Code: Selecteer alles
Eigenlijk is dit topic de aanleiding: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=306216
Omdat ik zelf zo blijf twijfelen en doen was ik erg benieuwd naar hoe dat bij anderen is gegaan, de eerste eigen hond. Erg leuke verhalen zijn er al voorbij gekomen, mooi om te lezen.
Als ik voor een eigen hond ga, weet ik zeker dat ik er goed over nagedacht heb en heb gekeken of het wel echt bij me past en zoja, wát voor hond dan hier een fijn leven kan hebben. Een opvanghond voelt veel veiliger omdat het tijdelijk is. Gaat het super kan die altijd nog blijven, maar als niet dan vind de hond fijn een nieuw huis en geef ik de hond gewoon een fijne tijd zolang die wel bij me is. Een eigen hond is een verbinding voor jaren, kan en wil ik dat wel aangaan?hakunamatata schreef:Maybe..Paisley schreef:Zeg, heb jij misschien.... plannen?![]()
Zelf ben ik dus zo'n tobber en zie ik altijd zoveel beren op de weg. Toen ik op kamers woonde en het allemaal ging qua kamer en huisgenoten etc toen heb ik gekozen om een kat te nemen. Heel lang over nagedacht en ook heel bewust voor gekozen. Alles uitgedacht zoals kosten en ook dat ik niet op buitenlandse stage zou kunnen. Het ging fantastisch met die kat en daarna met de andere katten ook. Nu alleen met een hond nóg meer beren op de weg. Bewust van de zomer opvanghond Sion genomen, dat was al een hele grote stap. Jeetje, wat zag ik toen ook veel beren, terwijl het gewoon zo onwijs goed ging en ik best weet wat ik doe met een hond. Maar de stap naar een echt eigen hond..
Na opvanghond Sion wist ik dat ik goed gedacht had dat een hond bij mij zou passen, dat ik best weet wat ik doe met honden en vooral dat mijn katten het niet het grootste bezwaar zouden vinden. En ik wist nog beter wat voor hond bij mij zou passen en wat ik een hond kan bieden als ik er al voor ga. Door Sion moest ik verplicht naar buiten en wandelen en dat vond ik heerlijk. Sion verhuisde en toen hield het wandelen ook op. Op zich was het een fijne timing want toen ging het niet zo goed met mijn kat (HD + PL), werd zij geopereerd en kon ik er veel voor haar zijn wat hard nodig was. Die kat is helaas een maand geleden alsnog ingeslapen en sindsdien denk ik toch weer aan het opvangen van een hier passend hondje. Even foto tussendoor van het katje, mijn Bisji:

Mijn eisen: kleiner formaat (kleiner dan Sion, groter dan chihuahua, max 10kg ongeveer), niet te energiek, liefst niet teveel nodig qua móeten bewegen en trainen, mag ouder (voorkeur zelfs), zacht karakter, moet met katten kunnen! Eigenlijk ben ik voor een opvanger erg flexibel, want tijdelijk en pas me graag aan. Voor een eigen hond zijn het meer eisen.
Al kijkend naar potentiële opvanghondjes zag ik er wel eentje, maar de info over opvoeding van die stichting deed me al niet willen voor die stichting te willen opvangen. En toen kwam daar ineens een hondje voorbij. Het perfecte plaatje! Wat ik qua looks geweldig vind en wat qua behoeftes etc perfect lijkt te passen. Ze is acht jaar, dus ouder maar nog niet hoogbejaard. Gewoon het volledige droomlijstje zeg maar. Het linker hondje, dat is ze:

Haar had ik al eens eerder voorbij zien komen dacht ik en toen al getwijfeld om te reageren. Nu zag ik haar weer en het bleek inderdaad hetzelfde hondje te zijn. Ze was geplaatst maar teruggekomen omdat de oude kat in huis teveel stress had door de aanwezigheid van een hondje in huis. Nu toch gereageerd en uitgelegd dat ik eigenlijk erover dacht weer een hondje op te vangen etc etc. Omdat ze nu intussen al paar maanden bij elkaar in opvang zat was opvangen geen optie, enkel adoptie (logisch, beter voor het hondje!). Het hondje leek steeds meer te matchen met wat ik zocht. Er kwamen wel mensen kijken voor haar, dus dat werd afwachten. Eigenlijk ging ik er vanuit dat ze geplaatst zou worden. Ergens toch wel heel jammer, maar voor het hondje fijn. Alleen hebben die mensen de afspraak verplaatst en later zijn ze niet meer geweest en hebben ze helemaal afgezegd. Toen kreeg ik weer mail. Ojee, wat nu!
Tijdens het hele contact heb ik gezegd niet te wachten op mij en er vooral voor te gaan als er nog mensen zouden reageren voor haar. Maar die kwamen niet.. nog eens voor mezelf alles heel goed overwogen en gedaan. Ze mag drie weken op proef, dus wat dat betreft is er wel achtervang. Maar al die beren!
En nu mag ik vrijdag met haar komen kennismaken en ze zou meteen mee mogen!