijk prachtige hondjes allebei!
En je hebt nog een aantal weken, ze worden nu alleen maar leuker dus wie weet draait je vriend wel bij :wink:
Oeh, dat zou wat zijn! Hij was vandaag al onder de indruk omdat hij de primeur had, Thyri zat voor het eerst zelf te poepen en dat drolletje scheen nóg kleiner te zijn dan een rattenkeutel, aldus hem. :F:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Maar zou ze dan juist geen rustgevende en ontspannende invloed hebben? Misschien dat Rhodin daar ook wat rust uit put?
Wel een lastige hond idd om mee om te gaan.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik zou ab-so-luut het teefje houden. je krijgt spijt als je het niet doet.
ik wilde ook perse geen 3e hond en het was ook echt niet de bedoeling maar nootje kon ik echt niet laten zitten. ik wist totaal niet wat ik kon verwachten maar wat is dat goed uitgepakt, en inderdaad (behalve in het begin met haar verlatingsangst) geen extra werk, wel 3 keer zoveel lol. wat zeg ik? wel 10 keer zoveel lol. peer had ook niets om mee te spelen, en nu doet hij niet anders met nootje, ze zijn zo op elkaar ingespeeld en zo ontzettend leuk samen dat ik er elke dag nog steeds heel blij van word. en lijfje heeft wat meer rust (wordt ook 9) dus hier kon het niet beter uitpakken.
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

malinois schreef:Maar zou ze dan juist geen rustgevende en ontspannende invloed hebben? Misschien dat Rhodin daar ook wat rust uit put?
Wel een lastige hond idd om mee om te gaan.
Mogelijk wel, maar dat maakt het dus ook zo lastig, want ik kan dat niet inschatten bij Rhodin. Ik denk wel dat het voor Mila zo zou kunnen werken. Een maatje erbij waar zij mee kan spelen en op hetzelfde niveau mee kan communiceren. Want Rhodin kan ook enorm stoken en daar trekt hij Mila ook in mee, die daar op haar beurt weer onzeker van wordt. Je ziet met regelmaat de twijfel bij haar, dat ze niet weet of ze moet doen wat Rhodin wil of wat wij van haar willen. Daar hebben we wel een weg in gevonden overigens. Mila trekt zich niets meer aan van de commando's die aan Rhodin worden gegeven, maar Rhodin niet gehoorzamen vindt ze wel heel moeilijk. Hij doet daarin constant een beroep op haar, als hij van ons iets niet mag (bijv. fixeren, jagen of opgefokt doen). Dan doet hij telkens voorzetjes en verwacht van haar dat ze met hem meedoet. Jagen bijvoorbeeld, heeft hij geen interesse in, maar hij pakt sinds we Mila hebben spoortjes op, gaat deze aan haar aanwijzen en verlangt van haar mee te komen om hem te helpen. Voorheen deed ze dat en als ze ging, kwam hij (uit zichzelf!) snel bij me terug en ging naast me zitten en Mila kreeg van ons op haar kop, omdat het haar niet meer lukte te stoppen terwijl ik riep dat ze moest komen. En daarna nog een keer van Rhodin als hij de kans kreeg. Tegenwoordig komt ze nu snel naar ons, maar vindt dit wel heel moeilijk. Ik kan me voorstellen dat hij dat ook bij een derde hond voor elkaar krijgt. En dat het wat moeilijker controleren wordt.

Voorbeeldje, laatst zaten ze samen achter in de auto. Rhodin werd plotseling wat hyper. I.p.v. dat hij Mila rustig laat liggen, want die sliep achterin (was ook drachtig op dat moment), loopt hij constant over haar heen, op haar te stampen en bonkt telkens tegen haar aan. Totdat zij haar rust ook niet meer kan vinden en ook opgefokt gaat piepen en rondjes lopen. Hem corrigeren durft/doet ze niet. Pas zodra zij net zo hyper is, blijft hij op dezelfde plek en kalmeert. En ik kan op zo'n moment niet ingrijpen (alleen met stem) want ik zit achter het stuur op de snelweg. Doet ie anders nooit en heeft ie ook niet weer gedaan. Zou hij dit wel doen, had ik hem in het vervolg waarschijnlijk aangelijnd. Hem kennende gaat hij dan non-stop blaffen bijv. Negeren voor druk en belonen voor rustig gedrag heb ik in een vergelijkbare situatie al een hele poos geprobeerd, namelijk als er iemand bij in stapte ging hij janken/gillen. Dat werkte niet, hij gaat bij negeren op termijn zó hard gillen dat je oren er echt pijn van gaan doen waardoor ik dat op dit gebied niet vol heb kunnen houden. Doe je de auto open bij de plaats van bestemming, dan hopst hij er rustig uit. Niks aan het handje en lekker relaxed.

Ik vind het echt een lastige hond, zo'n hond wil ik ook niet weer. Ongeacht alle activiteit en uitdaging die we hem bieden wordt hij gewoon nooit betrouwbaar. Want het eerste wat ik zou denken als ik dit zou lezen is 'Doen ze wel genoeg met die hond?' Maar die indruk heb ik wel. Voor Mila is het meer dan voldoende in elk geval en dat is ook écht geen bankhanger. :F: We hebben overigens ook cursussen met hem gedaan, alle gehoorzaamheidscursussen en jachttraining en gemiddeld sowieso drie uur lopen op een dag. Verder zo nu en dan workshops en zelf trainen uiteraard. Maar geen verschil te bemerken qua gedrag met of zonder cursus. Het enige wat wel werkt is de hele tijd (ja, echt de hele tijd) brullen en schreeuwen als één of andere fürher, hem constant onder commando hebben staan en geen cm de ruimte geven. Maar dat hou ik niet vol en zo'n band wil ik niet met mijn hond.

Het is nu echt accepteren van hoe hij is en het zo inbouwen dat het goed gaat. En als jullie hem zouden zien geloven jullie er niets van, kan ik me zo voorstellen. Dan staat hij er gewoon kalm bij, luistert goed, is vriendelijk, etc. Maar dat maakt het dus ook zo moeilijk dat er van die rare, vervelende momenten zijn. Het onbetrouwbare en je weet niet waar je aan toe bent. En wat ik soms hoor van mensen die Rhodin zo af en toe zien, is dat ik te krampachtig en voorzichtig ben met die 'lieve lobbes' (ja, dat heb ik werkelijk gehoord). Maar na alle gedoe dat we dus soms meemaken timmer ik nu alles van tevoren dicht (zoals wat er met die paarden is gebeurd, is ook voorgekomen met honden én met mensen, gelukkig meestal met meer waarschuwingssignalen dus nooit iets echt uit de hand gelopen).

Al met al, in mijn hart zou ik het teefje wel willen houden. Gewoon een leuke, ongecompliceerde, normale hond erbij. Heerlijk lijkt me dat. Maar verstandelijk weet ik niet of het handig is en aangezien mijn vriend het niet wil.
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

Hutsje schreef:ik zou ab-so-luut het teefje houden. je krijgt spijt als je het niet doet.
ik wilde ook perse geen 3e hond en het was ook echt niet de bedoeling maar nootje kon ik echt niet laten zitten. ik wist totaal niet wat ik kon verwachten maar wat is dat goed uitgepakt, en inderdaad (behalve in het begin met haar verlatingsangst) geen extra werk, wel 3 keer zoveel lol. wat zeg ik? wel 10 keer zoveel lol. peer had ook niets om mee te spelen, en nu doet hij niet anders met nootje, ze zijn zo op elkaar ingespeeld en zo ontzettend leuk samen dat ik er elke dag nog steeds heel blij van word. en lijfje heeft wat meer rust (wordt ook 9) dus hier kon het niet beter uitpakken.
Dat klinkt wel heel goed... Wat leuk voor Peer! :D Pfff, lastig, zo lastig. Had ik maar een groter stuk grond en een makkelijkere vriend. :U:
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

-Gaby- schreef:
Al met al, in mijn hart zou ik het teefje wel willen houden. Gewoon een leuke, ongecompliceerde, normale hond erbij. Heerlijk lijkt me dat. Maar verstandelijk weet ik niet of het handig is en aangezien mijn vriend het niet wil.
Hier zou ik me ook niet teveel op vast pinnen. Je hebt lastpakken en doetjes waar je geen kind aan hebt, soms ook gewoon binnen 1 nest. Natuurlijk heb je vanaf het begin en met de ervaring die je hebt ook wat in de melk te brokkelen. Maar zo te horen hebben jullie niet de rek erin om de zaken op te vangen als de nieuwe hond ook een lastpak lijkt te zijn en in Rhodin een partner-in-crime ziet.

Ik zit nu in een vergelijkbare situatie. Mayke is de lastpak (ook vaak onderschat, maar veel wat je over Rhodin schrijft herken ik. Ze kan echt enorm energie zuigen en maakt misbruik van ieder moment dat je de teugels laat vieren) en van Kiwi kun je het hele hok wel volgooien. Nu is er een working kelpie nestje op komst waar ik heel graag een pup van zou willen. Het zou voor Kiwi leuk zijn om een maatje te hebben die dezelfde taal spreekt en zou voor Mayke misschien wat meer rust betekenen, omdat die ondanks dat ze erg sociaal is toch wat meer solitair is ingesteld.
Maar ik weet dat ik mezelf in een hele lastige situatie manoeuvreer als het hondje niet het meegaande, makkelijke karakter heeft als wat ik ervan verwacht.
Dus voor mijn eigen bestwil en die van de honden, ik doe het niet :lees: (ik verspreid dit zo vaak mogelijk op het forum zodat ik niet kan terugkrabbelen :D )
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

Paisley schreef:
-Gaby- schreef:
Hier zou ik me ook niet teveel op vast pinnen. Je hebt lastpakken en doetjes waar je geen kind aan hebt, soms ook gewoon binnen 1 nest. Natuurlijk heb je vanaf het begin en met de ervaring die je hebt ook wat in de melk te brokkelen. Maar zo te horen hebben jullie niet de rek erin om de zaken op te vangen als de nieuwe hond ook een lastpak lijkt te zijn en in Rhodin een partner-in-crime ziet.
Haha, ja ik snap wel wat je bedoelt, maar met normale ongecompliceerde hond, bedoel ik dat ik alles prima vind, maar niet zo'n hond als Rhodin. Ik versta onder ongecompliceerd geen hond die zomaar mee hobbelt en waar je niks mee hoeft te doen. Er mag van alles te trainen, op te voeden en bij te schaven zijn. Maar niet dat hele onvoorspelbare.
Paisley schreef: Ik zit nu in een vergelijkbare situatie. Mayke is de lastpak (ook vaak onderschat, maar veel wat je over Rhodin schrijft herken ik. Ze kan echt enorm energie zuigen en maakt misbruik van ieder moment dat je de teugels laat vieren) en van Kiwi kun je het hele hok wel volgooien. Nu is er een working kelpie nestje op komst waar ik heel graag een pup van zou willen. Het zou voor Kiwi leuk zijn om een maatje te hebben die dezelfde taal spreekt en zou voor Mayke misschien wat meer rust betekenen, omdat die ondanks dat ze erg sociaal is toch wat meer solitair is ingesteld.
Maar ik weet dat ik mezelf in een hele lastige situatie manoeuvreer als het hondje niet het meegaande, makkelijke karakter heeft als wat ik ervan verwacht.
Dus voor mijn eigen bestwil en die van de honden, ik doe het niet :lees: (ik verspreid dit zo vaak mogelijk op het forum zodat ik niet kan terugkrabbelen :D )
Het hondenforum als externe druk gebruiken? :lol1: Weet niet of dat handig is, als puntje bij paaltje komt zeggen de meesten toch "Doen!" :F: Maar de overweging snap ik en ook de reden om het niet te doen. Ook wat je Mayke omschrijft. Met Rhodin weet ik dat dus ook niet zo goed, niet omdat wij een minder makkelijk karakter niet op kunnen vangen, maar wel omdat ik Rhodin gewoon geen prettige leermeester en voorbeeld vind voor een andere hond.
Afbeelding
Yara
Zeer actief

Ik snap jullie dilemma nu wel een stuk beter. Je weet niet wat voor karakter de nieuweling heeft en of dat samen gaat met de moeilijke hond. Lastig! Gelukkig hebben jullie nog even. Maar erg jammer dat Rhodin zo onvoorspelbaar is.
Mijn mechels zijn heel makkelijk, ze gaan nergens achteraan en luisteren heel goed en doen ook geen rare dingen. Ze zijn wel druk maar vermaken zich vooral de hele dag buiten uitstekend met elkaar. Dus ja, dan kun je makkelijk 3 hebben natuurlijk.

Succes nog met de pups, ben heel benieuwd wat de beslissing uiteindelijk gaat worden!
Afbeelding
Van
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder, Tamaskan, Turkse Vans
Contacteer:

Ongelezen bericht door Van »

:I:
Ik snap je dilemma, wat een moeilijke keuze

Hebben Baku's toekomstige eigenaren ook interesse in de fok? Zou hem ook graag als dekreu willen zien
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

Yara schreef:Ik snap jullie dilemma nu wel een stuk beter. Je weet niet wat voor karakter de nieuweling heeft en of dat samen gaat met de moeilijke hond. Lastig! Gelukkig hebben jullie nog even. Maar erg jammer dat Rhodin zo onvoorspelbaar is.
Mijn mechels zijn heel makkelijk, ze gaan nergens achteraan en luisteren heel goed en doen ook geen rare dingen. Ze zijn wel druk maar vermaken zich vooral de hele dag buiten uitstekend met elkaar. Dus ja, dan kun je makkelijk 3 hebben natuurlijk.

Succes nog met de pups, ben heel benieuwd wat de beslissing uiteindelijk gaat worden!
Voor wat ik nu kan zien, een stabiel en rustig teefje. Ze waren uit de kist en haar ondernemende broer sjouwde zo van het kleed het gladde parket op en de voorpootjes verloren grip. Moord en brand werd er gepiept en hij had het meteen gezien. Het teefje vervolgens deed het ook en je ziet haar denken, zonder piepen, gewoon rustig proberen weer wat grip te krijgen en terug te krabbelen. En daarna heel voorzichtig opnieuw proberen. Totaal niet onder de indruk. Behoorlijk verschil tussen die twee karaktertjes voor wat ik kan zien. Wel heel leuk. Maar ik zit de opties wat uit te spitten, maar het is en blijft een moeilijk dilemma. Voor wat ik tot nu toe zie, spreekt ze heel erg aan.
Van schreef:Hebben Baku's toekomstige eigenaren ook interesse in de fok? Zou hem ook graag als dekreu willen zien
Ja dat zou ze wel willen, maar dat vindt ze zelf niet het hoogste belang. Maar als die vraag vanuit mij komt, wil ze daar zeker in ondersteunen begreep ik van haar. Castreren is sowieso niet het plan. ;)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”