De Engelse Volbloed is het ultieme racepaard:

Zenyetta, die 19 van de 20 races die ze heeft geraced heeft gewonnen.
Een race-quarter:

Moderator: moderatorteam
Log en lomp? Waar baseer je dat op? Ze worden anders gebruikt dan Engelse volbloeden en zijn dus ook anders gefokt.Domor schreef:De Quaters die hier staan zijn Halter-paarden. Die zijn log en lomp, een soort tank op pootjes.
[img]http://www.drf.com/sites/default/files/ ... 10.BL_.jpg[/ img]
Een race-quarter:
[img]http://canterburyparkblog.files.wordpre ... .jpg?w=610[/ img]
Het ging mij niet om de top, maar om het geheel.Domor schreef:Het scheelt eigenlijk nauwelijks iets. De greyhound gaat zo'n 43-45 mph (op de 0.25 miles), de quarter horse 47 mph (op de 0.25 miles) en de Engelse Volbloed 38 mph (op de 1.5 miles). Greyhounds hebben wel de hoogste versnelling.
Maar die cijfertjes zeggen toch juist dat het wél verschil maakt? Een quarter horse hoeft naar verhouding veel minder of in ieder geval anders te werken om bij die 47 mph te komen dan een greyhound dat moet voor 45 mph.Domor schreef:Het scheelt eigenlijk nauwelijks iets. De greyhound gaat zo'n 43-45 mph (op de 0.25 miles), de quarter horse 47 mph (op de 0.25 miles) en de Engelse Volbloed 38 mph (op de 1.5 miles). Greyhounds hebben wel de hoogste versnelling.
http://www.ehow.com/info_12082274_thoro ... speed.html
Specifiek de Halter-quarters zijn log en lomp. De onderste van mijn plaatjes is ook een quarter, maar echt niet te vergelijken met die hierboven aan een touwtje worden laten zien. Je hebben binnen het ras Quarter Horse totaal verschillende types paarden.Manuma schreef:Log en lomp? Waar baseer je dat op? Ze worden anders gebruikt dan Engelse volbloeden en zijn dus ook anders gefokt.Domor schreef:De Quaters die hier staan zijn Halter-paarden. Die zijn log en lomp, een soort tank op pootjes.
[img]http://www.drf.com/sites/default/files/ ... 10.BL_.jpg[/ img]
Een race-quarter:
[img]http://canterburyparkblog.files.wordpre ... .jpg?w=610[/ img]
Bij mij op stal stond zo'n "logge en lompe" Quarter, niemand die zo snel vaart kon maken of kon wenden op hoge snelheid als hij.
Ik vind dat je gelijk hebt. Want weinig dieren zijn zo wendbaar EN zo sterk gehoekt als t haasjeManuma schreef:Zijn Greyhounds en andere windhonden ook niet zo gefokt dat ze op hoge snelheid alsnog wendbaar zijn? I.v.m. hazen/konijnen die ook op hoge snelheid zigzagbewegingen maken om het roofdier af te schudden? En hebben ze daarom die enorme hoeking in de achterpoten?
Of vraag ik nu iets heel stoms
Yep, snelheid heeft dus weinig te maken met de hoeken op stand maar veel met de lengte van het achterbeen. Dat is wat ik probeerde te zeggenManuma schreef:Nou, die Duitser heeft lang niet zo'n bovenbeen als de Greyhound. Als ik kijk naar Uma's achterpoten zie ik die haas al bijna terug
Idd. De x mh (zoon van mijn reu) van vrienden van me kan uitermate goed hun 2 whippets bijhouden... die zijn wendbaarder maar qua snelheid doet ie niet al teveel onder.Tara schreef:Ook niet waar. Heb je wel eens gezien hoe snel een teckel is? Heb je wel eens gezien hoe snel een vos is? Dat is ook een betrekkelijk laaggesteld dier. Lange poten maken een dier niet snel, optimale bouw wel. En optimale bouw is helaas iets waar ik nog geen Kangal op heb kunnen betrappen.Ivanneke schreef:Yep, snelheid heeft dus weinig te maken met de hoeken op stand maar veel met de lengte van het achterbeen. Dat is wat ik probeerde te zeggenManuma schreef:Nou, die Duitser heeft lang niet zo'n bovenbeen als de Greyhound. Als ik kijk naar Uma's achterpoten zie ik die haas al bijna terug
Dat ver achterblijven valt blijkbaar wel meeNanna schreef:In dat geval zou een Duitse dog net zo snel moeten zijn als een Deerhound of Ierse wolfshond. Even lange achterbenen. Toch blijft de dog in een eventuele race vèr achter. Rara.Ivanneke schreef:Yep, snelheid heeft dus weinig te maken met de hoeken op stand maar veel met de lengte van het achterbeen. Dat is wat ik probeerde te zeggenManuma schreef:Nou, die Duitser heeft lang niet zo'n bovenbeen als de Greyhound. Als ik kijk naar Uma's achterpoten zie ik die haas al bijna terug
Nanna schreef: Wat een achterlijke lijst. Alsof een Vizsla veel sneller is dan een Whippet. Baarlijke nonsens en ik schuif dat soort verzinsellijsten zó terzijde
Nanna schreef: Wat een achterlijke lijst. Alsof een Vizsla veel sneller is dan een Whippet. Baarlijke nonsens en ik schuif dat soort verzinsellijsten zó terzijde
Ik wel, maar dan wel gerelateerd aan het werk waarvoor ze gefokt zijn. Maw een optimale bouw voor de taak die ze hebben en in het filmpje van Aragoleon komen er een heel stel voorbij. Prachtige honden en ook een mooi filmpje trouwens met een liefdevolle eigenaar.Tara schreef:.........En optimale bouw is helaas iets waar ik nog geen Kangal op heb kunnen betrappen.
Leuk, duurt wel even voor dat de honden komen. Wat een harde stem heeft die manBudkes schreef:Ik wel, maar dan wel gerelateerd aan het werk waarvoor ze gefokt zijn. Maw een optimale bouw voor de taak die ze hebben en in het filmpje van Aragoleon komen er een heel stel voorbij. Prachtige honden en ook een mooi filmpje trouwens met een liefdevolle eigenaar.Tara schreef:.........En optimale bouw is helaas iets waar ik nog geen Kangal op heb kunnen betrappen.
Dit filmpje:
Dat ze over grote afstanden snelheden van 50 km per uur halen is natuurlijk enorme onzin. Daar zijn ze ook helemaal niet voor gefokt.
Haha Aragoleon had dit filmje al op pagina 5 gepost en er inderdaad bijgezet dat je het geluid zacht moest zetten volgens mij.mosquito1980 schreef:Leuk, duurt wel even voor dat de honden komen. Wat een harde stem heeft die manBudkes schreef:Ik wel, maar dan wel gerelateerd aan het werk waarvoor ze gefokt zijn. Maw een optimale bouw voor de taak die ze hebben en in het filmpje van Aragoleon komen er een heel stel voorbij. Prachtige honden en ook een mooi filmpje trouwens met een liefdevolle eigenaar.Tara schreef:.........En optimale bouw is helaas iets waar ik nog geen Kangal op heb kunnen betrappen.
Dit filmpje:
Dat ze over grote afstanden snelheden van 50 km per uur halen is natuurlijk enorme onzin. Daar zijn ze ook helemaal niet voor gefokt.![]()