Helen G schreef:
Uitslapen houdt in dat ik niet voor zevenen op moet...

En het was geen kreet van "o, jee ik kan niet uitslapen" Het is gewoon vervelend voor mijzelf en de hond dat ik 's ochtends wakkergepiept wordt.
tja dat hoort erbij als je honden hebt he?!
En ik geloof zelf dat maagtorsies in zeer veel gevallen een gevolg zijn van het verkeerd voeden van je hond. En voornamelijk het gevolg van het voeren van brokken. Als je je hond brokken voert vallen die dingen in de maag en vallen direct uit elkaar in een pappige brij. De maag hoeft geen werk te verrichten. Wat als gevolg heeft dat de maag een grote blubber zak is geworden en niet een gespierd orgaan zoals het hoort. Deze brij wordt direct doorgesluisd naar de darmen. Wat ten gevolge heeft dat je volle darmen en een lege maag hebt. Als deze volle darmen gaan slingeren....kan je je voorstellen wat voor gevolgen dit heeft...
denk dat jij nog eerst alles wat beter mag bestuderen dan... trouwens heel raar hoor, maar mijn honden krijgen alleen maar brokken en hebben nergens last van
En hun brokken vallen ook niet direct uit elkaar, ooit van geperste brok gehoort?
Een hond die eet zoals een carnivoor behoort te eten echter. Die ook zijn maag gebruikt zoals die behoort te gebruiken. En dus een gespierd orgaan is, zal veel minder gevoelig zijn voor maagtorsies.
raar verhaal hoor... dan zou de helft van alle honden van nederland bijna een maagtorsie krijgen, want de meeste honden krijgen alleen brokken...
Als het kon zou ik Balou wel een keer per dag voeren. Want zo behoort een carnivoor te eten. In een keer een grote hoeveelheid en dan weer een poos niet. Maar helaas, dat beviel dus slecht bij Balou. Al poept ze nu ze barft nog minder dan toen ze kvv at. Dus binnenkort ga ik het weer proberen. Hoe het nu gaat.
groetjes Helen
het zijn geen wolfjes meer maar huishonden. Ik vind het zielig om mijn hond maar 1 keer eten te geven en zou het dus sowieso nooit doen. Daarnaast is het risico op een maagtorsie veel groter!