Ik ben nieuw op het forum en stel me eerst even voor, en vertel wat ik zoal doe met mijn hond.
Ik heb een Mechelaar van 24 maand oud.
Hier een foto van de hond.

Mijn hond heeft veldwerk gedaan(is een Belgisch programma (heeft veel gemeen met KNPV in Nederland buiten enkele oefeningen die anders zijn )Hier het veldwerk programma http://www.kkush.be/Portals/kkush/docum ... ldwerk.pdf en ik probeer uit alle soorten programma's het beste eruit te halen om mijn hond aan te leren waaronder (NVBK, Mondioring en Knpv).
Ik heb zeer veel tijd in het appel gestoken omdat naar mijn bescheiden mening een goed appel zeer belangrijk is en later zijn vruchten afwerpt voor andere oefeningen aan te leren, en je je hond goed onder controle hebt.
Ook train ik op veel verschillende locaties zoals oude fabrieken, in oude auto's,de hond aan alles gewend gemaakt, zoals geluiden in de stad, in locaties waar veel mensen zijn etc...dus ook reality.
Mijn vraag was nu, aangezien ik veldwerk volledig gedaan heb en wat oefeningen uit het NVBK en de Mondioring mijn hond ook geleerd heb(bijvoorbeeld de springoefeningen zijn moeilijker in de Belgische programma's) en ik nu nog sommige uit het KNPV wil leren, had ik graag jullie hulp gevraagd om 2 KNPV oefeningen aan te leren.
In de Belgische programma's leren de honden geen ijzer of metaal of koper apporteren.Jullie leren hen dit al aan vanaf puppy maar mijne is nu al 24 maand gaat wat moeilijker zijn.
Dus mijn hond wil dat niet doen. Ik heb al wat research gedaan maar vind daar niet veel over .Ik probeer hem gek te maken op een ijzerstaafje of bos sleutels maar hij wil het niet in zijn mond nemen .Dus enige tips zijn welkom..Ook tips betreft het revieren op het kistje zouden welkom zijn .Mijn hond kan speuren , blijven , en aanblaffen. Dus dat revieren op een kistje zou toch moeten kunnen. Ik vind het jammer dat ik in België woon want ik vind het KNPV programma toch het programma dat me meest aanspreekt, en ik denk ook meest geschikt voor mijn hond alhoewel veldwerk er dicht bij aanleunt.
Bedankt op voorhand voor eventuele tips beste forumleden.
MVG Tommy