Groetjes Anneke

Moderator: moderatorteam
Nou zo normaal vind ik dat niet, ik heb witte honden en die worden die echt oranje door speeksel hoorlupa schreef:als goed is is de oranje vacht op plekken waar jou hond aan likt of knabbelt, waar hij dus aan kan komen.
Dat is vrij normaal voor een witte vacht dat komt door de speksel.
Traanstrepen hebben ze hier ook als ik het niet bijhoud, oranje voeten kunnen ze ook heel snel krijgen, heeft niets met de vacht te maken, vaak wel met het voer wat je geeft.lupa schreef:de vacht is anders dan jou honden,
bijna alle maltheseerjes hebben oranje sokkjes en traanstrepen.
Daarom vroeg ik waar deze hond oranje verkleurd is.
Ja, maar dat betekent niet dat dat gezond is. Je ziet inderdaad vaak bij maltezers oranje plekken waar ze hebben zitten likken, en traanstrepen. Maar ze likken niet als ze geen jeuk hebben, dus die oranje vlekjes zijn toch een teken dat de hond ergens last van heeft.lupa schreef:de vacht is anders dan jou honden,
cloris schreef:Traanstrepen hebben ze hier ook als ik het niet bijhoud, oranje voeten kunnen ze ook heel snel krijgen, heeft niets met de vacht te maken, vaak wel met het voer wat je geeft.lupa schreef:de vacht is anders dan jou honden,
En waar ligt dat dan aan? aan het voer zoals ik in mijn stukje ook al aangafMaaike schreef:cloris schreef:Traanstrepen hebben ze hier ook als ik het niet bijhoud, oranje voeten kunnen ze ook heel snel krijgen, heeft niets met de vacht te maken, vaak wel met het voer wat je geeft.lupa schreef:de vacht is anders dan jou honden,
Daarom vroeg ik waar deze hond oranje verkleurd is..... Als ik Casper een voer geef waar veel carotheen in zit, uit zich dat met name in de wildkleur die veel heftiger wordt. Oranje vlekken komen (bij casper) van langdurig vochtige plekken; dus als het bijvoorbeeld lang nat is buiten, zal hij eerder oranje haren hebben tussen zijn poten. Mijn inziens heeft het dus wel degelijk te maken met de vacht (eigenlijk vachtkleur; wit dus).
Ow wacht even, wat jij dus bedoelt te zeggen is dat de verkleuring die optreed dat dat sowieso te wijten valt aan het cartotheen gehalte in het voer, met als trigger het vocht. Dus vocht als medium waarmee de hoeveelheid carotheen in het voer tot uiting komt als oranje verkleuring.cloris schreef:En waar ligt dat dan aan? aan het voer zoals ik in mijn stukje ook al aangafMaaike schreef:cloris schreef:Traanstrepen hebben ze hier ook als ik het niet bijhoud, oranje voeten kunnen ze ook heel snel krijgen, heeft niets met de vacht te maken, vaak wel met het voer wat je geeft.lupa schreef:de vacht is anders dan jou honden,
Daarom vroeg ik waar deze hond oranje verkleurd is..... Als ik Casper een voer geef waar veel carotheen in zit, uit zich dat met name in de wildkleur die veel heftiger wordt. Oranje vlekken komen (bij casper) van langdurig vochtige plekken; dus als het bijvoorbeeld lang nat is buiten, zal hij eerder oranje haren hebben tussen zijn poten. Mijn inziens heeft het dus wel degelijk te maken met de vacht (eigenlijk vachtkleur; wit dus).
of aan de vacht? bij donkere honden zie je het niet maar die hebben dat ook door carotheen, nat zijn ze bij ons regelmatig of bijna elke dag maar nog nooit rood daarvan geworden.
Wat ik bedoel te zeggen is dat witte honden idd bij veel carotheen nog wel eens een rode vacht kunnen krijgen, of vocht daar de trigger van is durf ik niet te zeggen, maar donkere honden die bijvoorbeeld lichter worden geven ze wel eens carotheen om ze weer mooier op kleur te krijgen...Maaike schreef:Ow wacht even, wat jij dus bedoelt te zeggen is dat de verkleuring die optreed dat dat sowieso te wijten valt aan het cartotheen gehalte in het voer, met als trigger het vocht. Dus vocht als medium waarmee de hoeveelheid carotheen in het voer tot uiting komt als oranje verkleuring.cloris schreef:En waar ligt dat dan aan? aan het voer zoals ik in mijn stukje ook al aangafMaaike schreef:cloris schreef: Traanstrepen hebben ze hier ook als ik het niet bijhoud, oranje voeten kunnen ze ook heel snel krijgen, heeft niets met de vacht te maken, vaak wel met het voer wat je geeft..... Als ik Casper een voer geef waar veel carotheen in zit, uit zich dat met name in de wildkleur die veel heftiger wordt. Oranje vlekken komen (bij casper) van langdurig vochtige plekken; dus als het bijvoorbeeld lang nat is buiten, zal hij eerder oranje haren hebben tussen zijn poten. Mijn inziens heeft het dus wel degelijk te maken met de vacht (eigenlijk vachtkleur; wit dus).
of aan de vacht? bij donkere honden zie je het niet maar die hebben dat ook door carotheen, nat zijn ze bij ons regelmatig of bijna elke dag maar nog nooit rood daarvan geworden.
Dat valt toch wel mee? ik kan niet echt agressieviteit vinden in dit topiclupa schreef:en we hadden over een oranje vacht niet over rooie huid.
Ik moet toch wat zeggen:
ik bespeur iedere keer als er wat gezegd wordt een bepalde agressiviteit of een manier van kleineren.maar het zal wel aan me liggen.
laten we gewoon aan nemen die iedereen die hier reageert dat doet omdat de gene ervaring heeft met wat er gevraagd wordt
Heel mooi als het bij je hond een bepalde probleem zich niet voodoet, maar er zijn meer honden dan alleen je eigen hond.
en er zijn mensen die mischin dat bepalde probleem kent.
Ik ook niet, ook geen manieren van kleineren. Maar ik heb ook geen witte hondjes....cloris schreef:Dat valt toch wel mee? ik kan niet echt agressieviteit vinden in dit topiclupa schreef:en we hadden over een oranje vacht niet over rooie huid.
Ik moet toch wat zeggen:
ik bespeur iedere keer als er wat gezegd wordt een bepalde agressiviteit of een manier van kleineren.maar het zal wel aan me liggen.
laten we gewoon aan nemen die iedereen die hier reageert dat doet omdat de gene ervaring heeft met wat er gevraagd wordt
Heel mooi als het bij je hond een bepalde probleem zich niet voodoet, maar er zijn meer honden dan alleen je eigen hond.
en er zijn mensen die mischin dat bepalde probleem kent.
ayka heeft ook een tijd een oranje vacht gehad vooral op haar buik toen bleek dat ze allergisch was voor kleurstoffen! haar huid was toen ook een soort van oranje met idd allemaal rode vlekjes,danja schreef:Hallo, mijn maltezer reu van 3 heeft een geirriteerde huid. Nou ja, dat denk ik. Ik heb hem pas 4 maanden en merkte meteen al in het begin dat het een zenuweleiertje is. Nu zie ik dat hij dit het meeste heeft aan zijn linker kant van zijn rug. Vlooien heeft hij niet. Nu krijgt hij Energiqeu en biofood diner. Nou ben ik met de diner gestopt en dat gaat al een stuk beter. Hij poept al veel minder en heeft niet meer zo'n verstopping. Nu ga ik over op de Energiquespeciaal voor zijn vacht en huidproblemen. Hij heeft allemaal van die rode vlekjes op zijn huid. Nou heb ik vandaag ze allebei in bad gedaan en bij Danja kon ik niks vinden. Ik dacht anders aan een soort schurft of iets dergelijks. Maar dan zou Danja dit toch ook moeten hebben.
Groetjes Anneke