ik denk dat ik precies hetzelfde gedaan had, inclusief het goede gesprek hahaha!Ingrid48 schreef:wat doen jullie als je hond iets doet wat niet mag of niet komt als je hem/haar roept? Bijvoorbeeld niet komen; ga je haar dan ophalen of wacht je tot ze eindelijk eens komt aankachelen?
En als ze een kuil aan het graven is want dus echt niet mag, wat doe je dan?
Ik ging lopen en zag Nina maar niet. Alleen de andere 2 liepen lief mee...Flink roepen en fluiten, maar geen reactie. Ben gewoon door gaan lopen, eerst onze weilanden door en dan de dijk op en steeds kijken of ze kwam, maar nee hoorIk had verwacht dat ze op een gegeven moment ons zou missen, maar toen ik thuis kwam en ging zoeken had ze midden in de tuin een hele diepe kuil gegraven, je zag haar niet eens meer
![]()
Dus mijn riem naar haar gegooid en toen ze wegschrok even duidelijk verteld hoe ik over haar dacht![]()
Daarna de honden naar binnen gedaan en heb ik de andere 2 een botje gegeven en haar een uur genegeerd...hierna hebben we samen even gepraat en het goed gemaakt
![]()
Volgens mij vast niet helemaal opvoedkundig verantwoord, vandaar dat ik benieuwd ben joe jullie dit aangepakt zouden hebben?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
boos worden...
Moderator: moderatorteam
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Aantal honden: 1
Re: boos worden...

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Als mijn honden niet komen ga ik ze halen, ik moet er niet aan denken dat er een weer wat verkeerds vreet en vergiftigd word. Dat doe ik niet boos want ik ben daar niet zo goed in. De enige die wel even uit zicht mag is Rani, die heeft soms de kolder en doet dan een extra rondje. En ze komt ook keihard terugrennen als ik roep
Gisteren heeft Rani het restant van mijn broodje shoarma van mijn bord gepikt. Dat deed ze zo snel en sneaky dat ik er om moest lachen
Tot zover mijn opvoedkunde
Gisteren heeft Rani het restant van mijn broodje shoarma van mijn bord gepikt. Dat deed ze zo snel en sneaky dat ik er om moest lachen
Tot zover mijn opvoedkunde
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Als Biko niet meteen komt als ik hem roep ben ik in gedachten al aan het nagaan waar ik thuis de steek heb laten vallen. Aanlijnen en stilzwijgend naar de auto lopen is voor hem al voldoende om te weten hoe laat het is. Dat maakt zware indruk. Met een teckel is het verhaal weer anders 

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Die teckel staat jou gelijk uit te kafferen tot verantwoording waar je nu bleef.alm@ schreef:Als Biko niet meteen komt als ik hem roep ben ik in gedachten al aan het nagaan waar ik thuis de steek heb laten vallen. Aanlijnen en stilzwijgend naar de auto lopen is voor hem al voldoende om te weten hoe laat het is. Dat maakt zware indruk. Met een teckel is het verhaal weer anders
Wat je zegt ben je zelfffff 

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Zoietsbouvierpoedel schreef:Die teckel staat jou gelijk uit te kafferen tot verantwoording waar je nu bleef.alm@ schreef:Als Biko niet meteen komt als ik hem roep ben ik in gedachten al aan het nagaan waar ik thuis de steek heb laten vallen. Aanlijnen en stilzwijgend naar de auto lopen is voor hem al voldoende om te weten hoe laat het is. Dat maakt zware indruk. Met een teckel is het verhaal weer anders

- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
Ik draai het om.
Omdat mijn Duitse Herder een stereo typische neiging heeft om kuilen te graven, heb ik maar geen tuin genomen. Als vrienden boompjes opgegraven willen hebben uit de klei grond, haal ik mijn hond erbij.
Als ze niet komt, moet ik betere snoepjes geven. Mijn hier is op het moment 100% proof. Hond, konijn, wild, paard, schaap en stier. Ze komt bij mij een frolickje halen. En ja, daar heb ik slechts 10 jaar op getraind.
Boos worden deed ik vroeger. Niet meer. Heeft geen nut bij haar. Behalve als ze in de stront wil rollen. Dan is het impulsief in de viswijven modus. Die heb ik echt nog niet kunnen onderdrukken. Overigens ben ik niet teckel-bestendig.
Omdat mijn Duitse Herder een stereo typische neiging heeft om kuilen te graven, heb ik maar geen tuin genomen. Als vrienden boompjes opgegraven willen hebben uit de klei grond, haal ik mijn hond erbij.
Als ze niet komt, moet ik betere snoepjes geven. Mijn hier is op het moment 100% proof. Hond, konijn, wild, paard, schaap en stier. Ze komt bij mij een frolickje halen. En ja, daar heb ik slechts 10 jaar op getraind.
Boos worden deed ik vroeger. Niet meer. Heeft geen nut bij haar. Behalve als ze in de stront wil rollen. Dan is het impulsief in de viswijven modus. Die heb ik echt nog niet kunnen onderdrukken. Overigens ben ik niet teckel-bestendig.

- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Ik werd zelden boos dus als ze het overkwam dan wisten ze dondersgoed dat er niet meer geouwehoerd hoefde te worden. Gots wat waren ze dan opeens schijnheilig en eensgezind.

- sternentänzerin
- Zeer actief
Onze grote mallote Griek heeft soms meer dan nodig om te weten waar ze aan toe is.
Duidelijke taal, duidelijke regels, die ze regelmatig probeert op te rekken omdat ze nu eenmaal een herder is en doet wat ze moet doen. Maar met haar kan ik duidelijk boos worden, aanwijzen wat het probleem is, nee zeggen en ook echt boos kijken, dat kan ze handelen en meestal laat ze hetzelfde gedrag dan ook (op korte termijn) geen tweede keer zien. Negeren na het heeeel bont gemaakt te hebben werkt ook. Maar dan wel op dezelfde verdieping, negeren en voor 'het goedmaken' na een andere verdieping vertrekken lijkt ze niet te snappen en te kunnen handelen.
Alleen beschermen van huis en haard zit er diep in en we hebben behoorlijk luidruchtige mensen in de straat wonen die wij allemaal niet mogen. Dus daar wil ze nog wel eens hard op aanslaan. Aanpak is simpel: je krijgt een correctie en je komt naar me toe.
Kom je niet meteen naar me toe dan tel ik 3.... 2... 1..... en ze weet dat ze bij de 1 echt in beweging moet zijn.
Onze vrolijke Chinees is een heel ander verhaal.
Boos worden of negeren zorgt voor ontzettend veel stress en verwarring en hij snapt dan ook echt niet wat hij gedaan heeft.
De nee zit er ondertussen prima in, dus als hij ergens mee bezig is wat niet mag werkt hem corrigeren en dan belonen voor het wel gewenste gedrag.
Duidelijke taal, duidelijke regels, die ze regelmatig probeert op te rekken omdat ze nu eenmaal een herder is en doet wat ze moet doen. Maar met haar kan ik duidelijk boos worden, aanwijzen wat het probleem is, nee zeggen en ook echt boos kijken, dat kan ze handelen en meestal laat ze hetzelfde gedrag dan ook (op korte termijn) geen tweede keer zien. Negeren na het heeeel bont gemaakt te hebben werkt ook. Maar dan wel op dezelfde verdieping, negeren en voor 'het goedmaken' na een andere verdieping vertrekken lijkt ze niet te snappen en te kunnen handelen.
Alleen beschermen van huis en haard zit er diep in en we hebben behoorlijk luidruchtige mensen in de straat wonen die wij allemaal niet mogen. Dus daar wil ze nog wel eens hard op aanslaan. Aanpak is simpel: je krijgt een correctie en je komt naar me toe.
Kom je niet meteen naar me toe dan tel ik 3.... 2... 1..... en ze weet dat ze bij de 1 echt in beweging moet zijn.
Onze vrolijke Chinees is een heel ander verhaal.
Boos worden of negeren zorgt voor ontzettend veel stress en verwarring en hij snapt dan ook echt niet wat hij gedaan heeft.
De nee zit er ondertussen prima in, dus als hij ergens mee bezig is wat niet mag werkt hem corrigeren en dan belonen voor het wel gewenste gedrag.
...; We will never surrender Winston Churchill
-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
Ik moet onwijs oppassen met het tere zieltje dat ik in huis heb. Als ik pissig ben en Izzie is in de buurt kruipt ze al in elkaar. Boos op haar worden is dan ook echt een Enorme Straf dus ik vermijd dat. Als ze al eens iets doet waar ik niet gelukkig mee ben (ze is uber-braaf) dan is een Oi voldoende om haar op te laten houden 
- kipo
- Zeer actief
3-2-1 deed ik met Kita ook. Meestal was 2 ruimschoots genoeg. Op een dag vertelde mijn moeder dat Kita niet had willen luisteren, dus had ze ook af willen tellen, maar na de eerste tel stond Kietje strak naast man, met een heel bedrukte snoet..... . Wat bleek, moeders had niet onthouden dat ik terugtelde en was met 1 begonnen.
-
Lemuria
Ohhhkipo schreef:3-2-1 deed ik met Kita ook. Meestal was 2 ruimschoots genoeg. Op een dag vertelde mijn moeder dat Kita niet had willen luisteren, dus had ze ook af willen tellen, maar na de eerste tel stond Kietje strak naast man, met een heel bedrukte snoet..... . Wat bleek, moeders had niet onthouden dat ik terugtelde en was met 1 begonnen.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Als ik het heel zat ben en op een bepaalde manier naar de gangdeur loop en open doe dan zitten ze alle 8 heel snel in de gang zonder dat ik wat hoef te zeggen.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Als ik het heel zat ben en op een bepaalde manier naar de gangdeur loop en open doe dan zitten ze alle 8 heel snel in de gang zonder dat ik wat hoef te zeggen.