Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Appleheads

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Re: Appleheads

Ongelezen bericht door Domor »

Afbeelding

Ze hebben ook Franse Bulldogjes in deze variant, deze moet uitgroeien tot 3.5kg.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Is het nou gewoon een kwestie van wíllen dat die hondjes niet normaal kunnen functioneren? Is het niet door die plofkop, dan is het wel door het continue omklappen van die veel te lange klauwen :roll:

Afbeelding

En het moet toch echt veel moeite kosten om je ogen gewoon normaal dicht te krijgen?!

Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Ehm dit is wel een beetje een vertekend beeld hoor wat er nu gegeven wordt..

Zon misvormd mini pupje groeit echt niet zo uit als de volwassen honden die geplaatst worden...
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

sjm schreef:Ehm dit is wel een beetje een vertekend beeld hoor wat er nu gegeven wordt..

Zon misvormd mini pupje groeit echt niet zo uit als de volwassen honden die geplaatst worden...
heb jij een goed voorbeeld? Ik heb gegoogled en dit kwam er uit.
Heb er ( gelukkig) in het echte nog nooit 1 gezien..

dus als jij een goede voorbeeld foto hebt?
sjm
Zeer actief

Sulluna schreef:
sjm schreef:Ehm dit is wel een beetje een vertekend beeld hoor wat er nu gegeven wordt..

Ik ga even zoeken, ben eigenlijk ook wel benieuwd. Die jij plaatst zijn denk ik redelijk "normale" chihuahua's. Die bovenste lijkt me wel een waterhoofdje te hebben, die heeft een rare schedel.

Ik denk trouwens dat zo'n pup niet veel meer wordt dan dit.. Zie wel eens chihuahua's uit gewone nestjes die "mislukt" zijn. Een hondje van 1,1 kg ofzo. Die kunnen soms al niet eens normaal lopen enz. Vreselijk.. Dit moet helemaal horror zijn.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Sulluna schreef:

Ik geloof nooit dat die waterhoofdjes volwassen worden en er zitten nogal wat bewerkte foto's tussen.
Hier zie je zo'n extreme pup met een volwassen hondje op de achtergrond. Geen leuk filmpje en de pup is maar een paar maanden oud geworden (gelukkig).
https://www.youtube.com/watch?v=7V121jyptXo
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

dagmar88 schreef:

Ik geloof nooit dat die waterhoofdjes volwassen worden en er zitten nogal wat bewerkte foto's tussen.
Hier zie je zo'n extreme pup met een volwassen hondje op de achtergrond. Geen leuk filmpje en de pup is maar een paar maanden oud geworden (gelukkig).
Pfff, :kotz: Die moeder ziet er ook niet best uit.

Jezus wat zielig zeg. :jank:
dagmar88
Zeer actief

sjm schreef: Die jij plaatst zijn denk ik redelijk "normale" chihuahua's. Die bovenste lijkt me wel een waterhoofdje te hebben, die heeft een rare schedel.

Dat is niet "redelijk normaal" voor een hond, dat mag het niet zijn.
sjm
Zeer actief

Vreselijk. Zo heb ik ze ook gezien inderdaad. Kromme achterpootjes, vallen om, wankel, kunnen niet poepen omdat ze omvallen etc. VRESELIJK. Echt hartverscheurend.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Lemuria schreef:Is het nou gewoon een kwestie van wíllen dat die hondjes niet normaal kunnen functioneren? Is het niet door die plofkop, dan is het wel door het continue omklappen van die veel te lange klauwen :roll:

Afbeelding

En het moet toch echt veel moeite kosten om je ogen gewoon normaal dicht te krijgen?!

Afbeelding
Nee, het is gewoon $$$$$ en verknipte mensen die erin trappen. U vraagt, wij draaien, wij worden rijk en u heeft straks geen hondje meer en dan zijn we er niet want wij doen niets verkeerd $$$$$$$$
sjm
Zeer actief

dagmar88 schreef:
sjm schreef: Die jij plaatst zijn denk ik redelijk "normale" chihuahua's. Die bovenste lijkt me wel een waterhoofdje te hebben, die heeft een rare schedel.

Wat zie jij daar voor extremen dan? Die zijn lang niet zo extreem als die pups hoor.
En de eerste is denk ik nog een pup. Het is gewoon een mislukt lellek beest, die onderste ook. Maar die vallen niet onder die mislukte micro chihuahua's etc.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

dagmar88 schreef: Ik geloof nooit dat die waterhoofdjes volwassen worden en er zitten nogal wat bewerkte foto's tussen.
:gvd: :gvd: :gvd: :gvd: :gvd:
Hoe kun je er in Gods naam 'cutest' onder zetten!? Wat een marteling voor die beestjes!
Wat een afschuwelijk filmpje :cry:

Ik vind die volwassen honden in dit topic ook sneu, die hoofden noem ik wel extreem :schrik:
dagmar88
Zeer actief

sjm schreef:
dagmar88 schreef:

Wat zie jij daar voor extremen dan? Die zijn lang niet zo extreem als die pups hoor.
En de eerste is denk ik nog een pup. Het is gewoon een mislukt lellek beest, die onderste ook. Maar die vallen niet onder die mislukte micro chihuahua's etc.

:80: Vraag je dat nou echt?!

:oeps: Wat is gewoon mislukt? Heb je ook ongewoon mislukt?
dagmar88
Zeer actief

Manuma schreef:
dagmar88 schreef: Ik geloof nooit dat die waterhoofdjes volwassen worden en er zitten nogal wat bewerkte foto's tussen.
:gvd: :gvd: :gvd: :gvd: :gvd:
Hoe kun je er in Gods naam 'cutest' onder zetten!? Wat een marteling voor die beestjes!
Wat een afschuwelijk filmpje :cry:

Ik vind die volwassen honden in dit topic ook sneu, die hoofden noem ik wel extreem :schrik:

:ugh: Blinde vlek. Niet anders dan mensen met franse bulletjes die het naar adem snakken in hun slaap schattig vinden.
Of die mensen met die stakkerds van cavaliertjes. Of de DH waar inmiddels de hele straat van in elkaar krimpt omdat het beest zo'n zwakke rottige bouw heeft en overduidelijk pijn lijdt.
Ik geloof best dat ze van hun honden houden en het zelf echt niet (meer) zien...
sjm
Zeer actief

dagmar88 schreef:
sjm schreef:
dagmar88 schreef:
:80: Vraag je dat nou echt?!
:oeps: Wat is gewoon mislukt? Heb je ook ongewoon mislukt?
Ehm ja, ik bedoel extreem als in deze micro beesten. Met ogen van een duitse dog in een tennisballetje als hoofd en zonder neus. Die kunnen niet lopen, kunnen niks.
Caat*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)

Ongelezen bericht door Caat* »

Welk deel van de hersenen staat eigenlijk als eerste onder druk wanneer de schedels echt te klein worden? Ik vind die pup uit het filmpje hetzelfde lopen als een pleegkitten wat ik gehad heb met cerebellaire (kleine hersenen) ataxi.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Caat* schreef:Welk deel van de hersenen staat eigenlijk als eerste onder druk wanneer de schedels echt te klein worden? Ik vind die pup uit het filmpje hetzelfde lopen als een pleegkitten wat ik gehad heb met cerebellaire (kleine hersenen) ataxi.
Waar het om gaat is dat de achterhoofdschedel niet meer doorloopt maar rond afloopt. Daardoor past de zaak niet meer.

Aan de voorkant heb je ook problemen maar die uiten zich vooral in de ademhaling. Dat is een ander verhaal, ook ene probleem trouwens.
Maar die cm/sm wordt veroorzaakt doordat de schedels kogelrond zijn en geen achterhoofd meer hebben. Daardoor wordt aan de achterkant de boel naar buiten geperst.
Het gaat niet om het formaat dus, dat is maar indirect. Het gaat om de vorm.

Ik ben bezig met een lezing waarin het wordt uitgelegd, met röntgenfoto's.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
dagmar88
Zeer actief

80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Ik snap al niet dat er mensen zijn die dit mooi of schattig vinden, maar al helemaal dat je er lekkende tieten van krijgt :O:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Marion. schreef:Ik snap al niet dat er mensen zijn die dit mooi of schattig vinden, maar al helemaal dat je er lekkende tieten van krijgt :O:
Ik heb dat ook niet maar begrijp de emotie wel dat mensen daar voor vallen. Kwetsbaar, klein en kindertrekjes dus daar komen de gevoelens van verzorgdriften , beschermingdriften om de hoek kijken. Meestal zijn dat geen nuchtere aankopen in het willen hebben van een leuke hond.

Ik krijg eerder de neiging om zijn kippennekkie een fraai te geven.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik ging gisteren op 38 Kg Alex staan, hij zei Hmff, zuchte diep en ging ergens anders liggen. Stel je voor dat het zo'n Apple head was dan zat ik nog steeds met een schilmesje de vloer schoon te krabben :ugh:
dagmar88
Zeer actief

mosquito1980 schreef:Ik ging gisteren op 38 Kg Alex staan, hij zei Hmff, zuchte diep en ging ergens anders liggen. Stel je voor dat het zo'n Apple head was dan zat ik nog steeds met een schilmesje de vloer schoon te krabben :ugh:
Nou ja, daar pas je toch op. Ik ben vreselijk klunzig en m'n kittens hebben het allemaal overleefd.
Met m'n flessenkindje liep ik constant te moonwalken om niet op hem te stappen :mrgreen:
Er is hier wel iemand geweest die op z'n (normale) chihuahua is gevallen, waarna het beestje dood is gegaan :blauwoog:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

dagmar88 schreef:
mosquito1980 schreef:Ik ging gisteren op 38 Kg Alex staan, hij zei Hmff, zuchte diep en ging ergens anders liggen. Stel je voor dat het zo'n Apple head was dan zat ik nog steeds met een schilmesje de vloer schoon te krabben :ugh:
Nou ja, daar pas je toch op. Ik ben vreselijk klunzig en m'n kittens hebben het allemaal overleefd.
Met m'n flessenkindje liep ik constant te moonwalken om niet op hem te stappen :mrgreen:
Er is hier wel iemand geweest die op z'n (normale) chihuahua is gevallen, waarna het beestje dood is gegaan :blauwoog:
Hij was er voor gevallen dus letterlijk en figuurlijk. :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”