Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ultieme speeltjestip

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ultieme speeltjestip

Ongelezen bericht door DeDiana »

Oké, ik heb nu dus een hond die binnen no time alle speeltjes gesloopt heeft (Amy).
Mila had altijd veel knuffels en sloopte die nooit. Die zijn nu allemaal veilig opgeborgen, want Amy haalt er meteen alle vulling uit (die ze gelukkig niet opeet). Ik had dus wat harde rubberen speeltjes voor haar gekocht, maar daar kijkt ze niet naar. Ze wil alleen zachte fluffy speeltjes. Amoz ook, en dat is zo'n oen, dat hij alles door Amy laat pikken (en slopen). Ik kan dus niets in huis laten liggen, want dan heeft Amy tien minuten sloopfeest en heeft niemand meer speeltjes. :boos:
Een paar keer per dag geef ik ze alle drie een speeltje om mee te spelen. Mila speelt er echt mee, Amoz neemt ze mee naar zijn mand en knabbelt er een beetje aan zonder iets kapot te maken, en Amy gaat op zoek naar wat er kapot aan kan en zit ondertussen te azen op de speeltjes van Mila en Amoz. Die hoeven maar een fractie van een seconde een andere kant op te kijken, en Amy heeft het speeltje alweer gejat. :roll: Ik moet er dus echt constant bovenop staan en als dat niet kan alles direct weer opbergen.
Ik zou het fijner vinden als ik gewoon wat speeltjes in huis zou kunnen laten liggen. Ik heb nu voor Amy een oude theedoek met een knoop erin, die vindt ze mwah-mwah (en is ook al in reepjes). Welke speeltjes zijn wél zacht maar niet zo makkelijk te slopen? Bestaan die speeltjes überhaupt?
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3

Re: Ultieme speeltjestip

Ongelezen bericht door Jits90 »

Speeltjes zonder vulling, zoals deze?
DeDiana
Zeer actief

Jits90 schreef:Speeltjes zonder vulling, zoals deze?
Volgens mij is dit ook heel zacht materiaal? Dat heeft ze denk ik ook zo kapot. Dus ook bij speeltjes zonder vulling is dat haar missie. Bijvoorbeeld een fleecevlecht, die heeft ze ook binnen een minuut in héél veel kleine stukjes fleece versnipperd.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Fleece-touw? Lastig te slopen, wel zacht
DeDiana
Zeer actief

Heavy schreef:Een afgeknipte spijkerbroek met knoop erin
Is denk ik wel wat steviger dan de theedoek met knoop die ik nu voor haar heb. :ok: Misschien moet ze maar leren om dat net zo leuk te vinden dan als een zachte knuffel. :F:
mirriejj
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door mirriejj »

En die van kong waar geknoopt touw in zit?
DeDiana
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Fleece-touw? Lastig te slopen, wel zacht
:mrgreen:
Voor Amy allerminst lastig te slopen.
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Misschien niet helemaal zacht maar wel erg leuk: ik heb voor Xavi nu een kruiwagenband. Alleen de buitenband dus. Zacht genoeg om in te happen en sterk genoeg om niet meteen te slopen.
Hij is in de 7e hemel met dat ding. Ik zit nu dagelijks een uur in de tuin op een bankje en lach me helemaal suf om hoe hij (letterlijk!) Een uur met dat ding door de tuin vliegt. Happen, opgooien, voortduwen, schudden.. hij kan zijn lol niet op. :LOL:
Afbeelding
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Succes :mrgreen: Ik ben er bij Diem achtergekomen dat speeltjes die níet stukken kunnen, gewoonweg niet leuk zijn :F:

Hier kunnen gelukkig wel speeltjes liggen want Mies heeft de broek aan dus hij krijgt forse ruzie als hij haar favo spul kapotmaakt :engel:

Enige waar we samen wel eens met kunnen spelen is een kong tennisbal. De pieper molt hij er wel met een minuutje eruit en hij vilt het geel er wat af maar daarna kunnen we er toch wel een week of wat mee samen spelen totdat hij echt gaat versnipperen. De bal in een dikke (ski)sok stoppen verlengd het nog wat langer.
Dat heeft wel minimaal 20 tennisbalen gekost overigens, voordat de nieuwigheid er wat af was :engel: Knuffels kan je goedkoop bij een kringloop winkel halen :wink:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Hylos schreef:Misschien niet helemaal zacht maar wel erg leuk: ik heb voor Xavi nu een kruiwagenband. Alleen de buitenband dus. Zacht genoeg om in te happen en sterk genoeg om niet meteen te slopen.
Hij is in de 7e hemel met dat ding. Ik zit nu dagelijks een uur in de tuin op een bankje en lach me helemaal suf om hoe hij (letterlijk!) Een uur met dat ding door de tuin vliegt. Happen, opgooien, voortduwen, schudden.. hij kan zijn lol niet op. :LOL:
Het lijkt mij ideaal als ze dat leuk zou vinden. Maar aangezien ze ook wat hardere, rubberen speeltjes niet aanraakt, denk ik dat ze ook met zo'n band niets zou doen.
DeDiana
Zeer actief

pioenroos schreef:Succes :mrgreen: Ik ben er bij Diem achtergekomen dat speeltjes die níet stukken kunnen, gewoonweg niet leuk zijn :F:

Hier kunnen gelukkig wel speeltjes liggen want Mies heeft de broek aan dus hij krijgt forse ruzie als hij haar favo spul kapotmaakt :engel:

Enige waar we samen wel eens met kunnen spelen is een kong tennisbal. De pieper molt hij er wel met een minuutje eruit en hij vilt het geel er wat af maar daarna kunnen we er toch wel een week of wat mee samen spelen totdat hij echt gaat versnipperen. De bal in een dikke (ski)sok stoppen verlengd het nog wat langer.
Dat heeft wel minimaal 20 tennisbalen gekost overigens, voordat de nieuwigheid er wat af was :engel: Knuffels kan je goedkoop bij een kringloop winkel halen :wink:
Hmm, ze vindt trekspelletjes wel heel leuk en gooit ook wel met speeltjes en rent er vervolgens achteraan, dus ik denk dat ze ook zonder slopen wel lol heeft in het spelen (al eindigt het wel altijd in slopen). Ook met trekspelletjes trekt ze knuffels gewoon doormidden :80: Ballen vindt ze niks aan.
Ik koop wel geregeld een tas knuffels bij de kringloop die gewoon gesloopt mogen worden, dat is dan dus heel even heel leuk, tot de vulling eruit is en het omhulsel in 100 stukjes is versnipperd.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Klinkt als Finn. Alles waar iets 'hards' in of aan zit moet stuk. Eerst er mee spelen en dan daarna in een soort van trance gaan knauwen op het naadje, oogje, piepje of wat dan ook. Ik haal het dan maar weg en er overleefd soms wonderbaarlijk wat. Ik heb een keer een soort dummy gekocht van pluche in de vorm van een konijn. Daar zat kurk in en dat bleef vrij lang heel moet ik zeggen. Zal even een plaatje zoeken.

Edit: gevonden!
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik zou gewoon naar de kringloop gaan en een bult pluche beesten halen voor €0.10 per stuk. Kan het kind zich lekker uitleven :mrgreen: Als ze de vulling niet opeet, zou ik dat geen probleem vinden :)
Nicaaa!
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Nicaaa! »

Bij Nikki is de spijkerbroek favoriet en de kong wubba puppy, die zijn van canvas, ze heeft er 2 waarvan 1 al meer dan 8 jaar :lol1: .
De pluchebeesten van de kringloop doen het hier ook leuk maar dat gaat zo snel. Eerst de oogjes, dan de oortjes, vulling eruit en dat was het dan.
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Maar waarom zou je dan speeltjes blijven geven? Dat doe ik nou eigenlijk nooit. Speeltje zijn hier hooguit om een zoekspelletje of puzzelspelletje (met voer erin verstopt) mee te doen. En knagen doen ze lekker op botjes en dergelijk spul.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Oh ik mag natuurlijk eigenlijk niet lachen om je dilemma, maar ik doe het toch :LOL: :goeie: . Het is heel erg herkenbaar namelijk, ik heb ook zo'n sloopgraag monster, aka Piep. Dingen van pluche/fleece blijven hier werkelijk niet langer dan één seconde heel. Moet stuk :pffff: .

Over het algemeen kun je stellen dat als het niet stuk kan het ook niet leuk is om ermee te spelen :tongue: . Daarom kan ik ook wel een paar dingen laten liggen (nylabone-botjes, kong squeezz stick, kong squezzball [NIET de squeezair, die is zó stuk als ik die laat liggen]). Verder heb ik altijd wel een oude dikke sok liggen (al dan niet in flarden), daar moet af en toe aan gescheurd worden, maar na de eerste twee laat Lais deze aardig heel. Maar goed, dat maakt ook gelijk dat voor haar de lol er een beetje af is.
Bij de ac.tion hebben ze goedkope rubberen speeltjes, een sandwich of hamburger bijvoorbeeld. Schitterend vond Laissah die, zo schitterend dat er drie seconden nadat ik hem gegeven had al een hoekje af was :oohja: . Dat hoef ik dus niet te laten liggen hier, maar wie weet dat Amy zich daar nog wel mee weet te vermaken?

Lang verhaal kort: als Amy wat dit betreft op Lais lijkt dan is een speeltje alleen maar leuk als ze het kan slopen, want dat slopen is nou net de lol: er moeten stukjes af :tongue: (tenzij je er samen mee speelt). Als ik Lais op die manier dus vermaak wil geven dan krijgt ze iets wat ze mag slopen, een doos bijvoorbeeld (eventueel met iets lekkers erin, of een sloopknuffel).

Succes verder :mrgreen: .
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Een kogelvrij vest van kevlar een idee ??? :lol1:

Misschien kun je een dichtgeknoopte spijkerbroek interessant maken door er een piepbal in te doen.

Of gewoon verbieden iets kapot te maken? Kiwi is niet zo hardnekkig als Amy, maar ze heeft wel knipkiezen die knijtereffectief zijn. Mayke bijt ook wel, knaagt, maalt en plukt, maar daar gaat t gewoon niet stuk van.
Kiwi kan in een paar halen een lederen riem doorknagen (wat ze een keer gedemonstreerd heeft toen ik dr ergens aangelijnd heb laten liggen :blauwoog: ) Dus als die met speeltjes aan de gang gaat, dan zeg ik daar wat van. Het is dan ook geen spelen meer - ze trekt er een doelgerichte kop bij en dan weet ik gelijk hoe laat t is.
Overigens doet ze het niet als ik niet thuis ben. Dan doen ze sowieso niets met speeltjes.
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Je hebt van die rubber huisjes daar zitten dan rubber eekhoorntjes in die niet makkelijk eruit kunnen.
De bedoeling is dat de hond het wel eruit krijgt. Het is ook wel mogelijk maar niet makkelijk.
Is dat misschien iets? Dat lijkt op slopen maar gaat dus niet kapot.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
j.werkman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Heidewachtel

Ongelezen bericht door j.werkman »

Herman maakt ook graag de knuffels hersenloos, de oogjes levert hij in voor een koekje. Ik gooi ze trouwens niet weg, nadat het hoofd leeg is wordt er wel mee gespeeld. Hij heeft dan ook nog voorkeur voor welke lor hij pakt om mee te spelen. Het is ook nog wel grappig om een aantal lorren aan elkaar te stikken, je krijgt dan heel veel slierten of een langer stuk met veel bobbels en uitsteeksels. Dat vindt hij dan wel weer mooi om mee rond te zeulen en mee te spelen, ook leuk om samen mee te spelen. Het ziet niet uit natuurlijk. Een nieuwe knuffel om te slopen, daar wordt hij heel blij van.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Ik heb een band van een kruiwagen volgens mij, die is 2,5 jaar geleden met Layla meegekomen bij Wiel/Biet vandaan. Didge is er helemaal gek van en dat is een beste sloper. Vaak doe ik er bv tennisballetjes in en dan daartussen lekkertjes. Het is heel stevig rubber, maar niet heel hard zeg maar
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Oja, ik heb ook nog de balliistic wubba, piepknuffel van ballistisch nylon. Niet onsloopbaar dus ik laat dit niet in huis liggen. Vooral de naden zijn een zwak punt, maar misschien laar Amy het ding verder wel heel als de vulling eenmaal uit de kop is :F: . Dan kunnen de andere twee er lekker op sabbelen.
DeDiana
Zeer actief

Ik ga in ieder geval die afgeknipte spijkerbroek en een geknoopte fleecesjaal proberen, eens kijken of dat werkt tegen de slooplust. Het is ook zonde om steeds speeltjes te kopen in de hoop dat het stevig genoeg is, en het dan binnen een minuut in 100 stukjes te zien.
Als ik alleen Amy had, zou ik gewoon zo nu en dan een speeltje pakken, daar samen mee spelen en het dan weer opbergen. Maar Mila en Amoz willen ook graag spelen en steeds met drie honden tegelijk spelen is geen doen. Dus het zou handig zijn als ik in ieder geval een paar speeltjes gewoon zou kunnen laten liggen.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Skadi is ook zo'n sloper. Alleen haar tutkussentje houdt ze heel, de rest is in 0,03 seconden aan flarden.
We geven haar af en toe een voetbal, daar wordt ze helemaal blij van. Die is in de eerste seconde lek, en dan is ze dagenlang bezig het ding in zo miniem mogelijke stukjes te scheuren.
Dat moet ze trouwens wel buiten doen :mrgreen:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Vind ze ballen leuk? Ik heb een grote bal met noppen waar goed hard in gebeten kan worden en hij veert mee. En hij is nog niet stuk! Zo ideaal met die kaken van Rani!

http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... len/448994
DeDiana
Zeer actief

Gollum schreef:Vind ze ballen leuk? Ik heb een grote bal met noppen waar goed hard in gebeten kan worden en hij veert mee. En hij is nog niet stuk! Zo ideaal met die kaken van Rani!

http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... len/448994
Nee, helaas niet, ze kijkt niet eens naar ballen... Het moet echt zacht en fluffy zijn, anders doet ze er niets mee.
Ik heb hier ballen in alle soorten en maten (Mila is er verzot op), maar daar zit niets van Amy's gading tussen.
Gaia...
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gaia... »

mirriejj schreef:En die van kong waar geknoopt touw in zit?
Je bedoelt deze toch?
Is nog steeds sloopbaar, maar mss iets minder makkelijk xD
http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... ong/488380
Likje en een poot van Jayla:

Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Speeltjes van het merk Tuffy zouden blijkbaar minder gemakkelijk gesloopt kunnen worden. Ik heb ze nooit getest maar misschien het proberen waard?
DeDiana
Zeer actief

-Saskia- schreef:Speeltjes van het merk Tuffy zouden blijkbaar minder gemakkelijk gesloopt kunnen worden. Ik heb ze nooit getest maar misschien het proberen waard?
Nooit van gehoord, maar ik ga het eens googelen!
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik heb net vorige week een nieuw speeltje gemaakt. :tongue:
2 Oude kussenslopen, langs de 2 lange kanten open scheuren (knippen, snijden) in elkaar rollen over de lengte, knoop aan de uiteinden en een knoop in het midden en voila klaar en kost niets :ok:
Alex en Vusi zijn helemaal in het "touw"trekken tegenwoordig en sinds Alex nog steeds ongeveer 13 kilo zwaarder is dan Vusi sleept hij haar door de kamer :mrgreen:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Er is ook een merk genaamd Major Dog

Het is ook gemaakt met oog op slopers en er zitten geen schadelijke weekmakers in. Dat hebben ze me in ieder geval wijs gemaakt toen ik in een standje op een beurs stond. En ik weet niet wat er gebeurde, maar even later stond ik gewoon 22 hele euro's te pinnen voor een balletje aan een touw. :80:

Maar goed, er was weinig van gelogen - het is inderdaad redelijk stevig.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”