Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De meur van anaalklier vloeistof...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

De meur van anaalklier vloeistof...

Ongelezen bericht door Paisley »

... die hangt soms ineens in mijn huis. Overweldigend :kotz:

Mijn honden kakken een prima drol, aan hun anus zie ik niets bijzonders. Ze hebben geen klachten.

Hoort dit er een beetje bij, of kan ik hier iets aan doen?
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Re: De meur van anaalklier vloeistof...

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Af en toe flink wat bot voeren. Niko ruik je alleen, Charlie gaat sleetje rijden.
De bulgaren doen zulks niet.
Maar goed, dan krijgen ze runderknars, ribben, een halve schapenkop, schijten ze een keer een harde krijtdrol en zijn ze er weer van af.
Laatst hadden ze zo'n mega koeienbot van de dierenwinkel om aan te knagen, daar poepten ze ook zo van.
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:het zal gewoon een uiterst smerige wind zijn, honden hebben daar patent op :mrgreen:
Mijn honden winden op goed voer zelden en dat verschil ruik je echt wel.
Alsof er een lijk met poepluier op de vismarkt ligt.
Charlie is er zelf vies van, die wenst haar achterste gewassen te hebben.
Paisley
Zeer actief

Nanna schreef:het zal gewoon een uiterst smerige wind zijn, honden hebben daar patent op :mrgreen:
Nee het stinkt niet naar scheet of stront. Die geur is heel specifiek. Ik heb ook een keer een druppel op de vensterbank gevonden. Ik was benieuwd wat het was en rook er rechtstreeks aan. Dat was.... niet echt t slimste om te doen :kotz: :kotz:
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Paisley schreef:... die hangt soms ineens in mijn huis. Overweldigend :kotz:

Mijn honden kakken een prima drol, aan hun anus zie ik niets bijzonders. Ze hebben geen klachten.

Wat vind jij een prima drol?
Gezien ik mensen ken die smurrie al een mooie drol vinden.. vraag ik het altijd maar even. :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

dagmar88 schreef:Af en toe flink wat bot voeren. Niko ruik je alleen, Charlie gaat sleetje rijden.
Maar goed, dan krijgen ze runderknars, ribben, een halve schapenkop, schijten ze een keer een harde krijtdrol en zijn ze er weer van af.
Laatst hadden ze zo'n mega koeienbot van de dierenwinkel om aan te knagen, daar poepten ze ook zo van.
Ahja die krijtdrollen ken ik. Maar merk je dan ook echt dat het niet meer voorkomt?
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Hylos schreef:

Gezien ik mensen ken die smurrie al een mooie drol vinden.. vraag ik het altijd maar even. :mrgreen:
Ja ehm..... ik zal mn camera meenemen vanmiddag :mrgreen:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Paisley schreef:
Nee het stinkt niet naar scheet of stront. Die geur is heel specifiek. Ik heb ook een keer een druppel op de vensterbank gevonden. Ik was benieuwd wat het was en rook er rechtstreeks aan. Dat was.... niet echt t slimste om te doen :kotz: :kotz:

:LOL:

Ik ben een keer wakker gemaakt door een een sneu hondje, m'n t shirt zat onder die troep.
Zo ongelofelijk smerig. Het was dat ik geen schaar kon vinden, anders had ik het shirt uitgeknipt in plaats van het over mn hoofd en haar te moeten trekken. Ugh.
dagmar88
Zeer actief

Paisley schreef:
dagmar88 schreef:Af en toe flink wat bot voeren. Niko ruik je alleen, Charlie gaat sleetje rijden.
Ahja die krijtdrollen ken ik. Maar merk je dan ook echt dat het niet meer voorkomt?

Eerlijk gezegd denk ik er niet vaak genoeg aan, zou het moeten doen voor het weer zo ver is.
Maar zodra ik het ruik is het na een keer stevig persen weer direct een tijd helemaal over.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Jarah rook naar anaalklier lucht toen haar anaalklieren ontstoken waren.

Op zich vind ik het nog geeneens zo stinken, wel toen ze ontstoken waren. Een keer wilde ik even voelen of haar anaalklieren weer vol waren en toen liep het er ineens zo uit, ook een druppel op mijn hand. Vond de lucht wel mee vallen eigenlijk.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Paisley schreef:
Hylos schreef:

Ja ehm..... ik zal mn camera meenemen vanmiddag :mrgreen:
Doe dat, ik wacht met spanning af. :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Ik ben een keer wakker gemaakt door een een sneu hondje, m'n t shirt zat onder die troep.
Zo ongelofelijk smerig. Het was dat ik geen schaar kon vinden, anders had ik het shirt uitgeknipt in plaats van het over mn hoofd en haar te moeten trekken. Ugh.
:LOL: En dat op je nuchtere maag.
Ik zal eens kijken of ik verschil merk als ik wat vaker bot voer. Ik moet zeggen dat het sowieso niet vaak voorkomt, misschien eens in de twee weken.
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Mies leegt ze ook regelmatig, spontaan :kotz: Als ze op bed ligt, op de bank, een keer op schoot bij net bezoek :oeps:

Ze heeft keurige stevige drollen, ze moet er best op persen :19: Anaalklieren ook aantal keren na laten kijken en die zijn nooit vol.
Krijtpoep heeft ze dan weer nooit, ze krijgt kvv maar barf en ook sommige kluifjes slikt ze heel door dus een stuk bot durf ik echt niet aan.

Gek genoeg wen je wel aan de geur. De eerst keren duwde ik kokhalzend haar direct onder de douche en stopte alles waar ze misschien op gelegen had in de kookwas. Als ik het nu ruik sta ik zuchtend op en poets haar achterkant met een babydoekje. En de plek waar ze lag controleer ik al ruikend of het ook vies geworden is en dus de was in moet :wink:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

pioenroos schreef:Mies leegt ze ook regelmatig, spontaan :kotz: Als ze op bed ligt, op de bank, een keer op schoot bij net bezoek :oeps:

Ze heeft keurige stevige drollen, ze moet er best op persen :19: Anaalklieren ook aantal keren na laten kijken en die zijn nooit vol.
Krijtpoep heeft ze dan weer nooit, ze krijgt kvv maar barf en ook sommige kluifjes slikt ze heel door dus een stuk bot durf ik echt niet aan.

Gek genoeg wen je wel aan de geur. De eerst keren duwde ik kokhalzend haar direct onder de douche en stopte alles waar ze misschien op gelegen had in de kookwas. Als ik het nu ruik sta ik zuchtend op en poets haar achterkant met een babydoekje. En de plek waar ze lag controleer ik al ruikend of het ook vies geworden is en dus de was in moet :wink:
Dat zal het dan zijn, Jarah heeft zolang naar anaalkliervocht geroken, dat ik er zeker aan gewend ben. Haha.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Paisley schreef:Ik moet zeggen dat het sowieso niet vaak voorkomt, misschien eens in de twee weken.
Echt waar??? Oh jakkes. Kan me geen voorstelling van de lucht maken, want ik heb het nog nooit geroken. Ze hebben hier ook nog nooit binnen hun anaalklieren uitgeperst :cheer:
Paisley
Zeer actief

Marion. schreef:
Paisley schreef:Ik moet zeggen dat het sowieso niet vaak voorkomt, misschien eens in de twee weken.
Echt waar??? Oh jakkes. Kan me geen voorstelling van de lucht maken, want ik heb het nog nooit geroken. Ze hebben hier ook nog nooit binnen hun anaalklieren uitgeperst :cheer:
Lucky you.

Kiwi heeft mijn exvriend een keer geskunkt. Hij liep op de bank af om haar eraf te gebaren, maar te lomp. Kiwi is gevoelig voor dat soort dingen. Dus die vliegt als een speer die bank af, waarna mn exvriend tevreden ging zitten, met de bruine sporen op zn linnen broek. Daarna klonk het vertwijfeld: "het lijkt wel alsof het hier ineens anders ruikt ofzo...?"

:LOL: Nu is ie bang voor Kiwi ipv andersom
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

:LOL:

Zei nog dat de bulgaren dat niet doen, maar tibbe leegt ze dus wel als charlie hem heel vuil aankijkt.
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Ik vind eens in de twee weken spontaan legen of lekken behoorlijk veel. Misschien helpt het om het een keer uit te (laten) knijpen.

Mijn nakers hebben er heel af en toe wat last van, kan er niet de vinger op leggen wat de reden dan is maar na het uitknijpen is het bij Kori altijd direct over, Chupa moet soms nog een paar keer maar is er dan ook weer voor lange tijd vanaf.

Meurt inderdaad vreselijk ja :kotz:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Paisley
Zeer actief

dagmar88 schreef::LOL:

Zei nog dat de bulgaren dat niet doen, maar tibbe leegt ze dus wel als charlie hem heel vuil aankijkt.
Arme Tibbe want op deze manier krijgt ie alleen maar meer vieze gezichten :blauwoog:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Bowie heeft af en toe ook wat druppels, het ruikt heel sterk naar nieuwe binnenband van een fiets vind ik.. ranzig maar je went eraan.
Overigens heb ik bij Bowie dit wel eens na laten kijken, niks aan de hand.. ze lekt af en toe gewoon.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik weet nog dat Rinne ze leegde toen ze op de tafel moest voor haar heupfoto's :LOL:
Hier gebeurt het maar zelden, en vrijwel nooit binnenshuis .
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
gonnie
Zeer actief

Marjoleine schreef:Ik weet nog dat Rinne ze leegde toen ze op de tafel moest voor haar heupfoto's :LOL:
Hier gebeurt het maar zelden, en vrijwel nooit binnenshuis .
Bijou toen haar ogen getest moesten worden, de dierenarts en de assistente hadden hun witte jas niet aangedaan, dus die zaten helemaal onder de smurrie.

En later nog een keer bij onze dierenarts toen haar hechtingen eruit gehaald moesten worden.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”