Mijn hond is 9,5 jaar oud. Ze is ongeveer 3 jaar geleden geopereerd aan haar eerste knie, haar kruisbanden waren gescheurd. Omdat ze er een tijdje mee liep, had ze haar meniscus kapot gelopen en was er flink artrose gevormd. Na de operatie ging het een stuk beter, maar bleef soms stijf. Na een jaar ging haar andere knie. Daar waren we dit keer snel bij, en ze herstelde er goed van.
De afgelopen zomer kreeg ik het voor elkaar dat we elke dag zeker 1,5 uur weer konden wandelen. Wel met gesjok en het ging niet zo snel meer, maar ze kon in elk geval weer meer lopen dan eerst
Ongeveer 1,5 maand geleden liep ik met haar 's avonds over een grasveldje. Daar ging ik met haar 3x per week naartoe, op de avonden dat ik moest werken. Plots schrok ze, alsof ze ergens overheen liep. Ze liep niet mank, dus ze was niet door haar knie of poot gegaan. Ze wilde eigenlijk alleen maar naar huis. Volgende dag bleef ze heel gestrest en zenuwachtig heen en weer lopen en wilde alleen voor het huis haar behoefte doen om vervolgens meteen om te draaien en naar huis toe te gaan. We zijn direct naar de dierenarts gegaan.
Daar konden ze niets vinden dan behalve artrose in beide knieën en inmiddels in haar ellebogen. Maar dat was nog niet heftig genoeg. De dierenarts dacht dat ze ergens van zou zijn geschrokken en daar nu in is blijven hangen.
Dat kan ook goed kloppen, aangezien Juul echt een stresskip is
Het enige wat ik kan bedenken is dat ze nu meer last heeft van de artrose omdat het nu kouder is en natter is (zeker de afgelopen weken). Laatst liep ze weer stijfjes na het wandelen. Het was ook opvallend dat ze in de zomer veel langer kon volhouden dan nu, want dan is het warmer. Maar waar ik mij zorgen om maak is of ik niet iets over het hoofd zie... Ik weet niet of dit 'normaal' is bij honden die artrose hebben, plus dat ze nu ouder begint te worden en ook nog eens een stresskip is. Laatst liep ik per ongeluk tegen haar op, gewoon zachtjes, daar was ze al zo van geschrokken dat ze per direct naar huis wilde
Denken jullie dat het verstandig is om een bloedonderzoek en rontgenfoto te laten maken van haar knieën? Of is dat niet nodig en zit ik mij gewoon aan te stellen?
Momenteel krijgt Juul Doils Joint, maar ik ben van plan om over te gaan op andere supplementen. Ze heeft jaren geleden eens Sashas Blend gehad dan die werkte toen heel goed bij haar. Ik dacht dat dat sowieso wel handig is om te geven in perioden waarin ze meer last krijgt van de artrose. Pijnstillers krijgt ze nauwelijks, ik heb niet het idee dat ze echt pijn heeft wat haar in de weg zit.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groetjes Danielle