Ja ik zie daar ook geen kwaad in. Ik krijg best veel aanvragen voor wat oudere hondjes. Niet dat ik die altijd heb maar sommige mensen willen wel graag een rashond maar dan geen pup. Ik zie ook niet in waarom het altijd slecht is om een oudere hond te herplaatsen.sirene schreef:Wat mij betreft niet maar ik bedoel dat ik rasverenigingen enz wel begrijp. Die kennels staan hoog aangeschreven omdat ze goede, gezonde honden fokken. Dat weet zo'n rv door showuitslagen en gezondheidsuitslagen. Wat die fokkers verder met de honden doen en laten en hoeveel honden ze hebben daar gaat een rv niet over (behalve bij echte misstanden natuurlijk, maar ik heb het nu over de goede grote fokkers). Ik vind ook niet dat het aan een rv is om daarover te oordelen. Iemand met maar 2 hondjes kan er ook een puinhoop van maken of zijn honden slecht verzorgen.Daantje_ schreef: Dat is fijn, goede gezonde honden, maar moet het dan over de ruggen van zo veel honden?
Er zijn gelukkig fokkers met heel erg veel honden die ze wel goed verzorgen. Dat leven van die honden is in geen gevallen gelijk te trekken met een broodfokkershond. Ze worden niet elke loopsheid volgepropt met pups, ze worden prima verzorgt, en krijgen medische verzorging als dat nodig is. Bovendien zijn er veel regels waar rashondenfokkers zich aan moeten houden, ook qua huisvesting, en zitten de honden meestal in groepen samen in kennels. Dat is dus geen eenzame opsluiting in een bench maar een leven met soortgenoten.
Als er niet (meer) mee gefokt kan worden worden de honden meestal herplaatst. Dat kun je heel slecht en gemeen vinden maar het is wel de reden waarom dat soort fokkers goed kunnen selecteren. Andere mensen zijn weer superblij met hun sociale herplaatser.
Dat wij het niet hetzelfde zouden doen wil niet zeggen dat het alleen maar hartstikke slecht is wat ze doen.
Net zoals ik er geen kwaad in zie om een wat jongere hond te herplaatsen die niet voldoet aan wat de fokker wil zien.
Men tolereert het wel bij werkhonden, want ja, als die werkhond geen goede beet heeft of wat dan ook dan mag hij herplaatst worden, maar froefroe die niet voldoet aan het showtype van zijn fokker mag niet weg.
Kolder natuurlijk.