Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Shih tzu of cruising
Moderator: moderatorteam
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Re: Shih tzu of cruising
Nou, ik zou die krant nog even laten liggen hoor.
Zo snel zal hij niet volledig zindelijk zijn en dan is die krant handig.
- voorboomer
- Actief
Ja vind ik ook.... Hij doet zn hoopje nog wel in de kamer... maar als hij dan " bol " staat pak ik hem op en zet ik hem op de krant..Marjoleine schreef:Nou, ik zou die krant nog even laten liggen hoor.
Poepjes in de kamer sluit ik me vanaf... en ruim ik met liefde op... vaak ben ik net twee tellen te laat........
Hij gaat volgens mij wel plassen buiten.... maar goed dat merken we vanzelf.... de krant blijft gewoon nog even liggen.... hij is er net een dag.......

- voorboomer
- Actief
Nou de eerste nacht ging eigenlijk best goed.. ben zelf op de bank gaan liggen en hij lekker in de bench waar hij hoort te slapen.... Om 3 uur hoorde ik hem piepen... vrij lang.. dus ben ik naar hem toe gelopen, heeft hij even een plaatje op de krant gedaan:) en is weer gaan slapen.... om 6 uur werd hij weer wakker... dus ik weer naar hem toe... hij wou geen plasje doen maar wel even spelen... hij was elke keer zo blij dat ik er was! maar toen hield hij niet meer op met piepen in de bench... toen heb ik een deken gepakt en deze over de bench gelegd zodat hij het wat donkerde had... Toen was het in eens stil..... tot... jawel kwart voor negen toen werd ik zelf wakker... toen ik de deken van de bench eraf haalde zat meneer rustig te kijken.. en zo blij weer dat ik er was!! 
Werd aangeraden om na 9 geen water meer neer te zetten... wellicht dat hij daardoor om 6 uur nog niet hoefde.... vanochtend heeft hij buiten geplast!!!!

Werd aangeraden om na 9 geen water meer neer te zetten... wellicht dat hij daardoor om 6 uur nog niet hoefde.... vanochtend heeft hij buiten geplast!!!!

- Jeannet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
- Aantal honden: 3
ik had hem zelf om 3 uur vannacht even naar buiten gelaten. Nu heb je hem eigenlijk gedwongen om een plas in de benche te doen. Hij gaf al aan dat hij er uit wilde.
- voorboomer
- Actief
Jeannet schreef:ik had hem zelf om 3 uur vannacht even naar buiten gelaten. Nu heb je hem eigenlijk gedwongen om een plas in de benche te doen. Hij gaf al aan dat hij er uit wilde.
Zoals ik al aangaf ben ik er om 3 uur uit gegaan... bench was droog... hem eruit gehaald en heeft hij even gespeeld en geplast... op de krant die buiten de bench ligt......

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Waarom water weg houden?
Vind drinken niet iets wat op rantsoen kan.
Ja de pups hier zitten snachts ook wel in de bench maar (als ze het laten hangen) met waterbakje en anders in elk geval bij uitlaten toegang tot water en tot bedtijd ook onbeperkt toegang tot water.
Vind drinken niet iets wat op rantsoen kan.
Ja de pups hier zitten snachts ook wel in de bench maar (als ze het laten hangen) met waterbakje en anders in elk geval bij uitlaten toegang tot water en tot bedtijd ook onbeperkt toegang tot water.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Gewoon het water laten staan hoor, water is het eerste levensbehoefte wat hij nodig heeft.
En relax hoor, hij word echt wel zindelijk en vooral geniet van je puppenkind
En relax hoor, hij word echt wel zindelijk en vooral geniet van je puppenkind

- Jeannet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
sorry, ik dacht dat de krant in de bench lag. Dan heb ik niets gezegd.voorboomer schreef:Jeannet schreef:ik had hem zelf om 3 uur vannacht even naar buiten gelaten. Nu heb je hem eigenlijk gedwongen om een plas in de benche te doen. Hij gaf al aan dat hij er uit wilde.
Zoals ik al aangaf ben ik er om 3 uur uit gegaan... bench was droog... hem eruit gehaald en heeft hij even gespeeld en geplast... op de krant die buiten de bench ligt......
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
leuk zo'n pupje. En je zult wel merken dat iedereen zijn pup anders zou opvoeden dan jij. Je woont in een flat heb je ook een balkon? Ik zou de krant voor snelle ongelukjes op het balkon leggen. Hij moet dan door de deur. Als hij straks wat ouder is zal hij vaak voor de deur gaan zitten om aan te geven dat hij moet. Dan kun je zelf kiezen om hem op te pakken en naar beneden te brengen.
Zelf zou ik het namelijk erg handig vinden dat mijn hond ook zijn behoefte op een krant of in een bak op het balkon zou willen doen. Als je eens ziek bent of de hond is eens ziek en moet erg vaak dan is het vooral 's nacht wel fijn als de hond een plekje heeft waar hij even snel wat wil doen.
Hier is dat de tuin zoals bij heel veel mensen.
Zelf zou ik het namelijk erg handig vinden dat mijn hond ook zijn behoefte op een krant of in een bak op het balkon zou willen doen. Als je eens ziek bent of de hond is eens ziek en moet erg vaak dan is het vooral 's nacht wel fijn als de hond een plekje heeft waar hij even snel wat wil doen.
Hier is dat de tuin zoals bij heel veel mensen.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Ik gebruikte zelf grasmatten op het balkon. Aangezien ik op de 7e woon was ieder uur, soms elke 45 minuten naar buiten was geen doen. Nu zijn ze op zich prima zindelijk (alleen Ninthe meldt zich niet en kiest dan gewoon een kleedje uit; naar ik twijfel bij haar ook of het een stukje markeren is).
-
- Zeer actief
ik heb ook graszode op mijn balkon voor noodgevallen, ik vind het ideaal hoor.Domor schreef:Ik gebruikte zelf grasmatten op het balkon. Aangezien ik op de 7e woon was ieder uur, soms elke 45 minuten naar buiten was geen doen. Nu zijn ze op zich prima zindelijk (alleen Ninthe meldt zich niet en kiest dan gewoon een kleedje uit; naar ik twijfel bij haar ook of het een stukje markeren is).

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik heb echt nog nooit in 20 jaar honden pups gehad die geleerd waren op kranten iets te doen (waar ik ook erg blij om ben) en alles op de dober na, binnen een week nachtzindelijk en overdag zo goed als geen ongelukjes binnen... ik vind t maar niks dat krantengedoe. Pissen en poepen doe je buiten en niet binnen dus ook niet op kranten binnen...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
't is toch geen papegaai, 't is een ge-zel-schaps-hond-je
- voorboomer
- Actief
http://www.fietskarretje.nl/doggyride-cocoon-groen.html
Kan iemand mij vertellen of deze groot genoeg is voor mijn kleine en later grote Storm
Kan iemand mij vertellen of deze groot genoeg is voor mijn kleine en later grote Storm

-
- Zeer actief
De maten staan erbij, dus meten is wetenvoorboomer schreef:http://www.fietskarretje.nl/doggyride-cocoon-groen.html

hou er rekening mee dat het behoorlijk zwaar sturen is.

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Ik heb ook een Havanezer en hetzelfde fietsmandje. Ik vind hem heel handig, ik gebruik hem op de fiets en in de auto. Zoey is nu zeven maanden en bijna volgroeid. Ze past er prima in. Het kost ff wat, maar is wel heel eenvoudig en veilig in gebruik.voorboomer schreef:http://www.fietskarretje.nl/doggyride-cocoon-groen.html
Havanezertje Zoey 

-
- Actief
O en ik vind het echt niet zwaar sturen hoor. Ik heb jaren met kids voorop gefietst en dat was veel zwaarder, dus dan valt zo'n haafje erg mee.
Havanezertje Zoey 

- voorboomer
- Actief
Dreesje schreef:Ik heb ook een Havanezer en hetzelfde fietsmandje. Ik vind hem heel handig, ik gebruik hem op de fiets en in de auto. Zoey is nu zeven maanden en bijna volgroeid. Ze past er prima in. Het kost ff wat, maar is wel heel eenvoudig en veilig in gebruik.voorboomer schreef:http://www.fietskarretje.nl/doggyride-cocoon-groen.html
Bedankt voor je reactie:) Ik ga hem ZSM bestellen:)

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Gaat perfect, zo'n ding. Zo groot en zwaar zijn ze niet.
- voorboomer
- Actief
Ik heb er nu een gekocht alleen aan het kant van het stuur zit een bochel... ik kan hem er zeker niet makkelijk op klikken. De het hendeltje aan de achterkant zit ook heel erg strak tegen de tas aan en binnenin sluit de rits ook niet mooi aan... doe ik iets niet goed of is deze stuk....

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Misschien ligt het aan het model van je stuur? Dat denk ik erder eigenlijk.voorboomer schreef:Ik heb er nu een gekocht alleen aan het kant van het stuur zit een bochel... ik kan hem er zeker niet makkelijk op klikken. De het hendeltje aan de achterkant zit ook heel erg strak tegen de tas aan en binnenin sluit de rits ook niet mooi aan... doe ik iets niet goed of is deze stuk....
-
- Actief
Ik heb de montage aan mijn man overgelaten, nadat het bij mij fout ging (zat heel los), maar weet wel dat er een heel duidelijk filmpje op youtube staat mbt de montage. Even googelen. En anders even een fotootje sturen naar de klantenservice, dan helpen ze je ook. Volgens mij moet het op de meeste sturen gewoon passen.
Havanezertje Zoey 

- voorboomer
- Actief
zo nou het is helemaal gelukt, het klopte toch wel... nu is alleen mijn fiets wel bij de fietsenmaker... om de klickfix goed en stevig te monteren...
Even een vraag weet iemand of een navelbreukje ook na de 7e week nog kan ontstaan?
Onze Storm heeft een heel klein navelbreukje, de fokker geeft aan dat hij deze nog niet had toen hij gecontroleerd werd door de dierenarts...
Volgens mij kan dit toch alleen ontstaan bij de geboorte..? het is maar inniemienie.. maar toch......
Even een vraag weet iemand of een navelbreukje ook na de 7e week nog kan ontstaan?
Onze Storm heeft een heel klein navelbreukje, de fokker geeft aan dat hij deze nog niet had toen hij gecontroleerd werd door de dierenarts...
Volgens mij kan dit toch alleen ontstaan bij de geboorte..? het is maar inniemienie.. maar toch......

- Xtine
- Zeer actief
Kan niet nadien ontstaan, moet er al geweest zijn.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
- dagmar88
- Zeer actief