Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ben van plan om het voedingsschema van Nora te veranderen

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Helen G
Actief

Ongelezen bericht door Helen G »

ien schreef:
malinois schreef:
Helen G schreef: Ik heb geprobeerd om alles 's avonds te geven, maar dan kan ik niet uitslapen, want dan moet ze 's ochtends heel nodig poepen.

groetjes Helen
8O wat is belangrijker uitslapen of de gezondheid van je hond... een hond is veel gevoeliger voor een maagtorsie als je 1 x per dag eten geeft...
Een hond kan je ook niet zomaar in 1x een grote maaltjd geven,daar moet je je hond aan laten wennen of wel opbouwen zodat zijn maag gewend raakt aan grote hoeveelheden voedsel in 1 keer.
Zo'n grote maaltijd kan je op ieder uur van de dag geven,hoe het jou uitkomt.
Maar dan praat ik wel over een BARFmaaltijd,een complete kip oid. Hierna krijgen ze een dag niet te eten.

Ik zou zoiets met een superbak met brokken en daarna veel water nooit durven te geven.
Brokken zou ik uberhaupt niet durven geven...Balou barft :-D En is aardig wat gewend. Van schapenkoppen tot makrelen.

groetjes Helen
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Brokken durf ik best te geven,ik durf alles te geven,mijn honden durven ook zelf alles te jatten of te vangen en het te eten,last krijgen ze daar niet van,maar vergeeet niet dat er ook honden zijn die versvlees helemaal niet kunnen verdragen.
En dat komt meer voor dan je denkt.
Afbeelding
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Helen G schreef:
malinois schreef:
Helen G schreef: Ik heb geprobeerd om alles 's avonds te geven, maar dan kan ik niet uitslapen, want dan moet ze 's ochtends heel nodig poepen.

groetjes Helen
8O wat is belangrijker uitslapen of de gezondheid van je hond... een hond is veel gevoeliger voor een maagtorsie als je 1 x per dag eten geeft...
Uitslapen houdt in dat ik niet voor zevenen op moet... ;) En het was geen kreet van "o, jee ik kan niet uitslapen" Het is gewoon vervelend voor mijzelf en de hond dat ik 's ochtends wakkergepiept wordt. En ik geloof zelf dat maagtorsies in zeer veel gevallen een gevolg zijn van het verkeerd voeden van je hond. En voornamelijk het gevolg van het voeren van brokken. Als je je hond brokken voert vallen die dingen in de maag en vallen direct uit elkaar in een pappige brij. De maag hoeft geen werk te verrichten. Wat als gevolg heeft dat de maag een grote blubber zak is geworden en niet een gespierd orgaan zoals het hoort. Deze brij wordt direct doorgesluisd naar de darmen. Wat ten gevolge heeft dat je volle darmen en een lege maag hebt. Als deze volle darmen gaan slingeren....kan je je voorstellen wat voor gevolgen dit heeft...Een hond die eet zoals een carnivoor behoort te eten echter. Die ook zijn maag gebruikt zoals die behoort te gebruiken. En dus een gespierd orgaan is, zal veel minder gevoelig zijn voor maagtorsies.
Als het kon zou ik Balou wel een keer per dag voeren. Want zo behoort een carnivoor te eten. In een keer een grote hoeveelheid en dan weer een poos niet. Maar helaas, dat beviel dus slecht bij Balou. Al poept ze nu ze barft nog minder dan toen ze kvv at. Dus binnenkort ga ik het weer proberen. Hoe het nu gaat.

groetjes Helen
helen, de honden (dobers) van mijn vader hebben nog nooit in hun hele leven brokken gehad, vlees/ botten/ groente etc, maar er is er toch echt 1 overleden aan een maagkanteling, die hij tijdens zijn slaap hefet gekregen.
uietraard zal vlees schelem, maar o.a de dober is gewoon torsie gevoelig vanwege de diepe borst.
dus ondanks dat ik vlees voer, ik voer toch echyt 2x.
daarbij vindt ik 1 kilo vlees (nu 350 omdat hij gene ebweging krijgt) veel en veel te veel in 1 keer
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Helen G schreef: Uitslapen houdt in dat ik niet voor zevenen op moet... ;) En het was geen kreet van "o, jee ik kan niet uitslapen" Het is gewoon vervelend voor mijzelf en de hond dat ik 's ochtends wakkergepiept wordt.
tja dat hoort erbij als je honden hebt he?!
En ik geloof zelf dat maagtorsies in zeer veel gevallen een gevolg zijn van het verkeerd voeden van je hond. En voornamelijk het gevolg van het voeren van brokken. Als je je hond brokken voert vallen die dingen in de maag en vallen direct uit elkaar in een pappige brij. De maag hoeft geen werk te verrichten. Wat als gevolg heeft dat de maag een grote blubber zak is geworden en niet een gespierd orgaan zoals het hoort. Deze brij wordt direct doorgesluisd naar de darmen. Wat ten gevolge heeft dat je volle darmen en een lege maag hebt. Als deze volle darmen gaan slingeren....kan je je voorstellen wat voor gevolgen dit heeft...
denk dat jij nog eerst alles wat beter mag bestuderen dan... trouwens heel raar hoor, maar mijn honden krijgen alleen maar brokken en hebben nergens last van :pffff:
En hun brokken vallen ook niet direct uit elkaar, ooit van geperste brok gehoort?
Een hond die eet zoals een carnivoor behoort te eten echter. Die ook zijn maag gebruikt zoals die behoort te gebruiken. En dus een gespierd orgaan is, zal veel minder gevoelig zijn voor maagtorsies.
raar verhaal hoor... dan zou de helft van alle honden van nederland bijna een maagtorsie krijgen, want de meeste honden krijgen alleen brokken...

Als het kon zou ik Balou wel een keer per dag voeren. Want zo behoort een carnivoor te eten. In een keer een grote hoeveelheid en dan weer een poos niet. Maar helaas, dat beviel dus slecht bij Balou. Al poept ze nu ze barft nog minder dan toen ze kvv at. Dus binnenkort ga ik het weer proberen. Hoe het nu gaat.

groetjes Helen
het zijn geen wolfjes meer maar huishonden. Ik vind het zielig om mijn hond maar 1 keer eten te geven en zou het dus sowieso nooit doen. Daarnaast is het risico op een maagtorsie veel groter!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ien schreef:Brokken durf ik best te geven,ik durf alles te geven,mijn honden durven ook zelf alles te jatten of te vangen en het te eten,last krijgen ze daar niet van,maar vergeeet niet dat er ook honden zijn die versvlees helemaal niet kunnen verdragen.
yep hier heb je er een aantal!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Helen G
Actief

qyan schreef:
Helen G schreef:
malinois schreef:

groetjes Helen
Uitslapen houdt in dat ik niet voor zevenen op moet... ;) En het was geen kreet van "o, jee ik kan niet uitslapen" Het is gewoon vervelend voor mijzelf en de hond dat ik 's ochtends wakkergepiept wordt. En ik geloof zelf dat maagtorsies in zeer veel gevallen een gevolg zijn van het verkeerd voeden van je hond. En voornamelijk het gevolg van het voeren van brokken. Als je je hond brokken voert vallen die dingen in de maag en vallen direct uit elkaar in een pappige brij. De maag hoeft geen werk te verrichten. Wat als gevolg heeft dat de maag een grote blubber zak is geworden en niet een gespierd orgaan zoals het hoort. Deze brij wordt direct doorgesluisd naar de darmen. Wat ten gevolge heeft dat je volle darmen en een lege maag hebt. Als deze volle darmen gaan slingeren....kan je je voorstellen wat voor gevolgen dit heeft...Een hond die eet zoals een carnivoor behoort te eten echter. Die ook zijn maag gebruikt zoals die behoort te gebruiken. En dus een gespierd orgaan is, zal veel minder gevoelig zijn voor maagtorsies.

groetjes Helen
helen, de honden (dobers) van mijn vader hebben nog nooit in hun hele leven brokken gehad, vlees/ botten/ groente etc, maar er is er toch echt 1 overleden aan een maagkanteling, die hij tijdens zijn slaap hefet gekregen.
uietraard zal vlees schelem, maar o.a de dober is gewoon torsie gevoelig vanwege de diepe borst.
dus ondanks dat ik vlees voer, ik voer toch echyt 2x.
daarbij vindt ik 1 kilo vlees (nu 350 omdat hij gene ebweging krijgt) veel en veel te veel in 1 keer
Kan ik me heel goed voorstellen hoor. Zou ik misschien ook wel doen met een hond die gevoeliger is voor maagkantelingen dan andere rassen. Verder zullen er ongetwijfeld meer oorzaken zijn voor een maagkanteling. Luchthappen door misselijkheid, vervolgens een bloat en als resultaat een maagkanteling bijvoorbeeld. Maar toch denk ik dat voeding oorzaak nummer 1 is. Maar waarom risico's nemen als dat niet nodig is bij een dober. Balou is een ukkepuk en het risico bij haar durf ik wel te nemen. Ik heb het toen we Balou net kregen gevraagd aan de DA en die had nog nooit een kleine hond met een maagtorsie gezien in zijn praktijk.

groetjes Helen
qyan

nee, van kleine honden heb ik het idd ook nog nooit gehoord ;)
tot het artikel op pagina 2 van deze discussie dan.
qyan heeft 2 x bloat gehad na het eten en dat was met voerstandaard.
daarna hebben we de standaard de deur uitgekieperd, althans, voor het vlees.
water krijgt ie nog steeds in die standaard, maar vlees wordt hier liggend gegeten. valt daarna lekker in slaap. :mrgreen:
qyan

malinois, uiteraard hebben wij geen wolven, pff, vindt ene dober wel zat hoor :mrgreen: .
maar ook onze huishonden hebben toch nog steeds het gestel van een wolf, gebouwd op het eten van vlees en hebben ze ook de tanden voor.
alleen door fokken ed hebben we het voor elkaar gekregen honden met platte snuiten, lange snuiten en niet te vergeten ivm maagtorsies: honden met een diepe borstkas.
dus zou qyan graag voeren als een wolf, maar dan wel 2 tot 3x per dag, compleet uit een pakje, ontdooien en klaar :mrgreen:
qyan

malinois schreef:
ien schreef:Brokken durf ik best te geven,ik durf alles te geven,mijn honden durven ook zelf alles te jatten of te vangen en het te eten,last krijgen ze daar niet van,maar vergeeet niet dat er ook honden zijn die versvlees helemaal niet kunnen verdragen.
vreemde honden, ik blijf erbij :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

qyan schreef:
malinois schreef:
vreemde honden, ik blijf erbij :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:ok: echt wel :mrgreen:
Afbeelding
Cyntha
Actief

Ongelezen bericht door Cyntha »

Ook hier een gelukkig brokkenetend hondje, wat echt geen vers lust, ja het mag raar wezen :mrgreen: , maar hij doet toch echt alleen een moord voor brokken.

Enja, bij geperste brokken 'vallen' ze niet, zoals je denkt.
Ook bij versvlees is 1x voeren niet goed, ook hoe je uitlegt dat het van nature uit zo hoort...
En helaas, maagtorsies komen ook bij kleine honden voor, al dan niet zo vaak als bij grote honden.
Groetjes Cyntha..Trotse eigenaresse van mijn newfoundlander Bas, paard Storm, prairiehondjes en slang!Afbeelding
Sander
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Sander »

malinois schreef:Ik vind het zielig om mijn hond maar 1 keer eten te geven en zou het dus sowieso nooit doen.
Mijn honden krijgen (meestal) 1 keer per dag te eten. Meestal 's avonds, maar ook wel eens 's ochtends of 's middags. Je kunt veel over ze zeggen, maar zielig zijn ze toch echt niet ;)
Op brokken zou ik ze overigens meerdere keren per dag te eten geven.
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

hmmzz ik voer mijn honden tegenwoordig 3 x per dag.

Smorgens rond 8 uur. 1 heel bakje, smiddags rond 3 uur een half bakje. En sávonds rond 8 uur krijgt de 1e nog een half bakje en de ander een heel bakje.

Hiervoor voerde ik ze 2 x per dag, maar 1 van mijn honden ging s'nachts elke keer over geven. Sinds ik 3 keer per dag ben gaan voeren, & wat water bij zijn brokken ben gaan doen (omdat ie zo schrokt) doet ie dit helemaal niet meer.. :) .. dus voor ons is 3 x per dag ideaal :)
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Helen G
Actief

Sander schreef:
malinois schreef:Ik vind het zielig om mijn hond maar 1 keer eten te geven en zou het dus sowieso nooit doen.
Mijn honden krijgen (meestal) 1 keer per dag te eten. Meestal 's avonds, maar ook wel eens 's ochtends of 's middags. Je kunt veel over ze zeggen, maar zielig zijn ze toch echt niet ;)
Zielig?? Huh. Kwestie van wennen. De meeste wilde carnivoren weten niet eens wanneer ze te eten krijgen en eten regelmatig eens een dagje niet.

groetjes Helen
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

[quote="malinois,maar vergeeet niet dat er ook honden zijn die versvlees helemaal niet kunnen verdragen.
En dat komt meer voor dan je denkt.[/quote]

yep hier heb je er een aantal![/quote]
maar daar kan je als je wilt verandering in brengen :mrgreen:
was het niet zo dat jouw hond ziek werd van versvlees of lust die het alleen niet??
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ien schreef:[quote="malinois,maar vergeeet niet dat er ook honden zijn die versvlees helemaal niet kunnen verdragen.
yep hier heb je er een aantal![/quote]
maar daar kan je als je wilt verandering in brengen :mrgreen:
was het niet zo dat jouw hond ziek werd van versvlees of lust die het alleen niet??
[/quote]

de 1 lust het niet, krijg je er niet in. De ander was er een week van aan de diarree... Ik heb die wel geprobeerd met een hele kleine hoeveelheid en dan steeds iets meer te geven maar ben nu nog niet verder dan de helft van een halve rodiburger...(of Duck) en dan is het nog diarree...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Helen G schreef:
Sander schreef:
Zielig?? Huh. Kwestie van wennen. De meeste wilde carnivoren weten niet eens wanneer ze te eten krijgen en eten regelmatig eens een dagje niet.

groetjes Helen
onze hondjes leven niet meer in het wild dus ze krijgen het eten wanneer ik het wil en dat is 2 x per dag ;)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”