Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

oranje vacht

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

danja
Actief
Contacteer:

oranje vacht

Ongelezen bericht door danja »

Hallo, mijn maltezer reu van 3 heeft een geirriteerde huid. Nou ja, dat denk ik. Ik heb hem pas 4 maanden en merkte meteen al in het begin dat het een zenuweleiertje is. Nu zie ik dat hij dit het meeste heeft aan zijn linker kant van zijn rug. Vlooien heeft hij niet. Nu krijgt hij Energiqeu en biofood diner. Nou ben ik met de diner gestopt en dat gaat al een stuk beter. Hij poept al veel minder en heeft niet meer zo'n verstopping. Nu ga ik over op de Energiquespeciaal voor zijn vacht en huidproblemen. Hij heeft allemaal van die rode vlekjes op zijn huid. Nou heb ik vandaag ze allebei in bad gedaan en bij Danja kon ik niks vinden. Ik dacht anders aan een soort schurft of iets dergelijks. Maar dan zou Danja dit toch ook moeten hebben.

Groetjes Anneke :ok:
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

als goed is is de oranje vacht op plekken waar jou hond aan likt of knabbelt, waar hij dus aan kan komen.
Dat is vrij normaal voor een witte vacht dat komt door de speksel.
Janet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Janet »

Is hij niet allergisch voor graan (gezien het feit dat ie al minder last heeft van problemen ná het stoppen met diner)?
Afbeelding
Nai nauvalyë moica alasailarin...
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

lupa schreef:als goed is is de oranje vacht op plekken waar jou hond aan likt of knabbelt, waar hij dus aan kan komen.
Dat is vrij normaal voor een witte vacht dat komt door de speksel.
Nou zo normaal vind ik dat niet, ik heb witte honden en die worden die echt oranje door speeksel hoor :?
De reu heeft wel oranje plekjes gehad maar die zijn verdwenen nadat ik over gegaan ben op versvlees.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Gast

de vacht is anders dan jou honden,
bijna alle maltheseerjes hebben oranje sokkjes en traanstrepen.

Daarom vroeg ik waar deze hond oranje verkleurd is.
cloris
Zeer actief

lupa schreef:de vacht is anders dan jou honden,

Traanstrepen hebben ze hier ook als ik het niet bijhoud, oranje voeten kunnen ze ook heel snel krijgen, heeft niets met de vacht te maken, vaak wel met het voer wat je geeft.
Afbeelding
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

als er veel caroteen in het voer zit kan inderdaad een oranje vacht optreden, zou inderdaad ander voer proberen.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ja, maar dat betekent niet dat dat gezond is. Je ziet inderdaad vaak bij maltezers oranje plekken waar ze hebben zitten likken, en traanstrepen. Maar ze likken niet als ze geen jeuk hebben, dus die oranje vlekjes zijn toch een teken dat de hond ergens last van heeft.

Moos heeft absoluut geen traanstrepen, maar daar bof ik gewoon mee. Oranje vlekjes heeft hij ook geen last van, maar ik merk wel dat hij van bepaald voer meer gaat likken en krabben.
Afbeelding
Maaike
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maaike »

cloris schreef:

Traanstrepen hebben ze hier ook als ik het niet bijhoud, oranje voeten kunnen ze ook heel snel krijgen, heeft niets met de vacht te maken, vaak wel met het voer wat je geeft.
:? .... Als ik Casper een voer geef waar veel carotheen in zit, uit zich dat met name in de wildkleur die veel heftiger wordt. Oranje vlekken komen (bij casper) van langdurig vochtige plekken; dus als het bijvoorbeeld lang nat is buiten, zal hij eerder oranje haren hebben tussen zijn poten. Mijn inziens heeft het dus wel degelijk te maken met de vacht (eigenlijk vachtkleur; wit dus).

Maar goed, dat over vachtverkleuring, rode vlekjes op de huid zijn meestal idd een uiting van irritatie(s). Als het er echt veel zijn (of natte plekjes), zou ik toch een bezoekje aan de da wagen. droge plekjes zou je even kunnen aankijken of het met het doorzetten van voerverandering nog mider gaat worden.
Groetjes van mij en een poot van Casper
Afbeelding
**Ella**
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Vaak duiden oranje plekken in de vacht inderdaad erop dat de hond daar heeft zitten bijten... in zoverre is het "normaal", maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat de hond uberhaupt zoveel in de vacht zit te bijten!

Sommige vormen van schurft (bijvoorbeeld puppyschurft, ook wel Demodex) komen vooral tot uiting bij een verminderde weerstand. Dan hoeft je andere hond er dus niet direct last van te hebben. Ik zou de hond daar eens op laten testen.

Mocht het inderdaad Demodex zijn, dan is dit misschien een interessante topic, weliswaar op een ander forum:

http://www.barfplaats.nl/yabbse/index.p ... eadid=2292
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Sandra H.
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Sandra H. »

Beau heeft ook een witte vacht en had ook last van die vlekken, ook bijten geen vlooien...ik ben er nu achter dat ik haar geen gerookte spullen kan geven (bullepees ed) daar krijgt ze jeuk van. Ook ben ik op advies gestopt met voeding geven waar granen in zitten en meer versvlees en geloof het of niet ik ben een week verder en het is een wereld van verschil geen plekken meer geen jeuk....verademing voor die meid denk ik om geen jeuk meer te hebben.
Groetjes van Sandra H. en een poot van Beau.
Afbeelding

Kijk ook eens op mijn site http://www.sandranails.nl
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

mijn maltezer woord ook niet oranje van speeksel hoor
en dat terwijl er nu bijna constand een pup in haar haar hangt en sabbelt
dus denk ik dat er inderdaad meer aan de hand is traan strepen heeft ze trouwens wel maar sokjes niet
Afbeelding
cloris
Zeer actief

Maaike schreef:
cloris schreef:

:? .... Als ik Casper een voer geef waar veel carotheen in zit, uit zich dat met name in de wildkleur die veel heftiger wordt. Oranje vlekken komen (bij casper) van langdurig vochtige plekken; dus als het bijvoorbeeld lang nat is buiten, zal hij eerder oranje haren hebben tussen zijn poten. Mijn inziens heeft het dus wel degelijk te maken met de vacht (eigenlijk vachtkleur; wit dus).
En waar ligt dat dan aan? aan het voer zoals ik in mijn stukje ook al aangaf ;) of aan de vacht? bij donkere honden zie je het niet maar die hebben dat ook door carotheen, nat zijn ze bij ons regelmatig of bijna elke dag maar nog nooit rood daarvan geworden.
Afbeelding
twinkeltje
moderator

is wel een leuk idee voor koningedag :mrgreen:
Afbeelding
Gast

ik bedoelde niet dat het normaal is dat ze een oranje vacht krijegen, maar dat het normaal is dat ze een oranje vacht krijgen door het sabbelen of bijten, natuurlijk moet je de oorzaak vinden.
Maar sommeige hondjes bijten nagels en dan worden de voetjes ook oranje.als het probleem gevonden is een verholpen blijft de oranje vacht zitten tot dat je het trimt.
Als een allergie is voor voer komt het met plekkjes te voorshijn, als het omgaat om caroteen dan is het over de hele licham een gloed, vooral als de hond royalcanin krigt(nou niet meteen zeggen nee hoor mijn hond heeft dat niet! het kan het hoeft niet)
Een zwarte hond heeft wel dergelijk ook laast van, ze krijgen een rooie gloed over zich heen.
Maar een witte zijde achtig vacht is vatbaarder voor oranje plekkjes, het hoeft ook niet door een allergie te komen of door de caroteen maar het kan ook komen door bv nageltjes bijten.
daarom vroeg ik me af waar die rooie plekken zijn. :zwaai:
Gast

en we hadden over een oranje vacht niet over rooie huid.

Ik moet toch wat zeggen:
ik bespeur iedere keer als er wat gezegd wordt een bepalde agressiviteit of een manier van kleineren.maar het zal wel aan me liggen.
laten we gewoon aan nemen die iedereen die hier reageert dat doet omdat de gene ervaring heeft met wat er gevraagd wordt
Heel mooi als het bij je hond een bepalde probleem zich niet voodoet, maar er zijn meer honden dan alleen je eigen hond.
en er zijn mensen die mischin dat bepalde probleem kent.
twinkeltje
moderator

als je op mij doel bedoel ik het niet als kleineren of zo maar zie in mijn omgeving ook geen oranje sokjes ik bedoel alleen dat ze beter toch naar de voeding of huid kan laten kijken en als het blijkt alleen door vocht te komen is dat alleen maar gelluk heben toch maar zou personelijk eerst de rest willen uitsluiten zoals voedsel alergie en schurft en zo soms kan je ook geen vlo vinden maar kunnen er ook gewoon maar 1 of 2 zijn
Afbeelding
Maaike
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maaike »

cloris schreef:
Maaike schreef:
cloris schreef:

En waar ligt dat dan aan? aan het voer zoals ik in mijn stukje ook al aangaf ;) of aan de vacht? bij donkere honden zie je het niet maar die hebben dat ook door carotheen, nat zijn ze bij ons regelmatig of bijna elke dag maar nog nooit rood daarvan geworden.
Ow wacht even, wat jij dus bedoelt te zeggen is dat de verkleuring die optreed dat dat sowieso te wijten valt aan het cartotheen gehalte in het voer, met als trigger het vocht. Dus vocht als medium waarmee de hoeveelheid carotheen in het voer tot uiting komt als oranje verkleuring.
Groetjes van mij en een poot van Casper
Afbeelding
**Ella**
cloris
Zeer actief

Maaike schreef:
cloris schreef:
Maaike schreef:
cloris schreef: Traanstrepen hebben ze hier ook als ik het niet bijhoud, oranje voeten kunnen ze ook heel snel krijgen, heeft niets met de vacht te maken, vaak wel met het voer wat je geeft.
Ow wacht even, wat jij dus bedoelt te zeggen is dat de verkleuring die optreed dat dat sowieso te wijten valt aan het cartotheen gehalte in het voer, met als trigger het vocht. Dus vocht als medium waarmee de hoeveelheid carotheen in het voer tot uiting komt als oranje verkleuring.
Wat ik bedoel te zeggen is dat witte honden idd bij veel carotheen nog wel eens een rode vacht kunnen krijgen, of vocht daar de trigger van is durf ik niet te zeggen, maar donkere honden die bijvoorbeeld lichter worden geven ze wel eens carotheen om ze weer mooier op kleur te krijgen...
Die rode traanstrepen kunnen ze wel krijgen als er regelmatig vocht vloeit uit het oog dat heb ik gemerkt toen een van mijn honden een ontstoken oog had.
Afbeelding
cloris
Zeer actief

lupa schreef:en we hadden over een oranje vacht niet over rooie huid.

Ik moet toch wat zeggen:
ik bespeur iedere keer als er wat gezegd wordt een bepalde agressiviteit of een manier van kleineren.maar het zal wel aan me liggen.
laten we gewoon aan nemen die iedereen die hier reageert dat doet omdat de gene ervaring heeft met wat er gevraagd wordt
Heel mooi als het bij je hond een bepalde probleem zich niet voodoet, maar er zijn meer honden dan alleen je eigen hond.
Dat valt toch wel mee? ik kan niet echt agressieviteit vinden in dit topic :?
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

cloris schreef:
lupa schreef:en we hadden over een oranje vacht niet over rooie huid.

Ik moet toch wat zeggen:
Dat valt toch wel mee? ik kan niet echt agressieviteit vinden in dit topic :?
Ik ook niet, ook geen manieren van kleineren. Maar ik heb ook geen witte hondjes.... :roll:
Afbeelding
danja
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door danja »

hallo ik wil jullie bedanken voor alle raad. Het gaat nu al wat beter sinds hij Energique Speciaal krijgt. Hij bijt het meeste aan zijn linker flank. Bij mijn andere maltezer Danja zie ik niks en ik blijf controleren. Danja heeft alleen een oranje traanstreep bij haar linker oogje maar, dit heeft zij al van pup af aan. Volgens mij kwam het inderdaad door de diner er zaten teveel granen in. Maar nou las ik dat bullen pezen ook vachtverkleuring kunnen geven. Ik geef Danja en Benji af en toe pensstaafjes. verkleurt dit ook de vacht. Danja kreeg wel eens blikvoer en hierdoor verkleurt de vacht ook daar ben ik mee gestopt. Danja heeft af en toe een periode dat zij verkleuring aan haar teentjes heeft maar, ineens is dat weer weg. Benji heeft wel wat meer verkleuring aan zijn tenen dit knip ik weg. Hij likt daar overigens niet aan. Hij bijt vooral als hij even niet weet wat hij met zichzelf aan moet of als ik bezig ben in het huis. Hopelijk blijgt het met energique goed gaan ze zijn er dol op.
felicia
Zeer actief

Re: oranje vacht

Ongelezen bericht door felicia »

danja schreef:Hallo, mijn maltezer reu van 3 heeft een geirriteerde huid. Nou ja, dat denk ik. Ik heb hem pas 4 maanden en merkte meteen al in het begin dat het een zenuweleiertje is. Nu zie ik dat hij dit het meeste heeft aan zijn linker kant van zijn rug. Vlooien heeft hij niet. Nu krijgt hij Energiqeu en biofood diner. Nou ben ik met de diner gestopt en dat gaat al een stuk beter. Hij poept al veel minder en heeft niet meer zo'n verstopping. Nu ga ik over op de Energiquespeciaal voor zijn vacht en huidproblemen. Hij heeft allemaal van die rode vlekjes op zijn huid. Nou heb ik vandaag ze allebei in bad gedaan en bij Danja kon ik niks vinden. Ik dacht anders aan een soort schurft of iets dergelijks. Maar dan zou Danja dit toch ook moeten hebben.

Groetjes Anneke :ok:
ayka heeft ook een tijd een oranje vacht gehad vooral op haar buik toen bleek dat ze allergisch was voor kleurstoffen! haar huid was toen ook een soort van oranje met idd allemaal rode vlekjes,
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”