daarnaast een 'doperwt' bultje bij zijn elleboog en een bult bij zijn ribben.
De 2 bulten zijn aangeprikt en goed nieuws: vetbulten
Het tumortje bij zijn oog vindt de dierenarts nog te klein om hem daarvoor onder narcose te brengen. De basis is heel
klein en het groeit breder uit, dus er is nog tijd om te wachten om te zien of het nog verder groeit, zo ja, dan alsnog
wegsnijden (dan moet er een stuk uit het ooglid gesneden worden, dus het mag niet te groot worden).
Daarnaast blijft het gewicht van Puchu een probleem, al zijn hele leven, en het is 7 jaar geleden dat zijn schildklier
was getest, dus even bloedgeprikt en gelijk een basis bloedtest erbij gedaan omdat hij toch alweer bijna 9 jaar is
en zelden tot nooit bij de dierenarts komt.
Daarnaast is zijn gedrag iets veranderd, hij is wat timide, komt niet zo snel meer knuffelen en een beetje teruggetrokken
zeg maar. Dat hoeft niets medisch te zijn, want ik heb een paar rot maanden achter de rug, dus het kan heel goed zijn
dat hij op mij reageert.
Maar goed, uit de bloedtest bleek dat zijn schildklier in orde is, maar één leverwaarde is afwijkend
Ik weet niet welke (vergeten te vragen). Er waren er twee getest en één daarvan is dus verhoogd.
De dierenarts zei dat die waarde al snel stijgt bij het minste, maar om een leverprobleem echt uit te sluiten is nog
een bloedtest nodig (galzuren) en het bloed wordt nu opgestuurd omdat hij zelf die test niet kan doen.
Maandag krijg ik de uitslag.
Ik moest me niet teveel zorgen maken, want waarschijnlijk is het niets, maar ja... ons kent ons en natuurlijk maak
ik me zorgen.
M'n Apie moet nog wel wat jaren mee, dus misschien een paar kleine duimpjes voor hem?