Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Labrador x wolfhond

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Labrador x wolfhond

Ongelezen bericht door laeken »

Best een schoontje... :I: De meest grijze is wolfhond x labrador. De wat meer donkere is de zoon van de kruising. De moeder was weer een labrador dus nog meer labrador. Toch blijft de hond mooi.

Afbeelding

Afbeelding

Hier met zijn vader, de wolfhond.

Afbeelding
Afbeelding
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Labrador x wolfhond

Ongelezen bericht door Belle »

Ik dacht eerst dat ze flink door het zand hadden gerold, maar het is gewoon hun kleur :)
Mooi wel. Ik vind de blik heel mooi, vooral van de linkse.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Haha, ik dacht eerst ook dat het een grapje was. :mrgreen:

Maar ik vind ze ook mooi en wat bijzonder dat je bij de grijze zo sterk dat labrador uiterlijk blijft zien! Het is echt net een labrador met een hele maffe kleur. Mooie uitstraling hebben ze allebei. Uiteraard ben ik wel benieuwd hoe zoon er uit zou zien als je daar nog een keer wolfhond/poolhond door had gegooid i.p.v. labrador. :mann: Ik ben wel benieuwd naar meer informatie over deze honden, nestgenootjes etc. Weet jij dat Laeken?
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Mooi!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Heel apart inderdaad, die kleur, net alsof ze een beetje met houtskool zijn bewerkt ;-) En verbazingwekkend hoe snel je bij een volgende generatie alweer gewoon een labrador ziet (met een apart kleurtje).
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Maar wat is dat voor wolfhond, vraag ik mij af?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
laeken
Zeer actief

Marjoleine schreef:Maar wat is dat voor wolfhond, vraag ik mij af?
Dat weet de eigenaar niet. Waarschijnlijk wolf X malamute maar de eigenaar zegt dat daar alles als wolfhybride verkocht wordt omdat dat mode is. Pa is dus wolfhybride.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

-Gaby- schreef:Haha, ik dacht eerst ook dat het een grapje was. :mrgreen:

Maar ik vind ze ook mooi en wat bijzonder dat je bij de grijze zo sterk dat labrador uiterlijk blijft zien! Het is echt net een labrador met een hele maffe kleur. Mooie uitstraling hebben ze allebei. Uiteraard ben ik wel benieuwd hoe zoon er uit zou zien als je daar nog een keer wolfhond/poolhond door had gegooid i.p.v. labrador. :mann: Ik ben wel benieuwd naar meer informatie over deze honden, nestgenootjes etc. Weet jij dat Laeken?
Volgens mij zitten ze in de VS. Kijk eens naar de linkjes want ik heb de eerste foto gekopieerd van een site waarop de eigenaar van de honden zelf deze foto's geplaatst heeft.

Inderdaad een mooie hond om in de tamaskan te kruisen. Een echte wolf X poolhond maar dan heel erg gedomesticeerd omdat hij 50% labrador is. Ik zou hem zo op jouw teef zetten. Weet 100% zeker dat de oren weer staan en dat er een aantal hele mooie wolfachtige honden uit komen. Ik hou me ook aanbevolen als je zijn zaad gaat importeren :engel:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

De hond van Blondie is overigens ook een mooie Duitser voor in de Tamaskan.
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

laeken schreef:

Volgens mij zitten ze in de VS. Kijk eens naar de linkjes want ik heb de eerste foto gekopieerd van een site waarop de eigenaar van de honden zelf deze foto's geplaatst heeft.

Inderdaad een mooie hond om in de tamaskan te kruisen. Een echte wolf X poolhond maar dan heel erg gedomesticeerd omdat hij 50% labrador is. Ik zou hem zo op jouw teef zetten. Weet 100% zeker dat de oren weer staan en dat er een aantal hele mooie wolfachtige honden uit komen. Ik hou me ook aanbevolen als je zijn zaad gaat importeren :engel:
Ja, qua uiterlijk zou hij zeker passen (beetje afhankelijk van wat zo'n hond vererft). Mila heeft hele kleine, fijne oortjes, dus die gaan wel staan en Mila is qua bouw ook fijntjes, dus wat meer body zou ook niet erg zijn (hoewel ik liever te fijn dan te grof zie).
Alleen zaad importeren... Dat weet ik nog niet. Het is helaas niet zo dat ik nog heel veel kansen in het verschiet heb liggen vanwege haar leeftijd en volgens mij heeft KI niet altijd succes. Het feit dat ik zelf de reu niet kan bekijken, vind ik ook een nadeel. Maar stel dat de hond in Europa had gezeten... :mann: Maar goed, een beetje informeren kan altijd. ;)

De herder van Blondie is prachtig, maar dat is wel heel veel werklust denk ik. Daarnaast zijn er recent twee outcrosses met een herder geweest, een keer met een Duitse herder, bij mij de Zwitserse en er komt een Tamaskan x Groenendaler nest aan. Wat dat betreft zou een mix labrador x poolhond/wolfhond mij meer aanspreken. :)
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

Trouwens, indien je nog meer van dit soort type honden tegenkomt, dan hoor ik het graag! :D
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr Zoiets zou ik best aandurven. Indien de testen goed zijn en er iets van de achtergrond bekend is of kan worden uitgezocht.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

-Gaby- schreef:http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr Zoiets zou ik best aandurven. Indien de testen goed zijn en er iets van de achtergrond bekend is of kan worden uitgezocht.
Herder husky labrador en dan een tanpoint als resultaat?

Het kán, maar het is nogal onwaarschijnlijk. ;)

Wat is het type dat je/jullie zoeken? Wat is het doel van de outcrosses, bedoel ik?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
laeken
Zeer actief

-Gaby- schreef:http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr Zoiets zou ik best aandurven. Indien de testen goed zijn en er iets van de achtergrond bekend is of kan worden uitgezocht.
Mooie hond! :E:
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

-Gaby- schreef: en er komt een Tamaskan x Groenendaler nest aan.
Ooh dat lijkt me prachtig :I:
Heb je een linkje naar een site oid?
-Gaby-
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Herder husky labrador en dan een tanpoint als resultaat?

Het kán, maar het is nogal onwaarschijnlijk. ;)

Wat is het type dat je/jullie zoeken? Wat is het doel van de outcrosses, bedoel ik?
Ja, is dat onwaarschijnlijk? Ik weet dan weer helemaal niet hoe dat zit, haha.

Maar het voornaamste doel van de outcrosses is het toevoegen van nieuwe bloedlijnen voor een brede basis (aangezien de genenpool nog vrij klein is en de meeste Tamaskan afstammen van dezelfde honden). Daarnaast is karakter, gezondheid en uiterlijk van belang. Het meest wenselijk is een zo wolfachtig mogelijke hond qua type. Het liefst een outcross waarvan de voorouders ook bekend en getest zijn, of waarbij dit kan worden nagezocht. Je mag als fokker zelf op zoek naar een outcross (zoals ik heb gedaan met mijn nest) en deze aandragen bij de Nederlandse Tamaskan Club (NTC). Deze geven dan akkoord of niet. Dus als fokker kun je, als je dat wilt, actief op zoek gaan naar een geschikte combinatie. De NTC kan daarbij ondersteunen door mee te zoeken of opties aan te dragen.
Benadrukt wel meteen het feit dat dat er verschillende fokkers zijn, dus verschillende visies en dat indien iemand een Tamaskan wil, het raadzaam is om de verschillende fokkers te bezoeken en ook informatie op te vragen over de voorouders. Er kan namelijk nogal wat verschil in zitten.
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

-Saskia- schreef:
Van hier op het forum kan je daar meer over vertellen. ;)
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

-Gaby- schreef:
laeken schreef:

Ja, qua uiterlijk zou hij zeker passen (beetje afhankelijk van wat zo'n hond vererft). Mila heeft hele kleine, fijne oortjes, dus die gaan wel staan en Mila is qua bouw ook fijntjes, dus wat meer body zou ook niet erg zijn (hoewel ik liever te fijn dan te grof zie).
Alleen zaad importeren... Dat weet ik nog niet. Het is helaas niet zo dat ik nog heel veel kansen in het verschiet heb liggen vanwege haar leeftijd en volgens mij heeft KI niet altijd succes. Het feit dat ik zelf de reu niet kan bekijken, vind ik ook een nadeel. Maar stel dat de hond in Europa had gezeten... :mann: Maar goed, een beetje informeren kan altijd. ;)

De herder van Blondie is prachtig, maar dat is wel heel veel werklust denk ik. Daarnaast zijn er recent twee outcrosses met een herder geweest, een keer met een Duitse herder, bij mij de Zwitserse en er komt een Tamaskan x Groenendaler nest aan. Wat dat betreft zou een mix labrador x poolhond/wolfhond mij meer aanspreken. :)
De herder van Blondie heet Aki en is een Duitse herder uit pure Tsjechische werklijnen
Dus ja daar zit een hoop werkdrift in

Ik heb hem gefokt, mama zie je in mijn onderschrift en ik heb ook nog 2 zussen van hem
Was een nest van 11 ( 1 pupje helaas overleden ) , 4 zwarten en 7 wolfsgrauwen zaten er in
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Ik zou gék worden. Zou 'm blijven wassen denk ik. Alsof ie de schoorsteen heeft geveegd.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

sjm schreef:Ik zou gék worden. Zou 'm blijven wassen denk ik. Alsof ie de schoorsteen heeft geveegd.
Ik dacht hetzelfde. Het is alsof je altijd met een smerige hond rond loopt.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

-Gaby- schreef:
-Saskia- schreef:
Ik ben benieuwd welke Groenendaeler daarvoor gebruikt gaat worden. En of die uit epilepsievrije lijnen komt (wat al nit meevalt).
-Gaby-
Zeer actief

** Angela ** schreef:
-Gaby- schreef: De herder van Blondie is prachtig, maar dat is wel heel veel werklust denk ik. Daarnaast zijn er recent twee outcrosses met een herder geweest, een keer met een Duitse herder, bij mij de Zwitserse en er komt een Tamaskan x Groenendaler nest aan. Wat dat betreft zou een mix labrador x poolhond/wolfhond mij meer aanspreken. :)
De herder van Blondie heet Aki en is een Duitse herder uit pure Tsjechische werklijnen
Dus ja daar zit een hoop werkdrift in

Ik heb hem gefokt, mama zie je in mijn onderschrift en ik heb ook nog 2 zussen van hem
Was een nest van 11 ( 1 pupje helaas overleden ) , 4 zwarten en 7 wolfsgrauwen zaten er in
Ik wist inderdaad dat jij Aki had gefokt Angela, vandaar ook mijn reactie wat betreft de werklust. ;) Neem niet weg dat hij, en de andere honden uit dat nest die ik voorbij heb zien komen, prachtig zijn!
LongFields schreef:
-Gaby- schreef:
-Saskia- schreef:
Ik ben benieuwd welke Groenendaeler daarvoor gebruikt gaat worden. En of die uit epilepsievrije lijnen komt (wat al nit meevalt).
Oei, dat weet ik niet. Ik heb helemaal geen verstand van de Groenendaeler als ras en geen idee uit welke lijnen deze hond komt. Maar ik neem aan dat daar wel rekening mee gehouden wordt, de persoon kennende die hier mee bezig is. :) Ze staan ook in het begin van het proces volgens mij, dus het is sowieso nog afwachten of het doorgaat.
Afbeelding
Bonnaxa
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Whippet, X-Vlinderhondje, Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Bonnaxa »

Wat een prachtige honden!
zo mooi om te zien dat je de wolfhond er zo goed in terug blijft zien.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”