Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het einde lijkt te gaan naderen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Het einde lijkt te gaan naderen

Ongelezen bericht door Pemba »

Dat laatste klopt niet hoor.
Ik zei van Tenzin ook altijd dat hij pas op zou houden met eten als hij dood zou zijn.
Hij is tot de laatste dag met smaak blijven eten al was hij doodziek.
Ik ben juist blij dat we voor honden tenminste een besluit mogen nemen en dat ze niet zo af hoeven te takelen als sommige mensen.
Sterkte met het nemen ven een beslissing, het blijft moeilijk of het nu vandaag of over een maand is :roos:
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Ik begrijp precies in wat voor positie je nu zit. Ik zit op dit moment hetzelfde met mijn hond.
Je wilt je hond niet zien lijden. Maar hoopt ook dat het nog even kan. Dat ze misschien nog iets opknapt of er nog plezier in heeft.
Veel sterkte met je besluit.
Afbeelding
Groetjes Marja
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

Pemba schreef:Dat laatste klopt niet hoor.
Ik zei van Tenzin ook altijd dat hij pas op zou houden met eten als hij dood zou zijn.
Hij is tot de laatste dag met smaak blijven eten al was hij doodziek.
Ik ben juist blij dat we voor honden tenminste een besluit mogen nemen en dat ze niet zo af hoeven te takelen als sommige mensen.
Sterkte met het nemen ven een beslissing, het blijft moeilijk of het nu vandaag of over een maand is :roos:
Er staat toch letterlijk dat de hond helemaal opleeft met het eten? Dat is wel een verschil. Honden blijven vaker wel eten, maar echt opleven er van is een heel ander verhaal.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

jesito schreef:Even de rest van de reacties doorgelezen.
Sommige reacties komen idd heel hard aan maar zetten me zeker aan t denken.
Liever een week te vroeg dan een uur te laat vind ik een hele vage opmerking, want wat is te vroeg en wat is te laat.
Verder ben ik het ermee eens dat het dier geen lijdensweg moet krijgen.
Ik ga idd eens contact opnemen met de dierenarts misschien dat zij me een graadmeter in het specifieke geval ziggy kan geven.
Dank jullie wel voor de info en advieze, hoe hard ook, maar deze beslissing moeten maken is keihard.
Ik zei dat van een week te vroeg etc. Ik heb 2x een hond met (accuut) nierfalen in laten slapen. De eerste had nog gespoeld kunnen worden maar ook de da zei dat t uitstel was van t onvermijdelijke.... hooguit een maand rekken. Dat wil ik dus niet, dan is t over.
De 2e had nog met medicijnen een paar dagen langer kunnen leven... t deed me zoveel pijn om die normaal zo enorm levenslustig was en aktief als een zielig hoopje ellende te zien liggen en niet meer uit wilde. Dan is t dus ook klaar hier... ik had ze uitgelaten en hij wilde niet meer lopen, heb de da gebeld dat ik eraan kwam en dat t over was... ik kan dat niet aanzien.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Ik had dat ook met Romy, mijn cairn. Verzot op eten tot op het laatste moment.
Ik heb ook zeer getwijfeld toen de da aan huis kwam nadat ik haar gebeld had. Maar toen Romy al weg was voor de hele spuit leeg was wist ik dat ik goed had gehandeld.
En toch slaat de twijfel af en toe nog toe. Maar dat zal altijd wel zo zijn denk ik.

Sterkte! :roos:
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

16 Jaar dan heeft jouw JR wel een goed leven :ok:
Afscheid nemen is altijd heel moeilijk, denkt aan de mooie jaren die je samen gehad hebt, doe wat het beste is voor je hond.
Heel veel sterkte :knuffel1:
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

jesito schreef:....Vooral een datum prikken en mijn man die vrij moet vragen, het plannen zeg maar vind ik heel raar.
O, maar het vooruit plannen en een datum prikken kan ik ook niet hoor!

Mijn oudste hond had een tumor op de plek van haar teennageltje, op het laatst wel 1,5 cm doorsnee. Op een lastige plek, maar lopen deed ze er niet minder om. De vrijdag hebben we nog nieuwe ontstekingsremmers en pijnstilling gehaald. De zondag heb ik nog een blije foto gemaakt, met de mededeling dat ze 13 jaar en 3 maanden was en dat we vanaf nu maar in maanden gingen tellen. 's Avonds hadden we een feestje van de familie, en heb ik het er nog uitgebreid met mijn neef - medehondenliefhebber - over gehad. Wanneer of ik in godesnaam moest weten wanneer het genoeg was. Ook hij zei me toen, net zoals hier iedereen op het HF, dat ik dat op het moment zelf heel goed zou weten. Ik hoorde het aan, maar ik geloofde er niets van. Hoe kon ik ooit iemand de opdracht geven om mijn allessie dood te maken???

Maar donderdagochtend vroeg zat ik achter de pc te wachten tot de koffie doorgelopen was, en keek ik opzij en stond Saar in de deuropening met haar ene pootje omhoog. En toen wist ik het. Heb mijn werk gebeld en uiteraard kon ik daar vrij voor krijgen (beetje onmenselijke baas als je dat 2 weken van tevoren moet aanvragen). Pieter lag nog in bed, wist nog van niets. Na de ochtendronde de DA gebeld en die kon de volgende dag om half 1 langs komen. Die volgende 24 uur hebben we nog enorm van elkaar genoten en ze is heel rustig hier op haar kleedje ingeslapen.

En dit voelde voor mij heel goed. Zowel die 24 uur extra (voor mijzelf), maar ook dat we ruim op tijd waren. Op haar laatste ochtend zijn we nog met de complete roedel wezen wandelen en ze heeft genoten. En zo wilde ik het voor haar.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Idd. Ik heb toen ik nog in t bos stond mn baas uit zn bed gebeld dat ik hem.moest laten inslapen... geen probleem en ik mocht niet eens de rest van de dag terugkomen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Easy_Rider
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Easy_Rider »

Sterkte Jesito.
Wat ik meestal doe is voor mijzelf een deadline stellen. Ik spreek met mijzelf af wat voor mij de grens is waarop ik vind dat het genoeg is geweest.
En/of ik neem een bepaalde datum waarop ik vind dat er verbetering moet zijn. Ik kan die datum nog wel een tweede keer vooruit schuiven maar het geeft je wel een bepaald houvast. Juist bedoeld om mijzelf aan mijn eigen normen te houden.
Ik heb een aantal weken geleden een kat in laten slapen. Hij was al een jaar ziek en heeft het op medicijnen en speciaal voer nog goed gedaan.
Hij was ook al oud en ik wist dat hij bloedprikken bij de dierenarts verschrikkelijk vond dus had ik met mijzelf afgesproken dat hij dat niet meer moe hoefde te maken.
Toen hij stopte met eten en zijn vacht begon te vervilten wist ik dat het genoeg was. Wij hebben hem toen in laten slapen.
Ik wens je veel wijsheid en vooral veel sterkte toe.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Ik heb zoiets nog nooit gepland. Als ik denk dit kan niet meer dan moet het ook zo snel mogelijk klaar zijn. Dus dan bel ik ook of de DA meteen wil komen. Alle andere dingen moeten daar op dat moment voor wijken.
Afbeelding
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Als het zover is weet je het, je ziet het zelf wel.
Wij hadden een hond van 18 jaar kerngezond niets mis, tot op een dag mijn man thuis kwam en ik zag ze weet niet wie hij is, ze werd bang, een uur later hebben wij haar laten gaan, ik moet zeggen dat de dierenarts wel wat tegenspartelde.
Afbeelding
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Het is voor iedereen anders... Ik las hier soms dat mensen een afspraak gepland hadden, en ik dacht: vreselijk, ik zou gek worden, wetende dat het de laatste momenten zijn, uren aftellend.
Toch is het met Luna, mijn alles, zo ook gegaan. Zondag opgemerkt dat ze de wil aan het opgeven was, hoewel het lijf enigszins nog wel net kon. Dus het was niet "acuut", het moest niet meteen. Maar de beslissing dat we afscheid moesten nemen, heb ik toen wel gemaakt. Maandag naar de DA gebeld om een afspraak te maken voor woensdag, en de vrije uren nog bewust samen doorgebracht en genoten.

Dus ja, om voor iemand anders iets te kunnen betekenen in de zin van 'je kan het zus of zo aanpakken', is moeilijk haalbaar.
Niettemin wel een medeleven, en de wens dat je in jezelf gelooft en weet wanneer het genoeg is geweest.
Veel sterkte.
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Je voelt vanzelf wanneer het de tijd is
En ja dat is zeker niet makkelijk

Ik heb er een van bijna 12 jaar moeten laten gaan
Die had t aan z'n nieren , kreeg er bij de dierenarts nog eens een tia bij omdat hij zich druk maakte
Ik woonde niet meer thuis en hij woonde bij mijn ouders , boos dat ik was toen m'n ma zei dat ze hem lieten inslapen. Dat kon niet want de week ervoor was hij nog bij mij en hadden we nog pakwerk gedaan
Toen ik bij mijn ouders aankwam en hem zag liggen wist ik het , het is zijn tijd
Ondanks dat hij helemaal opleefde toen hij mij zag
T was goed zo

Nr 2 was net 7 jaar geworden , dacht altijd dat ze kerngezond was
Ik liet haar inslapen wegens hondagressie die steeds erger werd
Deze afspraak was een week ervoor gepland zodat ik nog afscheid kon nemen
Dat doe ik dus echt nooit meer
De laatste spuit zat er nog niet voor de helft in of ze was al weg
Wrs heeft ze dus wel degelijk wat gemankeerd zonder dat ik of de dierenarts ooit wat gemerkt hebben

Nr 3 was net 4 jaar
Kerngezonde hond , nooit wat gemankeerd
Nooit een dag ziek , en ineens een ontsteking in z'n tussenwervelschijven
3 maanden kei en keihard gevochten , tot het naar buiten brak en uit de kweek vh pus kwam dat 75% Vd bacteriën daarin resistent was voor alle soorte antibiotica

Ik kreeg de uitslag tegen de avond en heb gelijk gezegd kom morgenochtend maar langs want die hond was echt aan het lijden

Ik heb ook zijn halfzus , hopelijk mag ze binnenkort 9 jaar worden
Zwaar HD , spondylose en artrose
De grenzen met haar heb ik al zo vaak verschoven
6x al heb ik bijna de afspraak gemaakt omdat t zo slecht ging
Maar dan toch even nog 2 dagen aankijken en of ze het weet
Dan knapt ze weer helemaal op , van slecht lopen en niet willen wandelen naar weer n half uur willen lopen
Ze is ook altijd vrolijk , heeft de grootste lol
Als dat er niet meer is , dan is t haar tijd

De hond van mijn ouders mankeert ook vanalles
Ik had hem allang laten gaan , mja t is hun hond en ik kan niet zeggen je moet
Net als dat wij voor jou niet kunnen zeggen wanneer je de knoop door moet hakken
Maar , ben het wel eens met mijn vorige sprekers
Liever te vroeg dan te laat, want je wil ook niet dat ze lijden
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Tot nu toe heb ik niet te hoeven plannen, de ene hond overleed plotseling en de andere heb ik laten inslapen op het moment dat hij pijn had. Hij was vijftien jaar en de pijn werd veroorzaakt door uitzaaiingen van botkanker, ik wilde hem geen dag onnodig laten lijden. Ik wil mijn honden eigenlijk thuis laten inslapen en in dat geval moet je bij mijn dierenarts wel van te voren een afspraak maken. Heel veel sterkte.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Stepper schreef: Ik nam zijn pijn weg, en maakte het de mijne.
Dit vind ik een mooie zin.
Afbeelding
katerke
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door katerke »

Hoe is het ermee?
jesito
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door jesito »

Ik kreeg het idee dat Ziggy pijn heeft aan zijn rug en daarom die onrust had, liggen in sommige houdingen deed hem pijn.
Om maar te zwijgen van lang liggen en dan opstaan.
Van de dierenarts vloeibare Tramadol gekregen en hier krijgt hij wat druppeltje van op een boterham en gisteren heb ik de halve dag bij hem op de bank gezeten.
Nu gaat het weer goed zoals eerst.
Hij is weer rustig, gaat weer rustig liggen, geen gedrentel meer, loopt weer recht en is weer vrolijk.
Ik weet het is uitstel van, maar zolang hij zo kan genieten vind ik het prima.
Ik begin het zelfs als een eer te zien als ik snachts weer om 4.00 met m op moet, ik doe het graag voor m.
Nu een datum prikken kan ik niet en nu hals over kop in laten slapen, denk dat de dierenarts dan zelfs vraagt: waarom???
katerke
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door katerke »

Geniet nog van elkaar.
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Volgens mij weet je heel goed wat je doet.

Uitstellen omdat het leven voor Ziggy nog leuk is is prima.
Uitstellen tot je er zelf meer aan toe bent is iets anders.
Vergeet niet dat de pijn niet minder wordt als je het uitstelt, het zal net zo moeilijk zijn.
Dat is wat hier ook wel deels bedoelt wordt met beter te vroeg dan te laat. Je stelt het uit, omdat je het zelf nog niet wil, als het toch zover is is het nog net zo moeilijk en dan is er ook nog schuldgevoel dat je eigenlijk te lang hebt gewacht, omdat jij het niet wilde.

Blijf je zelf steeds de vraag stellen of je het uitstelt omdat je zelf Ziggy niet kwijt wil of omdat je ziet dat Ziggy het nog leuk heeft.
jesito
Vaste gebruiker

Even een update. Eergister bij de dierenarts geweest opdat hij best mank loopt en heel onrustig.
Met Metacam naar huis maar zelfs op de dubbele dosis van wat mag gisteravond is er wel een soort knop om. (dit heb ik wel overlegd met de dienstdoend arts)
Ik heb om 8.00 meteen gebeld met de dierenarts voor een nieuwe afspraak en overleg, wat is wijsheid.
En dan maar zien of we een knoop door kunnen hakken of nog iets gaan proberen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier veel meer moeite mee heb dan met mijn paarden.
Ik zie alleen zijn vreugde als hij te eten krijgt en lekkers krijgt en als hij tussen ons in slaapt dat vind hij heerlijk.
Maar dat zijn ook eigenlijk de enige lichtpuntjes.
Moet om 9.30 de dierenarts even terug bellen of ik hem nog een metecam mag geven en dan de afspraak om 15.45 door laten gaan of meteen komen.
jesito
Vaste gebruiker

ZaZa schreef:Volgens mij weet je heel goed wat je doet.

Blijf je zelf steeds de vraag stellen of je het uitstelt omdat je zelf Ziggy niet kwijt wil of omdat je ziet dat Ziggy het nog leuk heeft.

Dat is juist de vraag, maar kan van mezelf zeggen dat het objectief kijken best lastig is.
Enerzijds weet ik het donders goed, anderzijds wil je het niet zien.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Als het leed de lol verdrijft dan is het tijd, vind ik bij mijn eigen honden.
Moeilijk blijft het hoe dan ook wel.
Veel wijsheid en sterkte.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

jesito schreef:
ZaZa schreef:Volgens mij weet je heel goed wat je doet.

Dat is juist de vraag, maar kan van mezelf zeggen dat het objectief kijken best lastig is.
Enerzijds weet ik het donders goed, anderzijds wil je het niet zien.
Je weet het maar je wilt het niet zien.
Daarmee zeg je zelf al heel duidelijk iets.

Sterkte.
Het blijft een rotbeslissing.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
senseotje
Actief

Ongelezen bericht door senseotje »

Voor ik mijn stukje wilde plaatsen dacht ik nog even andere berichten lezen, stom verbaasd over jouw bericht want hier zitten we net zo.

kleine skip is bijna 14 en gaat ook erg hard achter uit maar net als die van jouw eet onze nog graag maar verdraagt alleen nog maar kvv, rijst kipfilet en ei. dit laatste krijgt hij een paar dagen als hij weer dunnen poep heeft wat hij dan overal laat vallen. stram en vreselijk stijf, optillen doet hij niet meer zonder snauwen. als hij onze herder ziet aankomen begint het gegrom al omdat hij bang is voor de grote poten van de hond die mogelijk op hem terecht komt. door een vet bult op zijn borst bij tijden ook erg benauwd, als ventje goed wakker is is zijn tong ook binnen zijn bek, slapen en wakker worden hangt dat ding er buiten. klapperen met zijn kaken komt van zijn slechte gebit waar de arts niks meer aan wilde doen. het ergste vind ik denk ik zijn geur momenteel, als of hij van binnen uit aan het verteren is.

ja sinds de laatste 2 week denk ik telkens, wij moeten hem een handje helpen, vandaag bijna de telefoon gepakt want hij sliep alweer sinds zondag maar als of de duivel er mee speelt, hij wilde even naar buiten en daar liep in eens ons stoere jack russel weer.

maar voor mij is het duidelijk binnen nu en 14 dagen neem ik een besluit, waarom zo lang??? onze autistische zoon wil niet in zien dat euthanasie beter is dan wachten en hij vind het diertje nog heel erg goed.

ik wens je heel veel sterkte bij je besluit xxx
jesito
Vaste gebruiker

Het is gewoon ongelofelijk lastig omdat verstand en hart niet met elkaar eens worden en zeker omdat ik bij Ziggy de vinger erop kan leggen.
Enerzijds lijkt hij vaak heel sterk en anderszijds heel ziek.

Gister naar de dierenarts geweest en om die een totaalbeeld te geven bloed geprikt maar ook een foto van het pijnlijke pootje.
Ik heb meer het idee dat hij van hogerop (schouder) kreupelt.
Uit de rontgen kwam artrose maar dat heeft ie al jaren maar dit zat niet op het gewricht waar ik meende dat de klachten zaten.
Ook piept hij de laatste tijd met oppakken wel eens en ik dacht dat het met die poot te maken had.
Echter, toen we gister naar huis reden kreeg ik telefoon van de bloeduitslag (in duitsland zijn ze sneller) zijn leverwaarde is schrikbarend.
Ik moest zo snel mogelijk een echo laten maken, ze denken aan een tumor.
Als dat zo is heb ik duidelijkheid en wordt er voor het weekend een knoop doorgehakt.

Het lastige is ook dat hij door adrenaline ofzo zo sterk, allert en monter oogt bij de dierenarts dat het voor hun dus helemaal niet uitziet zoals het er thuis aan toe gaat.
Eenmaal thuis zakt die in elkaar als een pudding.
Vandaag om 11.00 wordt de echo gemaakt en dan gaan we kijken wat we gaan doen.
Ik heb een rot onderbuik gevoel dat hij idd een tumor in de lever heeft mede door het piepen met oppakken en het manken aan die poot, ik heb niet het idee dat het van de artrose komt.

Senseotje, jij ook heel veel sterkte met deze moeilijke beslissing.
Ik zou proberen je zoon wel voor te bereiden, hoe moeilijk ook.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

jesito schreef:Het is gewoon ongelofelijk lastig omdat verstand en hart niet met elkaar eens worden en zeker omdat ik bij Ziggy de vinger erop kan leggen.
Enerzijds lijkt hij vaak heel sterk en anderszijds heel ziek.

Gister naar de dierenarts geweest en om die een totaalbeeld te geven bloed geprikt maar ook een foto van het pijnlijke pootje.
Ik heb meer het idee dat hij van hogerop (schouder) kreupelt.
Uit de rontgen kwam artrose maar dat heeft ie al jaren maar dit zat niet op het gewricht waar ik meende dat de klachten zaten.
Ook piept hij de laatste tijd met oppakken wel eens en ik dacht dat het met die poot te maken had.
Echter, toen we gister naar huis reden kreeg ik telefoon van de bloeduitslag (in duitsland zijn ze sneller) zijn leverwaarde is schrikbarend.
Ik moest zo snel mogelijk een echo laten maken, ze denken aan een tumor.
Als dat zo is heb ik duidelijkheid en wordt er voor het weekend een knoop doorgehakt.

Het lastige is ook dat hij door adrenaline ofzo zo sterk, allert en monter oogt bij de dierenarts dat het voor hun dus helemaal niet uitziet zoals het er thuis aan toe gaat.
Eenmaal thuis zakt die in elkaar als een pudding.
Vandaag om 11.00 wordt de echo gemaakt en dan gaan we kijken wat we gaan doen.
Ik heb een rot onderbuik gevoel dat hij idd een tumor in de lever heeft mede door het piepen met oppakken en het manken aan die poot, ik heb niet het idee dat het van de artrose komt.

Senseotje, jij ook heel veel sterkte met deze moeilijke beslissing.
Ik zou proberen je zoon wel voor te bereiden, hoe moeilijk ook.

Sterkte straks.

Overigens zijn ze niet enkel in Duitsland snel met bloedonderzoek. Kan er hier op wachten (circa 20 minuten)
Easy_Rider
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Easy_Rider »

Oh, wat naar. Maar als er inderdaad een tumor is maakt het de beslissing wel makkelijker.
Voor zover het makkelijk is natuurlijk.
Heel veel sterkte gewenst!
Shari
Zeer actief
Mijn ras(sen): We hebben 4 chihuahuas en een Welsh Corgi Cardigan pup Bruce!
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Shari »

Hoe is het nu?
Olaf 28-07-2000 01-08-2013
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Je kunt hem ook gewoon dood laten gaan , versterven geloof ik dat ze dat noemen zoals bij mensen onder de pijnstillers/morfine of wat dan ook.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
jesito
Vaste gebruiker

Re: Het einde lijkt te gaan naderen (ziggy ingeslapen)

Hallo allemaal,

Gister rond 11.30 is Ziggy ingeslapen.
De echo liet een lever zien die vol kanker zat die wat zich uit aan het breiden was, waarschijnlijk duwde dit dusdanig dat hij kreupel liep.
Twee weken geleden meende ik dat hij het aan z'n rug had en vorige week ging hij ineens kreupel lopen.
Dus dacht ik dat het van artrose kwam wat ie al jaren heeft die wel verslechterd zou zijn, dit viel dus reuze mee.
Door het grote bloedonderzoek wat we hebben laten doen om de nieuwe da een volledig beeld te geven kwam de schrikbarende leverwaarde naar boven en om 11.00 gister wees de echo een bevestigend beeld uit.
De lever hoort mooi egaal te zijn, bij Ziggy zag deze eruit alsof je zo'n oude gele vaatdoek met gaten in hebt.
Da hoefde ook niet lang te kijken, ze had het eerst over een zeer ver gevorderde cirose maar toen ze zag dat het verder door liep naar de gal/ blaas was het duidelijk dat het om kanker ging.
Als we dat helemaal zeker wilde weten zou er een punctie gemaakt worden maar deze ellende wilde we niet meer voor hem.
We hadden sowieso besloten hem na het weekend te laten gaan omdat de pijn bleef ondanks pijnstilling.
Maar dit zou met geen zware pijnstiller nog tot na het weekend te rekken zijn geweest en hebben meteen besloten.

Het is echt vreselijk en ik jank me de ogen uit de kop maar het is echt het beste.
We hebben hem gister nog naar het crematorium gebracht en morgen wordt hij gecremeerd.

Ik ben heel blij dat ik dit toppic geopend heb, ook al waren sommige reacties hard.
De inzichten van anderen zijn soms goed om het ook van een andere kant te bekijken.
Heel erg bedankt allemaal.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”