Net als meer mensen in dit topic zie ook ik de leuke kanten van vooral de Stafford.
De drive zoals ik die van Gimmick zag op de renbaandag, hoe ze met hun baasje bezig (kunnen) zijn, van die stoere, brede koppen met een pretbek op dat atletische, compacte lichaam.
De werklust die ze laten zien vind ik geweldig, die snelheid en die kracht. En hoe ze dan zo stoer kunnen zijn en toch zo lekker onder een kleedje willen liggen en als het regent de hakken in het zand zetten. De perfecte maat niet te vergeten, niet groot, niet klein.
Sterker nog, ik riep altijd dat ik een Stafford wilde. In de stad crosste namelijk een man met zijn Stafford naast de fiets rond en hárd. Ik vond dat zo gaaf om te zien, ik wilde dat ook.
Een vriendin van me had een Stafford, helaas is ze onlangs op haar oude dag ingeslapen, was gek van die hond. Maar ze kon nergens in haar wijk normaal lopen omdat ze alle honden op wilde vreten. Haar man is een marinier van 2 meter hoog en kreeg die hond van 25 kg niet van een Rottweiler teef af. Ze heeft nu een Teckel

Ze vond het doodvermoeiend, overal ogen hebben, mensen moeten toe krijsen dat ze hun hond bij zich moesten houden. Ze hebben beide nog littekens van de keren dat ze toch een hond uit haar bek hebben moeten halen.
Nou, toen was ik wel genezen
Als ik zie hoe vaak er hier wel niet loslopende of flexi honden tussen ons trio staan met mensen die daar totaal geen kwaad in zien, ben ik echt ontzettend blij dat ik dan niet in paniek hoef te schieten omdat er iets opgevreten gaat worden. Manu kan een kort lontje hebben maar meer dan een borstel of een kleine grom komt er eigenlijk nooit vandaan.
Twee dagen terug liet ik alle drie de honden uit in de stromende regen, ik kwam de hoek om en ik liep tegen een grote man met zijn pitbull op. Hij had twee riemen om de hond heen en liep direct naar achter met een brul. Ik nam mijn honden achter me en stak de straat over waarop hij me vriendelijk bedankte.
Stel dat ik mijn honden iets voor me uit had lopen waren ze kop aan kop geweest, die man wilde dat
overduidelijk niet. Alleen doordat iemand de hoek om loopt kun je dus al een vreselijke situatie creeëren met een agressieve hond. Nee, ik zou om minder totaal gestresst raken
Nou heb ik overigens in deze buurt alleen problemen met een kolere Labrador en een Norwich