Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beren en overpeinzingen - nog 1 beertje over, nu mét naam!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2

Beren en overpeinzingen - nog 1 beertje over, nu mét naam!

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Toch maar even een eigen topic gemaakt, dan staan al mijn beren op de weg, overpeinzingen, getwijfel en getub bij elkaar. :Q: Waarschuwing vooraf, ik ben van lange teksten, sorry!

Eigenlijk is dit topic de aanleiding: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=306216
Omdat ik zelf zo blijf twijfelen en doen was ik erg benieuwd naar hoe dat bij anderen is gegaan, de eerste eigen hond. Erg leuke verhalen zijn er al voorbij gekomen, mooi om te lezen. :D Maar ikzelf heb dus nog niet mijn eerste eigen hond en zit er toch wel steeds meer aan te denken. Dit kwam in het topic naar voren:
hakunamatata schreef:
Paisley schreef:Zeg, heb jij misschien.... plannen? :D
Maybe.. :schrik:

Zelf ben ik dus zo'n tobber en zie ik altijd zoveel beren op de weg. Toen ik op kamers woonde en het allemaal ging qua kamer en huisgenoten etc toen heb ik gekozen om een kat te nemen. Heel lang over nagedacht en ook heel bewust voor gekozen. Alles uitgedacht zoals kosten en ook dat ik niet op buitenlandse stage zou kunnen. Het ging fantastisch met die kat en daarna met de andere katten ook. Nu alleen met een hond nóg meer beren op de weg. Bewust van de zomer opvanghond Sion genomen, dat was al een hele grote stap. Jeetje, wat zag ik toen ook veel beren, terwijl het gewoon zo onwijs goed ging en ik best weet wat ik doe met een hond. Maar de stap naar een echt eigen hond.. :oeps:
Als ik voor een eigen hond ga, weet ik zeker dat ik er goed over nagedacht heb en heb gekeken of het wel echt bij me past en zoja, wát voor hond dan hier een fijn leven kan hebben. Een opvanghond voelt veel veiliger omdat het tijdelijk is. Gaat het super kan die altijd nog blijven, maar als niet dan vind de hond fijn een nieuw huis en geef ik de hond gewoon een fijne tijd zolang die wel bij me is. Een eigen hond is een verbinding voor jaren, kan en wil ik dat wel aangaan?

Na opvanghond Sion wist ik dat ik goed gedacht had dat een hond bij mij zou passen, dat ik best weet wat ik doe met honden en vooral dat mijn katten het niet het grootste bezwaar zouden vinden. En ik wist nog beter wat voor hond bij mij zou passen en wat ik een hond kan bieden als ik er al voor ga. Door Sion moest ik verplicht naar buiten en wandelen en dat vond ik heerlijk. Sion verhuisde en toen hield het wandelen ook op. Op zich was het een fijne timing want toen ging het niet zo goed met mijn kat (HD + PL), werd zij geopereerd en kon ik er veel voor haar zijn wat hard nodig was. Die kat is helaas een maand geleden alsnog ingeslapen en sindsdien denk ik toch weer aan het opvangen van een hier passend hondje. Even foto tussendoor van het katje, mijn Bisji:
Afbeelding

Mijn eisen: kleiner formaat (kleiner dan Sion, groter dan chihuahua, max 10kg ongeveer), niet te energiek, liefst niet teveel nodig qua móeten bewegen en trainen, mag ouder (voorkeur zelfs), zacht karakter, moet met katten kunnen! Eigenlijk ben ik voor een opvanger erg flexibel, want tijdelijk en pas me graag aan. Voor een eigen hond zijn het meer eisen.

Al kijkend naar potentiële opvanghondjes zag ik er wel eentje, maar de info over opvoeding van die stichting deed me al niet willen voor die stichting te willen opvangen. En toen kwam daar ineens een hondje voorbij. Het perfecte plaatje! Wat ik qua looks geweldig vind en wat qua behoeftes etc perfect lijkt te passen. Ze is acht jaar, dus ouder maar nog niet hoogbejaard. Gewoon het volledige droomlijstje zeg maar. Het linker hondje, dat is ze:
Afbeelding

Haar had ik al eens eerder voorbij zien komen dacht ik en toen al getwijfeld om te reageren. Nu zag ik haar weer en het bleek inderdaad hetzelfde hondje te zijn. Ze was geplaatst maar teruggekomen omdat de oude kat in huis teveel stress had door de aanwezigheid van een hondje in huis. Nu toch gereageerd en uitgelegd dat ik eigenlijk erover dacht weer een hondje op te vangen etc etc. Omdat ze nu intussen al paar maanden bij elkaar in opvang zat was opvangen geen optie, enkel adoptie (logisch, beter voor het hondje!). Het hondje leek steeds meer te matchen met wat ik zocht. Er kwamen wel mensen kijken voor haar, dus dat werd afwachten. Eigenlijk ging ik er vanuit dat ze geplaatst zou worden. Ergens toch wel heel jammer, maar voor het hondje fijn. Alleen hebben die mensen de afspraak verplaatst en later zijn ze niet meer geweest en hebben ze helemaal afgezegd. Toen kreeg ik weer mail. Ojee, wat nu! :80:

Tijdens het hele contact heb ik gezegd niet te wachten op mij en er vooral voor te gaan als er nog mensen zouden reageren voor haar. Maar die kwamen niet.. nog eens voor mezelf alles heel goed overwogen en gedaan. Ze mag drie weken op proef, dus wat dat betreft is er wel achtervang. Maar al die beren!
En nu mag ik vrijdag met haar komen kennismaken en ze zou meteen mee mogen! :O:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door hakunamatata op 10 jan 2016 21:37, 2 keer totaal gewijzigd.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Beren en overpeinzingen

Ongelezen bericht door Machie »

Wat een leukerd! Ik zou het gewoon doen. Het is al een ouder hondje en als het je met Sion zo goed bevallen is.. Waarom niet?
Lieske1977

Ongelezen bericht door Lieske1977 »

Ik zou zeggen: maak je gebruikersnaam waar :wink:
Volgens mij heb je er méér dan goed over nagedacht en zijn er geen obstakels waardoor het niet zou kunnen. Welke beren mis ik?
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Oh ze is leuk! :I:
Gewoon doen! En als je eens hulp/opvang nodig hebt; ik woon vlakbij :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Doen!

:I:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Soms moet je niet langer denken en gewoon doen :wink:
Je hebt alle voorbereidingen gehad, je weet wat het inhoudt door je opvanghond, je weet dat het je goed doet,
dus als die klik er vrijdag is dan zou ik zeggen... strik erom en meenemen :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Wat een leukerd, gewoon doen :D
Afbeelding
Aelynn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Aelynn »

Jaaaa, Ik zou het ook gewoon doen! Wat een schatje!
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Je weet eigenlijk best zelf dat je de sprong moet wagen. Waarom aarzel je nog? Wat houdt je tegen?
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Gewoon doen hoor!
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Dit vind ik spannend :cheer: Vrijdag dus he? Heb je nog een lift nodig? Ik moet tot 2 uur werken in Leeuwarden, zolang we binnen een radius van 100km blijven staat ik ter uwe beschikking als chauffeur (helemaal niet nieuwsgierig, dat snap je)
Afbeelding
hakunamatata
Zeer actief

:LOL:
De kennismaking is in Amersfoort. Het arme ding moet dus met de trein, maar ze schijnt heel makkelijk met vreemden te zijn en het prima te vinden om zo mee te gaan. Heel makkelijk dus, als ze maar wat rust krijgt en af en toe vriendelijk woordje en kriebeltje. Heb expres gevraagd of dat wel kon, maar opvangadres zag er bij dit mupke totaal geen bezwaar in. Dit is halfweg afgesproken dus toen maar hiervoor gegaan. Maar je mag gerust mee hoor :wink:

Oja en over die beren. Paisley kent mij en noemde de grootste beer al: verzorging van het aantal dieren. Daar wil ik gelijk bij zeggen dat de dieren hier bewust zijn gekomen en geen impulsieve acties of wat dan ook. Maar ik heb wel al meerdere dieren. Namelijk een viertal katten, nog vier cavia's en een groepje kleurmuizen. Die dieren hebben allemaal verzorging nodig en dat moet niet teveel worden allemaal waardoor ik ze dat niet meer kan bieden en het ook voor mij teveel wordt. Een heel heel erg belangrijk iets!

Lichamelijk ben ik gewoon niet gezond en zal ik dat misschien ook nooit worden door chronische ziekte (hoe en wat wil ik best vertellen, maar niet zo in het openbare deel en in andere hoek kan ik nog niet). Dat is een voordeel, want meer dan parttime werken zal er nooit inzitten dus veel tijd. Maar ook nadeel, want bv beperkt energie. Daarom ook bewust een hondje dat weinig meer móet, maar nog wel wat kán. Er zijn genoeg dagen waarbij ik gerust een van de wandelingen makkelijk een uur of langer kan lopen. Maar er zijn ook dagen waarbij ik dat echt niet red en dat moet voor het hondje niet zo erg zijn. Dat geld ook voor de verzorging van de dieren. Er zijn periodes waarbij het me goed afgaat, maar ook waarbij (vooral de verzorging van de knaagdieren, verblijven schoonmaken) me veel energie kost. Paisley heeft me ook meegemaakt in die slechtere periodes toen ik het minder goed opving allemaal en noemde dat dus ook heel terecht! Intussen ben ik niet verbeterd qua gezondheid (eerder verslechterd, maar veel slechter zal het niet worden) maar heb ik vooral sinds Sion meer structuur in de verzorging zitten waardoor ik de slechtere periodes beter opvang. Door het verplichte wandelen was ik ook meer buiten en in beweging en daardoor fitter (sommige dagen ook vermoeider) en dat maakte dat het ook weer beter ging. Maar hoe dan ook blijft dit dus een van de beren op de weg, die ik gewoon niet kan negeren en een heel belangrijke overweging is!

Maar goed, alles bij elkaar heb ik er nu dus toch voor gekozen om kennis te gaan maken en dat als het klikt er voor te gaan. De drie weken proeftijd in mijn achterhoofd, maar niet met het idee dat het enkel een logeerpartijtje is maar een serieus logeerpartijtje met eventuele achtervang mocht het toch nodig blijken. Dus heel spannend, maar mailen dat ik van het hondje afzag voelde zo totaal niet goed dat ik er toch voor ga! :cheer:
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Dat hondje in openbaar terrein ontmoeten, zou je dat nou wel doen? Dan heb je geen idee waar het weg komt, hoe de omstandigheden daar zijn, hoe het hondje zich daar gedraagt etc. Ik denk dat op zo'n druk station er weinig aan te zien is.

Spannend hoor :cheer: Ik denk dat een hond in jou leven ook zeker een hele verrijking is! Het heeft mij ook veel opgeleverd, mede door de punten die je noemt. Nooit meer zonder :D
Afbeelding
hakunamatata
Zeer actief

Ze pikt me op van het station en dan gaan we naar een wandelgebied om rustig te wandelen en kennis te maken. Ze neemt haar andere hondjes ook mee. Ik mocht ook gerust naar haar toe komen maar dan zou ik twee keer moeten reizen en ze heeft en meerdere foto's laten zien (zonder dat ik er om vroeg) etc, dus verder vertrouw ik het wel. Maar kennismaken op station had ik niet gedaan hoor. Lekker wandelen en zien hoe ze op mensen etc reageert vind ik wel zo belangrijk :)

En ik hoop het! Ik zal je vast nog wel eens wat gaan vragen. Bij Sion heb je toch ook geholpen, gewoon door nuchterheid en ervaringen te delen. Zoals het losgooien bij het wandelen, hahah. Dit dametje loopt ook met gemak los nu, dus je mag me weer even een verhelderende kijk geven als ik twijfel :P
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Het is een klein, ouder en rustig hondje zonder gedragsproblemen dus? Waar maak je je druk om? :mrgreen: Soms moet je gewoon doen! :wink:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Het is een klein, ouder en rustig hondje zonder gedragsproblemen dus? Waar maak je je druk om? :mrgreen: Soms moet je gewoon doen! :wink:
Paisley
Zeer actief

hakunamatata schreef:Ze pikt me op van het station en dan gaan we naar een wandelgebied om rustig te wandelen en kennis te maken. Ze neemt haar andere hondjes ook mee. Ik mocht ook gerust naar haar toe komen maar dan zou ik twee keer moeten reizen en ze heeft en meerdere foto's laten zien (zonder dat ik er om vroeg) etc, dus verder vertrouw ik het wel. Maar kennismaken op station had ik niet gedaan hoor. Lekker wandelen en zien hoe ze op mensen etc reageert vind ik wel zo belangrijk :)

En ik hoop het! Ik zal je vast nog wel eens wat gaan vragen. Bij Sion heb je toch ook geholpen, gewoon door nuchterheid en ervaringen te delen. Zoals het losgooien bij het wandelen, hahah. Dit dametje loopt ook met gemak los nu, dus je mag me weer even een verhelderende kijk geven als ik twijfel :P
Leuk wat zal jij zin hebben in vrijdag :cheer: En mocht alles doorgaan en alles, kom ik gauw een keer om samen een wandelingetje te maken in Ljouwert
Afbeelding
kathy
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kathy »

Ik zou het doen. Dat lieve koppie! De informatie die je al hebt, de weloverwogen wijze waarop je handelt, de poezen die het niet vervelend vinden. Hulp die je kunt vragen. Alles lijkt te kloppen.
hakunamatata
Zeer actief

Niika88 schreef:Haaa, ik ken jou. En jij mij mss ook nog wel, van het kattenforum. Ik heb al bijna een half jaar mn eerste eigen hondje en zeg, vergeet al die beren, ga er gewoon voor!!!!

Ot, had jij niet 2 katten? Of ben ik nu in de war
Jaaa, ik ken jou! :F: Heb je knappe katjes mogen knuffelen! (kon je voorsteltopic zo gauw niet vinden..) En zou jij niet een jack hussel nemen? :hmmm:

Nou, dat van die twee katten klopt hoor, toen nog wel in elk geval. Zijn er alleen intussen door het een en ander vier geworden. Allemaal met verhaal. Heb er zelfs nog paar moeten afwijzen :schrik: Vier is echt mijn max hoor, moet wel leuk blijven en bij elkaar passen. Na Bisji wilde ik eigenlijk ook weer terug naar drie, maar madam vier heeft hier al half jaar in opvang gezeten en toen zij terugkwam zorgde ze juist voor rust in huis en weer stabiliteit na de toch wel aardig wat stress rondom Bisji haar ziek zijn en overlijden. Dus met haar als nr 4 is qua katten de club meer dan compleet. :wink:
Potver, zal ik ook een topic over de kattendraken openen? Is ook nooit op kattenforum gekomen. Sterker nog, veel van kattenforum kennen de beide jongste niet :engel:

Bisji is dus de poes hierboven, mijn eerste eigen katje en mijn geweldige poezemeisje! Oh wat was ik gek met dat beest :I: Helaas veel te vroeg moeten laten gaan, maar ze blijft mijn eerste eigen meisje! De enige twee mannen hier in huis zijn twee cavia's, waarvan eentje vroegcastraat is dus meer onzijdig is :Q: Vrouwenhuis!
Laatst gewijzigd door hakunamatata op 06 jan 2016 00:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

hakunamatata schreef: Vier is echt mijn max hoor
Exclusief opvangers zeker :engel:
Afbeelding
hakunamatata
Zeer actief

Ergens komende dagen zal ik wel even mijn andere viervoeters voorstellen. Dan is het beeld compleet ;) Bisji had helaas HD + PL. Dat laatste nog geopereerd in september met succes. Maar pijn van heupen won het van supplementen en pijnstillers, dus haar maand geleden moeten laten. Ze was pas 5,5 jaar :(
Nu heb ik drie Turkse Angoras en een htk ex-opvangertje. Maar zal dus binnenkort topic openen ;)

Klopt trouwens van dat van de herders, dat zei je toen ook. Maar toen ik bij je theeleuten was had je het over een jackhussel dat toen in een asiel zat, vanwege te weinig ruimte voor grote hond en die sprak je ook aan, vandaar :P
Afbeelding
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Klinkt als een heerlijk hondje!
Zou ook prima wat voor mij zijn (als het zover is dat Joy er niet meer is).
Ik heb ook niet altijd even veel energie.

Gewoon doen dus!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat een snoepie, ik zeg doen!
Beweging en frisse lucht is ook goed voor je, daar krijg je ook weer energie van en heb je een mindere dag, jammer dan...

Ik ben ook chronisch ziek en heb 3 labradors, waarvan er 2 energiebommetjes zijn, het is een kwestie van prioriteiten stellen, het eerste wat ik 's morgens doe is met de honden naar het bos, wandelen/trainen, daarna zie ik wel of ik nog energie over heb om huishouden e.d. te doen, zo niet pech morgen weer een dag, je word daar vanzelf handig in!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Ik zou het doen omdat het je uit gezondheidsoogpunt ook winst oplevert, je moet naar buiten dus je blijft in beweging, op goede dagen lekker goed aan de wandel, mindere dagen minder. Het lijkt me een enorm leuk hondje
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero

Ongelezen bericht door lucie »

zo'n schatje laat je toch niet zitten :I:
weet je wat het is: je wilt met heel je hart een hond, dat is duidelijk. Dus die gaat er een keer komen, maar je wacht blijkbaar tot alle seinen op groen staan. Echter dat ideale moment komt niet. Nu is net zo goed als over een jaar. En waarom zou je je deze mooie kans ontzeggen? Het is veel aannemelijker dat je spijt krijgt van iets wat je niet doet, dan iets wat je wel hebt gedaan.

Enne, ook bij 'gezonde' mensen is het niet alle dagen feest voor de dieren hoor. En iedereen kan wel eens iets overkomen waardoor de dieren er wat bij inschieten. Zo kreeg ik een hernia. That's life :mann:
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Wat een leukerd, heb je die nog niet opgehaald? :W:

Veel succes, :flower:
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Haha, ik ken jou ook volgens mij, maar dan van het caviaforum ;)
Kan me herinneren dat jij een cavia van mij hebt gehad, Brysa of ben ik nu ernstig in de war?

Maar om ontopic te blijven, ik zou er gewoon voor gaan, het klinkt als een zorgeloos ouder hondje, dat verdiend helemaal geen beren!
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Lunatic schreef:Wat een snoepie, ik zeg doen!
Beweging en frisse lucht is ook goed voor je, daar krijg je ook weer energie van en heb je een mindere dag, jammer dan...

Ik ben ook chronisch ziek en heb 3 labradors, waarvan er 2 energiebommetjes zijn, het is een kwestie van prioriteiten stellen, het eerste wat ik 's morgens doe is met de honden naar het bos, wandelen/trainen, daarna zie ik wel of ik nog energie over heb om huishouden e.d. te doen, zo niet pech morgen weer een dag, je word daar vanzelf handig in!
Ja precies, hier dus hetzelfde: ook chronisch ziek en de hond gaat gewoon (bijna) altijd voor op al het andere.
Dat is een levend wezen die afhankelijk van mij is en dat huishouden of die tuin of die vrienden... ja jammer dan, eerst de
hond en daarna zien we wel weer verder.
Het is wel zo dat we altijd 2 honden hadden, maar sinds de laatste is overleden ruim een jaar geleden, er dus geen tweede
hond meer bijkomt, maar we het bij 1 hond houden. Ik merk dat dit toch makkelijker is, ik neem hem ook makkelijker even mee met visite ofzo en dit is zo goed te doen, terwijl ik bij 2 honden merkte dat het soms toch wel teveel was.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Die heb ik ook voorbij zien komen :I:

Ik zou er zelf niet aan moeten denken, zoveel dieren, maar daar is in de basis niks mis mee natuurlijk.
Spannend in ieder geval :cheer:
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door sonj@ »

Wat een leuk hondje om te zien.
Ik hoop dat de klik er is en je vanaf het weekend lekker je eigen hond hebt.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”