Nou geloof het of niet maar ik moet ze ook niet, in wat voor kapsel ze ook geknipt zijn.Nanna schreef:Ik denk dat je man anti tuttige bolletjes is.Marfie schreef:
Mijn man is anti- poedel
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hebben jullie tips welk ras te gaan bekijken?
Moderator: moderatorteam
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Re: Hebben jullie tips welk ras te gaan bekijken?

- FrieseStabij
- geregistreerd lid
- Aantal honden: 1
Sorry foutje zo heb ik het niet bekeken (niet meer over hebben)
Laatst gewijzigd door FrieseStabij op 03 mar 2016 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- dagmar88
- Zeer actief
FrieseStabij schreef:Ooo als jullie voor een pup gaan is de Weimaraner volgens mij wel geschikt hoor!
Een pup kun je opvoeden en trainen zoals jullie dat wensen.
Zoek maar ééns op Google (karakter Weimaraner) ziet er niet verkeerd uit
Kraam niet zo'n onzin uit. Een pup is geen onbeschreven blad, opvoeden geen peulenschil en er wordt in omschrijvingen vrijwel altijd uitgegaan van het gewenste karakter.
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Als je dat oprecht meent zoals het er staat, maakt ras dus geen bal uit.FrieseStabij schreef:Ooo als jullie voor een pup gaan is de Weimaraner volgens mij wel geschikt hoor!
Een pup kun je opvoeden en trainen zoals jullie dat wensen.
Zoek maar ééns op Google (karakter Weimaraner) ziet er niet verkeerd uit
Dan valt iedere pup precies op te voeden richting de hobd zoals je hem hebben wil.
Daar geloof ik dus niet zo in.
Ik ken overigens ook een Weineraner waar erg veel werk in zat. (recent overleden dat dier) maar pff, pittig was hij.

- FrieseStabij
- geregistreerd lid
Oei sorry heb het niet zo bekeken (niet geschikt dus) heb het weggehaald, hebben het er niet meer over.
Laatst gewijzigd door FrieseStabij op 03 mar 2016 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- dagmar88
- Zeer actief
Tara schreef: Die herplaatsers die ik voorbij heb zien komen zijn ook ooit pup geweest hoor.![]()

FrieseStabij schreef:Oei sorry dat je dit ziet als onzin ik haal het wel weg.

Als iedereen dat toch eens deed ging de kwaliteit hier rap omhoog. Ja, eigenlijk wel een goed idee

- FrieseStabij
- geregistreerd lid
Ja ik weet het zit hier met rode wangen. Nou ja hoofdstuk Weimaraner afgesloten.
Nergens voor nodig.FrieseStabij schreef:Ja ik weet het zit hier met rode wangen. Nou ja hoofdstuk Weimaraner afgesloten.
- Habibi
- Zeer actief
Nope. Worden wel vaker dingen gezegd, waar mensen op reageren etc.Lemuria schreef:Nergens voor nodig.FrieseStabij schreef:Ja ik weet het zit hier met rode wangen. Nou ja hoofdstuk Weimaraner afgesloten.
Zo werkt een forum.
Er zijn echt wel mensen die zware onzin verkopen, en zonder te verblikken of verblozen bij hun standpunt blijven...
Geen stress!

- dagmar88
- Zeer actief
FrieseStabij schreef:Ja ik weet het zit hier met rode wangen. Nou ja hoofdstuk Weimaraner afgesloten.
Welnee joh, bij wat er hier uit nekken gekletst wordt val jij volledig in het niet.
Alleen is dit iets dat constant terugkomt, wordt wel eens vervelend.
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 2&t=306984
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 5&t=306694
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Wie heeft het over afgunst en rancune .? En als je dan toch daarop doorgaat moet je ook mijn hele bericht quoten.Shiloh86 schreef:Ik zeg nergens dat alleen de Fleece hypoallergeen is. Heb het nergens over doodles met poedel krullen/vacht. Ik heb het over Fleece vs haar. De varianten die "gewoon" haar hebben, zijn gewoon niet hypoallergeen. En dat er malloten rondlopen die onzin lopen uit te kramen over hun hond, maakt de doodle zelf niet een minder leuke hond. Ik zal die afgunst en rancune op dit forum richting de doodle die ik al heel vaak tegen ben gekomen nooit begrijpen. Alsof je je zou moeten schamen omdat je voor een doodle kiest. Het is gewoon een hartstikke leuke kruising waar ontzettend vriendelijke en leuke honden uitkomen. Ja het is/was een hype. Nou en? Als mensen toch blij en trots zijn op hun hond, dan boeit dat toch niks?bouvierpoedel schreef:Ook een beetje gelul dat alleen de fleece hypoallergeen zijn.Shiloh86 schreef:Niet alle nakomelingen hebben de zogenaamde fleecevacht. Als het goed is zijn de echte fleecevachtjes wel hypoallergeen. Maar de doodle van mijn ouders heeft bijvoorbeeld gewoon haar, en dus niet hypoallergeen. Ze verhaard wel heel veel minder dan een gewone (gladharige) hond, en moet om de zoveel maanden geknipt worden omdat het niet uitvalt en ook niet geplukt kan. Het is een beetje een vreemd vachtje.Paisley schreef:Ik denk ook dat een poedel een hele leuke keus zou kunnen zijn. Ikzelf vind die krulletjes geen kijk, maar ze schijnen uitermate geschikt te zijn voor mensen met allergie. Ik zou het vooraf wel even uittesten.
Als een retrieverkarakter je meer ligt, is een doodle misschien ook een idee, al hoor ik ook wel eens dat het tegen kan vallen met de hypoallergene eigenschappen
Het zijn wel echt hele leuke hondjes die denk ik verder wel aan het eisen pakket voldoen...
Ook de gewone poedelvachten kunnen allergie patienten verdragen. Net als ze ook wel tegen andere soorten vachten kunnen en net als niet alle allergie patienten tegen een fleece vacht kunnen.Dat hele concept van hypoallergeen zoals ze het brengen bestaat niet.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Wie heeft het over afgunst en rancune .? En als je dan toch daarop doorgaat moet je ook mijn hele bericht quoten.Shiloh86 schreef:Ik zeg nergens dat alleen de Fleece hypoallergeen is. Heb het nergens over doodles met poedel krullen/vacht. Ik heb het over Fleece vs haar. De varianten die "gewoon" haar hebben, zijn gewoon niet hypoallergeen. En dat er malloten rondlopen die onzin lopen uit te kramen over hun hond, maakt de doodle zelf niet een minder leuke hond. Ik zal die afgunst en rancune op dit forum richting de doodle die ik al heel vaak tegen ben gekomen nooit begrijpen. Alsof je je zou moeten schamen omdat je voor een doodle kiest. Het is gewoon een hartstikke leuke kruising waar ontzettend vriendelijke en leuke honden uitkomen. Ja het is/was een hype. Nou en? Als mensen toch blij en trots zijn op hun hond, dan boeit dat toch niks?bouvierpoedel schreef:Ook een beetje gelul dat alleen de fleece hypoallergeen zijn.Shiloh86 schreef:Niet alle nakomelingen hebben de zogenaamde fleecevacht. Als het goed is zijn de echte fleecevachtjes wel hypoallergeen. Maar de doodle van mijn ouders heeft bijvoorbeeld gewoon haar, en dus niet hypoallergeen. Ze verhaard wel heel veel minder dan een gewone (gladharige) hond, en moet om de zoveel maanden geknipt worden omdat het niet uitvalt en ook niet geplukt kan. Het is een beetje een vreemd vachtje.Paisley schreef:Ik denk ook dat een poedel een hele leuke keus zou kunnen zijn. Ikzelf vind die krulletjes geen kijk, maar ze schijnen uitermate geschikt te zijn voor mensen met allergie. Ik zou het vooraf wel even uittesten.
Als een retrieverkarakter je meer ligt, is een doodle misschien ook een idee, al hoor ik ook wel eens dat het tegen kan vallen met de hypoallergene eigenschappen
Het zijn wel echt hele leuke hondjes die denk ik verder wel aan het eisen pakket voldoen...
Ook de gewone poedelvachten kunnen allergie patienten verdragen. Net als ze ook wel tegen andere soorten vachten kunnen en net als niet alle allergie patienten tegen een fleece vacht kunnen.Dat hele concept van hypoallergeen zoals ze het brengen bestaat niet.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Habibi
- Zeer actief
Inhoudelijk :
Zowel goed trainbaar (baasgericht) als goed alleen kunnen blijven en met dagen minder activiteit toekunnen is geen ideale combinatie.
Hoe sportiever en hoe meer aan de baas gehecht, hoe minder zelfstandig/ makkelijk alleen kunnen blijven over het algemeen, lijkt me.
Een sportieve, maar niet extreem fanatieke hond, liefst makkelijk naar andere honden en lief naar kinderen. Gladharig, of weinig allergieproblemen opleverend.
De grotere naakthonden? (geen idee hoe je man daarover denkt, gezien zijn anti-poedel beleid)
Boxer, en dan bewust uitgezocht op vriendelijk en stabiel karakter? (ken hele fijne, en ken echte etters, schijnt een beetje in de foklijnen te zitten)
Dalmatier (zelfde toevoeging als bij boxer)
Beauceron? (vacht te veel?)
Schnauzer? (vacht te veel?)
Qua allergie : meerdere mensen met hondenallergie (3 inmiddels) geven gek genoeg aan weinig last van Habibi te hebben qua allergie. Blijkbaar is het ook nog per individuele hond anders. (halflanghaar, verhaart en schilfert relatief weinig)
Zowel goed trainbaar (baasgericht) als goed alleen kunnen blijven en met dagen minder activiteit toekunnen is geen ideale combinatie.
Hoe sportiever en hoe meer aan de baas gehecht, hoe minder zelfstandig/ makkelijk alleen kunnen blijven over het algemeen, lijkt me.
Een sportieve, maar niet extreem fanatieke hond, liefst makkelijk naar andere honden en lief naar kinderen. Gladharig, of weinig allergieproblemen opleverend.
De grotere naakthonden? (geen idee hoe je man daarover denkt, gezien zijn anti-poedel beleid)
Boxer, en dan bewust uitgezocht op vriendelijk en stabiel karakter? (ken hele fijne, en ken echte etters, schijnt een beetje in de foklijnen te zitten)
Dalmatier (zelfde toevoeging als bij boxer)
Beauceron? (vacht te veel?)
Schnauzer? (vacht te veel?)
Qua allergie : meerdere mensen met hondenallergie (3 inmiddels) geven gek genoeg aan weinig last van Habibi te hebben qua allergie. Blijkbaar is het ook nog per individuele hond anders. (halflanghaar, verhaart en schilfert relatief weinig)

-
- geregistreerd lid
Bedankt voor jullie reacties, wij hebben een aantal rassen op ons lijstje waar we morgen bij de show gaan kijken en ons verder in gaan verdiepen 

- dagmar88
- Zeer actief
Leuk, veel plezier!
- Thomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Inderdaad komt op het jacht-instinct na, een windhond als eerst mijn gedachten binnen.
Het ligt er natuurlijk maar net aan hoe vitaal je senior nog is, maar neem dit wel mee in je beslissing of het een pup of een herplaatser wordt.
Succes met je zoektocht!
Het ligt er natuurlijk maar net aan hoe vitaal je senior nog is, maar neem dit wel mee in je beslissing of het een pup of een herplaatser wordt.

Succes met je zoektocht!