jesito schreef:....Vooral een datum prikken en mijn man die vrij moet vragen, het plannen zeg maar vind ik heel raar.
O, maar het vooruit plannen en een datum prikken kan ik ook niet hoor!
Mijn oudste hond had een tumor op de plek van haar teennageltje, op het laatst wel 1,5 cm doorsnee. Op een lastige plek, maar lopen deed ze er niet minder om. De vrijdag hebben we nog nieuwe ontstekingsremmers en pijnstilling gehaald. De zondag heb ik nog een blije foto gemaakt, met de mededeling dat ze 13 jaar en 3 maanden was en dat we vanaf nu maar in maanden gingen tellen. 's Avonds hadden we een feestje van de familie, en heb ik het er nog uitgebreid met mijn neef - medehondenliefhebber - over gehad. Wanneer of ik in godesnaam moest weten wanneer het genoeg was. Ook hij zei me toen, net zoals hier iedereen op het HF, dat ik dat op het moment zelf heel goed zou weten. Ik hoorde het aan, maar ik geloofde er niets van. Hoe kon ik ooit iemand de opdracht geven om mijn allessie dood te maken???
Maar donderdagochtend vroeg zat ik achter de pc te wachten tot de koffie doorgelopen was, en keek ik opzij en stond Saar in de deuropening met haar ene pootje omhoog. En toen wist ik het. Heb mijn werk gebeld en uiteraard kon ik daar vrij voor krijgen (beetje onmenselijke baas als je dat 2 weken van tevoren moet aanvragen). Pieter lag nog in bed, wist nog van niets. Na de ochtendronde de DA gebeld en die kon de volgende dag om half 1 langs komen. Die volgende 24 uur hebben we nog enorm van elkaar genoten en ze is heel rustig hier op haar kleedje ingeslapen.
En dit voelde voor mij heel goed. Zowel die 24 uur extra (voor mijzelf), maar ook dat we ruim op tijd waren. Op haar laatste ochtend zijn we nog met de complete roedel wezen wandelen en ze heeft genoten. En zo wilde ik het voor haar.