Wat is deze?! Ze heeft wel eens puistjes en een klein rood vlekje (dat zie je op die korte witte vacht natuurlijk snel), maar er lijkt iets gigantisch op te vlammen
Moderator: moderatorteam

Ik zou er ook een stuk blijer mee zijn...Lemuria schreef:Oh. Nou dat zou ik een betere oorzaak vinden...
dagmar88 schreef:Heeft ze wel eens een vlo? Charlie is ook zo bloot, die willen ze helemaal niet.
Heb er één keer één gevonden in die drie sprieten haar van haar "broek".

Nee, niks...alleen d'r eigen brokjes en die krijgt ze al maanden. Maar sinds eergisteren is het opeens volle bak op komen zetten en verder heeft ze gewoon niets gekregen wat ze al niet eerder had gehad.Inge schreef:Heeft ze donderdag niet iets lekkers gekregen tijdens die wandeling? Iets waar ze wellicht op reageert?
Het ziet eruit als Nika's reactie destijds op insectenbeten, trok na een dag weer weg
Lemuria schreef:Gister me helemaal kapot geschrokken. Izzy had wel eens vaker een puistje hier en een puistje daar, maar ze zit compleet ónder nu. Als je d'r over d'r rug aait, voel je 1 en al bultjes. Zelf krabt ze zich nauwelijks, maar als je d'r over d'r rug krabt, dan zie je zichtbare opluchting.
(...)
Vlooien zijn het niet, daar heb ik d'r op gecontroleerd. Maar ik denk toch richting mijt, aangezien haar zusje een paar maanden geleden dezelfde symptomen had en daar héél gevoelig op reageerdeAlleen snap ik niet dat ze zelf niet meer krabt.
Lemuria schreef:Dat klinkt als hetzelfde wat Izzy heeft...m'n moeder dacht aan jonge pollen vanwege het zachte weer, maar dan zou ze er toch vorig jaar ook last van hebben moeten hebben? Of kan een allergie ook later opeens opkomen?
Marjoleine schreef:Mascha heeft daar laten testen. Ik weet niet hoe het heet maar dat was ook dat verhaal van een pluk haar.
Zij kan het je dus zo vertellen.
Lemuria schreef:Nou dat heeft ze dus allemaal (nog) niet. Alleen bultjes. Ze heeft zelf nauwelijks jeuk en gedraagt zich niet anders dan normaal...dus mijt zou ik eigenlijk ook wel raar vinden. Dan krab je je toch de ziekte?
Cyntha zegt dat Niko een mietje isdagmar88 schreef:Lemuria schreef:Nou dat heeft ze dus allemaal (nog) niet. Alleen bultjes. Ze heeft zelf nauwelijks jeuk en gedraagt zich niet anders dan normaal...dus mijt zou ik eigenlijk ook wel raar vinden. Dan krab je je toch de ziekte?
Je kunt een afkrabsel laten doen, of meteen zo'n pipetje. Stronghold is het geloof ik. Vaak vallen mijten alsnog niet te zien.
Dat afkrabsel moet heel diep en deed goed zeer, deed serieus pijn aan m'n moederhartje![]()
![]()
Dus voortaan behandel ik ze wel meteen gewoon mocht er ooit nog een vermoeden zijn.
Tamara/Bayko schreef: Cyntha zegt dat Niko een mietje is![]()
Doe ik ook. Maar ik wou dat ik het stadium van uitzoeken kon overslaan, ik ben niet zo van het aftasten en onderzoeken. Hándelen wil ikTamara/Bayko schreef:Houd er maar rekening mee dat dit weleens de rest van Izzy's leven een zwakke plek zou kunnen blijven.
Ik ben ook wel benieuwd waar dat getest is. Vooral omdat Mowan in bepaalde periodes van het jaar allergische reacties vertoontrunninggirl schreef:Vrienden van ons hebben boxers, de jongste kreeg ook van die bulten.
Ze hebben een soort test bij haar laten doen op basis van een pluk haar wat je op moet sturen geloof ik. Daar kwamen wat dingen uit qua allergie, die zijn ze gaan uitsluiten en het gaat echt veel beter met haar (ook nooit weer bulten gehad). De oude reu van 9 die ook allerlei kwaaltjes had altijd, hebben ze toen ook laten testen en die is ook helemaal opgeknapt, zit beter in zijn vel dan ooit.
Eerlijk gezegd vond ik het zweverig klinken maar ze zijn echt beide zichtbaar enorm beter geworden. Als je wil kan ik wel navragen waar ze dat hebben laten testen?
Lemuria schreef:Doe ik ook. Maar ik wou dat ik het stadium van uitzoeken kon overslaan, ik ben niet zo van het aftasten en onderzoeken. Hándelen wil ikTamara/Bayko schreef:Houd er maar rekening mee dat dit weleens de rest van Izzy's leven een zwakke plek zou kunnen blijven.