Maar wat nu? Tanden poetsen? Ik ben er bang voor. Bas is een soort York en die hebben sowieso volgens internet extreem vaak tandsteen en hele slechte gebitten. Net als maltezers en volgens mij is dat haar andere helft. Dus ze is genetisch soort van doomed kwa gebit.
Dat gaat me dus niet gebeuren.
Ze eet kvv, krijgt elke dag gedroogde eendenborst als snoepjes. Eet rauwe huidjes 4 keer per week en krijgt twee keer per week een rauw bot waar ze een uur op knaagt. Kwa eten kan ik niks verzinnen wat niet goed is. Maar misschien mis ik iets?
Dus ik ben bang dat ik moet gaan tandenpoetsen.
Ik zag ook een krabber op internet voor tandsteen? Iemand ervaring daarmee? En hoe kan ik zorgen dat ze dat gaat accepteren? Ze haat het als ik alleen al in haar mond kijk. Ze begon gister ook te bloeden en ze wilde ook bijten. Ze gromde in elk geval flink maar dan is berispen wel genoeg bij haar gelukkig.
Wie heeft er ideeen om te zorgen dat ik geen klein swiffertje krijg met een typische bek vol bruine tanden? De DA wil haar verdoven over een tijdje en de mond schoonmaken. Tanden waren nog prima en het was het begin van de problemen zei de beste man. Ik denk dat hij gelijk had aangezien er dus een hele kies af kwam van tandsteen die als huls om haar kies zat. Dat gaat op zeker op termijn niet goed dus. Ondanks het in mijn ogen goede eten. Ik moet dus wat....