Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Totaal verkeerd beeld

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Totaal verkeerd beeld

Ongelezen bericht door Inge »

Dat heb ik dus....

Seppe is inmiddels bijna 10 maanden oud alweer, maar ik vind hem nog steeds klein. Laatst werd me op een club waar ik met hem was al gezegd dat hij helemaal niet klein is maar eigenlijk best groot, maar ik zie het niet.
Hij is ongeveer net zo groot als Biène en die zal rond de 62 cm schoft zitten. Normale maat voor een mechelreu denk ik, maar niet groot.
Hij is gewoon mijn kleintje...

Tot ik gisteren met hem bij de dierenarts zat vanwege een ontstoken oog (brokkenpiloot is zijn bijnaam). Ontstaan door een knauw van ik denk Biène (tijdens spel doet ze zich soms pijn met haar artrosepootjes denk ik en Biène doet al haar hele leven voor ze denkt als je haar pijn doet en dat is uithalen), gaatje boven zijn oog, in zijn wenkbrauw zeg maar. Behoorlijk gaatje, wat ik te laat zag om te laten hechten dus wat ik maar aan het behandelen was met AB-zalf en honingzalf. Leek goed te gaan tot ik gisteren thuiskwam na het verjaardagsfeestje van mijn nichtje en het oogwit geheel rood was...
Maar ik was dus bij de dierenarts met hem en greep de gelegenheid aan om hem even te wegen, ik moest toch wachten.
Blijkt hij gewoon 35 kilo te wegen. :80: :80: Dat heeft Numa ook altijd gewogen ongeveer en die is een centimeter of 8 groter.
Mijn kleintje is helemaal niet klein, het is gewoon best een beer! :80:

Hebben jullie dat ook weleens dat je iets blijkbaar niet ziet wat een ander wel ziet? Dat je zo'n vertekend beeld hebt van iets?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Re: Totaal verkeerd beeld

Ongelezen bericht door sbientje »

ja :) Ik vind Charlie nog steeds mijn kleine puppy maar hij weegt ook 35 kilo bij 61 cm :D En hij krijgt inmiddels een behoorlijke kop ook al, dus hij is helemaal geen kleine baby meer :P
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Haha. Herken ik zeker. Heb geen idee hoe groot en zwaar Duke nu is, maar iedereen vind hem zó groot.

Toen ik laatst ontdekte dat hij toch een cm of 4 hoger was dan de hond van een vriendin die ik altijd echt groot heb gevonden, vond ik dat wel een vreemd idee. Maar ik vind hem nog steeds niet groot.

Al heeft dat guitige smalle koppie er ook vast wat mee te maken dat ik het niet zie.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Haha ja, ik vind Amy een klein ielig hondje, maar dat is ze allang niet meer. Toen ik haar bij de da woog en de weegschaal 21 kg aangaf, geloofde ik het niet en heb ik haar er nog een keer opgezet. Mila weegt 17 kg en ik kon niet geloven dat Amy zwaarder was.
Nu noem ik haar mijn dikzakkie, maar eigenlijk zie ik haar nog steeds als een klein iel hondje.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Totaal verkeerd beeld

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Ik heb het andersom, vond Lola geen heel kleine ukkepuk. Tot we een keer van vakantie terugkwamen en na 2,5 hondloze weken werden besprongen door een uit de kluiten gewassen cavia. O ja, toch wel klein :LOL: en stiekem ook niet moeders mooiste :LOL:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Na Boomer (55 cm hoge labrador) vond ik Paco maar klein. Maar anderhalve maand nadat Paco bij m'n schoonouders kwam, kwam Elco bij ons in huis. Nu vind ik Paco eigenlijk best groot, met z'n bijna 50 cm hoogte. En Elco vind ik niet echt een kleine hond, maar aangezien het gros van de mensen dat wel vindt, deel ik hem toch maar in bij de kleine honden ;)
Laatst gewijzigd door Fotogravinnetje op 12 jan 2016 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik schijn ook een grote hond te hebben terwijl ze tot mijn knie of zo komt. Middelmaatje dus.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Overigens vond ik Boomer een middenmaat. Nu zou ik hem groot noemen ;)
Eefsel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Eefsel »

Yep heel herkenbaar :mrgreen: Ik vind onze honden ook helemaal niet groot en dan zie ik vanaf buiten Joep wel eens met z'n voorpoten in de vensterbank staan en denk ik: goh hij is best groot :P
Evelien en Joep
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ja :mrgreen:
Ita is nog steeds mijn kleine meisje, terwijl ze maar één centimeter scheelde met Rana.
Maar ze toont op een of andere manier wel kleiner.
En erg jeugdig in haar manier van doen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Ik vind die van mij niet echt klein, maar heel soms denk ik: goh, wat zijn jullie ook eigenlijk kleine schijthondjes. :LOL: :LOL:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind Bas best groot. Maar ze is piepklein als ze met andere honden is. Ze weegt 6 kilo. Toch oogt ze voor mij in huis als een normaal hondje.
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

Jaa, Sultan woog in zijn ziekte periode 16-18kg. Mager scharminkel. Hij zou 25-27kg ongeveer moeten wegen.

Paar weken terug liep ik met Nanna :F: en die zei, zo die is wel lekker rond oid :hmmm: Ik maar niks gezegd, want dacht nee joh beest is dun.

Vorige week dierenarts voor de enting.. bijna 30 kilo :schrik: :O: De dierenarts vond dat hij nu wel minimaal 2kg te dik is :mann: Oeps :mann:

Jep.. Ik ben Sultan blijven zien als een mager dingetje.. Maar inmiddels is hij dus gewoon echt te dik. ( en daar gaan wij natuurlijk mee aan de slag)
Ikke93
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ikke93 »

Haha ja dit herken ik wel!
onze kruising labrador is in mijn ogen dus gewoon maatje labrador, maar als hij dan naast een labrador staat heeft hij ineens wel hele lange poten haha!
Hij is smal en atletisch gebouwd dus het valt niet zo op, maar stiekem is hij wel best groot! Nu wordt ik eigenlijk wel benieuwd naar zijn schofthoogte! Toch eens meten!
Laatst gewijzigd door Ikke93 op 07 nov 2017 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
heimwee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder

Ongelezen bericht door heimwee »

Yes.. Kalev blijft een klein pupje. Tot ik hem laatst in de verte zag lopen en dacht.. jeetje wat een imposante hond! En toen pas dacht.. das de mijne!
Afbeelding
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Ja herkenbaar! Ik vind Murdock maar klein en vergeleken bij andere Airedales is hij dat volgens mij ook, maar andere mensen hebben het altijd over een grote hond :)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik vind Xygan groot voor zn leeftijd ... hij is met zn nu 7 maanden inmiddels groter en zwaarder dan zijn vader Xavi!
En zeker in vergelijking met zn broers... maar echt groot is ie eigenlijk ook niet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Ik heb het voor de grap eens even nagemeten:

Murdock heeft een schofthoogte van 60 cm.

Dit is de rasstandaard:
Reuen: 58 - 61 cm hoog.
Teven: 56 - 59 cm hoog.

Hij is dus precies goed, haha! En ik maar denken dat hij klein is :D
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik zie altijd pas hoe groot Manu is als ik hem op een foto naast mij zie staan :mrgreen:

En ik vond Uma altijd een mager hondje, een en al poot.
Op een gegeven moment dacht ik: nou, ze is wel gezond zo hè!? :mann:
En ineens zei de mevrouw van de dierenwinkel: goh ze is best dik :jank:
Nu knuffelt ze wel beter en ze heeft haar eigen hoofdkussen altijd bij zich. Superhandig :cheer:
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Noah is met 63 cm te groot voor een DH teef, andere teven vind ik al snel klein :LOL: Natuurlijk zijn die niet klein, Noah is te groot.
Perry en Noah

Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Inge schreef: Hebben jullie dat ook weleens dat je iets blijkbaar niet ziet wat een ander wel ziet? Dat je zo'n vertekend beeld hebt van iets?
Ik had het met Mayke, mijn eerste pup, precies andersom :LOL: Toen ze ongeveer anderhalf was, vond ik dr al een hele hond. In ieder geval 'volwassen'.

Als ik nu de foto's terug zie, zie ik nog steeds een scharminkelig slungeltje op die leeftijd. En door haar korte vachtje, had ze echt nog iets puppy-achtigs.
Toen ze 2 werd, begon ze eindelijk een beetje minder scharminkelig te worden. En nu met 3 jaar is ze mooi compact en slank tegelijk.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik had dat vanmiddag andersom. Bizzy heeft een tijd met puppydummy's getraind maar tegenwoordig heeft zij ook gewoon de standaard maat, 500gr. En dat zag er zo uit:
Afbeelding

Ter vergelijking, zo ziet dat er bij Coda uit:
Afbeelding

Nu is Coda aan de grote kant voor een Toller teef, maar Biz is ook wel echt een kleintje :mrgreen:
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Ik heb het met Ti Jay, ik vind het helemaal geen grote hond.
Terwijl sommige mensen echt zo staan :eek: haha
Hij is opzich ook niet klein (72cm en zo'n 58 kilo) toch zie ik het niet zo.
Als hij me wild begroet en zijn poten om mijn nek slaat, dan denk ik wel eens, ja, eigenlijk ben je best groot haha
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ik ben jaren geleden eens als vrijwilliger in een Grieks asiel geweest. De grootste hond daar was zo'n 60cm en 25 kg. Toen ik thuis kwam, schrok ik me een ongeluk van die 2 bullebakken van honden achter de poort. Dat waren echt de mijne niet, hoor, zo groot....
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Bowie van mij vind ik ook helemaal niet groot, terwijl ze toch zo een 70 cm hoog is maar doordat ze slank is is het niet zoveel hond.
Op straat hoor ik regelmatig wel dat ze haar zo groot vinden.. en dat zie ik dus ook niet.
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ik heb het zelfde met Maylo, maar die is dan ook echt niet groot met een schoft van 43/44 cm maar hij is dan wel breed. Dat valt mijn niet op maar mensen op straat, die staan wel eens verbaasd te met zo'n blik :O: en te stotteren dat hij zo breed en gespierd is. Overigens weegt hij maar 29 kg dus echt zwaar is hij ook niet te noemen.

Maar inderdaad als ik hem vergelijk is hij wel erg breed tov de gemiddelde hond die ik tegen kom maar ook een oebs hier uit de buurt zijn een stuk smaller, die van me ouders is dan weer veel hoger(zo'n 53 cm schoft :19: ) maar wel een stuk slanker en atletische gebouwd.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja, ik denk bij Van Gils ook niet echt aan een grote hond, en andere kijken me ook wel raar aan, als ik zeg, mijn hondjes.........., en als ik hem weeg is het toch echt een flinke jongen ergens tussen de 65 en 72 kilo schommelt hij meestal :engel: en dat is denk ik meer dan de gemiddelde hond :mann:
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kayltje »

Ik heb het andersom.
Fitz is 65 cm, ruim een jaar en in mijn hoofd moet hij toch echt wel 30 plus kilo wegen...
Maar nee, hij komt krap aan de 27 kilo :19:
Hij is nog heel slank en rank gebouwd, veel poot, ik hoop dat hij nog een beetje uit gaat zwaren.
Misschien moet ik ophouden hem puppie te noemen :mrgreen:
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik heb het ook andersom.
Vooral met Fudge, die lijkt echt wel wat zwaarder als de zwarte heren en mensen vinden hem ook altijd zo groot.
Maar toch weegt hij maar 28kg, das echt niet veel voor een labreu van 15 maanden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Ik heb het met Yin.
Yin is zo'n 58,5 tot 59 cm hoog maar heel rank. En daardoor lijkt ze voor mij heel klein. En ik vind haar ook echt niet groot.
Maar als ik dan een duitse herder zie lijken die honden veel groter, terwijl Yin dus best wel aan de hoge kant zit met schofthoogte voor een Duitse herder. Maar die zijn veel breder en lijken voor mij dus veel groter.

Raar eigenlijk hé?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”